Mode & Beauty alle pijlers

Stomme joggingbroeken bij bepaalde mannen in Nederland

23-01-2020 23:24 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar overal waar ik loop zie ik jongens en mannen, over het algemeen van niet Nederlandse komaf om het zo maar even te noemen, die 'gekleed' gaan in joggingbroeken. Of van die rare grijze huisbroeken. Soms van Zeeman, soms met een merk er op.

Wat is dat toch? Ik begrijp dat het lekker zit en dat je het thuis na het werk aanschiet. Maar om daar nou quasi stoer mee rond te gaan lopen, handen in de zak en krabbend aan de zak gaat zelf mij te ver.

Is het een financieel dingetje? Of is het iets dat stoer zou moeten zijn? Hoor je bij een bepaalde groep of stroming?

Wie helpt mij deze idiote kledingstijl te duiden.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-01-2020 06:59
Het is ijskoud en dan dragen ze ook nog eens geen sokken.

Miniscule sokjes, mijn jongste puber draagt ze ook
wel altijd koude enkels, tja
Ik vind het er niet uitzien om in je trainingspak over straat te gaan. Blijkbaar is het trendy bij mannen, maar ik vind het gewoon geen gezicht. Net zoals die Tokkies die vroeger in Australian over straat banjerden.

Bij een subgroep in mijn stad is het heel normaal om in een zwart trainingspak met zwarte gympen over straat te banjeren. Vaak zijn ze met een groep van een man of zes en lopen ze er identiek bij.

Mijn kinderen mogen alleen in joggingbroek over straat als ze naar sport gaan. Verder niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2020 07:50


Moet zeggen, dat als ik uit de sportschool kom en wat boodschappen nodig heb, ik ook in sportkleding de AH binnenwip
Ik kan begrijpen dat je in sportkleding naar de sportschool gaat, maar lijkt me dat je na afloop onder de douche stapt en in normale kleding naar huis gaat.
Of ga je lekker bezweet zo uit de sportschool zonder douchen de AH in??
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
24-01-2020 08:06
Ik kan begrijpen dat je in sportkleding naar de sportschool gaat, maar lijkt me dat je na afloop onder de douche stapt en in normale kleding naar huis gaat.
Of ga je lekker bezweet zo uit de sportschool zonder douchen de AH in??
Ja dat doe ik wel. Ik douche thuis en wip tussendoor ook wel eens de supermarkt in.
Het heeft voor mij geen zin om direct na het sporten te douchen want ik zweet nog na. En ik heb ook geen zin om normale kleding mee te slepen.
Als je schone sportkleding draagt stink je echt niet van een beetje vers zweet. Ik niet tenminste.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 07:45
Als 'iedereen' in jouw directe omgeving housebroeken, Australians en Roy Donders droeg, dan ben je toch echt wel van een 'bepaalde bevolkingsgroep'.
Dat zal je dan verbazen. Ik denk dat ik beter in het hokje ‘degelijk’, ‘basic’ en ‘iets boven modaal’ pas. (En nee, niet degelijk als in ‘pittig kort rood haar’ en ANWB :P . Meer als in ‘behoudend’)
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ze naar werk (ik begin om 5.30, dan heb ik echt geen zin in een spijkerbroek :rofl: ) en als ik naar m’n vriend ga (2,5 uur met het OV). Verder gewoon altijd een spijkerbroek, maar joggingbroeken zitten toch wel heel lekker hoor
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
24-01-2020 08:06
Ik kan begrijpen dat je in sportkleding naar de sportschool gaat, maar lijkt me dat je na afloop onder de douche stapt en in normale kleding naar huis gaat.
Of ga je lekker bezweet zo uit de sportschool zonder douchen de AH in??
Ja ik wel. Ah ligt om de hoek bij de sportschool en ik ga niet en schone kleren en douchespullen meenemen en dan nog boodschappen meeslepen.
Ik knuffel de mensen in de Ah niet dus het zou ze een worst wezen of ik gezweet heb of niet en er lopen legio ongewassen mensen die erger stinken dan ik na een uurtje sporten.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-01-2020 08:31
Ja ik wel. Ah ligt om de hoek bij de sportschool en ik ga niet en schone kleren en douchespullen meenemen en dan nog boodschappen meeslepen.
Ik knuffel de mensen in de Ah niet dus het zou ze een worst wezen of ik gezweet heb of niet en er lopen legio ongewassen mensen die erger stinken dan ik na een uurtje sporten.
Ook dat ja :biggrin:
.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
24-01-2020 08:06
Ik kan begrijpen dat je in sportkleding naar de sportschool gaat, maar lijkt me dat je na afloop onder de douche stapt en in normale kleding naar huis gaat.
Of ga je lekker bezweet zo uit de sportschool zonder douchen de AH in??
jep
er is daar geen douche
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2020 08:36
jep
er is daar geen douche
Een sportschool zonder douches vind ik toch wel raar. Ik heb de luxe dat ik de tijd heb om thuis te douchen, maar dat geldt niet voor iedereen.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 08:41
Een sportschool zonder douches vind ik toch wel raar. Ik heb de kuxe dat ik de tijd heb om thuis te douchen maar dat geldt niet voor iedereen.
ik mis het niet, ga na de WOD naar huis en douche lekker daar
en soms ga ik even via de AH.
Ik zou ook (als ik zou sporten) zo naar de AH gaan hoor. Douchen elders vind ik gedoe en na sport stink je niet gelijk. Oud zweet stinkt....

Ik vind de broek niet mooi. Maar stoor mij er niet aan. Lekker aantrekken wat je leuk vind is mijn advies. Dus als jij hem niet leuk vind to. Niet aantrekken....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zelf trouwens liever een man in een (normale!) joggingbroek, dan in pak :) Of een spijkerbroek met van die grote gaten op je knieen, dat vind ik dan weer heel erg.
.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
23-01-2020 23:24
Is het een financieel dingetje?
Ik ben bang dat dat nog vies tegenvalt. Zo'n joggingbroek is vaak niet goedkoop.
Ieder zijn ding, toch?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-01-2020 08:31
Ja ik wel. Ah ligt om de hoek bij de sportschool en ik ga niet en schone kleren en douchespullen meenemen en dan nog boodschappen meeslepen.
Ik knuffel de mensen in de Ah niet dus het zou ze een worst wezen of ik gezweet heb of niet en er lopen legio ongewassen mensen die erger stinken dan ik na een uurtje sporten.
ik stink ook niet na sporten, zweet wel, maar heb geen ongewassen zure lucht. Ik heb elke workout schoon gewassen kleren aan. En heb me gewassen en deo gebruikt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2020 09:11
ik stink ook niet na sporten, zweet wel, maar heb geen ongewassen zure lucht. Ik heb elke workout schoon gewassen kleren aan. En heb me gewassen en deo gebruikt
Precies.
Ze zullen jouw kledingstijl waarschijnlijk ook wel verschrikkelijk lelijk vinden. Ieder zijn ding.
Er zit een generatie in de bejaardentehuizen die hebben meegemaakt dat de spijkerbroek van gevangenisuniform naar mode item ging en dat is nu ook gewoon normaal. Zelfs zo normaal dat we donkere jeansbroeken op het werk accepteren en we ze op uitvaarten zien. Daar zeiken we toch ook niet meer over?
*TanteSjaan* schreef:
24-01-2020 07:59
Bij een subgroep in mijn stad is het heel normaal om in een zwart trainingspak met zwarte gympen over straat te banjeren. Vaak zijn ze met een groep van een man of zes en lopen ze er identiek bij.
Doet me denken aan een jaar of 10 geleden, toen je hele hordes pubermeiden op een omafiets naar school zagen fietsen met die cowboybags op het stuur, uggs en zwarte jassen met bontkraagjes. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
24-01-2020 09:27
Doet me denken aan een jaar of 10 geleden, toen je hele hordes pubermeiden op een omafiets naar school zagen fietsen met die cowboybags op het stuur, uggs en zwarte jassen met bontkraagjes. :hihi:
mijn jongste van 15 is zo vreselijk een bepaalde subgroep, dat ik even 2x moet kijken, als ik haar ergens tegen kom
Kan ook zo een soortgenoot zijn
lilalinda schreef:
24-01-2020 09:30
mijn jongste van 15 is zo vreselijk een bepaalde subgroep, dat ik even 2x moet kijken, als ik haar ergens tegen kom
Kan ook zo een soortgenoot zijn
Ik ken het helemaal niet van mezelf (was trouw aan mijn niet-hippe hippie zelf ;-) ) en mijn meiden zijn nog veel te jong, maar ik blijf het interessant vinden hoe pubers samen willen klitten en dat doen door zich op dezelfde manier te kleden.
Is kennelijk mode waar altijd iets over te zeggen valt met allerlei commentaren vandien.
Zit wel lekker losjes deze hype.

Onlangs ging ik eten met een van mijn zussen, altijd degene die hip en super verzorgd is en ze kwam binnen in een joggingbroek met zijstreep.
Dit bleek geen joggingbroek te zijn zei ze maar een nieuwe trend ofzo en ik mocht dit géén joggingbroek noemen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
24-01-2020 09:36
Ik ken het helemaal niet van mezelf (was trouw aan mijn niet-hippe hippie zelf ;-) ) en mijn meiden zijn nog veel te jong, maar ik blijf het interessant vinden hoe pubers samen willen klitten en dat doen door zich op dezelfde manier te kleden.
"Niet hippe hippies" zijn ook een herkenbare subgroep :biggrin:
.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-01-2020 07:01
Kan het wel in de mode zijn of bij de WE hangen, wil nog niet zeggen dat je het allemaal mooi hoeft te vinden.
Waar lees je dat ik het mooi vind?? Vind ik nl echt niet!
Maar ik vind die nep-Chaneltasjes ook spuuglelijk, de bruintinten van dit moment, dat knalgroene, streepjespatronen, pasteltinten hou ik ook niet van. En die enorme Fila-sneakers... dan loop ik liever op blote voeten!
Iedereen moet dragen waar hij zich goed in voelt. En ik snap waarom zoon deze broeken graag draagt. (Is overigens geen geld- mode- of smaak-dingetje). Zolang hij zich voor mij in een spijkerbroek wurmt als we bij overgrootoma op bezoek gaan vind ik het allemaal prima (al maakt het die lieve oma geen bal uit wat hij draagt, al komt hij in zijn zwembroek! T is meer moeders die graag wil dat de kinderen er soms ‘netjes’ uitzien)
impala schreef:
24-01-2020 09:47
"Niet hippe hippies" zijn ook een herkenbare subgroep :biggrin:
Ze waren wel helemaal absent in mijn puberteit in ieder geval :cry: Had me wel fijn geleken, want in de puberteit ben je toch op zoek naar een zelfde groep gelijkdenkenden. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven