Mode & Beauty alle pijlers

Regenkleding puber

01-09-2026 20:24 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Puberdochter moet vanaf deze week 45 minuten fietsen naar school. Ze droeg nooit regenkleding (zat eerst op kwartier fietsen naar school, dan vond ze t niet nodig). Drie kwartier lijkt me lang zonder regenkleding in de winter ;-) maar ik zie zoveel 'slechte' regenkleding (doorlekkende naden enz) dat ik graag gebruik maak van jullie favorieten :)

Ze draagt qua kleding maat S/M, neem ik dan van regenkleding het best een L ivm winterjas er onder? En welk merk raden jullie aan?
Op de basisschool had ze gewoon een zeeman regenjas, toen maakte het nog niet uit hoe die eruit zag en het was max 10 minuten fietsen dus de kwaliteit was ook niet zo interessant :)
La_Galette schreef:
01-09-2026 21:49
Sorry maar dat is toch geen leuke jas voor een puber? Dit is meer het soort jas wat mijn moeder koopt.
In mijn linkje zitten honderden verschillende jassen, jij vindt ze allemaal ongeschikt voor een puber?
Ik heb zo'n wegwerp poncho bij dochter in de tas gestopt.
Als ze vanaf haar vader naar school moet fietsen heeft ze iig iets.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Pilea schreef:
02-09-2026 07:39
In mijn linkje zitten honderden verschillende jassen, jij vindt ze allemaal ongeschikt voor een puber?
Ik vind heel veel regenjassen geschikt voor een puber, maar ik heb nog nooit een regenjas gevonden die een puber ook geschikt wordt bevonden voor zichzelf.

Als jij met ons wilt delen hoe jij jouw puber in een van deze jassen hebt gekregen dan heb je een geïnteresseerd publiek aan ons.

Er is vanuit moeders kennelijk een grote vraag naar puberregenjassen en de manier waarop we die pubers daar in krijgen. Ik hoor(de?) ook bij die groep.

Dus help ons uit de brand!
Wat vindt ze mooi?

Je hoeft niet perse een regenpak te doen.. Kan ook een jas zijn die ook waterdicht is. Evt een regenbroek er los bij? Zelf heb ik een waterdichte jas van The North Face. Tis een praktische jas, maar je ziet het er niet aan af. Voor 45 min fietsen is wind en waterdicht heel fijn.
Zorg voor een gewone, waterdichte jas.
Hier draagt jongste soms wel een regenbroek, maar ze moet dan ook meer dan een uur fietsen.

Wat belangrijker is dan een regenpak: is en een regenpak voor de rugtas! Als boeken en laptop natworden, is dat veel erger, vinden ze hier! Dat ding wordt vaak gebruikt, door beiden. Regenpak (gewoon van de hema) dus niet.
Pilea schreef:
02-09-2026 07:39
Allemaal een beetje dezelfde stijl toch; sportief, praktisch.
Ik heb zelf een sportieve tussenjas (van North Face) die ook waterdicht is. Die draag ik de hele herfst door, ook als het niet regent. En mijn winterjas is ook waterdicht. Daar heb ik hem op uitgekozen. Dit soort jassen zijn duur (ik koop in de sale), maar gezien haar maat kan ze zo’n jas wrs lang blijven dragen of kan je hem op een gegeven moment zelf overnemen.

Voor zoon ben ik nu naar iets vergelijkbaars aan het kijken, bij Nike want dat draagt hij graag. Nu is hij een “anders dan anders” puber, maar ik ben er niet bang voor dat hij hem niet aan doet. Mits de looks hem aan staan, en de jas ademend en comfortabel is. Een standaard (zweet) regenjas zou daarentegen aan de kapstok blijven hangen. En mocht hij eruit groeien, dan heeft mijn man er een prima jas bij.
n00r schreef:
01-09-2026 20:27
Wil zij wel een regenpak aan? Mijn kinderen werden liever nat dan dat iemand ze zou zien met een regenpak.
Haha herkenbaar van mijn eigen jeugd. Ik kwam liever zeiknat aan op school.
Mijn vriendin waarmee ik over fietste had wel zo'n compleet pak die ze dan uitgebreid aantrok op school, daar schaamde ik me dan bijna voor. Maar zij kwam wel prima droog aan thuis :)
Pilea schreef:
01-09-2026 21:42
Ik heb deze regenbroek van de Decathlon, die vind ik prettig:
https://www.decathlon.nl/p/zeilbroek-sa ... PzuBJSOrxw
Mijn eigen maat zit bij mij prima.

Daarnaast zou ik investeren in een gewone waterdichte jas. Een regenjas over je winterjas heen is echt drama en altijd lelijk. Je kunt dan beter een jas kopen die ook tegen regen kan en er nog een beetje leuk uitziet.
https://www.decathlon.nl/search?Ntt=wat ... +jas+dames
Dit inderdaad. En er zijn ook andere merken die leuke waterdichte jassen hebben.

Op de middelbare school moest ik 12 km fietsen. Ik droeg meestal een dunne jas, omdat je het al snel heel warm krijgt als je zo'n eind fietst. Dus ik had een gewone regenjas voor erover heen. In de bovenbouw had ik een jas die water- en winddicht was, maar wel dun.
Ik heb momenteel deze regenbroek: Regenbroek met schoencovers Maar ik heb ook een goedkope van de Hema gehad en nog wat andere merken. Die van de Hema was dun en licht, maar niet geschikt voor de langere afstanden, want sleet toch wel snel. Die van de Decathlon is heel fijn.

En verder, als ze liever nat wil regenen, dan is dat een keuze. Als het vervelend gevonden wordt, dan komt ze vanzelf wel met de vraag voor een regenpak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Prachtig, al die 50 plussers hier die reageren welk regenpak zij hebben :mrgreen:
https://www.regenjas.nl/de-regenjas-die ... l-aan-wil/

Een hele dure, die poncho -jas.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zoals anderen ook al zeggen zeker niet te duur gaan. Ik was een brave brugklasser die zich toen nog niet zoveel aantrok van wat wel of niet cool was en zelfs ik trok altijd alleen onder grote dwang (dus bijna nooit) die regenjas (en vooral -broek) aan. Wat een onhandige kleffe miserie vond ik dat 😂

Ik heb nu (om kinderen door weer en wind van school te halen dan toch maar) voor zomer- en tussenseizoen een regenjas van schmuddelwedda via zalando lounge (maar die gaat dus niet óver een andere jas, brrrr). En een winterjas die tot op zekere hoogte waterdicht is. Ga ik voor m’n kinderen tegen die tijd ook doen denk ik. En dan gewoon een goedkope regenbroek erbij (tegen beter weten in).
Jubelien schreef:
02-09-2026 08:06
Zorg voor een gewone, waterdichte jas.
Hier draagt jongste soms wel een regenbroek, maar ze moet dan ook meer dan een uur fietsen.

Wat belangrijker is dan een regenpak: is en een regenpak voor de rugtas! Als boeken en laptop natworden, is dat veel erger, vinden ze hier! Dat ding wordt vaak gebruikt, door beiden. Regenpak (gewoon van de hema) dus niet.
Waar heb je die gekocht? Of is dat gewoon een vuilniszak over de tas heen (die zit achterop op zo'n rekje bij mijn dochter)
Star⁴ schreef:
02-09-2026 09:29
Prachtig, al die 50 plussers hier die reageren welk regenpak zij hebben :mrgreen:
Jij ziet een ander topic dan ik geloof ik. Ik zie vooral allemaal mensen die reageren dat hun pubers geen regenpak willen en dat je daar maar beter eerst naar kunt luisteren.

(zelf had ik trouwens ook als puber wel degelijk een regenpak. Ik was liever onderweg oncool dan de hele dag doorweekt.)
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Star⁴ schreef:
02-09-2026 09:29
Wow, wow, wow. Het is hier nog 40+. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Aija schreef:
02-09-2026 10:07
Waar heb je die gekocht? Of is dat gewoon een vuilniszak over de tas heen (die zit achterop op zo'n rekje bij mijn dochter)
De meesten zie ik hier fietsen met een vuilniszak er omheen of zo'n grotere plastic tas van de supermarkt.
Hier fietst puber inderdaad met een vuilniszak over haar rugtas, die tas mag in ieder geval niet nat worden ;-)
Zelf denkt ze aan een waterdichte winterjas genoeg te hebben. Dus dat wordt de zoektocht dan maar. Voor herfst/voorjaar koop ik wel 'n goedkoop regenpak, tegen beter weten in, maar dan ligt 'ie er in ieder geval...
Ik moest een pokke-eind fietsen naar school en accepteerde dan maar een natte broek. Een normale jas hield vaak aardig de regen tegen. En soms nam ik ook wel droge kleren mee. Of als we geluk hadden, hadden we gym in de ochtend en dan de broek over de verwarming hangen haha.

Maar pubers in regenpakken..? Ik denk vrij kansloos
Als je wilt dat je kind buiten de boot valt/geplaagd wordt in de brugklas, dan vooral een regenpak aan laten doen.

Dat snap je zelf toch ook wel to?

Gewoon een goede waterdichte jas kopen en een ov-chipkaart
Frankly my dear, I don"t give a damn
Venusss schreef:
01-09-2026 20:38
Ik denk dat je de meeste kans maakt dat het gedragen gaat worden als het zo'n regenjas is van America Today. Die wordt door sommige pubers gezien als nog acceptabel.
Een echt regenpak droegen ze bij mij pas toen ze al volwassen waren :lol:
Dit, mijn jongste moet ook een eind fietsen en de jassen die ze draagt bij regen als warm is, zoals nu een flinterdunne regenjas (mannenmodel, want oversized) van de H&M van 20 euro en ze heeft een waxjas van America Today die ze draagt als wat kouder is en het regent, haar klasgenoten dragen die ook het meest.
Of een northface regenjas, vaak gedragen door de jongens.

En een regenbroek is een nogo, ze draagt nog liever een legging op de fiets die ze dan switch voor andere broek op school.
In de brugklas nog wel een regenpak maar daarna echt niet meer. We fietste wel om de buien heen. En als het echt schijt weer was dan maar te laat haha.
Ik zie trouwens genoeg pubers in regenpak fietsen... Waarschijnlijk dat degenen die dichterbij wonen er eerder voor kiezen om het niet te doen, dan om het wel te doen.

Maar laat het lekker aan haar over.
calvijn1 schreef:
02-09-2026 13:42
Als je wilt dat je kind buiten de boot valt/geplaagd wordt in de brugklas, dan vooral een regenpak aan laten doen.

Dat snap je zelf toch ook wel to?

Gewoon een goede waterdichte jas kopen en een ov-chipkaart
Ze zit niet in de brugklas maar in de 4e. En er fietsten er gisteren daar al genoeg met regenpak bij de kennismakingsdag dus ik denk dat dat pesten wel meevalt.

Ov chipkaart heeft ze ook maar ze fietst liever (al is ze er met de trein in 10 minuten).
Top, dat ze voor de fiets kiest ipv de trein! En dat is ook wel flexibeler dan de trein. :-D
Mijn puber van nu 17 gaat gewoon in regenpak, heerlijk, die trekt zich niks aan van wat iedereen vindt, heb er voor haar 1 bij de Hema gekocht destijds en nu een jas van de plaatselijke fietswinkel en broek van de zeeman

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven