Mode & Beauty alle pijlers

Sandalen of slippers

26-05-2024 23:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand nog tips voor sandalen of slippers!

Heb altijd van Zara of h&m gehad, maar wil nou wel wat meer uitgeven voor betere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Birkenstock en Havaianas ideaal. Vooral de Birkenstocks heb ik na 6 jaar echt opgebruikt (alle zomers op gelopen). M’n man heeft die van de Scapino die erop lijken en die vindt die ook heel fijn. Havaianas vind ik fijn bij het zwembad of strand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind sandalen veel fijner lopen. Van slippers krijg ik zere voeten en hakken.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Teva sandalen zijn erg goed, ik vind zelf Reef (model Ginger) ook heel fijn (goed voetbed).
pimpelmeesje87 wijzigde dit bericht op 27-05-2024 00:37
8.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
27-05-2024 00:06
Ik vind sandalen veel fijner lopen. Van slippers krijg ik zere voeten en hakken.
Slippers draag je dan ook op het strand of bij het zwembad. Maar op deze (fitflop iqusion) kun je ook lang lopen zonder pijn waar dan ook. En ze gaan lang mee.
Ze hebben ze ook met steentjes erop, heel mooi, maar daarvan was het teenstukje helaas net wat scherper.

https://www.bol.com/nl/nl/p/fitflop-iqu ... GlEALw_wcB

Er staat bij: valt klein, kies een maat groter. Maar ik heb gewoon mijn normale maat. Je moet alleen geen extreem brede voeten hebben, denk ik.
impala wijzigde dit bericht op 27-05-2024 00:44
9.45% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slippers van Sleepers. Zitten veeeeel fijner dan Havaianas en zijn milieuvriendelijk. Oceanfriendly en biodagrable. Gewoon met ronde neus maar ook city-model. https://www.shop-sleepers.com
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar deze van Tropical (oa bij Action) zijn spotgoedkoop, en lopen ook heel goed. Gaan ook heel lang mee. Zijn niet voor niks al jaren erg populair:
Afbeelding

Bij het Kruidvat hebben ze ze soms ook. Zullen inmiddels wel een eurootje duurder zijn geworden.
Afbeelding
impala wijzigde dit bericht op 27-05-2024 00:58
27.10% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sandalen van Birkenstock en die lopen heerlijk. Met slippers is het echt wisselend. Op het ene paar kan ik uren lopen en op het andere paar heb ik binnen een uur toch last van mijn voeten.

Ik heb mijn Birkenstocks nu een jaar of 6-7 geloof ik en ik moet eigenlijk echt een paar bij kopen want de bandjes zijn wat smoezelig aan de onderkant door de zonnebrand enzo ondanks dat ik het regelmatig schoon maak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ligt toch helemaal aan je voeten, wat lekker loopt voor jou?

Ik zweer bij Fitflops (met de rode stip, de wobbleboard zool (en een goede pedicure plus strakke nagellak) en daar kan ik rustig mee op het werk lopen. Ik heb meer dan tien paar en kan er kilometers op lopen.

Voor de camping koop ik goedkope slippers ernaast om te douchen maar die lopen *** .
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belize schreef:
27-05-2024 00:00
Ik vind Birkenstock en Havaianas ideaal. Vooral de Birkenstocks heb ik na 6 jaar echt opgebruikt (alle zomers op gelopen). M’n man heeft die van de Scapino die erop lijken en die vindt die ook heel fijn. Havaianas vind ik fijn bij het zwembad of strand.
Havaianas vind ik te dun.

Birckenstocks zitten bij mij voor geen meter, die vallen juist wel breed (en ik vind ze ook lelijk).
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sketchers slippers met arch fit. Ook na hielspoor wil ik niet anders meer. Lopen veel fijner dan de simpele slippers die ik voorheen droeg.

Sandalen draag ik nooit, zoveel modellen geprobeerd, maar nooit zat het fijn genoeg
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind teenslippers echt verschrikkelijk lopen. Die zitten te los aan m'n voet waardoor ik er naast ga lopen, of ik struikel steeds bijna en dat gedeelte tussen de tenen gaat irriteren/ haal ik open.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
27-05-2024 00:56
Havaianas vind ik te dun.

Birckenstocks zitten bij mij voor geen meter, die vallen juist wel breed (en ik vind ze ook lelijk).
Ik heb smalle voeten en Birkenstocks vallen prima bij mij. Ik heb die met zo’n stuk tussen m’n tenen. Havainas vind ik niet te dun, gewoon normaal. Heb er net een paar gekocht voor 13 euro voor het strand en zwembad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belize schreef:
27-05-2024 00:59
Ik heb smalle voeten en Birkenstocks vallen prima bij mij. Ik heb die met zo’n stuk tussen m’n tenen. Havainas vind ik niet te dun, gewoon normaal. Heb er net een paar gekocht voor 13 euro voor het strand en zwembad.
Dan is het iets anders waardoor die Birckenstocks bij mij gewoon niet goed zitten. Ze hebben een sterk gevormd voetbed, dat moet maar net passen.
Havaianas zijn idd prima voor strand en zwembad en steviger dan andere slippers met een zool van normale dikte, maar ik vind ze niet te vergelijken met fitflops als je er langer op wil lopen. Ik vind ze daarom te duur voor wat het is. Voor 13 euro heb ik ze trouwens nog nooit gezien.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
27-05-2024 00:56
Havaianas vind ik te dun.

Birckenstocks zitten bij mij voor geen meter, die vallen juist wel breed (en ik vind ze ook lelijk).
Birkenstocks heeft verschillende breedtematen. Mijn paar sandalen is voor de smalle voet. Dat kun je meestal zien aan het symbooltje op het voetbed. Een helemaal zwart voetje is de smalle leest en een een zwart belijnd voetje is de normale leest. Maar dan nog zit er verschil in de modellen. Ik ben destijds naar de Birkenstock winkel gegaan zodat ik meer opties had om te proberen dan de standaard modellen die je elders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
27-05-2024 01:08
Birkenstocks heeft verschillende breedtematen. Mijn paar sandalen is voor de smalle voet. Dat kun je meestal zien aan het symbooltje op het voetbed. Een helemaal zwart voetje is de smalle leest en een een zwart belijnd voetje is de normale leest. Maar dan nog zit er verschil in de modellen. Ik ben destijds naar de Birkenstock winkel gegaan zodat ik meer opties had om te proberen dan de standaard modellen die je elders ziet.
Ah ok, dat wist ik niet.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik huis draag ik vaak FitFlops https://www.fitflop.com/uk/en/shop/lulu ... =aw.ds#675 en ik kan daar de hele dag makkelijk op lopen. Bieden voldoende ondersteuning en gaan lang mee. Absolute aanraders wat mij betreft.

Heb ook nog Birckenstocks. Nadeel daarvan vind ik dat ze vrij snel een “vies voetbed” krijgen en verder nog een paar Tod’s die net wat eleganter zijn en toch voldoende comfort bieden (zijn wel een heel stuk prijziger - ik heb die in een outlet gekocht jaaaaaren geleden). Ik heb vrij brede voeten bij het teen gedeelte: van die duck voeten noem ik het.
baggal wijzigde dit bericht op 27-05-2024 01:12
12.10% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
27-05-2024 01:03
Dan is het iets anders waardoor die Birckenstocks bij mij gewoon niet goed zitten.
Havaianas zijn idd prima voor strand en zwembad en steviger dan andere slippers met een zool van normale dikte, maar ik vind ze niet te vergelijken met fitflops als je er langer op wil lopen. Ik vind ze daarom te duur voor wat het is. Voor 13 euro heb ik ze trouwens nog nooit gezien.
Via Amazon! De kleur maakte me niet uit dus dat scheelt. Fitflops ken ik zelf niet. Birkenstocks moet je volgens mij wel kijken naar het type of het bij je voet past. Ik moest ze toen wel even inlopen dacht ik.

https://www.amazon.nl/Havaianas-Brasil- ... th=1&psc=1
Alle reacties Link kopieren Quote
@Baggel
Hier ook DonaldDuck pootjes.
:proud:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandalen zijn een verhaal apart. Ze zijn er wel, die lekker zitten (ook na uren lopen) en ook nog enigszins elegant zijn, maar het is een kwestie van veel zoeken en passen.
Het helpt als alle bandjes verstelbaar zijn met klittenband, zodat je ze losser kan zetten als je voeten erg warm zijn.
Deze van Aqa zitten bv erg lekker:
Afbeelding

https://www.ziengs.nl/p/aqa-sandalen-co ... er-215327/
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil je doen met de sandalen / slippers doen TO? Ga je veel lopen en op wat voor ondergrond? Zijn ze voor alledag of vooral vakantie / camping? Wil je de sandalen ook aan kunnen naar je werk op warme dagen?


impala schreef:
27-05-2024 01:03
Dan is het iets anders waardoor die Birckenstocks bij mij gewoon niet goed zitten. Ze hebben een sterk gevormd voetbed, dat moet maar net passen.


Het eerste paar Birkenstock moet je echt inlopen. Vier-vijf dagen pijn aan mijn hielen gehad en daarna liepen ze perfect. (Ik had door omstandigheden geen andere keuze)

impala schreef:
27-05-2024 01:03
Havaianas zijn idd prima voor strand en zwembad en steviger dan andere slippers met een zool van normale dikte, maar ik vind ze niet te vergelijken met fitflops als je er langer op wil lopen. Ik vind ze daarom te duur voor wat het is. Voor 13 euro heb ik ze trouwens nog nooit gezien.


Deze hingen laatst voor €12,99 bij TK Maxx.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze sandalen van Skechers, daar kan ik echt uren op lopen. Zitten heel fijn, knellen niet, goed voetbed.

Afbeelding

Slippers heb ik een paar van Ugg Australia, de layback als ik me niet vergis. Maar die verkopen ze niet meer helaas. Is ook al een paar dat ik al een jaar of 15 heb. Lopen echt heerlijk! Alleen de stof (ik heb ze met een soort kanten stof) van de band bovenop begint te slijten nu, dus ik had graag een nieuw paar gekocht. Heb nog niks gevonden wat net zo lekker loopt.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al 4 jaar sandalen van Timberland en die zijn leuk om te zien en lopen geweldig.

Voor de mooi nog plateau sandalen van Colors of California en die lopen ook lekker. Iets minder comfi, maar prima voor een plateau.

Van slippers krijg ik pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sandalen van Merrel en Ecco voor de mooi. Dan wandelsandalen die ook tegen water kunnen van de ANWB.
Slippers die eruit zien als muiltjes van Crocs (niemand die ziet denkt dat het Crocs zijn) en in de praktijk draag ik die altijd. Gelukkig heb ik ooit een tweede paar gevonden want ze slijten wel.
Heb nog een paar crocs, model lijkt een wat op de Birkenstocks die nu hip zijn.

Als het niet comfortabel zit draag ik het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je mooie sandaaltjes zoekt of praktische Teva’s of iets er tussenjn:

Ik heb mooie en sandalen van Balzac (online gekocht) van leer. Leuk onder een jurkje, niet per se voor lange wandelingen. Ze blijven al een paar jaar erg mooi.

Ook heb ik nav de sandalen voor mn kinderen
een paar salt water sandals.

Die zitten heel lekker, zijn slipvast en helemaal waterproof. Ik wandel daar ook op dankzij de flexibele dikke zool. https://www.salt-watersandals.eu/

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven