Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
Lees anders eerst even the origin of species, evolutie voor dummies en dan het uitdrukken van emoties van mens en dier (ook van Darwin) en dan zullen we een nieuw topic openen om seksuele selectie ed te bespreken.. Anders gaan we wel heel off topic ;)
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:04:

"Als het gebruik van make-up en verfraaiende middelen echt zo vrijheid-blijheid was dan zou er niet zo fel gereageerd worden."



Goh, een tegenhanger van make-up wil hier (naar eigen zeggen) steeds maar een discussie op gang brengen. En als er dan daadwerkelijk een discussie is wordt er 'fel gereageerd'. Beetje jammer, in mijn ogen is het namelijk minstens gelijk op..

Nogmaals ik reageer omdat ik het niet eens ben met het feit dat mensen gedwongen zouden worden op make-up te dragen, omdat dit bij mij (en vele) gewoon NIET van toepassing is (nee ook niet onbewust, ook niet door mijn jeugd, ook niet door de locatie waar ik opgroeide, gewoon NIET, ook niet omdat ik het nog niet 'door heb').



Leer eens lezen joh. Dit beweer ik helemaal niet. Nergens.

En ik ben ook niet tegen make-up, ik gebruik het zelf ook, en met plezier. Tegelijktijd ben ik me wel degelijk bewust van bepaalde achterliggende principes, en van het bestaan van maatschappelijke druk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Probeer een buiten je eigen beperkte kaders te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 10:10:

[...]





Leer eens lezen joh. Dit beweer ik helemaal niet. Nergens.

En ik ben ook niet tegen make-up, ik gebruik het zelf ook, en met plezier. Tegelijktijd ben ik me wel degelijk bewust van bepaalde achterliggende principes, en van het bestaan van maatschappelijke druk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Probeer een buiten je eigen beperkte kaders te kijken.Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 10 januari 2014 @ 09:48:

Solomio, dan denk ik dat jij de uitzondering op de regel bent...

In mijn omgeving ben ik helemaal geen uitzondering.



Onder de douche stond ik erover na te denken en waarschijnlijk wil ik me ook zo mooi mogelijk presenteren (ik geloof best wel dat dat evolutionair bepaald is), maar wat mooi is, dat is volgens mij voor het grootste deel cultureel bepaald en dus steeds weer anders.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:10:

Lees anders eerst even the origin of species, evolutie voor dummies en dan het uitdrukken van emoties van mens en dier (ook van Darwin) en dan zullen we een nieuw topic openen om seksuele selectie ed te bespreken.. Anders gaan we wel heel off topic ;)Ik neem aan dat je niet doorhebt hoeveel vooronderstellingen en misplaatste arrogantie er uit deze post spreken. Ik ga er dus maar niet op in, als je het niet erg vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 10:10:

[...]





Leer eens lezen joh. Dit beweer ik helemaal niet. Nergens.

En ik ben ook niet tegen make-up, ik gebruik het zelf ook, en met plezier. Tegelijktijd ben ik me wel degelijk bewust van bepaalde achterliggende principes, en van het bestaan van maatschappelijke druk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Probeer een buiten je eigen beperkte kaders te kijken.Dat dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 10:10:

[...]





Leer eens lezen joh. Dit beweer ik helemaal niet. Nergens.

En ik ben ook niet tegen make-up, ik gebruik het zelf ook, en met plezier. Tegelijktijd ben ik me wel degelijk bewust van bepaalde achterliggende principes, en van het bestaan van maatschappelijke druk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Probeer een buiten je eigen beperkte kaders te kijken.Doe eens rustig joh! Ik reageerde op mijn reactie in dit topic op het algemeen..
Alle reacties Link kopieren
Goh, een tegenhanger van make-up wil hier (naar eigen zeggen) steeds maar een discussie op gang brengen. En als er dan daadwerkelijk een discussie is wordt er 'fel gereageerd'. Beetje jammer, in mijn ogen is het namelijk minstens gelijk op..





En met de 'tegenhanger' doelde ik natuurlijk op solomio, die naar meerdere malen eigen zeggen aangeeft dat ze hierover een discussie wil starten..

Wie kan er nu allemaal niet lezen???



ik heb dus nooit gezegt dat jij dat zei Crique... Voor je weer uit je slof schiet..
Alle reacties Link kopieren
citaat solemio: "Daar heb ik een discussie over geprobeerd te starten"
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:20:

Goh, een tegenhanger van make-up wil hier (naar eigen zeggen) steeds maar een discussie op gang brengen. En als er dan daadwerkelijk een discussie is wordt er 'fel gereageerd'. Beetje jammer, in mijn ogen is het namelijk minstens gelijk op..





En met de 'tegenhanger' doelde ik natuurlijk op solomio, die naar meerdere malen eigen zeggen aangeeft dat ze hierover een discussie wil starten..

Wie kan er nu allemaal niet lezen???



ik heb dus nooit gezegt dat jij dat zei Crique... Voor je weer uit je slof schiet..



Dt citaat van mij stond boven je post: "Als het gebruik van make-up en verfraaiende middelen echt zo vrijheid-blijheid was dan zou er niet zo fel gereageerd worden."



Dus je citeert mij, terwijl je Solemio van repliek wil dienen. Dat kan nog wat worden, met die studie van jou.
anoniem_127197 wijzigde dit bericht op 10-01-2014 10:34
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:04:

"Als het gebruik van make-up en verfraaiende middelen echt zo vrijheid-blijheid was dan zou er niet zo fel gereageerd worden."



Goh, een tegenhanger van make-up wil hier (naar eigen zeggen) steeds maar een discussie op gang brengen. En als er dan daadwerkelijk een discussie is wordt er 'fel gereageerd'. Beetje jammer, in mijn ogen is het namelijk minstens gelijk op..

Nogmaals ik reageer omdat ik het niet eens ben met het feit dat mensen gedwongen zouden worden op make-up te dragen, omdat dit bij mij (en vele) gewoon NIET van toepassing is (nee ook niet onbewust, ook niet door mijn jeugd, ook niet door de locatie waar ik opgroeide, gewoon NIET, ook niet omdat ik het nog niet 'door heb').

Daarover blijven we het dus oneens. Ik ben ervan overtuigd dat hoe je over je uiterlijk denkt grotendeels bepaald wordt door de beelden in de media en de boodschappen die je meekrijgt uit je omgeving. Wat je mooi vindt is namelijk enorm cultureel bepaald en verandert in de tijd.

Iemand schreef het al: 100 jaar geleden was je een hoer als je rode lippenstift op had, tegenwoordig ben je helemaal sexy met rode lippenstift.

Gewicht, oogmake-up, schaamhaar scheren, allemaal zaken die per decennium weer veranderen.



En prima als je het prettig vindt om daaraan mee te doen, maar niet prima dat er zoveel oordelen aan hangen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 10:29:

[...]





Dt citaat van mij stond boven je post: "Als het gebruik van make-up en verfraaiende middelen echt zo vrijheid-blijheid was dan zou er niet zo fel gereageerd worden."



Dus je citeert mij, terwijl je Solemio van repliek wil dienen. Dat kan nog wat worden, met die studie van jou.



Jaa jij reageerd dat er fel gereageerd wordt, en ik bedoel: ja dat zou mooi wordes: iemand anders dringt aan op een discussie. Wordt er gediscuseerd is het te fel... Dat bedoel ik.. Maar laat maar..



Ik vind het overigens ook niet fijn dat je steeds op de man speelt.. Je hoeft mij niet persoonlijk te kwetsen, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:33:

[...]



Daarover blijven we het dus oneens.

quote]

Jaa dat weten we inmiddels wel.. Daarover hebben wij het nu al een paar keer gehad. Maar dat wij het oneens zijn betekend niet dat jij/ik geen gelijk hebben.. Gister heb ik al (met een bloemetje nogwel) gevraagd of wij het eens kunnen zijn met oneens zijn.. Maar ja je blijft daarna toch (sorry voor het onprettige woord) toch doordrammen.. Dan ben ik ook maar weer gaan reageren..
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:38:

[...]





Jaa jij reageerd dat er fel gereageerd wordt, en ik bedoel: ja dat zou mooi wordes: iemand anders dringt aan op een discussie. Wordt er gediscuseerd is het te fel... Dat bedoel ik.. Maar laat maar..



Ik vind het overigens ook niet fijn dat je steeds op de man speelt.. Je hoeft mij niet persoonlijk te kwetsen, dank je wel.Mwah, misschien moet je er dan niet automatisch van uitgaan dat de rest hier op dummy-niveau redeneert. Dan kun je de bal verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 09 januari 2014 @ 19:11:

[...]



Nope.Iemand die blond is met blonde wimpers en blonde wenkbrauwen ( niet alle blonde mensen hebben blonde wimpers en blonde wenkbrauwen) zien er niet ziek uit,die zijn gewoon heel erg blank, bij elke huidskleur die je hebt past ook je natuurlijke haarkleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 10:41:

[...]





Mwah, misschien moet je er dan niet automatisch van uitgaan dat de rest hier op dummy-niveau redeneert. Dan kun je de bal verwachten.

Als jij mij op fouten terecht wijst die ik niet gemaakt heb (met het fittest verhaal). Nogmaals waar zei ik dat fittest sterkste was??



Plus op mijn uitleg over het citaat en mijn reactie kom je ook niet terug.. Iets met hand in eigen boezem enz.



oh en het boek 'evolutie voor dummies' was niet sarcastisch! Echt een heel goed boek, die ik er zelf ook nog vaak bij pak om even iets terug te zoeken..
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 10:40:

[quote]Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:33:

[...]



Daarover blijven we het dus oneens.

quote]

Jaa dat weten we inmiddels wel.. Daarover hebben wij het nu al een paar keer gehad. Maar dat wij het oneens zijn betekend niet dat jij/ik geen gelijk hebben.. Gister heb ik al (met een bloemetje nogwel) gevraagd of wij het eens kunnen zijn met oneens zijn.. Maar ja je blijft daarna toch (sorry voor het onprettige woord) toch doordrammen.. Dan ben ik ook maar weer gaan reageren..

Tja, ik vind dat jij dramt.

Ik reageerde vanochtend op lilaemme. die 'nieuw' was in de discussie.

Je doet toch echt alsof ik de discussie steeds weer oprakel en jij alleen maar reageert.



Daarbij vind ik je ronduit dom naïef als je serieus denkt dat jij niet beïnvloed bent en wordt door de media en de meningen om je heen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat aantrekkelijk is, is vrij universeel bepaald, en heeft niet zo veel te maken met make-up of niet. Aantrekkelijk zijn symmetrie, een gezond uiterlijk, hormonale balans (gerelateerd aan voortplanting) e.d. De rest is marge.

Ik las hier ergens 'maar we praten hier dan ook niet over 'evolutie' maar over seksuele selectie. Daar staan wij, inmiddeld ruimschoots boven'. En dat laatste geloof ik dus helemaal niet.



Het boek van Mark Mieras is daarvoor goed leesvoer:http://www.nieuwamsterdam.nl/liefde#.Us_CNNJDt8E



Solomio schrijft: "En prima als je het prettig vindt om daaraan mee te doen, maar niet prima dat er zoveel oordelen aan hangen."



En ik lees vooral van haar veel (voor)oordelen over het dragen van make-up.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 10 januari 2014 @ 10:41:

[...]



Iemand die blond is met blonde wimpers en blonde wenkbrauwen ( niet alle blonde mensen hebben blonde wimpers en blonde wenkbrauwen) zien er niet ziek uit,die zijn gewoon heel erg blank, bij elke huidskleur die je hebt past ook je natuurlijke haarkleur.

Voor hoofdhaar is blond nou juist weer iets dat vele vrouwen uit een pakje halen.

Maar blonde wimpers moeten dan weer donkerder gemaakt worden.



Snappen jullie dat het soms gewoon te verwarrend is voor een dummy als ik?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:50:

[...]



Tja, ik vind dat jij dramt.

Ik reageerde vanochtend op lilaemme. die 'nieuw' was in de discussie.

Je doet toch echt alsof ik de discussie steeds weer oprakel en jij alleen maar reageert.



Daarbij vind ik je ronduit dom naïef als je serieus denkt dat jij niet beïnvloed bent en wordt door de media en de meningen om je heen.

En dat mag jij allemaal vinden en in vind dat allemaal niet.. Dat maakt jou niet meer waar en mij niet meer waar.. En nu ben ik er op dit gebied klaar mee. Ik hoop dat we elkaar in een andere setting op het forum nog tegenkomen ;)



plus jij haalt mij hier vanochtend toch echt aan hoor, en ja daar reageer ik weer op:



Masque schreef:

Als we dan echt zo 'boven' de evolutie zouden staan, dan zouden al die onbewuste mechanismes ook wel verdwenen zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:51:

[...]



Voor hoofdhaar is blond nou juist weer iets dat vele vrouwen uit een pakje halen.

Maar blonde wimpers moeten dan weer donkerder gemaakt worden.



Snappen jullie dat het soms gewoon te verwarrend is voor een dummy als ik?Niet naïever voordoen dan je bent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 januari 2014 @ 10:55:

[...]





Niet naïever voordoen dan je bent.Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 januari 2014 @ 10:55:

[...]





Niet naïever voordoen dan je bent.Touché, maar er zit toch ook wel iets in wat ik zeg? Want wanneer is blond dan goed, en wanneer ziek?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:51:

[...]



Voor hoofdhaar is blond nou juist weer iets dat vele vrouwen uit een pakje halen.

Maar blonde wimpers moeten dan weer donkerder gemaakt worden.



Snappen jullie dat het soms gewoon te verwarrend is voor een dummy als ik?



Er zijn genoeg van nature blonde mensen waarvan de wimpers en wenkbrauwen iets donkerder zijn en in de zomer flink lichter, ik ben er 1 van

ik werd vroeger als kind ook altijd door vreemden in mijn wangen geknepen zodat ik wat blos zou krijgen omdat ik in hun ogen er wit uit zag, maar ik was niet wit maar gewoon heel blank , en dat ben ik nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 09:53:

Als het gebruik van make-up en verfraaiende middelen echt zo vrijheid-blijheid was dan zou er niet zo fel gereageerd worden.



Een flink aantal van de dames die hier reageren zijn ook (ver) boven de veertig. Als je er danbiologische principes bij wilt slepen moet je constateren dat de vruchtbare dagen van veel make-upgebruiksters wel voorbij zijn, en dat de mens de enige diersoort is die ook zonder (onbewust) voortplantingsmotief een jong krols wijfje wil nabootsen.

Op zijn minst opmerkelijk.



[knipje]



Je kunt er zoveel biologie en cultuur bijslepen als je wilt, feit blijft dat de norm op dit moment is dat je eeuwig jong moet willen lijken, en dat het blijkbaar weerstand oproept als iemand zich daaraan wil onttrekken.

Inderdaad, met een likje verf zien veel mensen er beter uit (ik ook) maar waarom is dat in hemelsnaam zo belangrijk? Ik ben het met Solemio eens dat sommige mensen zich dat best een zouden mogen afvragen.



Ik ben 55, en heb niet de behoefte er te blijven uitzien als een 'jong krols wijfje'. Ik ben wat ik ben, en daar hoort ook mijn leeftijd bij.

Ik vind eerlijk gezegd nogal een generaliserende opmerking.



En dat vind ik het vreemde van deze discussie (die inmiddels een beetje op de Sint-en-Piet-ellende gaat lijken): er wordt door sommige forummers aan het wel dragen van make-up conclusies verbonden, die vooral voortkomen uit hun eigen perceptie.

Ik ben 55, ik draag make-up, en dús doe ik mee aan de trend van het eeuwig jong willen blijven. Ik moet dan ook wel weer om lachen om zo'n stereotype beeld. Het zegt alleen maar dat jij gelooft dat make-up alleen bedoeld is om potentiële partners te trekken. En dat jij gelooft, dat ik daarom nog steeds make-up draag.



Solomio zegt "Ik zeg het zoals het is". Oeps. Dat is geen discussie, dat is alleen maar het voortdurend en herhaald ventileren van je eigen standpunt, dat uitsluitend voortkomt uit jouw beleving en jouw mindset, zonder respect voor dat van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven