Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen verwisselen op je werk: ja of nee?

26-06-2022 21:32 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oprecht nieuwsgierig of dit iets is wat anderen ook doen. Ik heb een paar laarsjes met hele hoge hak die ik graag weer zou willen dragen, maar ik loop 's ochtends vanaf huis naar het station, en daarna nog een klein stukje naar mijn werk (totaal zo'n twintig minuten), en dan is een paar sneakers toch veel aangenamer. Nu dacht ik, ik ga gewoon op m'n comfortabele schoenen naar werk, en eenmaal daar trek ik dan mijn laarsjes aan. Maar zijn er nog andere forummers die dit ook doen (of deden)? Of ben ik gewoon een beetje een ijdeltuit aan het worden (haha)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou het is handig, maar ik vind het persoonlijk geen gezicht dat je dan op je werk schoenen zit te verwisselen. Vaak staan die sneakers onder je mooie outfit ook totaal niet.

Maar goed ik snap t wel. Doe t zelf niet maar ik hoef alleen een stukje te fietsen dus hier ook niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga op de fiets naar het werk dus daar geen problemen mee met hakken, maar ik neem een paar sneakers mee voor de lunchwandeling.
Inmiddels denk ik er over om een paar op kantoor te zetten.
Uiteindelijk vond ik het zonde om geen hakken meer te dragen alleen maar om dat half uurtje pauze, ik zou het dus gewoon doen!
Waarom zou het geen gezicht zijn om je schoenen te verwisselen? Dat kan ook op het toilet of in het kopieerhok als je niet wil dat anderen het zien.
Ja, hoor, zeker in mijn treinreis-dagen vaak gedaan. Had diverse schoenen op werk liggen. Zie dat bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt veel mensen doen. Ook in de winter met sneeuw enzo.

Ik heb op zich geen moeite met op hakken afstanden afleggen, maar waarom zijn er op treinstations zoveel gladde en hellende vloeren?
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 26-06-2022 21:37
26.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jahoor, waarom niet ? Als ik met de fiets naar mn werk ga, verwissel ik ook mn shirt en spray wat deo op het toilet.
Het zou zonde zijn als je je laarsjes anders niet aankan, toch ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor doe ik ook. Ik zorg wel dat ik tijdens het stuk lopen wel schoenen aan heb die bij mijn kleding passen, dus geen sneaker onder mijn nette pak maar een makkelijke schoen met klein hakje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon doen hoor. Ik doe dat zelf ook, zeker in de winter, als ik warme gevoerde regenlaarzen aan heb op de fiets. Maar in de zomer zou ik het ook zo doen. We hebben wel omkleedruimtes, dat scheelt,maar ik doe het eventueel ook wel bij mijn bureau.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maanmeisje schreef:
26-06-2022 21:36
Waarom zou het geen gezicht zijn om je schoenen te verwisselen? Dat kan ook op het toilet of in het kopieerhok als je niet wil dat anderen het zien.
Ja precies, het is niet dat je tijdens een vergadering je voeten op tafel legt om andere schoenen aan te trekken of zoiets. Het lijkt me dat je dat wel zo kan doen dat niet iedereen mee kan kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een collega die dat deed. Ze kwam binnen, hing haar jas op en dook het toilet in om er gehakt weer uit te komen. Daarna poederde ze haar gezicht, waste haar handen, nam een kopje thee en liep de daadwerkelijke kantoorruimte binnen.... Mevrouw was er klaar voor. Ze kwam ook altijd daarom eerder en iedereen wist het en vond er verder niets van.
Met de diploma-uitreiking draag ik soms hakken. Ik vind autorijden met hakken vervelend, ook al zijn de schoenen comfortabel, en ik heb mijn man moeten beloven dat ik niet met blote voeten of Crocs rijd, dus heb ik gympen aan in de auto en wissel ik ze om voor hakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik

Ik loop ik van en naar station
Te ver voor mijn leuke hakken, dus sneakers aan en op kantoor omwisselen
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik ben helemaal gerustgesteld, bedankt allen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk kan dat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dat soms ook. Ik zie er geen probleem in. Ook een heel raar iets van anderen om dat stom te vinden. Je kan je maar ergens druk om maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk kan dit. Bij de Zuid-As kantoren waar ik heb gewerkt kwamen de meeste vrouwen op sneakers binnen en werden op kantoor pas de hakken aan getrokken.

Ik reis zelf ook met de trein en dan zijn hakken onderweg echt niet handig. Niet alleen vanwege het lopen van en naar het station, maar ook omdat het regelmatig zo druk is, dat ik een groot deel van de rit moet staan. Dus hier ook sneakers aan en hakken in de tas.
Tuurlijk kan dat, ik doe het vaak in de auto op de parkeerplaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
26-06-2022 21:39
Ja precies, het is niet dat je tijdens een vergadering je voeten op tafel legt om andere schoenen aan te trekken of zoiets. Het lijkt me dat je dat wel zo kan doen dat niet iedereen mee kan kijken.
Wat is er mis met zien dat iemand andere schoenen aantrekt?
Ik zou er niks raars van denken als ik dat zou zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de winter als het sneeuwt of hard regent kom ik ook wel eens met andere schoenen op de fiets naar het werk en trek dan droge aan. Ik zie het probleem echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen probleem, het interesseert mij ook niet als m'n gympen dan niet matchen bij de kleding die ik draag - lekker onbelangrijk wat onbekenden daar onderweg van vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen hak-type.

Ik heb hier altijd reserve-Converses (een nep-variant) in mijn lade liggen. En meestal nog sokken ook.

Als de pleuris (regen, sneeuw) onderweg weer eens uitbreekt kan ik tenminste van schoenen wisselen.

Na een dagje op de verwarming zijn mijn eigenlijke sneakers meestal weer droog. 's Avonds wandel ik dus terug naar huis in mijn gewone schoenen.

Ik vind het dus helemaal niet vreemd dat mensen andere schoenen of andere kleding aantrekken als ze toekomen of weer naar huis vertrekken. Zo lang ik maar niet te veel naakt moet zien :-D.
wissewis wijzigde dit bericht op 26-06-2022 21:58
4.81% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
mayolijn28 schreef:
26-06-2022 21:35
Ik ga op de fiets naar het werk dus daar geen problemen mee met hakken, maar ik neem een paar sneakers mee voor de lunchwandeling.
Inmiddels denk ik er over om een paar op kantoor te zetten.
Uiteindelijk vond ik het zonde om geen hakken meer te dragen alleen maar om dat half uurtje pauze, ik zou het dus gewoon doen!
Ik heb ook een paar sneakers op mijn werk staan, voor tijdens de lunch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niets geks aan, ik heb genoeg collega's die dat doen. Of ze "dampen even uit" na het fietsen en trekken een half uur later een ander shirt aan.

Sowieso heb ik een reserveset kleding en schoenen op het werk liggen, voor als ik eens nat regen. Die kan rustig twee jaar liggen, op het moment dat ik het nodig heb, is het er. Om vervolgens te constateren dat het mijn oude maat is en ik bretels nodig heb om de broek aan te houden.
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dat ook vaak en heb het veel (oud)collega's zien doen, dus niks geks aan. Fijn en handig juist!

Maar ik ben al snel van 'als het comfortabel en/of efficiënt voor mij is dan boeit het me niet wat anderen ervan vinden'. Zo deed ik ook een tijd mijn makeup in de trein toen ik nog lang & vroeg moest reizen naar werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reis zelf per auto en wissel daar altijd mijn schoenen. No way dat ik met hele hoge hakken ga rijden.
Maar op het werk vind ik ook niet gek.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven