Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik hou ook helemaal niet van gezichtsmaskers!
Ik heb weleens van die sheetmasks gebruikts, maar die vind ik zo koud en glibberig, brrr! En kleimaskers vind ik op zich wel oke, maar die zijn weer zo lastig te verwijderen. Ik gebruik inderdaad ook die ABA/BHA van TO, maar ik schaar dat eigenlijk niet onder maskers, ook is dat wel zo natuurlijk.
Jufjoke schreef:
11-08-2020 13:26
Ik gebruik niet vaak gezichtsmaskers omdat ik het zelden veel toe vind voegen. Ik heb er vier, waarvan ik er drie (kleine verpakkingen) gratis heb gekregen bij een bestelling. Die heb ik ook al tamelijk lang, dus zo weinig geef ik er om.

Ik heb er drie van Paula's Choice (ik ben een die hard fan van het merk)
- de radiance renewal. Voor een stralende huid, ook als nachtmasker te gebruiken. Mèh, ik zie geen verschil met gewoon wat royaler moisturizer opbrengen.
- PC masker voor de droge huid. Idem.
- PC masker voor de vette huid. Fijn, goed masker, maar ik heb de laatste paar jaar eigenlijk geen vette huid meer, dus voor mij nu niet nuttig.

Dan heb ik er nog één van the ordinary: de 30% aha en 2% bha peeling solution. Een vrij heftig exfoliërend masker. Maximaal tien minuten inwerktijd. Geweldig spul, maar voor mijn huid wat veel van het goede. Ik gebruik het dus graag en zie echt resultaat, maar mijn huid gaat eraan als ik dit wekelijks zou gebruiken. Sterker nog, elke twee weken is ook teveel. Voor mij dus een fantastisch masker voor af en toe.

Verder, in alle eerlijkheid, ik heb een tamelijk uitgebreide verzorgingsroutine, met alles wat mijn huid goed kan gebruiken. Een masker voegt daar niet zo veel aan toe, met uitzondering van het peeling masker dus.

Got it..

Ik heb het peeling masker van The Ordinary nog onaangeroerd in huis liggen vond het er vooral tof uitzien dat bloedrode goedje maar ben bang mijn huid ermee te verkloten. Is het net zo heftig als een ''normale'' peeling waar je dagen later de vellen nog van aan je bek hebt hangen?
Dat wil ik namelijk voorkomen.. 😄

Ben zelf wel echt een maskertjes-freak hoor.
Ik neem daar minimaal 2x per week een momentje voor, het liefst mijn voetjes tegelijkertijd in een warm bad, tijdschriftje erbij.
Heerlijk!
Mijn huid kikkert er ook echt van op..
Heb nu éen masker die ik helemaal het einde vind, zichtbaar kleinere poriën, onwijs egale huid en mijn huid voelt ook zo schoon aan nadien.
Vind het echt een must vooral omdat ikzelf graag een make-upje op mijn porem smeer en vaak blijft er zoveel viezigheid achter in de poriën waar een make up remover niet bijkan.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
11-08-2020 14:33
Got it..

Ik heb het peeling masker van The Ordinary nog onaangeroerd in huis liggen vond het er vooral tof uitzien dat bloedrode goedje maar ben bang mijn huid ermee te verkloten. Is het net zo heftig als een ''normale'' peeling waar je dagen later de vellen nog van aan je bek hebt hangen?
Dat wil ik namelijk voorkomen.. 😄

Ben zelf wel echt een maskertjes-freak hoor.
Ik neem daar minimaal 2x per week een momentje voor, het liefst mijn voetjes tegelijkertijd in een warm bad, tijdschriftje erbij.
Heerlijk!
Mijn huid kikkert er ook echt van op..
Heb nu éen masker die ik helemaal het einde vind, zichtbaar kleinere poriën, onwijs egale huid en mijn huid voelt ook zo schoon aan nadien.
Vind het echt een must vooral omdat ikzelf graag een make-upje op mijn porem smeer en vaak blijft er zoveel viezigheid achter in de poriën waar een make up remover niet bijkan.
Wat voor masker is dat dan? Want nieuwsgierig ben ik altijd.

Ik heb nog nooit een professionele peeling laten doen, maar ik heb ook nog nooit de vellen eraan hebben hangen, zelfs niet met de peeling solution van the ordinary.
Wat ik wél merk als ik niet oplet, is dat mijn huid dan snel over-geëxfolieerd raakt. Dat merk ik aan droogheid, gevoeligheid, schrale plekjes. Mijn huid voelt dan echt een beetje raar aan, ik voel het meteen, maar dan is het toch al gebeurd. Het enige wat dan helpt, is een paar weken alleen spf, moisturizer en cleanser gebruiken, verder helemaal niets.
Jufjoke schreef:
11-08-2020 14:50
Wat voor masker is dat dan? Want nieuwsgierig ben ik altijd.

Ik heb nog nooit een professionele peeling laten doen, maar ik heb ook nog nooit de vellen eraan hebben hangen, zelfs niet met de peeling solution van the ordinary.
Wat ik wél merk als ik niet oplet, is dat mijn huid dan snel over-geëxfolieerd raakt. Dat merk ik aan droogheid, gevoeligheid, schrale plekjes. Mijn huid voelt dan echt een beetje raar aan, ik voel het meteen, maar dan is het toch al gebeurd. Het enige wat dan helpt, is een paar weken alleen spf, moisturizer en cleanser gebruiken, verder helemaal niets.

Dat is de Youthmud gezichtsmasker van Glamglow.
Is wel aan de prijzige kant rond de 50 euro voor 50g, je zou om een tester kunnen vragen bij de Douglas om te kijken of het bevalt.
Ik was in ieder geval meteen om. 🥰

Aha oke, als je niet meteen begint te vervellen dan is het een hele milde peeling en inderdaad eerder een gezichtsmasker.
Ga het binnenkort wel even proberen.
Heeft iemand toevallig ervaring met het product Biotherm Life Plankton Elixir Serum? Ik hoor daar heel veel goede dingen over, maar ik vind het vooralsnog erg duur. Ik ben wel nieuwsgierig geworden. JufJoke, misschien zou jij je licht even willen laten schijnen op de ingrediëntenlijst? :rolling: Het schijnt dat het heel goed tegen rimpels weekt, en ook op zeer korte termijn. Hier de ingrediëntenlijst:

LIFE PLANKTON™
Afkomstig uit de rijke en minerale bronnen van de Pyreneeën, bevat het pure thermale plankton 35 voedingsstoffen, eiwitten, vitaminen, aminozuren, gluciden, lipiden en sporenelementen die de vitale huidfuncties kunnen regenereren en die essentieel zijn voor onze gezondheid.

HYALURONZUUR
om de huid diepgaand voller te maken

AQUA, BIFIDA FERMENT LYSATE, GLYCERIN, ALCOHOL DENAT, DIMETHICONE, HYDROXYETHYLPIPERAZINE ETHANE SULFONIC ACID, PHENOXYETHANOL, OCTYLDODECANOL, SODIUM HYALURONATE, CAPRYLYL GLYCOL, AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE, VITREOSCILLA FERMENT, ASCORBY, GLUCOSIDE, ADENOSINE, XANTHAN GUM, PEG-20 METHYL GLUCOSE SESQUISTEARATE, TRISODIUM ETHYLENEDIAMINE DISUCCINATE, PENTYLENE GLYCOL, FAEX EXTRACT, SODIUM HYDROXIDE, SODIUM BENZOATE, PEG-60 HYDROGENATED, CASTOR OIL, HYDROLYZED HYALURONIC ACID, SALICYLOYL PHYTOSPHINGOSINE, TOCOPHEROL, PARFUM" * THIS INGREDIENT LIST IS SUBJECT TO CHANGE, CUSTOMERS SHOULD REFER TO THE PRODUCT PACKAGING FOR THE MOST UP-TO-DATE INGREDIENT LIST.
Alle reacties Link kopieren
Vogelkip, dit gaat beslist niet tegen rimpels werken, alleen al door het hoge percentage alcohol. Dat heeft als effect dat een product luchtiger voelt, snel intrekt en geeft soms een mattere finish. Maar alcohol in deze vorm is echt slecht voor je huid!
Het plankton waar ze mee adverteren fungeert als een antioxidant, waarvan er duizenden anderen zijn, die min of meer hetzelfde doen. Antioxidanten zijn goed voor je huid, mits goed verpakt, maar verminderen echt geen rimpels. Sowieso ben ik argwanend tegenover producten die claimen dat ze op korte termijn rimpels kunnen verminderen. Vaak bevatten deze producten filmformers, die een soort laagje vormen dat wat strak trekt. Vergelijk het met haarlak.
Verder bevat het parfum, niet iedereen is daar zo op tegen als ik, dus soit. Het gaat vooral om de hoge concentratie alcohol en de claims die gewoon niet waar te maken zijn.
Hyaluronzuur maakt de huid trouwens niet 'diepgaand voller', maar trekt vocht aan van buitenaf mits dat genoeg voorhanden is.

Als je echt iets wil gebruiken wat bewezen iets tegen rimpels kan doen, zou ik voor retinol kiezen.
Alle reacties Link kopieren
En uiteraard ter voorkoming van rimpels dagelijks spf.
Ik heb vandaag de favoriete spf van Ainne besteld, de Dear, Klairs. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een peeling gehad in de salon met fruitzuren. De vellen eraf.
Maar had niet het idee dat het veel effect had. Ik denk dat ik echt nog een keer aan de laser techniek kan ;-)
Jufjoke schreef:
13-08-2020 11:45
Vogelkip, dit gaat beslist niet tegen rimpels werken, alleen al door het hoge percentage alcohol. Dat heeft als effect dat een product luchtiger voelt, snel intrekt en geeft soms een mattere finish. Maar alcohol in deze vorm is echt slecht voor je huid!
Het plankton waar ze mee adverteren fungeert als een antioxidant, waarvan er duizenden anderen zijn, die min of meer hetzelfde doen. Antioxidanten zijn goed voor je huid, mits goed verpakt, maar verminderen echt geen rimpels. Sowieso ben ik argwanend tegenover producten die claimen dat ze op korte termijn rimpels kunnen verminderen. Vaak bevatten deze producten filmformers, die een soort laagje vormen dat wat strak trekt. Vergelijk het met haarlak.
Verder bevat het parfum, niet iedereen is daar zo op tegen als ik, dus soit. Het gaat vooral om de hoge concentratie alcohol en de claims die gewoon niet waar te maken zijn.
Hyaluronzuur maakt de huid trouwens niet 'diepgaand voller', maar trekt vocht aan van buitenaf mits dat genoeg voorhanden is.

Als je echt iets wil gebruiken wat bewezen iets tegen rimpels kan doen, zou ik voor retinol kiezen.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Jij bent een beetje mijn huid-guru geworden ;-) Ik waardeer je bijdrages enorm. Weet jij van ieder ingrediënt op zo'n lijst wat het is en wat het doet?

Er zijn toch ook vormen van alcohol doe wél goed zijn voor je huid? Welk ingrediënt staat er in zo'n geval dan op de verpakking? En drogen de de huid dan niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Van de site van Jetske Ultee:

Er bestaan ook alcohol soorten die niet of nauwelijks de huid irriteren. Dit zijn cetyl alcohol, cetearyl alcohol, myristyl alcohol en behenyl alcohol. Deze vettige alcoholen houden juist vocht in de huid en hoef je dus niet te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
13-08-2020 16:57
Van de site van Jetske Ultee:

Er bestaan ook alcohol soorten die niet of nauwelijks de huid irriteren. Dit zijn cetyl alcohol, cetearyl alcohol, myristyl alcohol en behenyl alcohol. Deze vettige alcoholen houden juist vocht in de huid en hoef je dus niet te vermijden.
Precies. Niets aan toe te voegen.
En Vogelkip, nee, ik weet niet van elk ingrediënt wat het is en wat het doet. Maar van veel ingrediënten wel, en wat ik niet weet en wat me toch belangrijk lijkt zoek ik op.
Het is echt een interesse, ik vind het leuk en interessant. En een beetje weten wat je van een product kan verwachten, heeft me al veel miskopen en teleurstelling bespaard. Ik weet er inmiddels genoeg vanaf om op basis van ingrediënten te zien of een product waar kan maken wat het beweert (verrassing: vaak niet)
vogelkip schreef:
13-08-2020 15:30
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Jij bent een beetje mijn huid-guru geworden ;-) Ik waardeer je bijdrages enorm. Weet jij van ieder ingrediënt op zo'n lijst wat het is en wat het doet?

Er zijn toch ook vormen van alcohol doe wél goed zijn voor je huid? Welk ingrediënt staat er in zo'n geval dan op de verpakking? En drogen de de huid dan niet uit?
Zeer eens, ook ik waardeer je bijdragen, uitleg en tips ontzettend, voor zover je dat nog niet wist, JufJoke! :)

Ik merk dat ik met de hitte van de afgleopen tijd amper iets smeer, buiten uiteraard SPF. Ik gebruik nu de Louis Widmer SPF 30 gel. vind hem toch wel fijn, ook al rult ie wat, ik draag nu toch geen make up.
Ik kreeg een proefje van Clarins spf 50 gel creme spf voor het gezicht. Na een uur wandelen ging ik rustig een kopje koffie drinken. En ik kreeg me toch een traan-ogen! kon alleen daarvan komen. Heb 'm dus aan man gegeven.
Was ook wel sterk geparfumeerd spul, besef ik nu.

Ik heb 2 uur geleden gedoucht en toen alleen de marine hyaluronics van TO op gedaan. Overigens, is dat een beetje een miskoop: het is dun als water, ik vind dat niet prettig opbrengen. Ik voel het nu de hele tijd op mijn huid zitten en mij gezicht plakt ook. Ik ga er maar even de HA+ moisturizer over heen smeren, maar prettig is het niet. Ik vind het wel fijn als je een prodcut zowel separaat als in een routine kunt gebruiken, ben ik achter. Met bijv. de Aplha arbutin + HA heb ik dit probleem niet. Meerdere producten layeren vind ik echt niet fijn met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de complimenten, dames. Lief van jullie.

Hobbelster, met erg warm weer heb ik ook liever minder en luchtige producten op mijn gezicht. Ik vind trouwens dat veel van de producten van the ordinary weliswaar prima lijken te werken, maar niet erg lekker aanvoelen op de huid. Dat gevoel is na opbrengen van een moisturizer wel over, maar ik herken het wel.

Was die Clarins een chemische filter? Daar moet ik ook erg mee opletten rond mijn ogen in verband met traanogen. Bij een minerale filter heb ik dat minder, of helemaal niet, maar die laten weer vaak een beetje een witte waas achter.
Geen idee wat voor filter dat was, ik heb de verpakking niet erg goed bestudeerd. Iets met spf 50 en iets met Gel. Maar het was em dus niet voor mij.
Ik denk dat ik voor volgend jaar maar kijk of Louis Widmer iets heeft speciaal voor het gezicht (die ik nu heb is voor hele lichaam, en gebruik 'm nu dus ook op schouders, armen en benen, dan gaat ie tenminste ook nog eens op want het is best een flinke tube) Ik heb ooit een heel aantal testers van Paula gekocht maar er was niet echt iets waar ik wild van werd. Louis Widmer wel jarenlang de BB creme van gebruikt totdat ik overstapte op Estee Lauder sheer tint release, die is net wat een heel stuk subtieler van kleur.
Alle reacties Link kopieren
En zo blijft het een zoektocht, hè? Ik heb echt best een paar dagcrèmes die ik prima vind, maar ik blijf altijd denken dat er betere zijn. Prima is niet perfect, en is perfect nou zo veel gevraagd???
Als die van Dear Klairs niet bevalt, ga ik terug naar die van Paula's Choice en ga ik daar niet meer weg.
(Ik weet nog niet of dat een keiharde belofte is....)
Alle reacties Link kopieren
Even een update over een recente aankoop: een tijdje terug heb ik rose hip olie van the inkey list gekocht. Nooit eerder die specifieke olie gebruikt. In de hitte van de afgelopen tijd heb ik sowieso geen olie gebruikt, en heel vaak gebruik ik het überhaupt niet.
Maar vandaag maar weer eens erbij gepakt. In totaal heb ik het nu een keer of drie gebruikt, en het is fijn spul! Ik heb ook squalane en marula olie, allebei van the ordinary, en deze zit er qua dikte en gevoel op de huid er een beetje tussen in. Niet ultra vet en dik, maar wel steviger dan de ultra lichte squalane. Het is oranje! Nou ja, rozenbottel heeft inderdaad ongeveer die kleur, dus dat zal wel niet zo bijzonder zijn. Een paar piepkleine druppels en mijn huid voelt zacht en gehydrateerd. Niet alsof er een vette laag overheen zit.
Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-08-2020 22:40
Ik ken het merk, maar niet uit eigen ervaring. Het staat wel erg goed aangeschreven. Wat ik inmiddels weet, is dat het percentage retinol niet altijd iets zegt over de mate en heftigheid waarop je huid erop reageert. En dat het woord 'retinol' niet door elk merk letterlijk wordt genomen. Soms bedoelen ze derivaten, maar noemen ze het toch retinol. ZOskin doet dat overigens voor zover ik weet niet.
Ik vind de prijs ook te hoog. Van een bevriende huidspecalist die werkt met het merk, heb ik begrepen dat het pittig spul is. Hoewel ik al jaren 1% retinol gebruik, zou zij mij de 0,5% van ZOskin aanraden (als ik het zou willen gaan gebruiken, maar de prijs houdt me tegen)

Wat ik denk dat goede alternatieven zijn: Paula's Choice 1% retinol (mild, nooit een heftige reactie op gehad, maar het werkt heel goed) of de 1% retinol van Drunk Elephant (geen schilfering mee gehad, toch lijkt deze iets harder aan te pakken en hij voelt ook wat minder verzorgend. Moisturizer daarna is aan te raden).

Dit zijn twee producten die mij erg goed bevallen, maar een echte vergelijking met ZOskin is het niet, omdat ik dat product nooit gebruikt heb.

Ik zou qua verpakking altijd kiezen voor een luchtdichte pompverpakking of een tube. Gerenommeerde merken zoals die genoemd zijn, hebben gecoate tubes die het product goed luchtdicht houden. Transparante verpakkingen sowieso niet omdat licht net zo goed vermeden moet worden als lucht. Potjes zijn voor mij sowieso een no go.
The ordinary is dol op glazen potjes met pipetjes. Daar neem ik dan als ik voor zo'n product kies wel genoegen mee, maar ik heb veel liever een pompje. En dan het liefst een airless pompje, te herkennen aan twee piepkleine gaatjes aan de onderkant. Online is dat natuurlijk niet te zien, dan vermelden ze het erbij óf het blijkt opeens een meevaller dat het dat is.
Late reactie maar bedankt voor je uitgebreide antwoord, heb proefje nu van paula s choice! ben het nu aan het proberen.
hij reageert niet zo heftig is de ZOskin 0,5%,inderdaad best gek.
Alle reacties Link kopieren
En veder ook erg blij met juf Joke hier! echt super fijn!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic Miss Kim, ik ben in het weekend begonnen met lezen en net helemaal klaar. Ontzettend veel informatie en leuke tips, geweldig. Ik ben ook helemaal into skincare en heb inmiddels ook veel dingen geprobeerd. Als er nog interesse naar is, zal ik mijn ervaring ook delen.
anoniem_400355 wijzigde dit bericht op 21-08-2020 10:17
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wol1976 schreef:
21-08-2020 09:31
Wat een leuk topic Jufjoke, ik ben in het weekend begonnen met lezen en net helemaal klaar. Ontzettend veel informatie en leuke tips, geweldig. Ik ben ook helemaal into skincare en heb inmiddels ook veel dingen geprobeerd. Als er nog interesse naar is, zal ik mijn ervaring ook delen.
Natuurlijk! Altijd leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een geheel ritueel bij elkaar verzameld over de jaren. Ik ben begonnen met een tante die interesse had in skincare en die heeft me proberen te helpen met mijn vette en vochtarme huid. Ik heb producten van diverse drogisterijen en parfumerieën gebruikt, maar dat was voor mijn huid niet echt afdoende. Ik ben naar 3 verschillende schoonheidsspecialistes gegaan om behandelingen te ondergaan en advies in te winnen.

Toen ben ik met de producten van Dermalogica in aanraking gekomen. Ik heb de Dermale clay cleanser, precleanse en active moist gebruikt en merkte wel al verschil in mijn huid. De reinigers waren wel fijn, maar van de active moist ging mijn huid toch nog glimmen.

Uiteindelijk nu, na jaren zoektocht op internet en specialistes klikte ik toevallig op een mooi plaatje (google) van een product en ben op een leuke website terecht gekomen. Daar heb ik even gezocht op wat dingen en contact gehad met de eigenaresse, waardoor ik uiteindelijk Dermaquest ben gaan bestellen. Ik heb B5 matte, dermaclear serum en dermaclear reiniger. Ik gebruik het nu 3 weken en mijn huid voelt echt heel goed aan. So far so good. Nog meer mensen goede ervaringen met Dermaquest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen ervaring met dit merk. Ik had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Fijn dat je huid er goed op reageert!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-08-2020 17:01
Nee, geen ervaring met dit merk. Ik had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Fijn dat je huid er goed op reageert!
Ik in eerste instantie ook niet, al heb ik best wat ervaring met verschillende merken. Soms was ik ook wat ongeduldig denk ik en gaf een merk/ritueel niet genoeg kans om iets te kunnen doen. Hier heb ik het gekocht, staat ook wat informatie: https://www.skinzbtq.nl/brands/dermaquest/

Verder gebruik ik 2x per week een masker van het zelfde merk. Dat helpt me ook tegen het glimmen en vettigheid.

Ik zoek nog eigenlijk een matte foundation, die ook de hele dag mat blijft. Wat ik nu heb ziet in het begin goed uit, maar in de loop van de dag ben ik minder tevreden. Heb hier ook al veel geld aan besteed, maar nog niet mijn ding gevonden hierin. Iemand tips daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Wol1976 schreef:
23-08-2020 09:14

Ik zoek nog eigenlijk een matte foundation, die ook de hele dag mat blijft. Wat ik nu heb ziet in het begin goed uit, maar in de loop van de dag ben ik minder tevreden. Heb hier ook al veel geld aan besteed, maar nog niet mijn ding gevonden hierin. Iemand tips daarvoor?
Ik heb geen erg vette huid, maar ik heb ook het liefst een wat mattere foundation. Ik vind het niet heel erg om tussendoor een keer te poederen, maar hoe minder het nodig is, hoe beter, want je voegt toch elke keer product toe.
Ik heb al veel geprobeerd, en ook veel gevonden wat behoorlijk goed werkt. Huidige favorieten die mat zijn: estee Lauder double wear en L'Oréal true match. Ook een fijne vond ik Chanel ultra le teint velvet, maar die bevat wel parfum en alcohol en dat heb ik het liefst er helemaal niet in. Zit in die eerste twee ook niet.

Maar wat heel veel verschil maakt, is de dagcrème met spf die ik eronder gebruik. De getinte spf van Paula's Choice en de getinte versie van Australian gold zorgen dat wat ik er ook overheen gebruik, sowieso de hele dag mat blijft. Het tintje is meer om de witte waas te neutraliseren, dus niet opvallend gekleurd. Het tintje in de Paula's Choice is het meest subtiel, daar zie je na het opbrengen helemaal niets meer van. Beide hebben wel een wat 'stroever' gevoel als je de foundation erna gebruikt, dat is even wennen, maar hiermee is bij mij elke foundation de hele dag mat.

Als ik mijn double wear gebruik, die al behoorlijk mat is van zichzelf, gebruik ik een andere spf omdat het anders tè mat wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven