Mode & Beauty alle pijlers

Sla jij kledingwinkels over i.v.m. 'doelgroep'?

19-02-2019 18:07 328 berichten
Nadat leuke sneakers van Gabor bestempeld werden als 'senioren gympen' in een ander topic vraag ik me het volgende af:

Slaan jullie kledingwinkels over die zich niet richten op jouw doelgroep? Of koop jij nog steeds leuke dingen bij bijvoorbeeld de Coolcat ook al is dat meer voor tieners? Of bij M&S mode ook al richten die zich wellicht wat meer op je moeder of oma?

Ik koop mijn kleding zelf echt overal en nergens en let niet echt op de doelgroep tenzij het echt een designer winkel is maar dat is meer omdat ik dat niet kan betalen :hihi: .
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
19-02-2019 19:19
Hoewel het verschrikkelijk klinkt ben ik stiekem wel benieuwd welke winkel dit is. Het komt mij namelijk totaal niet bekend voor. Of ik kijk niet genoeg omhoog, dat kan ook. :)
Volgens mij is dat de Monki in de Herestraat
joysjuhhh schreef:
19-02-2019 19:17
O de V&D... daar hadden ze mooie shawls, handschoenen, panty's, portemonnees, kantoorspullen, tassen, fijn lunchen op een dakterras, veel nachtmode, lingerie, servies...
* barst in huilen uit *

Aan mij heeft de sluiting ook niet gelegen. Ik kocht er echt veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder de 50 en draag mijn Gabor schoenen met trots. Erg moeilijke voeten en Gabor zijn erg fijn.

Afbeelding
rafs wijzigde dit bericht op 19-02-2019 19:40
Reden: Plaatje
2.41% gewijzigd
Lady_Day schreef:
19-02-2019 19:22
Ik winkel niet zo vaak (meer) maar de meeste winkels sla ik sowieso over. Ik shop meer op merk. Meestal koop ik het online bij Zalando, Perfectly Basics of Ruys.
Ik ook op merk, maar Filippa K of Samsøe & Samsøe bijvoorbeeld, zijn zowel merken als winkels.
Nitflex schreef:
19-02-2019 18:53
Ik had dit geschreven kunnen hebben.

Ja, want de King Louie en Esprit-types, niks mis mee als dat je smaak is, maar die dragen dan vaak weer hele andere dingen weer niet. Is toch prima.
Wat is een Esprit-type?
CommonSense schreef:
19-02-2019 19:04
In andere plaatsen ook. Ik vind het er ook halfleeg en rommelig uitzien. Ben benieuwd hoe lang Hudson's Bay het gaat volhouden in Nederland.
Niet lang. Ze lijden verschrikkelijk verlies en ze zijn al op een veel goedkoper segment aan het mikken dan oorspronkelijk de bedoeling was uit pure nood om een breder publiek aan te spreken. Maar ze zijn op ramkoers naar een faillissement in NL.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-02-2019 19:40
Wat is een Esprit-type?
In mijn optiek een saai en degelijk gekleed mens, maar dat komt omdat ik in de winkel werkelijk nooit iets origineels of leuks kan vinden en de types die er rondlopen er in mijn ervaring ook altijd zo uit zagen.
herfstappeltaart schreef:
19-02-2019 19:40
Wat is een Esprit-type?
Een degelijk, veilig en praktisch type dat niet al te veel geld aan kleding uit wil geven. En dat is helemaal oké.

Je kunt natuurlijk wel dingen van Esprit hebben en niet dat type zijn, maar dan ben je niet de doelgroep die men bij Esprit aan probeert te spreken.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 19:48
25.25% gewijzigd
Weddingpresent schreef:
19-02-2019 19:45
In mijn optiek een saai en degelijk gekleed mens, maar dat komt omdat ik in de winkel werkelijk nooit iets origineels of leuks kan vinden en de types die er rondlopen er in mijn ervaring ook altijd zo uit zagen.
Ow oké. Ik koop er wel eens wat, maar zoals ik ook al zei over Miss Etam: het is vaak de combi die het hem doet.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-02-2019 19:47
Een degelijk, veilig en praktisch type dat niet al te veel geld aan kleding uit wil geven. En dat is helemaal oké.

Je kunt natuurlijk wel dingen van Esprit hebben en niet dat type zijn, maar dan ben je niet de doelgroep die men bij Esprit aan probeert te spreken.
Ik vind Esprit nog best prijzig, hoor.
herfstappeltaart schreef:
19-02-2019 19:40
Wat is een Esprit-type?
In mijn ogen zijn King louie en esprit ook twee totaal verschillende merken.

Maar idd, ik vraag me altijd af wat voor ‘type’ dat dan zou zijn. Ik draag eigenlijk alleen maar jurken, en ik krijg er eigenlijk altijd complimenten over, of ze nu van King louie of een andere winkel zijn.

Daarbij, weinig mensen zijn echt origineel. Zelfs de mensen die origineel denken te zijn zijn weer een groepje :)
Alleen het neerbuigend doen over andere mensen omdat ze je smaak niet delen, die zal ik nooit snappen. Of dat ji gaat over de MS, Gabor, King louie of witte leggings, ik snap niet waarom daar allerlei neerbuigende termen bij moeten komen. Sommige dingen vind ik mooi, andere niet, maar anderen wegzetten als ‘een bepaald type’ en in de meeste topics nog veel negatievere bewoordingen snap ik echt niet. Wat boeit het mij nou wat een ander draagt? En of iets een ‘modeflater’ is? Wie bepaalt dat?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-02-2019 19:44
Niet lang. Ze lijden verschrikkelijk verlies en ze zijn al op een veel goedkoper segment aan het mikken dan oorspronkelijk de bedoeling was uit pure nood om een breder publiek aan te spreken. Maar ze zijn op ramkoers naar een faillissement in NL.

Ik zie het ook niet hoopvol in nee.
Mis de V&D trouwens ook nog steeds.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Weddingpresent schreef:
19-02-2019 19:48
Ik vind Esprit nog best prijzig, hoor.
Alles is natuurlijk relatief. Er zijn veel merken die nog steeds als middensegment gelden die veel en veel duurder zijn.
Coerage schreef:
19-02-2019 19:49
Ik zie het ook niet hoopvol in nee.
Mis de V&D trouwens ook nog steeds.
Voor kleding was ik absoluut geen V&D-klant. Hooguit panty’s. Maar heb er weleens beddengoed en een koffertje gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep vandaag langs de Guess en bedacht me ter plekke dat ik oud werd. Nu verander ik dat ter plekke in "Ik ben niet de doelgroep". Man, wat zag die etalage er schreeuwerig uit.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Thordis* schreef:
19-02-2019 19:48
In mijn ogen zijn King louie en esprit ook twee totaal verschillende merken.

Maar idd, ik vraag me altijd af wat voor ‘type’ dat dan zou zijn. Ik draag eigenlijk alleen maar jurken, en ik krijg er eigenlijk altijd complimenten over, of ze nu van King louie of een andere winkel zijn.

Daarbij, weinig mensen zijn echt origineel. Zelfs de mensen die origineel denken te zijn zijn weer een groepje :)
Alleen het neerbuigend doen over andere mensen omdat ze je smaak niet delen, die zal ik nooit snappen. Of dat ji gaat over de MS, Gabor, King louie of witte leggings, ik snap niet waarom daar allerlei neerbuigende termen bij moeten komen. Sommige dingen vind ik mooi, andere niet, maar anderen wegzetten als ‘een bepaald type’ en in de meeste topics nog veel negatievere bewoordingen snap ik echt niet. Wat boeit het mij nou wat een ander draagt? En of iets een ‘modeflater’ is? Wie bepaalt dat?
Natuurlijk is niemand origineel. Dat is toch helemaal het punt niet? En je kunt ook een King Louie type zijn zonder King Louie te dragen, of andersom, iets van King Louie dragen zonder het type te zijn. Daar is niets negatiefs aan. De merken zetten zelf trouwens sterk op bepaalde types en persona’s in, daar is hun hele marketing dan ook op gericht.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 19:59
4.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van simpel, basic gecombineerd met aanwezig schoeisel, liefst van het merk Vans. Ik loop dus al jaren en jaren op die geblokte slipons, en toen werd het merk hip. En koop ik mn schoeisel online omdat ik als suffe nerdy mid-dertiger mij niet meer de doelgroep voel. En me opgelaten voel in zo'n winkel. Alsof Truus ook hip wil doen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
19-02-2019 19:04
In andere plaatsen ook. Ik vind het er ook halfleeg en rommelig uitzien. Ben benieuwd hoe lang Hudson's Bay het gaat volhouden in Nederland.
Eerst viel het nog mee, veel verkoopsters van de voormalige V&D. Die bleken niet hip, jong of chique genoeg en toen kwamen de zelfbenoemde instagirls. Nog te verveeld om iets na te kijken of je überhaupt aan te kijken. Leken wel massaal overgenomen van de Zara, ook van die hautaine tutten in goedkope polyester outfitjes.

Tijdens een dagje A’dam met collega’s in de lokale HB gegaan. Echt exact dezelfde kille sfeer en ongeïnteresseerde verkopers. Het is geen Bij, het is geen V&D. Het is niet chique, het is niet laagdrempelig. Het lijkt op een magazijn van een grote webshop waar je toevallig doorheen loopt. Te duur om een breed publiek te trekken, te afgezaagd qua aanbod om draagkrachtige hipsters te trekken en te beperkt in merken om verveelde ‘madammen’ te trekken met veel creditcards.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kledingwinkels met ‘ballon- achtige kleding’, van die wijde model kleding in alternatieve stijl, die mijd ik.
Verder heb ik niks met de Primark ( vreselijk druk altijd en ik kan er niet slagen) en met hudson bay (te kale en dure winkel).
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-02-2019 19:39
Ik ook op merk, maar Filippa K of Samsøe & Samsøe bijvoorbeeld, zijn zowel merken als winkels.
Dat zijn ook merken die ik koop maar de winkels die het in 'mijn' stad verkopen hebben altijd maar een heel kleine collectie. Ik weet dat het niet goed is voor de lokale middenstand maar ik koop echt het liefst online.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
19-02-2019 18:17
Ja. Maar ook omdat het me dus niet aanspreekt omdat ik blijkbaar de doelgroep niet ben. Dus niet dat ik iets heel leuks zie en denk ‘oh straks verslijten ze me voor zo’n type’ en dat ik het dan niet koop.
Het vivaforum is al helemaal geen referentiekader voor mij, want dan doe je het nooit goed, spijkerbroek en shirtje is te jeugdig, jurk met bloemetjesprint te moeke, miss etam en consorten seksloos en trainingspak te tokkie en als je van sjiek de friemel houdt ben je omhooggevallen. Dus ik draag gewoon wat ik leuk vind en in bepaalde winkels kom ik niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ik daar iets leuks kan vinden. Maar ik draag nog steeds King louie en ook birckenstocks, ookal is dat hier al 100x afgefakkeld
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Lady_Day schreef:
19-02-2019 20:08
Dat zijn ook merken die ik koop maar de winkels die het in 'mijn' stad verkopen hebben altijd maar een heel kleine collectie. Ik weet dat het niet goed is voor de lokale middenstand maar ik koop echt het liefst online.
Ik ook online all the way. Maar woon wel midden in een heel leuk winkelgebied met veel boetiekjes en winkels van bijvoorbeeld bovengenoemde merken, dus dan stap ik nog wel eens naar binnen.
Ik loop al sinds mijn 25 ste in bejaardenmerken. Door werk (Zuid-as zakelijk) en maat (46) kon/kan ik daar vaak goed slagen.

Privé probeer ik naar mate ik ouder wordt wel wat vlotter te zijn. Als 25 jarige vermoed niemand dat je in Gery Weber loopt, op je 45 ste is dat toch anders.

Ik word zeker wel beïnvloed door de uitstraling van het merk. Als ik iets van Basler pas zal ik eerdere twijfelen of een print niet te truttig is, dan als ik hetzelfde truitje bij Caroline Biss zou tegenkomen.

Ik volg sinds een tijdje Trinny (die van vroeger, van Susannah en 'what not to wear') op youtube en Instagram. Die heeft nu als vijftiger Donald-Duck lippen en ze is vrij hysterisch maar verstand van kleding heeft ze wel.
Door haar krijg ik nu veel meer waardering voor high-street (Zara, H&M, Topshop, Asos).
Ze heeft bijvoorbeeld een filmpje waarbij ze een jas van Alaia (peperdure designer) uit haar eigen collectie laat zien en vervolgens trekt ze dan een jas aan van Zara die bijna precies hetzelfde is.
Of ze laat zich een half uur filmen terwijl ze shopt bij Zara of Cos (ze krijgt niet betaald door die merken en is er zelfs wel eens de winkel uitgezet vanwege filmen) en dan laat ze verschillende items zien en verteld waarom de kleur, stof en snit geweldig is.
Nu geloof ik veel minder in duur.
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 20:11
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik shop niet bij de Coolcat, te ordinair. Niet bij de Primark uit principe, niet bij de C&A omdat ik het vind stinken, om dezelfde reden niet bij schoenenwinkels zoals Scapino wn Bristol. En je hebt van die winkels waar ze van die rare kleding verkopen, rare synthetische truitjes, loeistrakke broeken met verkeerde pasvorm (op de paspoppen iig), rare nepleren jasjes. Ziet er allemaal heel goedkoop uit. Ik heb een naam voor deze winkels, maar die zet ik hier maar niet neer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten waar ik meestal wel kan slagen zijn Costes, Vila en soms Only. Maar laatst ineens een Sting ingelopen (jaren niet geweest omdat ik er nooit iets leuks vond) en geslaagd voor een heel leuk rokje met trui, krijg er veel complimentjes over als ik het draag.
Voor ondergoed slaag ik vaak bij de Hunkemoller en Hema, Livera vind ik niks en sla ik altijd over. Ook de Coolcat (flashback naar mijn 15-jarige ik die dat toen vet vond..), Esprit, MS en Miss Etam ga ik nooit binnen.
Bij Hema koop ik ook sokken, panty's en basic topjes en shirtjes voor onder blousjes en vesten. Sportkleding bij de Decathlon. Soms vind ik bij H&M iets leuks, maar het is vaak zo kort en daar hou ik niet van. Afgelopen zomer wel een hele leuke zomerbroek daar gekocht die ik echt veel aan heb gehad, dus soms vind je gewoon iets wat je niet verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven