Mode & Beauty alle pijlers

Spannend, laat mijn haarverf uitgroeien.

04-01-2018 12:33 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus bijna 48 en ik heb er inmiddels een heel verleden aan verven, permanent, krultang, föhn etc. opzitten. Tot aan vorig jaar ging ik bijna iedere maand naar de kapper om m'n haar te verven. Goud geld heeft me dit in al die jaren gekost om over de bestede tijd en frustratie nog maar niet te spreken. Zelden echt tevreden geweest over m'n haar (lag aan mij, meestal niet aan de kapper). De laatste kapper had het idee om de plukken zo te verven dat de uitgroei (op sommige plekken echt wel heel grijs) niet op zou vallen. En dat was de gouden tip. Ze gaf aan dat ik mijn haar alleen nog maar moest wassen met hele goeie zilvershampoo. Nu heb ik al 3 maanden mijn haar niet geverfd en in combinatie met de zilvershampoo komt er zomaar een prachtige diep assige tint tevoorschijn. Ook heeft mijn haar in geen tijden zo'n glans gehad. Dus ik ben benieuwd hoe mijn haar eruit ziet als echt alle verf eruit is. Is dit de eerste stap naar de ouder worden acceptatie? :D
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
04-01-2018 13:13
Precies! Ik zie in mijn omgeving ook nogal wat gerimpelde koppen met een veel te donkere, harde haarkleuring. Zonde, dat wil ik niet.
Maar dat half om half... Ik kleur dus ook nog even door, maar wel met een lichtere kleur. Ook een soort highlights :lol:
toen ik midden 20 was, kwam ik met elke kleur weg.
Nu (20 jaar later), kies ik de kleur met zorg. En dan staat een warme goud blond echt mooier dan grijs hoor
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
04-01-2018 13:27
Ik ben dan geen 40+, maar ook ik laat mn haar uitgroeien! Heb het altijd donkerbruin geverft (zelf ben ik middenblond). Heb het nu al een jaar niet geverft en ik moet nog even voordat het helemaal op de lengte is die ik wil, maar wat is het heerlijk om niet meer elke maand mn haar te hoeven verven. De uitgroei vind ik zelf niet heel mooi, maar hoe langer ik niet verf hoe meer de haarverf ook slijt, dus het is al niet meer zo opvallend als in het begin gelukkig :)
Zo ervaar ik dat dus ook. Ik heb zelf veel roodpigment in mijn haar waardoor ik soms wel een hele dag bij de kapper zat om het blond te krijgen. Binnen een week zat er weer een rode gloed overheen :-( Het is zo heerlijk nu zonder al dat gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vijf jaar geleden gestopt met kleuren (ben nu 61). Ik heb kontlang haar, dat over mijn hoofd heen opgestoken ligt. Ik ben helaas nog lang niet helemaal grijs: effect is dat er brede grijze stroken in mijn haar zitten. Maar er blijft nog steeds mijn oorspronkelijke donkerblondkleur bijgroeien. >:-(
Ik zie veel leeftijdgenoten met gekleurd haar en wat me opvalt is dat juist de vrouwen met de kortste haren de felste verfleuren gebruiken: rood of zwart bijvoorbeeld. Ik vind dat drie keer niks.
Zelf hoop ik snel wit haar te krijgen.
Bitterbleu schreef:
04-01-2018 13:46
Zo ervaar ik dat dus ook. Ik heb zelf veel roodpigment in mijn haar waardoor ik soms wel een hele dag bij de kapper zat om het blond te krijgen. Binnen een week zat er weer een rode gloed overheen :-( Het is zo heerlijk nu zonder al dat gedoe.
Ja precies! En ook dat mn haar zo ontzettend droog werd van het elke keer kleuren, merk aan mn haar dat het nu veel mooier valt, en fijner aanvoelt.
Ik ben 45 en was de afgelopen maanden gedwongen om het niet te verven vanwege huidproblemen. Ik vind de grijze uitgroei verschrikkelijk en kan niet wachten dat ik het weer kan verven.
Alle reacties Link kopieren
ik persoonlijk vind grijs (in vooral de middel en lichte tinten) de allermooiste kleur haar die er voor vrouwen bestaat, kijk eens naar emmylou harris bijvoorbeeld ik kreeg op mijn 25ste grijze slapen en ben al jaren geheel grijs/zilvergrijs. helaas begint het nu zo licht te worden dat het bovenop aan het verdwijnen is haha
gizzmo-returns schreef:
04-01-2018 13:53
Ik ben 45 en was de afgelopen maanden gedwongen om het niet te verven vanwege huidproblemen. Ik vind de grijze uitgroei verschrikkelijk en kan niet wachten dat ik het weer kan verven.
Net ook in een ander topic geschreven: ik kan je de haaruitgroei-spuitbus van kruidvat eigen merk aanbevelen, slechts 3,95 en dekt perfect, zonder dat de verf dus in je huid trekt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er blij mee bent, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik verf mijn haar zelf en heb al van meerdere kappers gehoord dat ze de kleur zo mooi vinden. Nu moet ik zeggen dat ik geen grijs haar heb, maar wit. Mijn moeder had dat ook en dat vond ik wel mooi, maar nu ben ik daar te jong voor.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn asbruine haar vanaf m'n 15de altijd in warme tinten gekleurd, tot ik het 3 jaar geleden ineens zat was.
Ben nogal neurotisch met uitgroei dus zat elke maand te klooien met haarverf en koppijn van de geur en overal vlekken die ik er niet meer uitkreeg etc.

Soit, ik was vooral bang voor uitgroei, dus eerst Kruidvat Color Remover erop gedaan, maar dat haalt het rode pigment niet weg.
Kapster heeft daarna mijn haar nog 1 keer geverfd in een kleur die zo dicht mogelijk bij mijn natuurlijke kleur ligt, maar dat kon de rode pigmenten niet helemaal neutraliseren.
Resultaat was een soort ombre tussen de warme kleur en mijn koele natuurlijke kleur die heel mooi uitgroeide, het zag er echt uit alsof het zo bedoeld was. Ik wilde absoluut niet met een duidelijke uitgroei-kop rondlopen.

Ondertussen zijn de gekleurde stukken er beetje bij beetje helemaal uit geknipt en heb ik nu volledig mijn natuurlijke kleur met volgens de kapster in mijn kruin hier en daar een grijs haar (ben net 40) en ik voel me bevrijd.
Geen gedoe meer met kleuringen en me afvragen of deze of gene kleur wel bij me past.
Mijn haarlengtes zijn minder droog en mijn haar valt in het algemeen beter.

Denk niet dat ik ooit nog terugkeer naar kleuren, ben ik over 5 jaar volledig grijs dan is dat maar zo.
Hooguit doe ik misschien nog wel een keer oplichtspray op de haren rond m'n gezicht, maar dat is zo subtiel dat het imo niet te vergelijken is met echt verven.
Taralina schreef:
05-01-2018 01:12
Net ook in een ander topic geschreven: ik kan je de haaruitgroei-spuitbus van kruidvat eigen merk aanbevelen, slechts 3,95 en dekt perfect, zonder dat de verf dus in je huid trekt.
Heb ik gezien maar vanwege mijn hoofdhuid probleem mag dit ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Sophia Loren heeft het rood.

Grijs staat oud, en warme kleuren maken je huid mooier. Dan bedoel ik niet perse rood maar goudblond of goudbruin. Ligt ook aan wat voor type je bent.

Quinty trustfull vind ik heel mooi haar hebben. Blond zou haar niet staan, en grijs al helemaal niet.
gizzmo-returns schreef:
04-01-2018 13:53
Ik ben 45 en was de afgelopen maanden gedwongen om het niet te verven vanwege huidproblemen. Ik vind de grijze uitgroei verschrikkelijk en kan niet wachten dat ik het weer kan verven.
Zou henna niets voor je kunnen zijn? Ze hebben allerlei volledig natuurlijke henna-kleuringen. Die kunnen volgens mij helemaal geen kwaad voor haar en hoofdhuid.
francieneke schreef:
05-01-2018 12:56
Zou henna niets voor je kunnen zijn? Ze hebben allerlei volledig natuurlijke henna-kleuringen. Die kunnen volgens mij helemaal geen kwaad voor haar en hoofdhuid.
Helaas mag ik even helemaal niets in mijn haren smeren, zelfs geen haarprodukt. Nog een paar weken en dan hoop ik dat ik weer groen licht krijg. Heb een lastig hoofdhuidprobleem, wat volledige rust op het hoofd moet hebben.
gizzmo-returns schreef:
05-01-2018 13:05
Helaas mag ik even helemaal niets in mijn haren smeren, zelfs geen haarprodukt. Nog een paar weken en dan hoop ik dat ik weer groen licht krijg. Heb een lastig hoofdhuidprobleem, wat volledige rust op het hoofd moet hebben.

O, dat is inderdaad vervelend. Het hoofdhuidprobleem natuurlijk al en dan zit je ook nog met die uitgroei.
Merk je al verbetering?
francieneke schreef:
05-01-2018 13:07
O, dat is inderdaad vervelend. Het hoofdhuidprobleem natuurlijk al en dan zit je ook nog met die uitgroei.
Merk je al verbetering?
Ja gelukkig wel! Ik tel echt af om weer wat te mogen doen met mijn haar. Voel me er gewoon onverzorgd bij.
gizzmo-returns schreef:
05-01-2018 13:10
Ja gelukkig wel! Ik tel echt af om weer wat te mogen doen met mijn haar. Voel me er gewoon onverzorgd bij.

Ik kan het me voorstellen! Wel fijn dat het weer beter gaat. Ja, als je haar niet in orde is dan voel je jezelf ook niet tof. Ik weet er alles van!
francieneke schreef:
05-01-2018 13:16
Ik kan het me voorstellen! Wel fijn dat het weer beter gaat. Ja, als je haar niet in orde is dan voel je jezelf ook niet tof. Ik weet er alles van!
ja ik had je eerdere topic ook gelezen. Gelukkig gaat het bij jou ook weer de goede kant op toch?
gizzmo-returns schreef:
05-01-2018 15:20
ja ik had je eerdere topic ook gelezen. Gelukkig gaat het bij jou ook weer de goede kant op toch?

Gelukkig wel! Ik heb nu weer gewoon haar...
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ook weer alles uitgroeien. Heb altijd blond haar gehad en blonde highlights erin gezet, maar ik heb assig haar en op een gegeven moment was ik er klaar mee. Drie jaar geleden het bruin geverfd, toen een dik jaar geleden een blonde balayage erin gezet en man... Wat een ellende heb ik met die balayage gehad, het was te vaak geblondeerd en uiteindelijk vielen er zo plukken haar uit m'n dikke bos. Afgelopen zomer het opnieuw geverfd, maar nu zo dicht mogelijk bij m'n eigen haarkleur. Eindelijk wordt m'n haar weer dik en krult het opnieuw. Ik heb mezelf beloofd om gewoon niet meer te verven, haha.
Ik probeer inmiddels het verven steeds langer uit te stellen en mijn haar is geverft in ongeveer mijn eigen kleur. Had het er een tijd terug nog over met de kapster dat ik op de meest opvallende plekken voor mij al best grijs ben maar op andere plekken dus nog totaal niet. Heb er wel eens aan gedacht om een stuk lichter te laten verven maar dan heb ik alsnog die lelijke uitgroei en ik wil niet aan de bleek.

Als ik wat egaler grijs ben laat ik het waarschijnlijk wel een keer uitgroeien om te kijken hoe dat is.
Ik ken meerdere vrouwen die gestopt zijn met verven en die zijn mooi wit/grijs. Eentje wast het met blauwe shampoo en heeft een heel jonge, moderne coupe en het staat haar prachtig!
Vind het dus een heel verstandige keuze van jou.

Half om half wit/bruin staat oud, dat zou ik niet doen.

Zelf kleur ik niet, heb amper grijze haren. Nog eventjes van mijn natuurtint genieten. Ben tegen de 50.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben over de 50. En heb bijna zwart, dik, krullend, droog haar van mezelf.

Half lang model. En snelgroeiend haar Daarbij ben ik ongeveer vanaf mijn 23e grijs aan het worden.

En ineens was ik het zat en heb alles af laten knippen en niet meer laten verven.
Ik was serieus een vermogen kwijt bij die kapper om de 3 weken. Ja, 3 weken want die uitgroei was zo lelijk.

Het was even slikken en de beslissing om het ook daadwerkelijk af te laten knippen was best lastig want ik wilde absoluut niet veranderen in een 'rijpere vrouw met een pittig kort kapsel'

Nou heb ik gelukkig krullend haar, dus het valt wel mee met dat pittige.

Toen al dat haar eraf was, en mijn eigen kleur onthuld werd was ik alleen maar blij dat ik het had gedaan.
Het is net of ik uren bij de kapper heb gezeten, nooit geweten dat ik verschillende schakeringen grijs heb.
Intussen laat ik mijn haar weer groeien en dat gaat gelukkig snel.

Over ouwe kop, nee die heb ik niet. Rimpels heb ik ook niet en ik maak me iedere dag gewoon op. Ik weet niet hoe het komt, maar dat grijze haar maakt me gesoigneerder als ik make up op heb.
Ik vind mezelf mooier in ieder geval.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Hey, wat fijn dat het zo mooi uitpakt @VictimadelAmor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Van zwart naar grijs haar gaan is ook extreem, alsof er geen andere opties waren. Zwart maakt ook ouder en het grijs valt extra op.
moonlight schreef:
06-01-2018 21:58
Van zwart naar grijs haar gaan is ook extreem, alsof er geen andere opties waren. Zwart maakt ook ouder en het grijs valt extra op.
Mijn moeder is van zwart naar grijs gegaan. Ze is gewoon gestopt met verven en verder niets. Kappers wilden natuurlijk wel allerlei oplossingen en ontkleuringen enzo doen, maar ze wilde er niet meer aan. Gewoon uit laten groeien. Heeft wel even geduurd natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven