Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Meisjes worden echt veel meer gecomplimenteerd met hun uiterlijk dan jongens. Dat is echt keer op keer vastgesteld. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op. Kijk ook eens in speelgoed catalogi etc etc. Het belang van 'mooi' en 'uiterlijk' is er echt ingeramd bij meisjes, of je nou make up mocht gebruiken of niet. Zelfs als je in een orthodox milieu opgroeide waarbij aandacht voor uiterlijk zondig was, heb je het hoogstws nog ergens meegekregen. Wil niet zeggen dat je het niet leuk mag vinden of er niet van mag genieten, maar er zijn niet voor niets zoveel vrouwen onzeker over hun uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Om nog even in te haken op make-uppen uit onzekerheid. Bij mij is het juist andersom. Hoe meer ik mezelf waardeer hoe meer werk ik van mijn uiterlijk maak. Hoe zelfverzekerder ik me voel, hoe meer aandacht ik aan mezelf besteed.

En ik zie er echt beter uit met een klein beetje make-up, niet iedereen is naturel op haar best.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 09 januari 2014 @ 20:26:

Amarna; precies zo sta ik er ook in.. Maakt me ook niks uit als een ander da niet heeft.. Maar dat gaat er hier bij sommige niet in.. Die denken dat mijn moeder mij in een jurk dwong (nooit gehad trouwens als kind..) Ik droeg tot na mijn 18e geen make up en toen ik het 'ontdekte' was ik er echt blij mee.. Vriendinnen komen bij mij voor smokey eyes en bruidsmake up, heerlijk!

Je ziet duidelijk het grotere geheel niet. Anna37 legt het mooi uit. Onze hele maatschappij is doortrokken van oordelen over uiterlijk, veel meer naar meisjes dan naar jongens. En ook al deed jouw moeder dat niet, jij bent ook opgegroeid in diezelfde maatschappij.



Dana (toch?) heeft het ook al eerder duidelijk uitgelegd: ook al gebruik jij make-up omdat jij dat leuk vindt, in onze maatschappij worden vrouwen die dat niet doen negatiever bekeken. Bijvoorbeeld bij sollicitaties heb je meer kans om aangenomen te worden als je je uiterlijk een beetje pimpt, ongeacht of je wel de beste papieren hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Oh, is dat echt zo Solomio? Bijna al mijn vrouwelijke collega's dragen geen of echt nauwelijks make up. Hebben allemaal hele goede banen. Ik herken het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel algemeen bekend dat mensen liever kijken naar iemand die er 'mooi' uitziet, en dat heeft met name te maken met een symmetrisch gezicht. Je schijnt daar bepaalde stofjes van te krijgen. Maar met het wel of niet dragen van make up heeft dat echt niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op donderdag 09 januari 2014 20:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "stoppen met make-up dragen"" class="messagelink">masque schreef op 09 januari 2014 @ 20:26</a>:</b>

Amarna; precies zo sta ik er ook in.. Maakt me ook niks uit als een ander da niet heeft.. Maar dat gaat er hier bij sommige niet in..<b> Die denken dat mijn moeder mij in een jurk dwong (nooit gehad trouwens als kind..) Ik droeg tot na mijn 18e geen make up en toen ik het 'ontdekte' was ik er echt blij mee..</b> Vriendinnen komen bij mij voor smokey eyes en bruidsmake up, heerlijk!</div></blockquote>

Je ziet duidelijk het grotere geheel niet. Anna37 legt het mooi uit. Onze hele maatschappij is doortrokken van oordelen over uiterlijk, veel meer naar meisjes dan naar jongens. En ook al deed jouw moeder dat niet, jij bent ook opgegroeid in diezelfde maatschappij.



Dana (toch?) heeft het ook al eerder duidelijk uitgelegd: ook al gebruik jij make-up omdat jij dat leuk vindt, in onze maatschappij worden vrouwen die dat niet doen negatiever bekeken. Bijvoorbeeld bij sollicitaties heb je meer kans om aangenomen te worden als je je uiterlijk een beetje pimpt, ongeacht of je wel de beste papieren hebt. En jij ziet vooral jou geheel.. Sinds wanneer hebben vrouwen in nl geen eigen keus? Als jij geen make up wil dragen maar dat toch doet door/voor je omgeving dan zou je als je een man was geweest "zonder ballen" worden genoemd. Omdat iets de 'regel' is (volgens jou) betekent niet dat jij geen uitzondering kan/mag zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 09 januari 2014 @ 20:57:

[...]



En jij ziet vooral jou geheel.. Sinds wanneer hebben vrouwen in nl geen eigen keus? Als jij geen make up wil dragen maar dat toch doet door/voor je omgeving dan zou je als je een man was geweest "zonder ballen" worden genoemd. Omdat iets de 'regel' is (volgens jou) betekent niet dat jij geen uitzondering kan/mag zijn

Eigen keus? Terwijl ik hier toch meermaals gelezen heb dat vrouwen zonder make-up er 'ziek' uitzien.



Die eigen keus is volgens mij lang niet zo vrij als jij denkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Vivanoordje; pas op zometeen wordt de theorie van seksuele selectie er weer bij gehaald (dat alleen mannen zich mooi maken in de natuur) niet alleen is dat onjuist (er zijn uitzonderingen op de regel) maar wij staan ook totaal 'boven' de huidige evolutie (natuurlijke selectie)
ik voel me niet fijn zonder makeup. Ik voel me kaal en het hoort bij mij net als mijn kleding die je toch ook antrekt. Daarbij heb ik niet de allermooiste huid want heb last van couperose. Met goede creme van Zarq is het eel wat minder maar een heel dun laagje poeder zit wel ten minste 5 dagen per week op mijn gezicht. Dat maakt net het verschil.Verder pmu, eyeliners en wenkbrauwen waar ik elke ochtend nog steeds zo blij mee ben. Ook na 7 km naar mijn werk fietsen trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op donderdag 09 januari 2014 20:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "stoppen met make-up dragen"" class="messagelink">masque schreef op 09 januari 2014 @ 20:57</a>:</b>

[...]



En jij ziet vooral jou geheel.. <b>Sinds wanneer hebben vrouwen in nl geen eigen keus?</b> Als jij geen make up wil dragen maar dat toch doet door/voor je omgeving dan zou je als je een man was geweest "zonder ballen" worden genoemd. Omdat iets de 'regel' is (volgens jou) betekent niet dat jij geen uitzondering kan/mag zijn</div></blockquote>

Eigen keus? Terwijl ik hier toch meermaals gelezen heb dat vrouwen zonder make-up er 'ziek' uitzien.



Die eigen keus is volgens mij lang niet zo vrij als jij denkt. Mensen hebben toch vrijheid van meningsuiting?? Dan mag ik zeggen dat ik ze er ziek uit vind zien (wat ik nooit zal zeggen). Maar dan Dwing ik ze tot niet hoor.. Dwing ik ook mensen als ik zeg dat ik afgezakte broeken lelijk vind?? Of piercings verminking??
Ik schreef het al eerder een beetje geinend maar kleurrijke glimmende lippen, een blos en grote ogen (en zo min mogelijk afleiding vn de rest van het gezicht) gaan terug op seksuele beschikbaarheid/gezondheid etc. 'Nette' meisjes zwakken dat een beetje af, en als het er te dik bovenop ligt noemen we het 'ordinair'. We vinden er vanalles van vauit onze opvoeding en cultuur natuurlijk. En gelukkig mogen mensen er ook nog hun creativiteit/mening etc in kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op donderdag 09 januari 2014 21:00 ik voel me niet fijn zonder makeup. Ik voel me kaal en het hoort bij mij net als mijn kleding die je toch ook antrekt. Daarbij heb ik niet de allermooiste huid want heb last van couperose. Met goede creme van Zarq is het eel wat minder maar een heel dun laagje poeder zit wel ten minste 5 dagen per week op mijn gezicht. Dat maakt net het verschil.Verder pmu, eyeliners en wenkbrauwen waar ik elke ochtend nog steeds zo blij mee ben. Ook na 7 km naar mijn werk fietsen trouwensBerg jezelf..
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 09 januari 2014 @ 21:02:

[...]



Mensen hebben toch vrijheid van meningsuiting?? Dan mag ik zeggen dat ik ze er ziek uit vind zien (wat ik nooit zal zeggen). Maar dan Dwing ik ze tot niet hoor.. Dwing ik ook mensen als ik zeg dat ik afgezakte broeken lelijk vind?? Of piercings verminking??Jij onderschat groepsdruk en sociale druk, inprenting vanuit beelden in de media enz. enz.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik herken trouwens ook wel wat Gayfish schrijft, dat ik juist zin heb om meer werk van mezelf te maken als ik me happy voel. Maar aan de andere kant kan het me soms uit een dipje halen. Als ik moe en futloos op de bank hang en lekker even m'n haar ga doen, iets leuks aan doe en vooruit, ook een beetje make up op doe voel ik me daarna vaak 100.000 x energieker. Nogmaals, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op donderdag 09 januari 2014 21:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "stoppen met make-up dragen"" class="messagelink">masque schreef op 09 januari 2014 @ 21:02</a>:</b>

[...]



Mensen hebben toch vrijheid van meningsuiting?? Dan mag ik zeggen dat ik ze er ziek uit vind zien (wat ik nooit zal zeggen). Maar dan Dwing ik ze tot niet hoor.. Dwing ik ook mensen als ik zeg dat ik afgezakte broeken lelijk vind?? Of piercings verminking??</div></blockquote>Jij onderschat groepsdruk en sociale druk, inprenting vanuit beelden in de media enz. enz. Nee hoor, ik vind alleen niet dat ik gestraft/veroordeeld hoef te worden voor mensen die gebukt gaan onder die zaken. En ik wil al helemaal niet in hokjes worden gestopt..
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op donderdag 09 januari 2014 20:53 Oh, is dat echt zo Solomio? Bijna al mijn vrouwelijke collega's dragen geen of echt nauwelijks make up. Hebben allemaal hele goede banen. Ik herken het echt niet.Ohhh zijn wij aan het dubbelnicken?? Jij en ik? Want wij zijn zooo hetzelfde:)
Alle reacties Link kopieren
Wat zit je toch allemaal dwars Solomio, en dan nog? Dat ik me op individueel niveau gewoon beter voel als ik iets aan mijn uiterlijk doe, is dat nou zo verschrikkelijk, ontzettend, afschuwelijk erg?
Alle reacties Link kopieren
Haha Masque, je zou het bijna denken hè? Leven wij nou echt in zo'n andere wereld dan Solomio en Kadanz ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 09 januari 2014 @ 21:09:

Wat zit je toch allemaal dwars Solomio, en dan nog? Dat ik me op individueel niveau gewoon beter voel als ik iets aan mijn uiterlijk doe, is dat nou zo verschrikkelijk, ontzettend, afschuwelijk erg?

Wat mij vooral dwars zit is dat ik probeer een discussie breder te trekken en dat jij (en masque) blijkbaar niet in staat zijn om verder te kijken dan je eigen individuele keuzes.



Als er in het begin niet zo negatief was gedaan over mensen zonder make-up, dan was ik de discussie niet eens aangegaan, dus ik kan net zo goed vragen wat jou toch dwars zit aan mijn mening?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op donderdag 09 januari 2014 21:09 Wat zit je toch allemaal dwars Solomio, en dan nog? Dat ik me op individueel niveau gewoon beter voel als ik iets aan mijn uiterlijk doe, is dat nou zo verschrikkelijk, ontzettend, afschuwelijk erg?Nee dat je dat doet omdat je blijkbaar geïndoctrineerd bent zonder dat je dat zelf weet..
Alle reacties Link kopieren
Maar wie zegt nou toch dat mensen allemaal zo negatief zijn over het niet dragen van make up? Dat is dan dus mijn grote vraag. Nogmaals, legio vrouwelijke collega's zonder sprankje make up en toch hele goede banen. Mijn moeder die er super goed uitziet zonder make up. Míj hoor je niet klagen over vrouwen die geen make up dragen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Nou weet je, dan ben ik toch lekker geïndoctrineerd door 'de maatschappij'? Prima hoor, ik heb er totaal geen probleem mee, voel me erg happy.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 09 januari 2014 @ 21:14:

Maar wie zegt nou toch dat mensen allemaal zo negatief zijn over het niet dragen van make up? Dat is dan dus mijn grote vraag. Nogmaals, legio vrouwelijke collega's zonder sprankje make up en toch hele goede banen. Mijn moeder die er super goed uitziet zonder make up. Míj hoor je niet klagen over vrouwen die geen make up dragen hoor!Heb je eerder in dit topic de bloemlezing van kadanz gezien? Op dat soort opmerkingen reageerde ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op donderdag 09 januari 2014 21:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="vivanoordje in "stoppen met make-up dragen"" class="messagelink">vivanoordje schreef op 09 januari 2014 @ 21:09</a>:</b>

Wat zit je toch allemaal dwars Solomio, en dan nog? Dat ik me op individueel niveau gewoon beter voel als ik iets aan mijn uiterlijk doe, is dat nou zo verschrikkelijk, ontzettend, afschuwelijk erg?</div></blockquote>

Wat mij vooral dwars zit is dat ik probeer een discussie breder te trekken en dat jij (en masque) blijkbaar niet in staat zijn om verder te kijken dan je eigen individuele keuzes.



Als er in het begin niet zo negatief was gedaan over mensen zonder make-up, dan was ik de discussie niet eens aangegaan, dus ik kan net zo goed vragen wat jou toch dwars zit aan mijn mening?

Nee je probeert jou visie door te drammen, maar ik deel hem gewoon niet. (En kom niet met dat ik het wel niet zal snappen maar daar gaat het niet om) en ik ga hem ook niet delen..

Wel vind ik het vervelend dat je steeds insinueert dat ik negatief heb gedaan over mensen zonder make up, dat heb ik Nooit gedaan!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij waren er in de bloemlezing van Kadanz vooral vrouwen die zich met (een beetje) make up prettiger voelen dan zonder. In mijn ogen is er helemaal niet afgegeven op vrouwen die geen make up dragen. Ik lees juist bij de anti make uppers allerlei vooroordelen over het dragen van make up. Maar weet je, ik ben wel een beetje klaar met deze discussie. Ik ga zo m'n make up afhalen en dan lekker als mezelf naar bed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven