Mode & Beauty alle pijlers

Spannend, laat mijn haarverf uitgroeien.

04-01-2018 12:33 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus bijna 48 en ik heb er inmiddels een heel verleden aan verven, permanent, krultang, föhn etc. opzitten. Tot aan vorig jaar ging ik bijna iedere maand naar de kapper om m'n haar te verven. Goud geld heeft me dit in al die jaren gekost om over de bestede tijd en frustratie nog maar niet te spreken. Zelden echt tevreden geweest over m'n haar (lag aan mij, meestal niet aan de kapper). De laatste kapper had het idee om de plukken zo te verven dat de uitgroei (op sommige plekken echt wel heel grijs) niet op zou vallen. En dat was de gouden tip. Ze gaf aan dat ik mijn haar alleen nog maar moest wassen met hele goeie zilvershampoo. Nu heb ik al 3 maanden mijn haar niet geverfd en in combinatie met de zilvershampoo komt er zomaar een prachtige diep assige tint tevoorschijn. Ook heeft mijn haar in geen tijden zo'n glans gehad. Dus ik ben benieuwd hoe mijn haar eruit ziet als echt alle verf eruit is. Is dit de eerste stap naar de ouder worden acceptatie? :D
Ik ben 60. Had donkerbruin haar van mezelf, verf het al jaaaaaren, de laatste tijd in licht goudbruin, ik heb nu een middenblond in de kast staan voor de volgende verfbeurt wil naar uitgroeien toe. Ik zie er zo tegenop. De uitgroei zal slordig staan. Mijn haar is tot halverwege mijn hals, in laagjes geknipt.
De beste oplossing zou zijn om het superkort te knippen natuurlijk, maar aangezien ik een smal koppie heb met een vrij magere, lange hals is dat echt geen optie.
Wens me succes "zucht"
P.s. draag ook nog een bril. Ook zo flatterend :nope:
Tessa44- schreef:
10-01-2018 07:57
Je reactie is niet op mij, maar moet toch ff reageren....
geen make-up en kortgeknipt haar zonder model in dezelfde Gaastra jas als je man rondlopen hoeft natuurlijk niet met grijs haar.

Ik zie ontzettend veel mensen stoppen met verven, gisterenavond bij Jinek aan tafel de regisseuse Antoinette Beumer, ik vond haar een stuk authentieker met haar eigen haarkleur dan de dames die tegenover haar zaten met hun exact de zelfde haarkleur! Astrid Joosten en Annemarie van Gaal. Maar goed natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar vind wat je hierboven schetst niet helemaal eerlijk alsof iedereen die stopt met haar haar kleuren ineens niets meer aan haar uiterlijk doet.

Edit: en een man wil geen vrouw met grijs haar, sorry hoor, maar dat is echt kortzichtig. Ik heb hierboven al geschreven dat ik nog nooit mijn haar heb geverfd, ik was er erg vroeg bij met grijs haar, de laatste jaren wel veel grijzer geworden, maar mannen vallen gewoon op mij hoor, nog nooit een probleem mee gehad.
Dat viel mij ook op bij die Antoinette maar dan in negatieve zin. Echt zo'n boekenwurm die niks om uiterlijk geeft. Moet ze natuurlijk zelf weten maar ze zou er in mijn ogen zo veel beter uit kunnen zien. Ik vind grijs bij geen enkele vrouw mooi. Ik snap sommige jonge vrouwen ook niet die het grijs laten verven.
Grappig, smaken verschillen gelukkig, ik vind geverfd haar echt super lelijk. Alle vrouwen beginnen op elkaar te lijken en ik vind de ‘helm’ gewoon niet mooi en uitgroei super lelijk geef mij dan maar een mooi verzorgd uiteraard grijze look. Veel mooier.

En ik ben het wel eens, als je het hebt over vrouwen die zichzelf niet verzorgen, niet iedereen verzorgd zichzelf en ik houd ook niet van ‘kort en pittig’ (wel van mooie korte kapsels), en ik moet ook eerlijk zeggen dat als iemand helemaal geen make-up draagt en grijs is dat het grauw kan zijn, maar dat zijn over het algemeen dan ook vrouwen die ik met geverfd haar net zo goed niet charmant zou vinden. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zelf gestopt ben met kleuren, let ik vaker op geverfde kopjes en zoals hier al eerder gezegd: de doehetzelvers vallen wel in negatieve zin op.

Ik heb het ooit door de kapper laten doen, met high- en lowlights en o wat was het mooi, kreeg van wildvreemden op straat complimenten, was er helemaal blij mee.

Maar het koste me een hoop geld en een hele middag smaltalken in de kappersstoel en ik was na afloop stikkapot en had dagen later nog een zere nek en koppijn.

En dan had ik na een week of 4-6 terug moeten gaan om te laten bijwerken, heb dat dus niet gedaan, het groeide gelukkig wel heel mooi uit.

Als ik het geld en het geduld had, dan zou ik het misschien terug doen, maar zeker dat geduld zit er niet echt in ;-D
Dus hou ik het op mijn naturelle kleur en hoop dat ik een beetje 'mooi' grijs word, als in evenredig verdeeld en niet in vlekken/plukken want geen idee of ik dan nog de lokroep van de verf zou kunnen weerstaan :$
Alle reacties Link kopieren
Bijwerken kost toch ook minder tijd en geld? Heb zelf niet veel grijze haren en verf altijd alleen mijn uitgroei. Mijn punten zijn lichter, dus staat heel natuurlijk. Mensen zien niet dat ik m'n haar verf.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
10-01-2018 14:02
Ik vind bovenstaande afschuwelijk. Die mij dan maar maxima, Quinty, en buiten de grenzen: j.lo ( ook al op leeftijd), Oprah, Monica belucci. Die vrouwen zouden toch veel minder aandacht krijgen van mannelijke fans als ze hun haar grijs hadden.
Maar wát voor mannen trek je dan aan he? Als het alleen maar om je haarkleur gaat.
(Ik denk trouwens ook niet dat Oprah daar op zit te wachten, heb je haar speech al gezien van onlangs? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/08 ... dens-gold/)

Oh Moonlight, we staan zo anders in het leven.

:bye:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-01-2018 07:50
P.s. draag ook nog een bril. Ook zo flatterend :nope:
Tijd voor een mooie, nieuwe bril! (En een extra dosis zelfvertrouwen :-))
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 08:09
Dat viel mij ook op bij die Antoinette maar dan in negatieve zin. Echt zo'n boekenwurm die niks om uiterlijk geeft. Moet ze natuurlijk zelf weten maar ze zou er in mijn ogen zo veel beter uit kunnen zien. Ik vind grijs bij geen enkele vrouw mooi. Ik snap sommige jonge vrouwen ook niet die het grijs laten verven.
Is dr make-up erg veranderd dan? En was ze met donkerder ( en goudbruin en rood) haar echt een regisseur? :-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
11-01-2018 16:46
Is dr make-up erg veranderd dan? En was ze met donkerder ( en goudbruin en rood) haar echt een regisseur? :-D
Volgens mij droeg ze niet zo veel make-up. Ik denk wel dat ze er met een mooie haarkleur (geen goudbruin of rood) er veel beter uit kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 16:50
Volgens mij droeg ze niet zo veel make-up. Ik denk wel dat ze er met een mooie haarkleur (geen goudbruin of rood) er veel beter uit kan zien.
Droeg ze toen haar haar nog niet grijs was wel veel make-up?
Je kunt weten hoe ze er met een andere haarkleur uit zag, die andere haarkleuren heeft ze gehad.
Zag ze er met die andere haarkleuren niet uit als een boekenwurm maar als een regisseur ( = haar beroep).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
11-01-2018 16:53
Droeg ze toen haar haar nog niet grijs was wel veel make-up?
Je kunt weten hoe ze er met een andere haarkleur uit zag, die andere haarkleuren heeft ze gehad.
Zag ze er met die andere haarkleuren niet uit als een boekenwurm maar als een regisseur ( = haar beroep).
Ik weet het niet want ik kende die hele vrouw totaal niet.
Luistervink schreef:
11-01-2018 16:06
Tijd voor een mooie, nieuwe bril! (En een extra dosis zelfvertrouwen :-))

Daar heb je he-le-maal gelijk in! Ik ga op korte termijn op zoek. (O) (O)
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-01-2018 10:03
Bijwerken kost toch ook minder tijd en geld? Heb zelf niet veel grijze haren en verf altijd alleen mijn uitgroei. Mijn punten zijn lichter, dus staat heel natuurlijk. Mensen zien niet dat ik m'n haar verf.

Die highlights en lowlights bijwerken zou me denk ik nog snel 100€ per keer gekost hebben, en dan nog al de tijd die ik eraan kwijt was en het moeten smaltalken met de kapster.

En het zelf kleuren was altijd geknoei in de badkamer en daarna met uitspoelen onder de douche en dan was het toch nooit zo mooi als die dure keer bij de kapper...

Ik vind het heerlijk om te freubelen met make-up en kleren en zo maar dat haar verven stak me zo tegen, ben echt dolblij dat ik ervan af ben.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
11-01-2018 16:00
Maar wát voor mannen trek je dan aan he? Als het alleen maar om je haarkleur gaat.
(Ik denk trouwens ook niet dat Oprah daar op zit te wachten, heb je haar speech al gezien van onlangs? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/08 ... dens-gold/)

Oh Moonlight, we staan zo anders in het leven.

:bye:

Oh oh, wat snel met je oordeel weer. Staan wij anders in het leven vanwege een verschil omtrent haarkleur?

Mensen kijken eerst naar de buitenkant en pas daarna na wat er zich binnen afspeelt. Met name mannen. Het forum gaat over haar verven, dus oppervlakkig en dus houden we het daarbij.
En niet over hoe je in het leven staat en welke eigenschappen eigenlijk nog belangrijker zijn. En het leven bestaat uit meer dan alleen wat je aantrekkelijk vind aan de buitenkant. Maar ik denk als je er een onderzoekje op los laat gaan er uit dat onderzoek komt dat het merendeel vd mannen niet voor grijze haren gaat. Let wel, als ze puur op het uiterlijk gaan. Dat verklaart waarom sommige mannen zeggen op slank te vallen terwijl hun vrouw....

Ps, Oprah is niet zo'n heldin volgens zanger Seal. Hypocriet omdat ze al langer op de hoogte was van de misstanden en er niks mee deed.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-01-2018 20:17
Oh oh, wat snel met je oordeel weer. Staan wij anders in het leven vanwege een verschil omtrent haarkleur?

Mensen kijken eerst naar de buitenkant en pas daarna na wat er zich binnen afspeelt. Met name mannen. Het forum gaat over haar verven, dus oppervlakkig en dus houden we het daarbij.
En niet over hoe je in het leven staat en welke eigenschappen eigenlijk nog belangrijker zijn. En het leven bestaat uit meer dan alleen wat je aantrekkelijk vind aan de buitenkant. Maar ik denk als je er een onderzoekje op los laat gaan er uit dat onderzoek komt dat het merendeel vd mannen niet voor grijze haren gaat. Let wel, als ze puur op het uiterlijk gaan. Dat verklaart waarom sommige mannen zeggen op slank te vallen terwijl hun vrouw....

Ps, Oprah is niet zo'n heldin volgens zanger Seal. Hypocriet omdat ze al langer op de hoogte was van de misstanden en er niks mee deed.
Precies dat; waarom zou ik me iets aantrekken van mannen die puur op uiterlijk gaan? Who cares dat het merendeel van de mannen niet voor grijze haren gaat? Ik ga ook niet voor het merendeel van de mannen. Als ik me maar lekker in mijn vel voel en mijn eigen vent graag naar me kijkt.
Alle reacties Link kopieren
+1

Alsof ik mijn uiterlijk zou gaan aanpassen aan wat wildvreemde venten ervan vinden :facepalm:

Voor mijn eigen man ben ik de liefste en de tofste en de mooiste, net zoals hij dat voor mij is, incl. zijn buikje en uitdunnend haar :heart:
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
12-01-2018 13:49

Voor mijn eigen man ben ik de liefste en de tofste en de mooiste, net zoals hij dat voor mij is, incl. zijn buikje en uitdunnend haar :heart:
geheeeel of topic, maar meen je dat?
Ik zie aan mezelf echt wel, waar ik minder strak ben. En vond mijn man met dikkere haardos echt mooier. Ik houd nog steeds evenveel van hem, maar objectief gezien, was hij tien jaar terug aantrekkelijker
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-01-2018 13:50
geheeeel of topic, maar meen je dat?
Ik zie aan mezelf echt wel, waar ik minder strak ben. En vond mijn man met dikkere haardos echt mooier. Ik houd nog steeds evenveel van hem, maar objectief gezien, was hij tien jaar terug aantrekkelijker

Goh, alleen op uiterlijk zijn we er uiteraard allebei niet op vooruit gegaan, we zijn ook niet blind.

Bedoelde eerder het totaalpakketje.
Besef wel degelijk dat ik noch hij fotomodellen zijn en dat de tijd - en lekker en veel eten ;-D wel degelijk vat op ons hebben :)
Ja, met een bril hoef je gaan make up te doen. Zie je ook de wallen minder of anders.
Wel opletten voor vergrotende onderdelen en glas dat vol kan komen zitten met vieze make-up. :O
Er zijn ook kleuradviezen op haarkleur te vinden. Is wel fijn.

Fotomodellen en royalty hebben de stelregels voordat ze ergens weg gaan. Zo vergat Kate van William een keer iets. Is maar één keer fout gegaan. Maar William vertelde dat ze altijd eerst naar een spiegel gingen om hun haar te doen voordat ze naar buiten gingen.

Ja, zoiets als een pasfoto laten maken voor je ID of rijbewijs. Zij moeten dat elke dag dus. Wij alleen bij verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Wil natuurlijk niet zeggen dat jezelf mooi maken (haar verven, etc) wordt gedaan voor de mannen. Je doet het voor jezelf, omgeving, feestje, en het is een leuke bijkomstigheid als mannen je ook aantrekkelijk vinden. Ti's niet dat je op jacht bent omdat je jezelf mooi maakt.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
12-01-2018 16:35
Wil natuurlijk niet zeggen dat jezelf mooi maken (haar verven, etc) wordt gedaan voor de mannen. Je doet het voor jezelf, omgeving, feestje, en het is een leuke bijkomstigheid als mannen je ook aantrekkelijk vinden. Ti's niet dat je op jacht bent omdat je jezelf mooi maakt.
Ik zie mijn haar níet verven op dit moment juist als mooi maken. Ik zie erg uit naar het moment dat mijn eigen haarkleur weer kan schitteren (letterlijk) in zijn volle glorie en ik het niet hoef te verdoezelen, omdat de norm van de maatschappij is dat vrouwen geen enkel spoortje van ouderdom mogen vertonen. Ik vind mezelf mooi met grijs haar! Dus dan zijn we weer bij 'smaken verschillen'.
Luistervink schreef:
12-01-2018 17:05
Ik zie mijn haar níet verven op dit moment juist als mooi maken. Ik zie erg uit naar het moment dat mijn eigen haarkleur weer kan schitteren (letterlijk) in zijn volle glorie en ik het niet hoef te verdoezelen, omdat de norm van de maatschappij is dat vrouwen geen enkel spoortje van ouderdom mogen vertonen. Ik vind mezelf mooi met grijs haar! Dus dan zijn we weer bij 'smaken verschillen'.

Ik hoop hier ook erg op. Ben reuze benieuwd wat er vanonder de verf komt. Ik hoop mooi licht zilver haar en niet van dat vale peper-en-zout...........
Ik ben 54 en wat ben ik blij dat ik nog steeds mijn haren niet hoef te verven.
Ik heb nog mijn eigen natuurlijke haarkleur.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-01-2018 13:10
Ik moet er niet aan denken om grijs te zijn op mijn 48e dan zou ik toch beslist blijven verven. Grijs op deze leeftijd staat gewoon oud.

Klopt niet altijd.

Ik ben vorig jaar begonnen met stoppen. Met hulp van de kapper, want simpelweg uit laten groeien was geen optie. Ik ben de verf bijna kwijt en word nu jonger geschat. En aardiger. Zachter.

Achteraf had ik dit al veel eerder moeten doen. (In februari word ik 46).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven