Mode & Beauty alle pijlers

Sla jij kledingwinkels over i.v.m. 'doelgroep'?

19-02-2019 18:07 328 berichten
Nadat leuke sneakers van Gabor bestempeld werden als 'senioren gympen' in een ander topic vraag ik me het volgende af:

Slaan jullie kledingwinkels over die zich niet richten op jouw doelgroep? Of koop jij nog steeds leuke dingen bij bijvoorbeeld de Coolcat ook al is dat meer voor tieners? Of bij M&S mode ook al richten die zich wellicht wat meer op je moeder of oma?

Ik koop mijn kleding zelf echt overal en nergens en let niet echt op de doelgroep tenzij het echt een designer winkel is maar dat is meer omdat ik dat niet kan betalen :hihi: .
Alle reacties Link kopieren
Als ze het goed doen en ik de doelgroep ben dan spreekt het mij aan, dus ja. Soms maak ik wel een uitzondering maar ik ga veel winkels niet in omdat het mij niet aanspreekt (personeel dat je non-stop volgt, veel te druk en chaotisch, harde muziek).
Enige vereiste:
"Hebben ze mijn maat?"


Daarbij kan ik dus al 90 % van de winkels afstrepen en hoef ik niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik ga nooit bij Coolcat naar binnen. M&S kom ik wel eens, maar meestal als ik binnen ben vraag ik me af wat ik daar eigenlijk doe. De meeste van mijn kleding komt bij C&A, H&M en HEMA vandaan.
Er is maar 1 winkel die ik oversla en dat is de CoolCat; Wat een tokkieparadijs is dat zeg.
Coolcat ga ik nooit naar binnen, ook ms niet (daar hebben ze volgens mij niet eens maat 36)
Ja. Maar ook omdat het me dus niet aanspreekt omdat ik blijkbaar de doelgroep niet ben. Dus niet dat ik iets heel leuks zie en denk ‘oh straks verslijten ze me voor zo’n type’ en dat ik het dan niet koop.
Het vivaforum is al helemaal geen referentiekader voor mij, want dan doe je het nooit goed, spijkerbroek en shirtje is te jeugdig, jurk met bloemetjesprint te moeke, miss etam en consorten seksloos en trainingspak te tokkie en als je van sjiek de friemel houdt ben je omhooggevallen. Dus ik draag gewoon wat ik leuk vind en in bepaalde winkels kom ik niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ik daar iets leuks kan vinden. Maar ik draag nog steeds King louie en ook birckenstocks, ookal is dat hier al 100x afgefakkeld
Alle reacties Link kopieren
Coolcat vind ik ook verschrikkelijk. Zo ordinair wat ze daar hebben.
Verder moet de muziek niet loeihard staan, vind ik irritant. En rolstoeltoegankelijk zijn, anders kom ik überhaupt niet binnen. Maar ben niet merkvast, ik koop wat ik leuk vind maar ik winkel niet zo vaak. Koop nauwelijks nieuwe kleding voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Coolcat sla ik ook over, nare winkel met takkeherrie.
En in de Leidsestraat zit een kledingwinkel waar ze vergeten zijn het licht aan te doen, het ziet eruit als een donker hol. Daar ben ik nog nooit naar binnen geweest.
En winkels die uitstralen dat ze heel erg duur zijn en die mij het gevoel geven dat je er weggekeken gaat worden als je er als huis- tuin- en keukenpersoon naar binnen gaat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
King Louie jurkjes zijn leuk en Birckenstocks lopen heerlijk dus groot gelijk!

Kom zelf trouwens ook nooit bij de Coolcat want die hebben mijn maat niet.
Thordis* schreef:
19-02-2019 18:17
Ja. Maar ook omdat het me dus niet aanspreekt omdat ik blijkbaar de doelgroep niet ben. Dus niet dat ik iets heel leuks zie en denk ‘oh straks verslijten ze me voor zo’n type’ en dat ik het dan niet koop.
Het vivaforum is al helemaal geen referentiekader voor mij, want dan doe je het nooit goed, spijkerbroek en shirtje is te jeugdig, jurk met bloemetjesprint te moeke, miss etam en consorten seksloos en trainingspak te tokkie en als je van sjiek de friemel houdt ben je omhooggevallen. Dus ik draag gewoon wat ik leuk vind en in bepaalde winkels kom ik niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ik daar iets leuks kan vinden. Maar ik draag nog steeds King louie en ook birckenstocks, ookal is dat hier al 100x afgefakkeld
Ik geef deze post een like!
tonkje schreef:
19-02-2019 18:19
En winkels die uitstralen dat ze heel erg duur zijn en die mij het gevoel geven dat je er weggekeken gaat worden als je er als huis- tuin- en keukenpersoon naar binnen gaat.
Zonde! Ik ben laatst goed geslaagd bij Hudson's Bay en een andere dure (voor mij) winkel omdat men veel leuks had hangen met 50-70% korting. Ik heb dan gewoon schijt aan het personeel.
Ik was het die de Gaborgymp als seniorengymp bestempelde. Ja, ik associeer Gabor met oudere mensen. Maar de gymp had daarbij ook diverse uiterlijke kenmerken die dat voor mij bevestigden en die ook mijn persoonlijke smaak niet zijn.

Ik zou het merk niet om die reden ontwijken, maar het zou niet in me opkomen er te kijken, omdat ik verwacht dat het niet mijn smaak is. Dat was nu toevallig ook zo, maar inderdaad, daarmee zal ik vast wel eens iets wat ik wél leuk vind missen.

Ik heb het ook bij merken waarvan ik vind dat ze een uitstraling hebben die niet bij mij past. Ik zal bijvoorbeeld niet snel iets van Nikkie kopen. Of Ted Baker. Ik noem maar wat. Ze zullen vast wel truitjes hebben die ik leuk vind, maar door de gehele look & feel kijk ik er niet.

Ik houd me vrij veel met mode bezig, dus ik weet redelijk goed wat merken te bieden hebben, en door die ervaring verspil ik geen tijd met merken die me niet aanspreken.

[aanvulling: ik zou nooit iets dat mijn smaak is niet kopen puur omdat het van een bepaald merk is, tenzij ik denk dat ik met het dragen ervan iets uitstraal dat ik niet wil uitstralen. Dan denk ik vooral aan merken die bijvoorbeeld omstreden zijn.]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:31
12.37% gewijzigd
De dag dat CoolCat kleding binnenhaalt voor maat 52 die niet alleen fluo-groen ziet of duidelijk voor meisjes van 15 bestemd is ... wil ik daar best wel es binnenlopen.

Dan neem ik die takke-herrie wel voor lief.



Winkels waar een gemiddeld kleedje 200 euro kost mijd ik overigens ook.
Zelfs met korting is dat mij nog te duur.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:26
21.55% gewijzigd
Ik was er laatst voor het eerst in mijn leven, bij de coolcat, (kind wilde een spuuglelijk kledingstuk met glitters dus het leek mij the place to be) en ik vond het eigenlijk wel leuk. De verkopers waren aardig, (als je eenmaal gewend was aan de zichtbare tattoo’s, lagen make-up en diamantjes op tanden of gouden tanden :P ) en heel beleefd. Ik heb geleerd dat de zin ‘oh nice’ op bíjna alles als antwoord kan dienen en ze hielpen ons gewoon goed en vriendelijk. En de kleding, ach, ik snap dat mensen het leuk vinden. Mij viel het alles mee.

Kind verliet mét ernstig gewild en spuuglelijk kledingstuk de winkel en zei ‘daar gaan we nóóit meer naartoe mam, wat een vreselijke winkel’ :rofl:
Ik kijk niet naar de doelgroep, maar naar wat ik leuk vind. Coolcat sla ik over omdat ik het lelijk vind, niet vanwege doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
Jawel. Ik sla bepaalde winkels over vanwege ‘doelgroep’. Enerzijds vanwege muziek, volume en halve lasershows, anderzijds trek ik bepaalde type verkoopsters/verkopers ook niet meer die je bovengemiddeld vaak aantreft in winkels gericht op jongeren.

In winkels die meerdere merken aanbieden merk ik dat ik automatisch bepaalde merken oversla zelfs zonder het merk te lezen. Te hip/gekleurd/synthetisch. Sommige kleding staat gewoon leuk bij een jonge blom, niet bij ouderen. En dat ene vest dat ‘wel kan’ vind je ook in honderdvoud bij andere merken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben niet bevooroordeeld waar het gaat om winkels en merken omdat je altijd de kans loopt een verrassing tegen te komen ook al behoor ik niet tot de doelgroep, daarom stap ik overal naar binnen.
Nitflex schreef:
19-02-2019 18:24
Ik was het die de Gaborgymp als seniorengymp bestempelde. Ja, ik associeer Gabor met oudere mensen. Maar de gymp had daarbij ook diverse uiterlijke kenmerken die dat voor mij bevestigden en die ook mijn persoonlijke smaak niet zijn.

Ik zou het merk niet om die reden ontwijken, maar het zou niet in me opkomen er te kijken, omdat ik verwacht dat het niet mijn smaak is. Dat was nu toevallig ook zo, maar inderdaad, daarmee zal ik vast wel eens iets wat ik wél leuk vind missen.

Ik heb het ook bij merken waarvan ik vind dat ze een uitstraling hebben die niet bij mij past. Ik zal bijvoorbeeld niet snel iets van Nikkie kopen. Of Ted Baker. Ik noem maar wat. Ze zullen vast wel truitjes hebben die ik leuk vind, maar door de gehele look & feel kijk ik er niet.

Ik houd me vrij veel met mode bezig, dus ik weet redelijk goed wat merken te bieden hebben, en door die ervaring verspil ik geen tijd met merken die me niet aanspreken.

Dat heb ik met meerdere merken, dus ik zal nooit bewust op de site van zo'n merk kijken of het merk aanvinken bij filters.
Mocht ik een fysieke winkel onverwachts een item tegenkomen van zo'n merk en ik vind het wel mooi, dan koop ik het wel gewoon.
Oh ja als het eruit ziet als Alie Express in een winkel met heel veel glitters, fluorkleuren en doorkijktruitjes dan loop ik ook door. Maar goed, ik hou gewoon niet van winkelen. Dus ik winkel vrij doelgericht, ik weet waar ik moet zijn en daar ga ik heen en ik heb een aantal merken die altijd goed zijn, die koop ik. Ergens iets ‘zomaar’ tegenkomen zal mij niet gebeuren
Cateautje schreef:
19-02-2019 18:29
Ik ben niet bevooroordeeld waar het gaat om winkels en merken omdat je altijd de kans loopt een verrassing tegen te komen ook al behoor ik niet tot de doelgroep, daarom stap ik overal naar binnen.

O dat doe ik niet, ik kijk wel naar wat er in de etalage hangt/staat.
Mij boeit het niet wat de doelgroep is, het moet vooral comfortabel zitten.
apiejapie schreef:
19-02-2019 18:19
Coolcat vind ik ook verschrikkelijk. Zo ordinair wat ze daar hebben.
Verder moet de muziek niet loeihard staan, vind ik irritant. En rolstoeltoegankelijk zijn, anders kom ik überhaupt niet binnen. Maar ben niet merkvast, ik koop wat ik leuk vind maar ik winkel niet zo vaak. Koop nauwelijks nieuwe kleding voor mezelf.
Lang leve online shopping!

Ik haat kledingwinkels. Ik haat mezelf tig keer moeten omkleden in 'n klein hokje en bij veel te fel licht veel te dicht op 'n spiegel te moeten staan.
De Coolcat sla ik over, die sloeg ik als zestienjarige ook al over overigens. Verder inderdaad hele dure of hele ‘deftige’ winkels, bij ons in het dorp heb je een winkel echt gericht op de 50-plusser, die sla ik ook over en Primark vind ik gewoonweg vreselijk dus daar zul je me ook niet treffen.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
19-02-2019 18:25
Ik was er laatst voor het eerst in mijn leven, bij de coolcat, (kind wilde een spuuglelijk kledingstuk met glitters dus het leek mij the place to be) en ik vond het eigenlijk wel leuk. De verkopers waren aardig, (als je eenmaal gewend was aan de zichtbare tattoo’s, lagen make-up en diamantjes op tanden of gouden tanden :P ) en heel beleefd. Ik heb geleerd dat de zin ‘oh nice’ op bíjna alles als antwoord kan dienen en ze hielpen ons gewoon goed en vriendelijk. En de kleding, ach, ik snap dat mensen het leuk vinden. Mij viel het alles mee.

Kind verliet mét ernstig gewild en spuuglelijk kledingstuk de winkel en zei ‘daar gaan we nóóit meer naartoe mam, wat een vreselijke winkel’ :rofl:
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven