Mode & Beauty alle pijlers

Te oud voor korte rokken?

11-05-2019 13:59 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik met een vriendin van mij een discussie. Zij vond dat wij op onze leeftijd geen korte rokken (=boven de knie) meer kunnen dragen. We zijn beiden 37.
Op mijn werk maar ook in mijn vrije tijd draag ik echter vaak korte rokken, zo’n 10cm boven de knie). In de winter met een maillot en laarsjes en in de zomer zorg ik wel dat ze iets langer vallen, maar dan nog steeds kniehoogte.
Ik ben echter na dit gesprek wel gaan nadenken. Ook over mijn strakke broeken met sneakers. Qua figuur kan ik het prima aan (maat 38-40), maar nu vraag ik me geregeld af of ik niet te jong gekleed ga. Wat vinden jullie over strakke broeken en korte rokken?
meyaandra wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:04
Reden: Kromme zin
2.20% gewijzigd
Ik ben 53 en ik draag ook rokken net boven de knie. Ik vind dat toch vlotter staan dan rokken net over de knie. Korte broeken draag ik niet want ik vind dat niet mooi bij een vrouw.
Sooofff schreef:
11-05-2019 14:36
Deze lengte https://www.zalando.nl/vila-violivana-s ... 9-b11.html

Dit vind ik dan een stijlvollere lengte https://www.zalando.nl/4th-and-reckless ... e-q11.html


Die eerste is inderdaad aan de korte kant voor werk (niet voor privé) vind ik, maar dat is ook meer dan 10cm boven de knie
Star² schreef:
11-05-2019 14:45
Wat bedoel je met kort? Bruce Jenner kort?
Afbeelding
Niet eens... ook zoiets vind ik niet kunnen:

Afbeelding
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 15:03
21.98% gewijzigd
Er word teveel gelet of er wel op word gelet en dat maakt onzeker en dat terwijl iedereen veel teveel met zichzelf bezig is om iets op te vallen van wat een ander draagt.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:38
28 cm van kruis tot knieholte.



Zo he! Bij mij is dat 40cm. Dat bovenste linkje in de post die ik hierboven quote, die rok is 46cm lang. Bij jou zou hij dus op de knie vallen, bij mij zoals bij het model op de foto.
Kun je je voorstellen dat het voor iemand van 1m80 lastig is om een leuke, niet lijzige rok te vinden die op of over de knie valt?

(de rok in het tweede linkje vind ik al te lijzig)

Even kijken of het linkje zo wel werkt
Ja zo werkt het wel, en dat vind ik niet kunnen op je werk. Ik vind korte broeken sowieso niet kunnen op het werk, niet voor mannen en niet voor vrouwen.
NYC schreef:
11-05-2019 14:56
Niet eens, ook dit vind ik niet kunnen:

Afbeelding
Mijn vriend draagt deze, vind ik prima kunnen.

https://www.mrmarvis.com
Murrmurr schreef:
11-05-2019 14:49
Ik ben 34 en draag in de zomer wel eens shorts of hotpants. Vriendin van 36 zei laatst ook dat ze dat totaal niet vindt kunnen. :)


Een vriendin van 50 stuurde me een foto van haarzelf in shorts en dat stond haar fantastisch. Zij werkt op een camping, en het was een foto van afgelopen zomer. Bij dat werk en met haar figuur vond ik het zeker wel kunnen.
Ik val van de ene verbazing in de andere. Wat een gereformeerde kijk op kleding, joh!

Geen korte broeken na je 12e, really?
Geen kortere rokken na je 23e, eh...hallo? Dan ben je toch nog een kind?

En deze fatsoensregels gelden zeker alleen voor vrouwen volgens jullie? Of kan een korte broek bij een 28 jarige man ook écht niet?

Kies gewoon kleding die bij je figuur past en waar je je fijn in voelt,dat heeft toch geen bal met leeftijd te maken? Een korte rok of broek kan hardstikke stijlvol zijn met een mooie panty en pumps of 'herenschoentjes'. Dat kun je tot in den eeuwigheid aan joh.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 40 en draag zeker nog rokjes van 10 cm boven de knie. Heb maat 36 en prima benen, dus ik vind het nog wel kunnen. Écht kort doe ik niet meer, hooguit op vakantie naar het strand een kort jurkje.

Een paar weken geleden las ik in een tijdschrift het advies van (volgens mij) een modeontwerper voor vrouwen van in de 40: als je staat met je armen langs je lichaam, kijk je tot waar je vingertoppen komen en tot daar “mag” je rok komen. Korter niet. Klopt bij mij wel aardig.
Ik vind trouwens dat het in de winter met een dikke panty wel wat korter mag dan met blote benen. En naar mijn werk ook wat langer dan in mijn vrije tijd.
Marana schreef:
11-05-2019 15:01
Een vriendin van 50 stuurde me een foto van haarzelf in shorts en dat stond haar fantastisch. Zij werkt op een camping, en het was een foto van afgelopen zomer. Bij dat werk en met haar figuur vond ik het zeker wel kunnen.
Mijn moedertje van 56 draagt ze ook op vakantie en komt er ook nog prima mee weg. Maar die vriendin vindt dat uit principe niet ladylike. Zelfs draagt ze dure designer hobbezakken van Zweedse schapenwol die haar mooie figuur compleet aan het zicht onttrekken, dat vind ik dan weer zonde.
DeKenau schreef:
11-05-2019 15:03
Ik val van de ene verbazing in de andere. Wat een gereformeerde kijk op kleding, joh!

Geen korte broeken na je 12e, really?
Geen kortere rokken na je 23e, eh...hallo? Dan ben je toch nog een kind?

En deze fatsoensregels gelden zeker alleen voor vrouwen volgens jullie? Of kan een korte broek bij een 28 jarige man ook écht niet?

Kies gewoon kleding die bij je figuur past en waar je je fijn in voelt,dat heeft toch geen bal met leeftijd te maken? Een korte rok of broek kan hardstikke stijlvol zijn met een mooie panty en pumps of 'herenschoentjes'. Dat kun je tot in den eeuwigheid aan joh.
Juist voor mannen.
Murrmurr schreef:
11-05-2019 15:04
Mijn moedertje van 56 draagt ze ook op vakantie en komt er ook nog prima mee weg. Maar die vriendin vindt dat uit principe niet ladylike. Zelfs draagt ze dure designer hobbezakken van Zweedse schapenwol die haar mooie figuur compleet aan het zicht onttrekken, dat vind ik dan weer zonde.


Zo jammer dat ze zich zo laat leiden door wat in of design is ipv door wat staat bij je figuur
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzusje van 50 draagt trouwens nog echt korte spijkerbroekjes en zij kan dat heel goed hebben qua figuur en uitstraling. Staat haar juist leuk.
Cateautje schreef:
11-05-2019 14:57
Er word teveel gelet of er wel op word gelet en dat maakt onzeker en dat terwijl iedereen veel teveel met zichzelf bezig is om iets op te vallen van wat een ander draagt.
Ja redeneer anders even heel het probleem weg :proud:
Maya85 schreef:
11-05-2019 14:40
Wat moet je volgens jou dan aan als het boven de 25 graden komt? Mag je nooit je blote benen tonen?
Er zijn genoeg leuke korte jurken n rokken waarbij de knie bedekt is. Of enkellange jurken. En ook bij voorkeur schouders/oksels bedekt.
Marana schreef:
11-05-2019 15:05
Zo jammer dat ze zich zo laat leiden door wat in of design is ipv door wat staat bij je figuur
Het is niet per se in de mode wat ze draagt, meer dat haar idee van klasse is: duur en niet sexy. Ze zegt altijd "always dress for success" :)
NYC schreef:
11-05-2019 15:07
Er zijn genoeg leuke korte jurken n rokken waarbij de knie bedekt is. Of enkellange jurken. En ook bij voorkeur schouders/oksels bedekt.
Waar heb jij deze opvattingen vandaan? Jij stoort je dus aan mensen in een korte broek of hemdje met 30 graden? Hoe kom je er op.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag trouwens mijn rokken en jurken tot op de knie of langer. Heeft meer met mijn lengte en de vorm van mijn benen te maken dan met mijn leeftijd. Oja en met mijn persoonlijke smaak.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:07
Er zijn genoeg leuke korte jurken n rokken waarbij de knie bedekt is. Of enkellange jurken. En ook bij voorkeur schouders/oksels bedekt.
Maar je mag toch wel met blote knieën of schouders?

Als je niet wil prima, maar als je wel wil is dat toch ook ok?
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 15:12
0.31% gewijzigd
Wat melden trouwens veel mensen prima figuur/slank/mooie benen etc.

Vinden jullie het anders als je een lelijk stel benen en armen hebt om die dan te bedekken?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
11-05-2019 14:55
Die eerste is inderdaad aan de korte kant voor werk (niet voor privé) vind ik, maar dat is ook meer dan 10cm boven de knie
Als het net boven de knie valt vind ik het prima kunnen. Het hangt ook af van waar je bent. Ergens op vakantie in de tropen is net even anders dan naar kantoor.
DeKenau schreef:
11-05-2019 15:09
Waar heb jij deze opvattingen vandaan? Jij stoort je dus aan mensen in een korte broek of hemdje met 30 graden? Hoe kom je er op.
Ik stoor mij er niet aan hoor.
Cateautje schreef:
11-05-2019 14:28
Wat een melig voorbeeld van de algehele vertrutting die gaande is weer.

Ik ben 57 en draag nog steeds rokken boven de knie en aangezien ik een paar prachtige benen heb is daar niets mis mee, integendeel.
Als ik een rok aan trek die tot op of onder de knie komt, ben ik gelijk 15 jaar ouder.

TO, draag toch wat je fijn vindt en laat je omgeving lekker denken wat ze willen.
37, tjongejonge, je bent nog een puppy.

Cateautje deze keer helemaal met je eens!!!! Ik moest gewoon lachen toen ik de OP las.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven