Mode & Beauty alle pijlers

Tas van Denise Roobol in bezit?

14-06-2021 11:53 20 berichten
Is er hier iemand die een tas van deze ontwerper in zijn/haar bezit heeft?
Ik kan helaas geen fysieke winkel vinden met deze tassen en op internet vindt ik de foto's wat onduidelijk (lijkt verschil te zijn tussen zelfde tassen). Het gaat dan voor om de binnenkant.

Is het materiaal netjes of flut kwaliteit?
Ik twijfel tussen het model (mini) messenger en the Charly bag.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn diverse winkels:
Winkels Denise Roobol
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
14-06-2021 11:55
Er zijn diverse winkels:
Winkels Denise Roobol
Dankje. Deze had ik al gezien. Helaas heeft de winkel in mijn buurt, die tussen dit rijtje staat, de tassen niet.
Alle reacties Link kopieren
Even opgezocht, vegan Leather bags? Is dat niet gewoon skaileer?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
14-06-2021 12:39
Even opgezocht, vegan Leather bags? Is dat niet gewoon skaileer?
Ja klopt PU of PVC. Het heeft nu een meer "hippe" naam gekregen.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
14-06-2021 12:39
Even opgezocht, vegan Leather bags? Is dat niet gewoon skaileer?
Even offtopic maar die term zie ik ook voorbijkomen bij tassen, broeken en rokken. Dus even gegoogeld en vond dit: Vegan leer is vaak gemaakt van kunststof. En dat is niet zo groen als wat je bij vegan leer wel zou denken. Dit wordt immers gewonnen uit olie, wat de oceanen vervuilt en het ecosysteem in gevaar brengt. Bijzonder verraderlijk wordt het, wanneer het leervervangende materiaal vezels bevat met de afkorting “PVC”, “PET” of “O” (other). Het bevat dan giftige weekmakers, zoals de chemische stof “BPA” (bisfenol A). Deze stof heeft dezelfde uitwerking als het vrouwelijk hormoon oestrogeen en brengt gezondheidsrisico’s zoals onvruchtbaarheid, diabetes en hartziektes met zich mee.
Even duidelijk maken dat dit niet specifiek over dit merk tassen gaat. Maar vind het eigenlijk best misleidend de term vegan leer.
Alle reacties Link kopieren
@riri, nou idd. En waarschijnlijk ook nog een behoorlijk aan de prijs :nope: Ik draag altijd tweedehands tassen, dat is nog het meest duurzaam.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
14-06-2021 12:39
Even opgezocht, vegan Leather bags? Is dat niet gewoon skaileer?
Ik werk zelf hobbymatig af en toe met kunstleer/skai/vegan leather (doorhalen wat van toepassing is). Ik noem het altijd kunstleer. Er is best wel verschil in kwaliteit in kunstleer en ook hoe het eruit ziet. Er zijn soorten die er heel mooi uitzien en die ook heel mooi blijven. Maar ook soorten die heel snel afbladderen/beschadigen. Dat zie je met kunstleer natuurlijk wel veel beter dan met echt leer (dat wordt er eigenlijk mooier van).

Met de genoemde tassen heb ik geen ervaring, maar ik wilde toch even noemen dat er wel veel kwaliteitsverschil in kan zitten. Al blijft het natuurlijk nepleer, maar daar kies je dan ook voor. Het lijkt misschien duurzaam om voor "vegan leather" te kiezen, maar je kiest eigenlijk voor plastic.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat ook vegan leer gemaakt van bijv ananasbladeren of paddenstoelen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
14-06-2021 13:27
Er bestaat ook vegan leer gemaakt van bijv ananasbladeren of paddenstoelen.
Klopt, en bananenblad en hennep. Maar dit blijkt wel heel erg duur te zijn. En niet allemaal even goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
14-06-2021 12:51
Even offtopic maar die term zie ik ook voorbijkomen bij tassen, broeken en rokken. Dus even gegoogeld en vond dit: Vegan leer is vaak gemaakt van kunststof. En dat is niet zo groen als wat je bij vegan leer wel zou denken. Dit wordt immers gewonnen uit olie, wat de oceanen vervuilt en het ecosysteem in gevaar brengt. Bijzonder verraderlijk wordt het, wanneer het leervervangende materiaal vezels bevat met de afkorting “PVC”, “PET” of “O” (other). Het bevat dan giftige weekmakers, zoals de chemische stof “BPA” (bisfenol A). Deze stof heeft dezelfde uitwerking als het vrouwelijk hormoon oestrogeen en brengt gezondheidsrisico’s zoals onvruchtbaarheid, diabetes en hartziektes met zich mee.
Even duidelijk maken dat dit niet specifiek over dit merk tassen gaat. Maar vind het eigenlijk best misleidend de term vegan leer.

Ik vind de term vegan leer niet misleidend. Ik heb het idee dat mensen vaak niet weten wat precies de definitie van vegan is. Vegan leer is zeker niet altijd goed voor het milieu, maar nog wel beter dan echt leder, op een of andere manier wordt dat altijd over het hoofd gezien.

"Echt leer is vanwege alle chemicaliën die eraan zijn toegevoegd ook niet afbreekbaar, anders zou je handtas in je kast uit elkaar vallen. Daarbij is de impact op het milieu van een synthetische tas vele malen kleiner dan die van een leren tas. Het doden van dieren, gifstoffen, chemicaliën, het kappen van regenwouden, het voedsel en water en de elektriciteit die nodig is om een leren tas te maken…. het is allemaal veel meer dan bij een synthetische tas van vegan leer."

"Bij het maken van leer zijn er twee soorten afval. Het eerste soort is organisch afval. Bij het maken van leer worden de laatste stukjes vlees, de haren en andere stukjes dier van de huid afgehaald. In het Westen wordt dit afval vaak gebruikt om er iets nuttigs van te maken, zoals zeep, lijm, huisdierenvoer of compost. In ontwikkelingslanden wordt dit afval vaak gedumpt, terwijl dit toch voor ernstige vervuiling kan zorgen, vooral in water. Daarnaast is er nog een tweede soort afval, namelijk verschillende stromen van afvalwater met chemicaliën. Chemicaliën die gebruikt worden zijn onder andere natriumsulfide, kalk, formaldehyde, ammoniumzouten, koolteer derivaten en chroom. Na gebruik wordt dit water met chemicaliën vaak gewoon op een veld of in een rivier gedumpt. In veel ontwikkelingslanden heeft dit tot ernstige watervervuiling geleidt. Deze chemicaliën zijn niet alleen slecht voor de natuur en wilde dieren, maar ook voor de mensen die in de leerlooierijen werken en in de buurt wonen. Vaak wordt dat water in ongezuiverde of onvoldoende gezuiverde vorm ook gewoon gedronken en gebruikt door mensen die in de buurt van leerlooierijen wonen."

"Het Blacksmith Institute, een stichting die probeert milieuvervuiling in ontwikkelingslanden te verminderen, heeft de leerindustrie zelfs toegevoegd op de lijst van de 10 giftigste industrieën ter wereld."

"Het maken van leer is niet alleen enorm vervuilend, er is ook heel veel water nodig tijdens het productieproces. Hierdoor draagt de leerindustrie ook bij aan droogte en watertekorten. Ouderwetse technieken om leer te maken zijn een stuk milieuvriendelijker, maar kosten ook veel meer tijd. Daarom werken vrijwel alle leerlooierijen tegenwoordig met giftige chemicaliën. Door al deze chemische bewerkingen blijft leer lang mooi, maar hierdoor zijn leren producten ook niet meer biologisch afbreekbaar en zijn leren producten dus zeker niet duurzaam of milieuvriendelijk."

"Om leer tot zachte en soepele producten te verwerken, moet het gelooid worden en dat gebeurt vaak chemisch. Bovendien is er voor het looien van 1 kilo leer ongeveer 300 liter schoon water nodig. Daarbij opgeteld komen ook nog eens de veelal slechte arbeidsomstandigheden van de mensen, die het leer voor ons looien."
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
14-06-2021 12:51
Even offtopic maar die term zie ik ook voorbijkomen bij tassen, broeken en rokken. Dus even gegoogeld en vond dit: Vegan leer is vaak gemaakt van kunststof. En dat is niet zo groen als wat je bij vegan leer wel zou denken. Dit wordt immers gewonnen uit olie, wat de oceanen vervuilt en het ecosysteem in gevaar brengt. Bijzonder verraderlijk wordt het, wanneer het leervervangende materiaal vezels bevat met de afkorting “PVC”, “PET” of “O” (other). Het bevat dan giftige weekmakers, zoals de chemische stof “BPA” (bisfenol A). Deze stof heeft dezelfde uitwerking als het vrouwelijk hormoon oestrogeen en brengt gezondheidsrisico’s zoals onvruchtbaarheid, diabetes en hartziektes met zich mee.
Even duidelijk maken dat dit niet specifiek over dit merk tassen gaat. Maar vind het eigenlijk best misleidend de term vegan leer.
PVC en PET zijn plastics die heel veel gebruikt worden, dus als je daar niet mee in aanraking wil komen moet je plasticloos leven. Dat is natuurlijk een prima streven, maar het klinkt nu alsof dat hele bijzondere plastics zijn en dat is absoluut niet zo.
okkervil schreef:
14-06-2021 12:55
Ik werk zelf hobbymatig af en toe met kunstleer/skai/vegan leather (doorhalen wat van toepassing is). Ik noem het altijd kunstleer. Er is best wel verschil in kwaliteit in kunstleer en ook hoe het eruit ziet. Er zijn soorten die er heel mooi uitzien en die ook heel mooi blijven. Maar ook soorten die heel snel afbladderen/beschadigen. Dat zie je met kunstleer natuurlijk wel veel beter dan met echt leer (dat wordt er eigenlijk mooier van).

Met de genoemde tassen heb ik geen ervaring, maar ik wilde toch even noemen dat er wel veel kwaliteitsverschil in kan zitten. Al blijft het natuurlijk nepleer, maar daar kies je dan ook voor. Het lijkt misschien duurzaam om voor "vegan leather" te kiezen, maar je kiest eigenlijk voor plastic.
Hier ben ik mij ook van bewust. Zelf heb ik een schouder tas van PU maar die was 30 euro in de uitverkoop. Deze intensief in gebruik en begint nu te slijten.

Aangezien ik het model en de kleuren leuk vindt, was ik dus benieuwd of iemand het merk heeft of bekend mee is. Goede prijs/kwaliteit verhouding

Aan de reacties te zien niet helaas.
Dan toch maar wachten tot ik ergens in de buurt ben waar ze het merk verkopen.
chocolol schreef:
14-06-2021 13:40
Ik vind de term vegan leer niet misleidend. Ik heb het idee dat mensen vaak niet weten wat precies de definitie van vegan is. Vegan leer is zeker niet altijd goed voor het milieu, maar nog wel beter dan echt leder, op een of andere manier wordt dat altijd over het hoofd gezien.
leren producten ook niet meer biologisch afbreekbaar en zijn leren producten dus zeker niet duurzaam of milieuvriendelijk."

In mijn optiek is de term alleen al misleidend omdat deze GEEN leder bevat. Wat mij betreft mogen ze dit soort termen dus ook echt verbieden. Commerciële onzin waar linksom of rechtsom net zoveel ellende achter zit.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet over vegan leer dus zal het topic niet verder vervuilen maar als je je meer in vegan leer verdiept is ook dat niet duurzaam of arbeids- en milieuvriendelijk. Voor bv ananasteelt wordt ook veel chemicaliën gebruikt. En ik weet het: zonder plastic of andere "slechte" dingen valt bijna niet te leven maar als ik vegan leer zie heb ik toch wel andere ideeën over wat het inhoudt als wat er naar boven komt als je je er wat meer in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
14-06-2021 14:52
Het gaat niet over vegan leer dus zal het topic niet verder vervuilen maar als je je meer in vegan leer verdiept is ook dat niet duurzaam of arbeids- en milieuvriendelijk. Voor bv ananasteelt wordt ook veel chemicaliën gebruikt. En ik weet het: zonder plastic of andere "slechte" dingen valt bijna niet te leven maar als ik vegan leer zie heb ik toch wel andere ideeën over wat het inhoudt als wat er naar boven komt als je je er wat meer in verdiept.

Ja want als iets vegan is, vinden mensen dat het niet alleen zoveel mogelijk uitbuiting van dieren moet voorkomen, maar dan moet het ineens ook milieuvriendelijk zijn, plasticvrij, zoutarm, gezond, onbewerkt, blablabla. Als er vegan bijstaat komen er ineens extra eisen aan het product, eisen waar mensen het nou nooit over hebben bij echt leer. Dat is niet wat vegan betekent.
chocolol schreef:
14-06-2021 15:21
Ja want als iets vegan is, vinden mensen dat het niet alleen zoveel mogelijk uitbuiting van dieren moet voorkomen, maar dan moet het ineens ook milieuvriendelijk zijn, plasticvrij, zoutarm, gezond, onbewerkt, blablabla. Als er vegan bijstaat komen er ineens extra eisen aan het product, eisen waar mensen het nou nooit over hebben bij echt leer. Dat is niet wat vegan betekent.

Fijn dat je uitlegt wat Vegan volgens jou niet betekent (niet dat ik iemand zag vragen maar goed), dat is net zo goed blabla als de eisen die anderen in jouw optiek plots stellen bij het woord Vegan.

De meeste mensen die ik ken die voor vegan kiezen roepen vaak toch echt als eerste woord: ivm met milieu / klimaat. (Uitbuiting van dieren tegengaan staat hier lager op de lijst.) Dan slaan ze vaak de plank mis wat betreft de 'vervangende vegan producten'.
Daarnaast is leer gewoon wat het is: huis van een dier. Dus vegan leer bestaat simpelweg niet. Net als vegan "vul elke willekeurige vleesnaam in".
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
14-06-2021 15:52
Fijn dat je uitlegt wat Vegan volgens jou niet betekent (niet dat ik iemand zag vragen maar goed), dat is net zo goed blabla als de eisen die anderen in jouw optiek plots stellen bij het woord Vegan.

De meeste mensen die ik ken die voor vegan kiezen roepen vaak toch echt als eerste woord: ivm met milieu / klimaat. (Uitbuiting van dieren tegengaan staat hier lager op de lijst.) Dan slaan ze vaak de plank mis wat betreft de 'vervangende vegan producten'.
Daarnaast is leer gewoon wat het is: huis van een dier. Dus vegan leer bestaat simpelweg niet. Net als vegan "vul elke willekeurige vleesnaam in".

Veganisme is een levenswijze waarbij – voor zover praktisch haalbaar – wordt afgezien van alle vormen van exploitatie van, en wreedheid naar, dieren voor eten, kleding of andere doeleinden.

Veganisme is eenvoudig gezegd een levenswijze waarbij gestreefd wordt om geen dieren te (laten) gebruiken. Het gaat daarbij niet alleen om de manier waarop dieren gebruikt worden, maar vooral dát dieren gebruikt worden, terwijl mensen prima kunnen leven zonder dieren te gebruiken.

Veganisme is een streven en beperkt zich tot wat mogelijk is. Dit kan per persoon verschillen afhankelijk van de persoonlijke situatie. Een veganist zal zich in iedere situatie proberen af te vragen op welke manier die diergebruik kan vermijden, op de korte en lange termijn.
Toch wel jammer dat mijn topic een wending krijgt waar deze helemaal niet voor bedoeld is. Ik zou vragen of ze het topic sluiten aangezien dit een beetje zonde is en mijn vraag waarschijnlijk toch niet beantwoord gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
14-06-2021 16:38
Toch wel jammer dat mijn topic een wending krijgt waar deze helemaal niet voor bedoeld is. Ik zou vragen of ze het topic sluiten aangezien dit een beetje zonde is en mijn vraag waarschijnlijk toch niet beantwoord gaat worden.

Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven