Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week toevallig ook een mandje gevuld met producten van Revox, goed om te lezen dat het dus gewoon werkt. Voor deze prijsjes is het leuk uit proberen.
Ik heb toen ik vorig jaar begon met 'smeren' eerst maar eens alles van PC besteld, aangezien ik overal hoor en lees dat dat altijd goed is. Het lijkt erop dat je daar vooral gemak mee koopt omdat hun moisterizers ook SPF hebben en bijv retinol etc.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als ik zelf wat ga combineren. Heb al een hoop dingen opgepikt uit het topic zoals de Zarqa reinigingsfoam (zo fijn zacht), maar nog wel op zoek naar een goede SPF (ik dacht aan la Roche Posay omdat ik dat makkelijk kan halen bij de apotheek< welke versie is een aanrader?) en een fijne BB/CC cream. Ik heb wat roodheid (lichte couperose) in mijn gezicht, maar ik hou absoluut niet van dekkende foundations. Verder is mijn huidskleur behoorlijk licht maar vaak is de allerlichtste kleur ('porcelain' of 'very fair') voor mij niet de juiste tint. Ik heb iets rozigers nodig en die lichte kleuren zijn in mijn ogen vaak wat gelig. Ik zoek iets voor een droge huid, een beetje dewy effect is voor mij wel fijn.
Is Charlotte Tilbury een fijn merk? Of zijn er betaalbaarder/ betere opties? Maakt het eigenlijk sowieso nog uit welke bb/cc cream je smeert, kan je zeg maar je goede basis teniet doen door een fout merk make up te smeren?


Oja en laatste vraag: ik kocht eind vorig jaar een kleine variant van de exfoliant uit de Calm serie van PC. Ik gebruik het niet elke dag en niet op mijn wangen, maar is het normaal dat deze nog niet op is? Het smeert heel makkelijk uit dus misschien gebruik ik veel te weinig?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Tatlitatli, jazeker, je kan een goede basis teniet doen met 'foute' make up. Maar het is maar net waar je huid wel bij vaart.
Ik heb ontdekt dat mijn huid goed gaat op parfumvrij. Dus ook geen andere geurstoffen of essentiële oliën. Ook hoge percentages gedenatureerde alcohol heb ik liever niet.
Ik heb jaren een slechte huid gehad, en ook jaren bezig geweest met ontdekken wat voor mij nou echt wel en niet werkt. Nu is mijn huid al weer jaren heel goed, omdat ik me vrij strikt hou aan wat voor mij werkt.
Ik gebruik elke dag foundation. Bij voorkeur een medium dekking. Ik doe mijn regime behoorlijk teniet als ik moeite doe voor ongeparfumeerde producten, maar vervolgens wel een geparfumeerde foundation gebruik. Dat vind ik zonde. Dus ook van foundation en poeder wil ik dat ze aan mijn wensen voldoen. Heel soms maak ik een uitzondering, als ik me niet kan bedwingen en val voor de hype van een bepaald product. Dus glipt er toch een keer een geparfumeerde foundation tussendoor, dan gebruik ik die bewust niet te vaak, en in ieder geval niet te vaak achter elkaar. (Ja, ik weet het, ik heb een probleem, ik heb wel een stuk of tien foundations. En nee, dat is beslist niet nodig)
Kortom, ik stel dezelfde eisen aan make up als aan andere producten die op mijn gezicht gaan.

Maar voor de keuze van een BB cream kan ik je niet helpen, ik ga zelf liever voor een foundation met medium dekking.

Over de exfoliant: Mijn exfoliant gaat ook eeuwen mee, dus dat vind ik niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Van Charlotte Tilbury heb ik haar beroemde airbrush flawless poeder. Is prima, maar ik kan niet zeggen dat het nou zo verschrikkelijk veel beter is dan andere poeders. Ik denk ook niet dat ik het voor een tweede keer zal kopen, hoewel ik het prima spul vind.
Ik heb ook een lipgloss van het merk, die zat ooit in een goodiebag. Ik ben eigenlijk niet zo vreselijk fan van lipgloss, dus ik gebruik het maar af en toe. En heel weinig, omdat ik niet van dat plakkerige gevoel hou. Niet revolutionair wat mij betreft. Maar ook prima.
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
15-05-2021 15:08
Ik had van de week toevallig ook een mandje gevuld met producten van Revox, goed om te lezen dat het dus gewoon werkt. Voor deze prijsjes is het leuk uit proberen.
Ik heb toen ik vorig jaar begon met 'smeren' eerst maar eens alles van PC besteld, aangezien ik overal hoor en lees dat dat altijd goed is. Het lijkt erop dat je daar vooral gemak mee koopt omdat hun moisterizers ook SPF hebben en bijv retinol etc.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als ik zelf wat ga combineren. Heb al een hoop dingen opgepikt uit het topic zoals de Zarqa reinigingsfoam (zo fijn zacht), maar nog wel op zoek naar een goede SPF (ik dacht aan la Roche Posay omdat ik dat makkelijk kan halen bij de apotheek< welke versie is een aanrader?) en een fijne BB/CC cream. Ik heb wat roodheid (lichte couperose) in mijn gezicht, maar ik hou absoluut niet van dekkende foundations. Verder is mijn huidskleur behoorlijk licht maar vaak is de allerlichtste kleur ('porcelain' of 'very fair') voor mij niet de juiste tint. Ik heb iets rozigers nodig en die lichte kleuren zijn in mijn ogen vaak wat gelig. Ik zoek iets voor een droge huid, een beetje dewy effect is voor mij wel fijn.
Is Charlotte Tilbury een fijn merk? Of zijn er betaalbaarder/ betere opties? Maakt het eigenlijk sowieso nog uit welke bb/cc cream je smeert, kan je zeg maar je goede basis teniet doen door een fout merk make up te smeren?


Oja en laatste vraag: ik kocht eind vorig jaar een kleine variant van de exfoliant uit de Calm serie van PC. Ik gebruik het niet elke dag en niet op mijn wangen, maar is het normaal dat deze nog niet op is? Het smeert heel makkelijk uit dus misschien gebruik ik veel te weinig?
Ik zou je willen adviseren om de foundation van TO eens te proberen. The serum variant.. dus is vrij luchtig en je hebt veel kleuren. Ook met roze ondertoon ( heb ik nl ook). Dat zijn de kleuren met een P. Het is zeker niet duur.. heeft een lichte dekking. Ik vind het prettig.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik ga kijken bij TO, daar wilde ik de vit C ook nog van proberen dus dat kan mooi in een moeite door.

Wat je zegt was ik al 'bang' voor JufJoke. Nu ik beter weet waar op te letten, lijkt er zo veel af te vallen, in heel veel producten zit parfum, of essentiële oliën of staat alcohol hoog op de ingrediëntenlijst. Vooral ook bij SPF cremes valt me nu dus op dat er vaak parfum in blijkt te zitten

Welke (in NL verkrijgbare) SPF 30/50 vinden jullie wel goed?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie, Juf Joke. Ik heb vanmorgen de vitamin C suspension gebruikt. Na de soolantra en voor de creme met spf. Het is oké maar mijn huid blijft wel licht vettig. Misschien nog een poging om het 1 a 2 keer in de week te vervangen voor de exfoliant in de avond. Ben ik dan nog niet om, dan is het jammer maar helaas. De retinol is inderdaad behoorlijk vettig. Ik heb nu een moisturizer aangeschaft. Eens kijken hoe dat bevalt wanneer ik dat daarna aanbreng. Het is allemaal nog even zoeken maar ik zie sowieso al echt verbetering. Een wat meer 'gevulde' huid. Egaler ook en een natuurlijke glow.
Alle reacties Link kopieren
Te laat bijgelezen hier zie ik. Mijn eerste - succesvolle - bestelling van TO was zo goed als op, dus ik heb opnieuw besteld. Mijn huid is inmiddels aardig opgeknapt: rustig, frisse tint, de lijntjes zijn minder en m'n pigmentvlekken zijn maar heel licht aanwezig (door/ondanks, durf het hier bijna niet te zeggen, inconsequent gebruik van SPF).

Lactic Acid 10% i.p.v. 5%, die ga ik afwisselen
Vit C suspension 23% in plaats van Ascorbyl Glucoside Solution 12% -> valt dus tegen. Vettige, zanderige substantie die gaat rullen met serum (had ik hier en op de site van TO dus kunnen lezen, zucht). Als ie op is ga ik weer terug naar AGS 12%, die vond ik wat suikerwater-achtig maar doet wel z'n werk met m'n pigmentvlekken
Voor eens in de week de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution erbij, die vind ik zelf wel meevallen qua heftigheid.
De buffet heb ik vervangen met de Hyaluronic Acid 2% + B5, de volgende keer wil ik de niacinamide proberen.

En dan durf ik het bijna niet te vragen aan JufJoke, want ze heeft het al minstens 10 keer genoemd in dit topic maar ik kan 'm niet terugvinden. Welke La Roche Posay Anthelios SPF 50 moet ik nou precies hebben?? :shame: :blond:
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje, ik vind deze fijn:

https://www.laroche-posay.nl/anthelios/ ... parfumeerd

Jammer van het merk vind ik wel dat het op een of andere manier altijd heel onoverzichtelijk is, je ziet bij La Roche Posay door de bomen het bos niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tatlitatli, mijn favoriete spf's staan zo'n beetje door dit hele topic heen. Maar het wordt een beetje veel om doorheen te scrollen.

Wat denken jullie, wordt het langzaamaan tijd voor een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-05-2021 17:37
Tatlitatli, mijn favoriete spf's staan zo'n beetje door dit hele topic heen. Maar het wordt een beetje veel om doorheen te scrollen.

Wat denken jullie, wordt het langzaamaan tijd voor een nieuw topic?
Zeker weten, en dan heel graag met een kortere OP ( minder scrollen)
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic lijkt me goed plan. Kortere OP en lange 1e post met wat algemene dingen/tips die we nu steeds terugzoeken?
Alle reacties Link kopieren
En dan is de eer voor de OP uiteraard voor JufJ wat mij betreft.

Ik wil wel helpen terugzoeken voor in de 1e post. Als we met een paar man, 5 tot 10 pagina’s per persoon checken is dat zo gebeurd toch?
Alle reacties Link kopieren
We kunnen het algemeen houden, en dan allemaal onze must haves posten, is dat een idee?
Alle reacties Link kopieren
Is veel minder werk dus ik ben voor. Maar jouw heldere uitleg Posts, daar gaan mensen toch weer naar vragen dus het zou je veel typ werk schelen als die ergens goed vindbaar zijn. Misschien is er iemand die dat leuk vindt om uit te spitten. Als 1 van de ‘vaste’ schrijfsters hier de 1e post kan editen dan kan het nu en dan ge update worden misschien, als iemand ergens specifiek naar zoekt bijv en iemand heeft zin / tijd / een olifantengeheugen om dat terug te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... ges/477577

Komt u maar!
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die la roche posay willen kopen: bij Pharmamarket is alle zonnebescherming flink in de aanbieding.
Geen idee of die ene van JufJoke erbij zit, want ik zoek me ook altijd een ongeluk naar wat ik moet hebben. Maar de huid van mijn eczeem gevoelige dochter reageert altijd prima op hun producten, vandaar dat ik er gister weer een hele lading van heb gekocht.
Hooooi, long time no see, hoe is het met iedereen? :) Snapt iemand de ingredient list van Hyram’s cleanser?

Water (Aqua / Eau), Glycerin, Coco-Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Xanthan Gum, Triolein, Phenoxyethanol, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Sea Water, Camellia Sinensis Leaf Extract, Citric Acid, Centella Asiatica Flower/Leaf/Stem Extract, Hydrolyzed Rhodophyceae Extract, Tocopherol, Ethylhexylglycerin.

Hij zegt dat green tea en centella erin zitten met 5% en 3%, maar beiden staan onder phenoxyethanol en dat heeft een wettelijk maximum van 1%. En ook in de USA staan ingrediënten op basis van grote op de lijst. Ik snap het niet :|
Miss_Leau schreef:
09-06-2021 00:58
Hooooi, long time no see, hoe is het met iedereen? :) Snapt iemand de ingredient list van Hyram’s cleanser?

Water (Aqua / Eau), Glycerin, Coco-Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Xanthan Gum, Triolein, Phenoxyethanol, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Sea Water, Camellia Sinensis Leaf Extract, Citric Acid, Centella Asiatica Flower/Leaf/Stem Extract, Hydrolyzed Rhodophyceae Extract, Tocopherol, Ethylhexylglycerin.

Hij zegt dat green tea en centella erin zitten met 5% en 3%, maar beiden staan onder phenoxyethanol en dat heeft een wettelijk maximum van 1%. En ook in de USA staan ingrediënten op basis van grote op de lijst. Ik snap het niet :|
Hi Leau, er is een nieuw topic, je kan beter daar even je vraag stellen:
mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... ges/477577
happyface97 schreef:
09-06-2021 01:04
Hi Leau, er is een nieuw topic, je kan beter daar even je vraag stellen:
mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... ges/477577
Thanks! Ik verhuis even ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven