Mode & Beauty alle pijlers

Te oud voor korte rokken?

11-05-2019 13:59 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik met een vriendin van mij een discussie. Zij vond dat wij op onze leeftijd geen korte rokken (=boven de knie) meer kunnen dragen. We zijn beiden 37.
Op mijn werk maar ook in mijn vrije tijd draag ik echter vaak korte rokken, zo’n 10cm boven de knie). In de winter met een maillot en laarsjes en in de zomer zorg ik wel dat ze iets langer vallen, maar dan nog steeds kniehoogte.
Ik ben echter na dit gesprek wel gaan nadenken. Ook over mijn strakke broeken met sneakers. Qua figuur kan ik het prima aan (maat 38-40), maar nu vraag ik me geregeld af of ik niet te jong gekleed ga. Wat vinden jullie over strakke broeken en korte rokken?
meyaandra wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:04
Reden: Kromme zin
2.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:23
Totaal niet. Ook geen religieuze opvattingen.

En laat ik even duidelijk zijn, dat ik het niet vind kunnen wil niet zeggen dat ik me eraan stoor dat anderen daarin ándere keuzes maken hoor. Ik begrijp ze alleen niet, dat is alles.
Ik ben vooral benieuwd naar het waarom erachter. Want echt breed gedeeld is je visie niet.
Tamago schreef:
11-05-2019 15:27
Whut, dan heb je t-rex pootjes!

:) dat valt wel mee. Net even gemeten en armlengte is 70 cm. Ik denk dat ik een relatief langere romp heb. Of anderen een korte romp.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 15:38
19.25% gewijzigd
Je moet je kleding aan je figuur en smaak en situatie aanpassen en verder nergens aan. Inderdaad "hotter than my daughter"toestanden zijn smakeloos, maar verder zie ik werkelijk geen bezwaren tegen blote armen, oksels, benen, of lengte van rok.Bij broeken heb je strak en strak. Ik draag ze slimfit maar niet skinny.
Ik heb een schoonzusje van 66, ze draagt in de winter een rok van wol, smal gesneden tot net boven de knie met een dikke, ondoorzichtige panty en platte, halfhoge schoenen. Staat modieus, sportief en gewoon hartstikke leuk.
Zelf vind ik mijn benen minder mooi worden dus draag ik in de zomer hoogstens capribroeken en bloter niet. Maar TO 37 jaar? Ik viel van mijn stoel.
Star² schreef:
11-05-2019 15:28
Je slaat een beetje door.
Ja dat gebeurt mij wel vaker in discussies... Maar wat ik bedoel is: sommige kleding zie ik als kinderkleding. Ook als het gewoon in normale volwassen maten in reguliere winkels wordt verkocht.

Ieder heeft die grens ergens anders liggen en blijkbaar ligt die voor mij ook (o.a.) bij korte rokjes/jurkjes en broeken.

Maar nogmaals, ik heb er geen probleem mee als die grens voor anderen elders ligt.
Maya85 schreef:
11-05-2019 15:31
Want? Haar lichaam mag niet gezien worden, omdat ze rondingen heeft?
Wat je wilt. Ik zou niet als een soort seksbom willen rondlopen en daarmee de aandacht op me vestigen. Dan kan iedereen wel politiek correct doen, maar ik denk niet dat het in je voordeel werkt.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:12
Wat melden trouwens veel mensen prima figuur/slank/mooie benen etc.

Vinden jullie het anders als je een lelijk stel benen en armen hebt om die dan te bedekken?
Ja, ik pas mijn kleding aan op mijn figuur. Heb hele lange, slanke benen dus kan wel wat hebben qua rokken en jurken. Maar heb ook erg smalle armen en weinig borst, dus strapless of zonder mouwen doe ik dan weer niet aan. Dat is toch een heel andere discussie dan of iets kan bij een bepaalde leeftijd?

Maar goed, ik ben 41 en heb een fantastisch Minnie Mouse spijkerrokje dat heel kort is en ik in de winter rustig naar mn werk draag met een dikke maillot en wijde trui. Ik vind dat hele 'kan niet meer vanaf leeftijd X' echt onzin, tis maar net wat voor type je bent en hoe je het combineert.
NYC schreef:
11-05-2019 15:32
Ja dat gebeurt mij wel vaker in discussies... Maar wat ik bedoel is: sommige kleding zie ik als kinderkleding. Ook als het gewoon in normale volwassen maten in reguliere winkels wordt verkocht.

Ieder heeft die grens ergens anders liggen en blijkbaar ligt die voor mij ook (o.a.) bij korte rokjes/jurkjes en broeken.

Maar nogmaals, ik heb er geen probleem mee als die grens voor anderen elders ligt.
Op een van de rapportuitreikingen van mijn dochter had ik een blauw jurkje aan met roze vlinders, net te kort voor werk maar kon prima. Bleek een van de 16-jarige klasgenotes precies hetzelfde jurkje te dragen. Ik vond dat echt sneu voor haar :-)
Ms_Jingles schreef:
11-05-2019 15:32
Ik ben vooral benieuwd naar het waarom erachter. Want echt breed gedeeld is je visie niet.
Er zit verder geen waarom achter.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:01
Net boven de knie kan wel, maar echt kort moet je aan jonge meiden overlaten. Het staat ook niet echt professioneel.
Maat 38/40 vind ik ook niet meer heel flatterend voor strakke broeken.
Wat een treurnis. Maar 38/40 is toch gewoon slank?
Doornroosje75 schreef:
11-05-2019 15:30
Die heb ik dan ook! :biggrin:

Hoe lang zijn jouw armen? :)
Manta schreef:
11-05-2019 15:37
Wat een treurnis. Maar 38/40 is toch gewoon slank?
Ik heb dat al rechtgezet. Met mijn lengte (1,59 m) ben je dan een klein bolletje. 15 cm langer en maat 38 is natuurlijk wel slank.
@NYC wat bedoel je precies met je strakke broeken-opvatting? Ik begrijp het werkelijk niet.
Soms zie ik mijn studenten wel eens iets dragen en denk ik weemoedig terug aan de tijd dat ik daarmee weg kon komen. Zoals deze:

Afbeelding
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 15:36
Op een van de rapportuitreikingen van mijn dochter had ik een blauw jurkje aan met roze vlinders, net te kort voor werk maar kon prima. Bleek een van de 16-jarige klasgenotes precies hetzelfde jurkje te dragen. Ik vond dat echt sneu voor haar :-)
Snap ik. Ik koop mijn kleding bij voorkeur zó degelijk en ouderwets dat het geen tiener of twintiger zou overkomen hetzelfde te dragen.
Ik had wel een muts met kattenoortjes een jaar of 2 terug. Als ik die niet was kwijtgeraakt had ik die vast afgelopen jaar nog gedragen.
Ik krijg bij sommige mensen hier het beeld van een bebrilde bibliothecaresse die veel te jong ouwelijk zijn.

M.i. hangt het van je stijl, kapsel, hoofd, figuur en houding af wat je aantrekt. Waar de een een sloerie lijkt als ze een rok van 10 cm boven de knie aantrekt, ziet de ander er in een panterprint-stoeipak nog uit als de heilige maagd maria. Tis maar hoe je het draagt.
NYC schreef:
11-05-2019 15:41
Snap ik. Ik koop mijn kleding bij voorkeur zó degelijk en ouderwets dat het geen tiener of twintiger zou overkomen hetzelfde te dragen.

Ik word nu toch heel nieuwsgierig naar jouw kledingstijl......
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
11-05-2019 15:37
Hoe lang zijn jouw armen? :)
62 cm van oksel tot middelvinger. (en binnenbeenlengte = 78 cm bij een lengte van 169. Mijn verhoudingen zijn raar :D )

*en dan sta je ineens op een zaterdagmiddag met een meetlint je ledematen op te meten* ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wittelamp schreef:
11-05-2019 15:42
Ik krijg bij sommige mensen hier het beeld van een bebrilde bibliothecaresse die veel te jong ouwelijk zijn.

M.i. hangt het van je stijl, kapsel, hoofd, figuur en houding af wat je aantrekt. Waar de een een sloerie lijkt als ze een rok van 10 cm boven de knie aantrekt, ziet de ander er in een panterprint-stoeipak nog uit als de heilige maagd maria. Tis maar hoe je het draagt.

:high5:
Kan gewoon. Ligt denk ik echt aan het totaalplaatje met je algehele uitstraling. Ik hoop dat ik mn korte rokjes gewoon blijf dragen over 10 jaar ;-D
Ik vind zeggen dat iets "niet kan" sowieso niet echt constructief. Tenzij iemand echt voor schut loopt of niet serieus kan worden genomen door zijn/haar kleding, maar zulke mensen kom ik toch echt bijna niet tegen. Ik snap dat sommige kledingstukken bij een bepaald figuur beter passen, ik heb bijvoorbeeld hele volle borsten en bij laag uitgesneden shirtjes/jurkjes vind ik dat gewoon niet mooi en bovendien trekt het zeer veel bekijks helaas. Ik lees hier best veel mensen die shorts dragen met 50 +, ik hoop dat het mij nog staat tegen die tijd en mn figuur het toelaat :A:
NYC schreef:
11-05-2019 15:41
Snap ik. Ik koop mijn kleding bij voorkeur zó degelijk en ouderwets dat het geen tiener of twintiger zou overkomen hetzelfde te dragen.
Maar wat is de reden dan dat je zo degelijk voor de dag wil komen? En waarom keur je het af als anderen wel iets pittigers dragen (al vind ik een strakke broek vrij basic en dus niet eens iets om over na te denken of dit kan, als je gewoon slank bent).
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
11-05-2019 15:36
Ja, ik pas mijn kleding aan op mijn figuur. Heb hele lange, slanke benen dus kan wel wat hebben qua rokken en jurken. Maar heb ook erg smalle armen en weinig borst, dus strapless of zonder mouwen doe ik dan weer niet aan. Dat is toch een heel andere discussie dan of iets kan bij een bepaalde leeftijd?

Maar goed, ik ben 41 en heb een fantastisch Minnie Mouse spijkerrokje dat heel kort is en ik in de winter rustig naar mn werk draag met een dikke maillot en wijde trui. Ik vind dat hele 'kan niet meer vanaf leeftijd X' echt onzin, tis maar net wat voor type je bent en hoe je het combineert.
Het maakt niet uit wat voor type je bent of hoe je het combineert, een Minnie Mouse spijkerrokje op je 41 naar je werk is gewoon niet oké, tenzij je in een kroeg achter de bar staat?
herfstappeltaart schreef:
11-05-2019 15:39
@NYC wat bedoel je precies met je strakke broeken-opvatting? Ik begrijp het werkelijk niet.
Niet zoveel hoor. Ik vind alleen dat het eigenlijk níemand staat. Net zoals spijkerbroeken met gaten.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 15:36
Op een van de rapportuitreikingen van mijn dochter had ik een blauw jurkje aan met roze vlinders, net te kort voor werk maar kon prima. Bleek een van de 16-jarige klasgenotes precies hetzelfde jurkje te dragen. Ik vond dat echt sneu voor haar :-)

Ik denk dan vooral dat je in te goedkope winkels shopt. Dat vind ik wel onflatteus: oudere vrouwen die in tientjeskkeding lopen. Dat zie je er altijd aan af.
Ik vind ook of'/of wel een goeie ouderwetsche stelregel. Ik draag geen kort rokje of broekje met dan ook nog een laag decolleté. Ik denk de middag voor ik op stap ga wat zal ik es doen, tieten of benen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven