Mode & Beauty alle pijlers

Spannend, laat mijn haarverf uitgroeien.

04-01-2018 12:33 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus bijna 48 en ik heb er inmiddels een heel verleden aan verven, permanent, krultang, föhn etc. opzitten. Tot aan vorig jaar ging ik bijna iedere maand naar de kapper om m'n haar te verven. Goud geld heeft me dit in al die jaren gekost om over de bestede tijd en frustratie nog maar niet te spreken. Zelden echt tevreden geweest over m'n haar (lag aan mij, meestal niet aan de kapper). De laatste kapper had het idee om de plukken zo te verven dat de uitgroei (op sommige plekken echt wel heel grijs) niet op zou vallen. En dat was de gouden tip. Ze gaf aan dat ik mijn haar alleen nog maar moest wassen met hele goeie zilvershampoo. Nu heb ik al 3 maanden mijn haar niet geverfd en in combinatie met de zilvershampoo komt er zomaar een prachtige diep assige tint tevoorschijn. Ook heeft mijn haar in geen tijden zo'n glans gehad. Dus ik ben benieuwd hoe mijn haar eruit ziet als echt alle verf eruit is. Is dit de eerste stap naar de ouder worden acceptatie? :D
Ik had een rossige tint, maar is helemaal uit de mode. Volgens kapper.
Die wilde bleken. Ik wil liever de eigen haarkleur er door. Is dus mode.
Door zon, weer, wind en haarwassing bleekt de verf toch uit. Dus niet erg.
Dus meer in de zon ook voor betere teint van de huid.
Bleek van de kapper in het haar en het wordt als touw. Bij mij wel.
Ik kies wel een andere oplossing. O ja, huidolie in laten trekken en dan uitwassen. Geeft een diepere kleur.
Misschien ga ik een tube eigen haarkleur kopen bij kapperswinkel en werk de slapen wat bij. Zo'n spuitbus en dan de hoofdhuid spuiten. Dat lijkt me ook rotzooi die afgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van mezelf trouwens niet dat ik 'grijs' ben.

Ik ben gewoon 'executive blonde'.

Heel verschil.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
04-01-2018 12:44
Wat leuk! De kleur "as" is tegenwoordig ongelooflijk hip he, ik zie ook heel jonge vrouwen ermee lopen en het staat zo mooi!
De warme kleuren komen weer helemaal terug .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet in de 40, maar heb wel mijn haar vorig jaar uit laten groeien. Ik heb van mijzelf donkerblond haar met een rode gloed. Ik had highlights in mijn haar, dit werden er steeds meer en ik werd dus steeds blonder, en dat staat mij dus totaal niet. Naast het blonde brak mijn haar af en was ik veel geld en veel tijd kwijt bij de kapper. Ik was het dus zat en heb het vorig jaar december laten kort knippen. Kort haar stond mij erg goed, maar ik ben toch meer een halflang type. Mijn haar is dus nu mijn eigen haarkleur en het is nu een boblijn. Het is weer vol en breekt niet meer af, ik wist niet dat ik zo veel en dik haar had, aangezien ik door die highlights een bosje stro had wat heel dun was geworden. Wel heb ik een paar witte glinsterende grijze haren, stuk of 5 maar dat valt nog niet op. Het meeste waar ik nog blij om ben is, dat ik niet meer 2,5 uur in de kappersstoel hoeft door te brengen, ik liet mijn haar om de 6 weken highlighten en vond het een lange zit!

Ik vind vrouwen met grijs haar prachtig. Hier werd als een voorbeeld van Emmylou Harris genoemd en idd bij haar is het zo mooi!

Succes iedereen met het laten uitgroeien.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Voor wie wil zien hoe mooi grijs haar is (ook bij jonge vrouwen), volg het account Grombre op Instagram. Ik vind het superinspirerend!

Ben zelf 5 maanden onderweg en ik kan niet wachten tot mijn lokken weer hun oude zelf zijn. Ik was begin 30 al behoorlijk grijs aan het worden en ik vond alle schakeringen tussen donkerblond, donkergrijs en wit prachtig. Geen verfkwast die dat voor elkaar krijgt.

Toen ging mijn relatie uit en ging ik, hoe cliche, flink de schaar in mijn haar zetten. Het werd een chocoladebruine korte bob. Ook leuk, maar inderdaad, die verfhel!

Ik zou niet weten waarom je als vrouw niet je eigen grijze kleur mag hebben. Bij mannen vinden we het allemaal charmant, maar de reacties die ik krijg van andere (vooral oudere) vrouwen op mijn voornemen om de verf uit te laten groeien zijn echt vreselijk: ‘Dadelijk lijk je 10 jaar ouder!’, ‘Daar ben je nog veel te jong voor!’ Beetje ouderwets vind ik. De grap vind ik ook dat ik me totaal niet druk maak over ouder worden, (je bent NU jonger dan je ooit nog gaat worden!) en dat juist ik altijd jonger word geschat. Je bent zo oud als je je voelt!
Grijs of zwart. Maakt het uit.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:02
93.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zag vanmiddag 2 vrouwen die hun verf lieten uitgroeien maar het zag er niet uit .
De ene had tot oor hoogte helemaal grijs en de onderkant hing er nog zo'n onbestemde kleur in. Dat lijkt zo armtierig helemaal dan kun je het nig beter gelijk helemaal grijs verven.
Superhuisvrouw schreef:
09-01-2018 20:15
Zag vanmiddag 2 vrouwen die hun verf lieten uitgroeien maar het zag er niet uit .
De ene had tot oor hoogte helemaal grijs en de onderkant hing er nog zo'n onbestemde kleur in. Dat lijkt zo armtierig helemaal dan kun je het nig beter gelijk helemaal grijs verven.

Ja. Of inmiddels die kleur er helemaal uit laten knippen. En dan een hip kort kapsel nemen.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
09-01-2018 20:17
Ja. Of inmiddels die kleur er helemaal uit laten knippen. En dan een hip kort kapsel nemen.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
09-01-2018 10:52
Voor wie wil zien hoe mooi grijs haar is (ook bij jonge vrouwen), volg het account Grombre op Instagram. Ik vind het superinspirerend!

Ben zelf 5 maanden onderweg en ik kan niet wachten tot mijn lokken weer hun oude zelf zijn. Ik was begin 30 al behoorlijk grijs aan het worden en ik vond alle schakeringen tussen donkerblond, donkergrijs en wit prachtig. Geen verfkwast die dat voor elkaar krijgt.

Toen ging mijn relatie uit en ging ik, hoe cliche, flink de schaar in mijn haar zetten. Het werd een chocoladebruine korte bob. Ook leuk, maar inderdaad, die verfhel!

Ik zou niet weten waarom je als vrouw niet je eigen grijze kleur mag hebben. Bij mannen vinden we het allemaal charmant, maar de reacties die ik krijg van andere (vooral oudere) vrouwen op mijn voornemen om de verf uit te laten groeien zijn echt vreselijk: ‘Dadelijk lijk je 10 jaar ouder!’, ‘Daar ben je nog veel te jong voor!’ Beetje ouderwets vind ik. De grap vind ik ook dat ik me totaal niet druk maak over ouder worden, (je bent NU jonger dan je ooit nog gaat worden!) en dat juist ik altijd jonger word geschat. Je bent zo oud als je je voelt!
Uiterlijke verschillen tussen man en vrouw moet er zijn he. Vrouwen hebben hun wensen, maar mannen ook. En die willen vaak geen vrouw met grijs haar als ze zelf 40-60 zijn. Of gebruik je ook geen make-up en knip je je haren kort omdat mannen daar ook niks van moeten hebben?
moonlight schreef:
09-01-2018 21:49
Uiterlijke verschillen tussen man en vrouw moet er zijn he. Vrouwen hebben hun wensen, maar mannen ook. En die willen vaak geen vrouw met grijs haar als ze zelf 40-60 zijn. Of gebruik je ook geen make-up en knip je je haren kort omdat mannen daar ook niks van moeten hebben?
Je reactie is niet op mij, maar moet toch ff reageren....
geen make-up en kortgeknipt haar zonder model in dezelfde Gaastra jas als je man rondlopen hoeft natuurlijk niet met grijs haar.

Ik zie ontzettend veel mensen stoppen met verven, gisterenavond bij Jinek aan tafel de regisseuse Antoinette Beumer, ik vond haar een stuk authentieker met haar eigen haarkleur dan de dames die tegenover haar zaten met hun exact de zelfde haarkleur! Astrid Joosten en Annemarie van Gaal. Maar goed natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar vind wat je hierboven schetst niet helemaal eerlijk alsof iedereen die stopt met haar haar kleuren ineens niets meer aan haar uiterlijk doet.

Edit: en een man wil geen vrouw met grijs haar, sorry hoor, maar dat is echt kortzichtig. Ik heb hierboven al geschreven dat ik nog nooit mijn haar heb geverfd, ik was er erg vroeg bij met grijs haar, de laatste jaren wel veel grijzer geworden, maar mannen vallen gewoon op mij hoor, nog nooit een probleem mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als man val je ook op wat je kunt krijgen. En het zal zeker een kwestie van smaak zijn.

Als je een man vraagt te kiezen tussen een vrouw met grijs haar of niet dan zullen ze echt niet voor grijs gaan. Tenzij ze zelf al zo oud zijn.
moonlight schreef:
10-01-2018 10:11
Als man val je ook op wat je kunt krijgen. En het zal zeker een kwestie van smaak zijn.

Als je een man vraagt te kiezen tussen een vrouw met grijs haar of niet dan zullen ze echt niet voor grijs gaan. Tenzij ze zelf al zo oud zijn.
Ik weet natuurlijk niet vanaf welke planeet jij forumt, maar ik kan je wel vertellen dat liefde en verliefd zijn niets met haarkleur te maken hebben. Het idee dat mannen ergens op zouden vallen en op zaken af zouden knappen als ze de behoefte hebben aan een levenspartner is een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
10-01-2018 10:11
Als man val je ook op wat je kunt krijgen. En het zal zeker een kwestie van smaak zijn.

Als je een man vraagt te kiezen tussen een vrouw met grijs haar of niet dan zullen ze echt niet voor grijs gaan. Tenzij ze zelf al zo oud zijn.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
10-01-2018 07:57
Je reactie is niet op mij, maar moet toch ff reageren....
geen make-up en kortgeknipt haar zonder model in dezelfde Gaastra jas als je man rondlopen hoeft natuurlijk niet met grijs haar.

Ik zie ontzettend veel mensen stoppen met verven, gisterenavond bij Jinek aan tafel de regisseuse Antoinette Beumer, ik vond haar een stuk authentieker met haar eigen haarkleur dan de dames die tegenover haar zaten met hun exact de zelfde haarkleur! Astrid Joosten en Annemarie van Gaal. Maar goed natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar vind wat je hierboven schetst niet helemaal eerlijk alsof iedereen die stopt met haar haar kleuren ineens niets meer aan haar uiterlijk doet.

Edit: en een man wil geen vrouw met grijs haar, sorry hoor, maar dat is echt kortzichtig. Ik heb hierboven al geschreven dat ik nog nooit mijn haar heb geverfd, ik was er erg vroeg bij met grijs haar, de laatste jaren wel veel grijzer geworden, maar mannen vallen gewoon op mij hoor, nog nooit een probleem mee gehad.
Wauw! Wat een prachtige vrouw die Antoinette Beumer en wat een heerlijke bos grijze krullen!
:worship:
...
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 12:42
99.49% gewijzigd
Luistervink schreef:
10-01-2018 12:15
Wauw! Wat een prachtige vrouw die Antoinette Beumer en wat een heerlijke bos grijze krullen!
:worship:

ja super leuk hè!!
Misschien leuk om te lezen voor iedereen die de stap waagt:


http://www.annikavonholdt.com/blog/archives/25812
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bovenstaande afschuwelijk. Die mij dan maar maxima, Quinty, en buiten de grenzen: j.lo ( ook al op leeftijd), Oprah, Monica belucci. Die vrouwen zouden toch veel minder aandacht krijgen van mannelijke fans als ze hun haar grijs hadden.
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
10-01-2018 13:05
Afbeelding


ik denk dat menig man niet zoveel problemen heeft met haar grijze haren!

Afbeelding

Afbeelding
wat zou zij mooi zijn, met een andere kleur haar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 37 en verf al zeker 10 jaar mijn haar. Ik heb best al grijs haar rondom de slapen en de kruin en in mijn pony heb ik een hele witte lok (zo erg dat iemand een keer zei, heb je met je haar in de verf gezeten ofzo). Dus ik verf het al tig jaar.

Iets waar ik ook over na zat te denken toen ik vorige week mijn haar verfde, tot hoelang zal ik nog doorgaan. Ik vind mezelf nog wat te jong voor volledig au naturel. Maar dat gaat wel een keer komen, want elke 6 weken verven is nog wel wat keren de komende jaren *zucht* Ik moet voor mezelf dan nog wel ff een mentale grens over.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie zo´n hekel aan verven dan? Mijn haar groeit vrij snel, ik doe iedere vier weken de uitgroei.
Maar ach, dat is een paar minuten werk. dagelijks benen scheren is meer werk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-01-2018 14:11
wat zou zij mooi zijn, met een andere kleur haar

En menig vrouw ziet er ook niet zo uit :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat van Annika ziet er niet uit.
lilalinda schreef:
10-01-2018 16:28
Hebben jullie zo´n hekel aan verven dan? Mijn haar groeit vrij snel, ik doe iedere vier weken de uitgroei.
Maar ach, dat is een paar minuten werk. dagelijks benen scheren is meer werk
Ik heb mijn haar dus nog nooit geverfd, maar krijg nu mijn eerste grijze haren. Mijn issue met verven is dat ik bang ben dat ik een andere haarkleur krijg. Ik ben dol op mijn eigen kleur. Ik vind geverfd haar bij anderen zelden mooi en je ziet het altijd zo duidelijk. Zeker de doe het zelvers. Dus dat houdt mij tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven