Mode & Beauty alle pijlers

skinny 501: welke schoenen erbij?!

18-11-2018 17:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik geef toe: er zijn grotere dilemma's in het leven. Maar ik hoop toch op een tip of idee waar ik zelf niet op kom. Eergisteren heb ik een skinny 501 gekocht, in een lichtblauwe kleur. De broek brings back good memorys naar mijn puberteit. Hij zit ook mooi: goeie kont, fijne stugge spijkerstof. Het is maat 24/30. Alleen de pijpen zijn niet echt superskinny, en ik merk nu thuis dat hij niet echt mooi valt met zo'n beetje al mijn enkellaarsjes (zowel de nette met hak, als de motorlaarsjes). Omdat hij wat wijder is aan de onderkant gaat het daar heel erg plooien. Oprollen doe ik al, maar het bliift er naar mijn idee gek uitzien, terwijl ik op Instagram allemaal super leuk gestylde 501's voorbij zie komen. Misschien is hij is
ietsje te lang nog, zou dat schelen? Ik ben 1.65. Duim dat 1 van jullie het dilemma herkent en de gouden tip heeft :-)))))
Kan je 'm niet laten innemen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik ook gewoon weer wat wennen aan het model, is toch echt wel retro. Het gekke is alleen dat ik dat bij andere dames dan weer niet zie...
Alle reacties Link kopieren
Broekspijpen laten innemen.
Maarre maat 24? Ik ben echt superslank weeg nog geen 50 en heb maat 27.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Innemen qua breedte bedoel je dus? Dat zou misschien in theorie wel kunnen, maar hoop eigenlijk dat dat niet nodig is. Aan de onderkant zou er nog wel een paar centimeter af kunnen, maar dat vind ik best spannend bij een nieuwe broek
Alle reacties Link kopieren
Hoi Madeliefjes, ja......gek zeg. Ik weeg ruim 51. Hij zit echt echt echt niet strak en ik heb ook geen superdunne benen. Wel smalle heupen
Alle reacties Link kopieren
Normale broeken heb ik maat 34/36 gewoon
Alle reacties Link kopieren
Irritant is dat ja. Dat staat alleen mooi in een hoge laars. Ik heb ook z’on broek.
Hoe kan het nou gaan plooien?
Het zit het mooist met enkellaarsjes eronder die mooi aansluiten, ook bij de enkel, dan valt de briek toch gewoon over de rand en gaat het niet plooien?

Niet gaan rollen, gewoon recht dragen, zie pinterest.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niet lengtemaat 28 gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Valeriana schreef:
18-11-2018 17:14
Waarom heb je niet lengtemaat 28 gehaald?
Ik heb lengtemaat 32.. en ben net zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Eva Luna: het gaat plooien omdat de laarsjes allemaal te wijd zijn. Een echte skinny valt er in, maar deze skinny is ruimer en valt er dus precies "op".
Afbeelding

Hier plooit het ook, maar ik vind het niet storend. Misschien vallen jouw laarzen net iets te hoog? Iets lager model nemen?
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 17:19
45.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Valeriana:in de winkel leek 30 prima en met sneakers is dat ook wel zo (nog steeds oprollen, maar 1 keer omrollen vind ik wel leuk). De laarsjes op de foto zijn inderdaad smaller.....
Maar het lijkt alsof de pijpen veel breder zijn in het echt dan op de foto's die ik zie :-D
Alle reacties Link kopieren
Eva Luna, op die onderste foto denk ik te zien dat de broek inderdaad goed zou vallen als ik hem laat inkorten naar lengtemaat 28
Opgerold. Ook leuk toch..
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-11-2018 17:15
Ik heb lengtemaat 32.. en ben net zo lang.
Gek, ik ben 1,65 en heb lengtemaat 28.
Ik heb ‘m ook. Ik vind het leuk dat ‘ie wat meer recht valt. Ik draag ‘m met laarsjes en met sneakers. Ik ben wel vrij lang (1,78m), dus hij valt meer boven aansluitende laarsjes, en los van het been.
Valeriana schreef:
18-11-2018 17:32
Gek, ik ben 1,65 en heb lengtemaat 28.
Ja, dan heb je een langer torso. Ik ben 1,78m, maar heb hele lange benen. Als ik zit lijk ik veel kleiner dan wanneer ik sta.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat hij beter valt als ie wat korter is. Ik ga denk ik vragen of hij bij de winkel waar ik hem gekocht heb ingekort mag worden. Ik was zo bezig met de breedte (24 of 25) van de broek dat ik helemaal niet goed naar de lengte heb gekeken. Dom
Ik heb 27/30 en ben maar 1,59 m. De lengte is goed. Laatst hadden ze geen 27 dus ik heb een 28 gekocht. Stom, want na een uur zakt hij van mijn kont. Maat 24 is echt heel smal, daar past mijn 13-jarige niet eens in (maar die heeft wel heupen).
Sneakers zou ik niet doen met zo’n maatje, tenzij je maat 35/36 hebt. Anders lijken je voeten echt enorm.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 17:42
18.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De broek staat waarschijnlijk mooier bij mensen met echt lange benen :"-( Maar ja, alles staat mooier als je lange benen hebt (vind ik dan)
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik geen foto kan plaatsen, dan zou ik het kunnen laten zien. Gek dat jullie de maat zo klein vinden, ik ben echt niet zo skinny en heb een hele normale confectiemaat
mooiweertje schreef:
18-11-2018 17:43
Jammer dat ik geen foto kan plaatsen, dan zou ik het kunnen laten zien. Gek dat jullie de maat zo klein vinden, ik ben echt niet zo skinny en heb een hele normale confectiemaat
Ik heb nog nooit in een maat 24 gepast, zelfs niet toen het niet zo goed met me ging en ik 40 woog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven