Mode & Beauty alle pijlers

Spannend, laat mijn haarverf uitgroeien.

04-01-2018 12:33 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus bijna 48 en ik heb er inmiddels een heel verleden aan verven, permanent, krultang, föhn etc. opzitten. Tot aan vorig jaar ging ik bijna iedere maand naar de kapper om m'n haar te verven. Goud geld heeft me dit in al die jaren gekost om over de bestede tijd en frustratie nog maar niet te spreken. Zelden echt tevreden geweest over m'n haar (lag aan mij, meestal niet aan de kapper). De laatste kapper had het idee om de plukken zo te verven dat de uitgroei (op sommige plekken echt wel heel grijs) niet op zou vallen. En dat was de gouden tip. Ze gaf aan dat ik mijn haar alleen nog maar moest wassen met hele goeie zilvershampoo. Nu heb ik al 3 maanden mijn haar niet geverfd en in combinatie met de zilvershampoo komt er zomaar een prachtige diep assige tint tevoorschijn. Ook heeft mijn haar in geen tijden zo'n glans gehad. Dus ik ben benieuwd hoe mijn haar eruit ziet als echt alle verf eruit is. Is dit de eerste stap naar de ouder worden acceptatie? :D
Lijkt mij een heel bevrijdend gevoel. Fijn!
Haha, ik ben 48 en laat sinds kort ook mijn geverfde haar uitgroeien! Wat ook nooit echt tevreden, verfde het al lang donkerbruin, maar er zat bijna altijd een gloed over die een beetje oranje werd na verloop van tijd. Maar 1 kapper kon het echt verven zonder die lelijk gloed, maar die was erg duur.

Ik moet zeggen dat het wel even slikken is, nu ik zie hoeveel grijze haren ik al heb. Maar toch wil ik ze niet meer verven. Of het met accepteren van ouder worden te maken heeft weet ik niet, misschien met accepteren hoe ik ben, zonder opsmuk. :-]
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het jaren geleden ook op die manier 'uit laten groeien'. Heel blij mee! Intussen gebruik ik helemaal geen producten meer en heb ik een mooie bos haar in alle tinten van wit, zilver tot donkergrijs. Er wordt me weleens gevraagd hoelang ik bij de kapper zit voor dit resultaat :) Voor mij heeft het niets te maken met het accepteren van ouder worden, daar heb ik het niet moeilijk mee.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben heel benieuwd Bitterbleu! Ik ben zelf ook 47 en ik verf het al jaren zelf. Ik heb van oorsprong heel donker haar, dus uitgroei valt behoorlijk op. Maar ik verf het nu sinds een jaar of 2 met lichtere verf (donkerblond) om een soort overgangssituatie te creeëren... geen idee of dat werkt of dat het gewoon een psychologisch dingetje is ;-)
Wassen met zilvershampoo had ik nog niet aan gedacht, goeie tip! Ik vind mezelf nu nog niet grijs genoeg, ik vind dat peper-en-zout erg lelijk. Dan liever in één keer naar bijna wit. Dat heeft mijn nicht (paar jaar ouder) gedaan en het staat haar prachtig!
The owls are not what they seem
Wat leuk! De kleur "as" is tegenwoordig ongelooflijk hip he, ik zie ook heel jonge vrouwen ermee lopen en het staat zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
04-01-2018 12:44
Wat leuk! De kleur "as" is tegenwoordig ongelooflijk hip he, ik zie ook heel jonge vrouwen ermee lopen en het staat zo mooi!
bij jonge vrouwen staat het grappig... bij oude vrouwen (mag ik zeggen, ben ook ruim 40+), staat het vooral oud
Leuk topic. Ik heb mijn haar geverfd tot mijn 30e, in de favoriete kleur van toenmalige echtgenoot, en na de scheiding nooit meer. Nu is het dus al een paar jaar bruin met witgrijze highlights die steeds breder worden :proud:
Mijn moeder (toen 60+) heeft ook op een dag besloten helemaal te stoppen met verven. Ook gewoon niets meer in gedaan. Is heel mooi geworden. Het was wel een tijd werk in uitvoering, maar ze was het zo zat dat ze geen overgangsoplossingen wilde.

Bij mij omgekeerd. Ik ben 37 en heb nog nooit in mijn leven mijn haar gerverfd. Ben juist zo blij met mijn eigen haarkleur. Maar zie nu toch de eerste grijze haren en moet toch een keer gaan verven. Ben zo bang dat mijn kleur anders wordt (donkerbruin haar).
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
04-01-2018 12:43
Oh ik ben heel benieuwd Bitterbleu! Ik ben zelf ook 47 en ik verf het al jaren zelf. Ik heb van oorsprong heel donker haar, dus uitgroei valt behoorlijk op. Maar ik verf het nu sinds een jaar of 2 met lichtere verf (donkerblond) om een soort overgangssituatie te creeëren... geen idee of dat werkt of dat het gewoon een psychologisch dingetje is ;-)
Wassen met zilvershampoo had ik nog niet aan gedacht, goeie tip! Ik vind mezelf nu nog niet grijs genoeg, ik vind dat peper-en-zout erg lelijk. Dan liever in één keer naar bijna wit. Dat heeft mijn nicht (paar jaar ouder) gedaan en het staat haar prachtig!
Bij mij heeft de kapper een soort grijs,/blond assige tint gebruik voor de highlights. En wbt die zilvershampoo. Ik heb er al veel gebruikt maar ik gebruik nu de zilvershampoo van Fudge, dat is de allerbeste. Ruikt lekker, verzorgt ook en pakt heel goed op zowel de highlights als de uitgroei. Dan laat ik het trouwens wel een minuut of 4 inwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
04-01-2018 12:36
Lijkt mij een heel bevrijdend gevoel. Fijn!
Nou! Dat is precies hoe het voelt.
Ik heb het al diverse keren gedacht
ik ben 51. Grijs ziet er oud uit, maar een ouwe kop met donker haar vind ik ook niet mooi. Ik begon al vroeg met grijze haren, maar het is donker met hier en daar grijs gebleven. Als ik nou helemaal grijs was, zou ik het wel goed vinden, maar zo half om half. Ik kleur nog even door.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken om grijs te zijn op mijn 48e dan zou ik toch beslist blijven verven. Grijs op deze leeftijd staat gewoon oud.
Ik heb een ander akkefietje. Jarenlang lang haar gehad en het opgebonden op mijn achterhoofd en had vanaf de slapen een grijze streep. Heb mijn haar moeten knippen, want het was niet veel meer en de krulletjes zijn ontploft en nu heb ik dus een half hoofd aan zilver. Tja, het is zoals het is. Zat eraan te denken om het asblond te verven, maar als ik daaraan begin, dan blijf ik bezig.
Ik ben nu officieel lid van de grijze golf.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
04-01-2018 13:09
Ik heb het al diverse keren gedacht
ik ben 51. Grijs ziet er oud uit, maar een ouwe kop met donker haar vind ik ook niet mooi. Ik begon al vroeg met grijze haren, maar het is donker met hier en daar grijs gebleven. Als ik nou helemaal grijs was, zou ik het wel goed vinden, maar zo half om half. Ik kleur nog even door.
Precies! Ik zie in mijn omgeving ook nogal wat gerimpelde koppen met een veel te donkere, harde haarkleuring. Zonde, dat wil ik niet.
Maar dat half om half... Ik kleur dus ook nog even door, maar wel met een lichtere kleur. Ook een soort highlights :lol:
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Maar in zilvershampoo zit toch een soort pigment?? Dan blijf je dus je haren voorzien van een niet natuurlijke kleur, net als verven.
Ik ben twee jaar geleden toen ik mijn kapper het probleem voorlegde, op zijn voorstel ook lichter gaan kleuren. Af een toe een stapje lichter is het idee.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-01-2018 13:10
Ik moet er niet aan denken om grijs te zijn op mijn 48e dan zou ik toch beslist blijven verven. Grijs op deze leeftijd staat gewoon oud.
Het is grijs of kaal door de chemische behandelingen, dat zei een vrouw eens tegen mij die ik complimenteerde met haar werkelijk prachtige grijze haar. Volgens haar heeft een vriendin van haar nauwelijks nog haar op haar hoofd omdat ze het steeds vaker moest verven, grijs haar zou de verf minder goed pakken. Dus bereid je maar voor op een grijze edoch gezonde ouwe dag. ;-D
shake a tail feather
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
04-01-2018 12:43
Oh ik ben heel benieuwd Bitterbleu! Ik ben zelf ook 47 en ik verf het al jaren zelf. Ik heb van oorsprong heel donker haar, dus uitgroei valt behoorlijk op. Maar ik verf het nu sinds een jaar of 2 met lichtere verf (donkerblond) om een soort overgangssituatie te creeëren... geen idee of dat werkt of dat het gewoon een psychologisch dingetje is ;-)
Wassen met zilvershampoo had ik nog niet aan gedacht, goeie tip! Ik vind mezelf nu nog niet grijs genoeg, ik vind dat peper-en-zout erg lelijk. Dan liever in één keer naar bijna wit. Dat heeft mijn nicht (paar jaar ouder) gedaan en het staat haar prachtig!
Ik dacht trouwens ook dat mijn uitgroei lelijk peper en zout zou zijn maar dat bleek dus niet zo te zijn!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-01-2018 12:51
Leuk topic. Ik heb mijn haar geverfd tot mijn 30e, in de favoriete kleur van toenmalige echtgenoot, en na de scheiding nooit meer. Nu is het dus al een paar jaar bruin met witgrijze highlights die steeds breder worden :proud:
En volgens mij is dat de beste manier om je haarverf uit te laten groeien. :)
Ik ben dan geen 40+, maar ook ik laat mn haar uitgroeien! Heb het altijd donkerbruin geverft (zelf ben ik middenblond). Heb het nu al een jaar niet geverft en ik moet nog even voordat het helemaal op de lengte is die ik wil, maar wat is het heerlijk om niet meer elke maand mn haar te hoeven verven. De uitgroei vind ik zelf niet heel mooi, maar hoe langer ik niet verf hoe meer de haarverf ook slijt, dus het is al niet meer zo opvallend als in het begin gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
Het valt me trouwens op dat veel vrouwen van mijn leeftijd (heel) blond zijn. Dat staat op zich wel jeugdig maar ook weer niet ofzo. Ik kan het niet precies uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
NewGossipGirl schreef:
04-01-2018 13:15
Maar in zilvershampoo zit toch een soort pigment?? Dan blijf je dus je haren voorzien van een niet natuurlijke kleur, net als verven.
Ja, maar dat is het dus ook weer niet. Ik kan het niet precies uitleggen. Want als ik het niet met (die) zilvershampoo was dan zien vooral het geverfde gedeelte er minder mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Bitterbleu schreef:
04-01-2018 13:24
Ik dacht trouwens ook dat mijn uitgroei lelijk peper en zout zou zijn maar dat bleek dus niet zo te zijn!
Oh dat klinkt hoopvol! Hmmmm misschien dan toch de sprong maar wagen...
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-01-2018 12:47
bij jonge vrouwen staat het grappig... bij oude vrouwen (mag ik zeggen, ben ook ruim 40+), staat het vooral oud
Eens! Maar bij mij is het mijn eigen haarkleur en dan vermengd met grijs/as. De uitgroei heeft zeg maar dezelfde kleur als mijn wenkbrauwen en daar zit nog geen grijs doorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven