Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen beschadigen tijdens autorijden

22-01-2020 22:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schoenen raken beschadigd tijdens autorijden... denk ik.

Al mijn schoenen (boots, enkellaarsjes) hebben op dezelfde plekken, aan de buitenkant, beschadigingen in de vorm van een verzameling krasjes. Het is aan beide binnenzijde van de schoen. Ter hoogte van de neus en een stukje de wreef.

Ik begrijp er niets van. Deze week een nieuw paar schoenen (leder) aan en na een dag dragen weer allemaal krassen! Het enige dat ik me kan bedenken is dat het door autorijden komt want ik ben veel onderweg en op mijn werk doe ik niets geks (vooral zitten).

Ondertussen heb ik alles geïnspecteerd en ben ik tijdens het rijden gaan opletten maar ik kan nog steeds niet achterhalen wat nou tot de beschadiging leidt. Er krast niets tegen mijn schoen, ook de pedalen niet. En het is dus aan beide schoenen.

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?
Is er misschien een verklaring die ik over het hoofd zie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoenen beschadigen aan de binnenzijde omdat ik toch ombewust met mijn voeten tegen elkaar aan komen bij het lopen. Tenminste dat denk ik (anders komt het door fietsen)
Hoe zoe je dat voor je dan? Je zit de hele naast je gas en koppel en rempedalen te trappen?
Alle reacties Link kopieren
Van je bureaustoel wellicht?
Ik moet ook direct denken aan fietsen. Soms kom ik met de zijkant van mn schoenen langs de staven waar de pedalen aan zitten.
Ik heb het ook. Precies op die plekken. Volgens mij is het dat mijn voeten tegen elkaar aankomen tijdens het lopen.

Ik rijd in een automaat dus voeten komen niet bij elkaar in de buurt. Fietsen doe ik ook vrijwel nooit. Dus kan niet anders bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt het denk ik van het fietsen, ik rij te weinig om al mijn schoenen die krasjes te bezorgen. Of ik doe iets raars met mijn voeten op kantoor...
fawn schreef:
22-01-2020 22:15
Schoenen raken beschadigd tijdens autorijden... denk ik.

Ondertussen heb ik alles geïnspecteerd en ben ik tijdens het rijden gaan opletten maar ik kan nog steeds niet achterhalen wat nou tot de beschadiging leidt. Er krast niets tegen mijn schoen, ook de pedalen niet. En het is dus aan beide schoenen.
Zo te lezen komt het dus niet door het autorijden.
Dat komt van het lopen, dan komen je schoenen dus tegen elkaar. Ik heb het ook. En ik trek mijn pumps altijd uit bij het autorijden.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
22-01-2020 22:27
Van je bureaustoel wellicht?
Ook mijn eerste gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Met de zool van je ene schoen langs het leer van je andere schoen. Tijdens het zitten achter je bureau of tijdens het lopen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de suggesties! Ik zal mijn omgeving eens de opdracht geven om te observeren. Van fietsen is het zeker niet, dus misschien toch van het lopen.
Ik heb dat dus ook. En ik weet vrijwel zeker dat het door het autorijden komt, want op de schoenen die ik niet draag tijdens het autorijden heb ik dat niet. Al vraag ik me ook af hoe dat nou kan.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
23-01-2020 06:38
Ik heb dat dus ook. En ik weet vrijwel zeker dat het door het autorijden komt, want op de schoenen die ik niet draag tijdens het autorijden heb ik dat niet. Al vraag ik me ook af hoe dat nou kan.
+1. Ik fiets nooit, dus daar kan het niet van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
23-01-2020 06:38
Ik heb dat dus ook. En ik weet vrijwel zeker dat het door het autorijden komt, want op de schoenen die ik niet draag tijdens het autorijden heb ik dat niet. Al vraag ik me ook af hoe dat nou kan.
Draag je comfortabelere schoenen als je autorijd? Dan loop je daar misschien ook wel anders op.
Due-scimmie schreef:
23-01-2020 07:43
Draag je comfortabelere schoenen als je autorijd? Dan loop je daar misschien ook wel anders op.
Nee. Ik draag altijd comfortabele schoenen.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 07:49
1.17% gewijzigd
Wollenbol schreef:
23-01-2020 07:23
+1. Ik fiets nooit, dus daar kan het niet van zijn.
Haha, ik ook niet. Volgens mij zijn wij raar :proud:
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
23-01-2020 07:48
Haha, ik ook niet. Volgens mij zijn wij raar :proud:
zou goed kunnen. bij de tenen op de rechterschoen kan bij mij volgens mij wel te verklaren zijn, als je met je voet op t gas zit, kan je dan niet soms met de zijkant van je schoen tegen t rempedaal komen? of als je switcht? Ik heb een automaat, dus mijn linkervoet gebruik ik niet
en de achterkant, kan dat niet zijn omdat je voet eigenlijk schuin staat (voorkant op gas/rempedaal, achterkant gewoon op de mat) en je daardoor net boven de hak wrijving krijgt?
Wollenbol schreef:
23-01-2020 08:04
zou goed kunnen. bij de tenen op de rechterschoen kan bij mij volgens mij wel te verklaren zijn, als je met je voet op t gas zit, kan je dan niet soms met de zijkant van je schoen tegen t rempedaal komen? of als je switcht? Ik heb een automaat, dus mijn linkervoet gebruik ik niet
en de achterkant, kan dat niet zijn omdat je voet eigenlijk schuin staat (voorkant op gas/rempedaal, achterkant gewoon op de mat) en je daardoor net boven de hak wrijving krijgt?
Ik moet straks met de auto. Zal er eens opletten. Dat laatste kan wel geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat lopen is bij mij ook uitgesloten als verklaring! En fietsen doe ik ook niet... Blijf erbij dat het door de auto komt, zal er nog eens extra goed op letten.

Toch maar proberen om mezelf aan een schoenenwissel te houden zodat niet al mijn schoenen beschadigd raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven