Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo gezocht

13-06-2022 16:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo lang ik mij herinneren gebruiken ik altijd goedkope shampoo.
De laatste tijd ben ik er niet meer fan van. Mijn hoofdhuid jeuk en het haar is steeds vet. Waste het eerste maar 2 keer per week. Nu moet ik elke dag wassen. Weet dat dat niet goed is.
Nu wil ik eens goede shampoo proberen, mag wat kosten.
Maar welke?
Misschien handig om te weten, ik heb dun fijn haar wat steil haar. Ook is mijn haar na het wassen glad, daarom gebruik ik geen conditioner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is je leeftijd? Kan het hormoongerelateerd zijn?

Ik gebruik guhl, prima shampoo
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook bij bepaalde shampoo. Vooral bij Andrelon, dan is mijn haar na een halve dag alweer vet en jeukt mijn hoofdhuid verschrikkelijk. Ik gebruik eigenlijk altijd Palmolive elke dag, en ja dat gebruik ik dan ook bijna elke dag, maar als ik het elke twee dagen gebruik is mijn haar ook nog wel fris. Ik vind het lekker ruiken en krijg er zeker geen jeukende hoofdhuid van. Geen dure shampoo maar wel mijn absolute favoriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb heel steil haar. Ik gebruik zarqa shampoo. Die vind ik heel fijn en daarmee heb ik ook geen droge huid meer in de winter. Ik gebruik wel een conditioner (en na het douchen een volume mousse)
Alle reacties Link kopieren Quote
Giovanni is hele goede heerlijke shampoo, vaak in de aanbieding. Online te bestellen.
Zitten geen siliconen in en sommigen zijn ook vegan geloof ik. Vooral de 50/50 is heerlijk!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
13-06-2022 16:38
Wat is je leeftijd? Kan het hormoongerelateerd zijn?

Ik gebruik guhl, prima shampoo
Ben 33
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij jeuk en irritatie is het handig om stoffen die bekend staan als irriterend voor de huid te vermijden. O.a. geurstoffen zou je een tijdje kunnen overslaan, en eventueel mildere reinigingsstoffen zodat je hoofdhuid wat tot rust komt en niet steeds als een malle vet aanmaakt. De Zarqa elke dag shampoo voldoet daaraan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou die van de Ordinary eens proberen. Bij Douglas. Daar zitten relatief weinig ingrediënten in. Ook geen parfum bv. Kost iets van 8 euro geloof ik :)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.douglas.nl/nl/p/5010534001

8,95. En er is ook een conditioner van :)
Syos keratine shampoo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in elk geval gaan voor een natuurlijke shampoo zonder toevoegingen als sulfaten en parabenen, is een stuk milder voor je hoofdhuid.
Fijn haar wordt helaas vaak snel vet, met een milde shampoo kan regelmatig wassen in elk geval geen kwaad!
a flibbertigibbet! a will-o-the-wisp! a clown!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.dr-jetskeultee.nl/shampoo/

https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-shampoo/
Alle reacties Link kopieren Quote
Op advies van de kapper gebruik ik REF! Een vegan shampoo.

Ik was sceptisch want ja ja, "op advies van de kapper", goede marketingtruc. Maar ik merk echt dat ik minder jeuk heb.

Ik heb volgens mij de volume-variant. Ik heb dun en steil haar, wel veel en dik. Het wordt gauw vettig maar dankzij deze shampoo een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
13-06-2022 16:38
Wat is je leeftijd? Kan het hormoongerelateerd zijn?

Ik gebruik guhl, prima shampoo
Ik vind Guhl ook fijn. Ik gebruik normaal gesproken een andere van dit merk, maar tegen jeuk en vet haar is de blauwe met cafeïne die bedoeld is voor mannen heel erg lekker. Lekker fris ook. Kost iets van 8 euro maar vaak 1+1 gratis.

Afbeelding
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2022 18:40
37.27% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik Loving Blends, is altijd wel ergens in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
13-06-2022 17:34
Syos keratine shampoo.
Keratine is toch niks voor fijn, vet en slap haar?
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2022 18:53
Reden: Wat
1.69% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer eens een (appel)azijn spoeling, het klinkt alsof je last heb van build-up, vaak veroorzaakt door siliconen in haarproducten. Google maar eens op acv rise.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij de shampoos van eleven Australië. Ze hebben een deep clean shampoo tegen een vette hoofdhuid. Ik was daar 2x per week m’n haren mee en daarna een goede conditioner. Nooit geen vette haren meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
*LaDolceVita* schreef:
13-06-2022 19:28
Probeer eens een (appel)azijn spoeling, het klinkt alsof je last heb van build-up, vaak veroorzaakt door siliconen in haarproducten. Google maar eens op acv rise.
Dat gaat met die blauwe Guhl ook heel goed weg. Daarom gebruik ik die ook af en toe tussendoor.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
*LaDolceVita* schreef:
13-06-2022 19:28
Probeer eens een (appel)azijn spoeling, het klinkt alsof je last heb van build-up, vaak veroorzaakt door siliconen in haarproducten. Google maar eens op acv rise.
Daar had ik nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady-Diva schreef:
13-06-2022 20:53
Daar had ik nog nooit van gehoord.
Probeer het maar eens, het helpt echt. Ik doe het ook af en toe en daarna is mijn haar weer schoon en valt het lekker luchtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
*LaDolceVita* schreef:
13-06-2022 21:44
Probeer het maar eens, het helpt echt. Ik doe het ook af en toe en daarna is mijn haar weer schoon en valt het lekker luchtig.
Misschien erbij vermelden dat het niet elk ex appels zijn hiervoor kan gebruiken. De azijn moet troebel zijn, en het liefst 'the mother' bevatten. Daarin zitten een hoop goede dingen voor het haar. Welke vaak gebruikt wordt is die van Bragg . Te koop bij Holland & Barrett en The Vitamin Store.

Verder maak ik mijn shampoo zelf. Castille zeep aanlengen met water. En daarna vaak die appel azijn als natuurlijke conditioner.
Ik gebruik zelf shampoo van Tigi, ben er heel tevreden over.

Ik denk dat je hoofdhuid geïrriteerd is, ik zou dan gaan voor een neutrale milde shampoo. En proberen niet te vaak te watten, hoe verleidelijk het ook is!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven