Mode & Beauty alle pijlers

Tegen de 50 jaar en ouder wordende huid

09-03-2020 13:12 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai. Ik hoop dat ik op de juiste pijler zit.

Ik ben een vrouw die langzamerhand tegen de 50 aan loopt. Ik heb er altijd jonger uit gezien dan dat ik ben maar merk nu echt dat mijn huis droger is, er doffer uitziet en, rimpeltjes daardoor meer naar voren komen. En af en toe ook wat irritante pukkeltjes op mijn huid krijg. Dat laatste door schommelende hormonen waardoor mijn humeur ook niet altijd even best is maar dat terzijde.

Ik heb bijna nooit dure cremes gebruikt. Maar wat werkt nu echt om mijn huid een boost te geven? Ik wil best wat meer uitgeven maar dan moet ik zeker weten dat het goed spul is. Rimpeltjes horen erbij op deze leeftijd maar zou leuk zijn als ze wat minder lijken.

Overigens drink ik veel water, probeer ik veel groentes en fruit te eten. Maar door hormonen is het soms lastig om niet aam grote snaaibuien toe te geven.

Tips gevraagd dus. 😊
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-03-2020 20:36
Gewoon een mooie foundation die er natuurlijk en stralend uit ziet. Ik vind de Stila hide and chic foundation daar perfect voor. Bevat ook geen troep. Iets goedkoper en misschien ook iets makkelijker aan te komen is L'oréal infallible freshwear. Ook prachtig, bevat wel een beetje parfum en alcohol.
Dankje! Ik ga daar vanmiddag even voor kijken, al vermoed ik dat alle testers in winkels zijn opgeborgen vanwege Corona.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-03-2020 20:43

Ik heb qua make-up recent de foundationpoeder van Bare Minerals ontdekt. Ik vind het geweldig. Dacht altijd dat ik daar van droge plekken van zou krijgen of juist zo’n pancake gezicht maar het ziet natuurlijker uit dan welke vloeibare foundation/BB/CC die ik heb gebruikt. En goede dekking en lasting power.
Ah, daar heb ik een paar jaar terug met destijds ernstige acne weleens naar gekeken. Zie dat ze die nu bij Douglas hebben, dan kan ik er heen.

Heb jij die loose powder of de andere?
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
13-03-2020 06:48
ow haha, dat heb ik er niet voor betaald hoor. 55 euro en dat vond ik al duur genoeg. Heb het in Amsterdam gekocht na een verkooppraatje. Jongen uit de winkel heeft het uitgeprobeerd op mijn hand en het voelde lekker, dus ik dacht laat ik eens gek doen.
Google voor de gekkigheid es op obey your body😁

Sinds een week of wat heb ik de wishfull exfoliant van Huda Beauty. Heel erg fijn. Ook op basis van fruitzuren.
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
28-03-2020 12:40
Google voor de gekkigheid es op obey your body😁

Sinds een week of wat heb ik de wishfull exfoliant van Huda Beauty. Heel erg fijn. Ook op basis van fruitzuren.
Je bedoelt de reviews? :-D

Ik vind het een fijn product. Ik merk dat het mijn huid goed doet. De winkel waar ik was en die jongen was prima. Hij probeerde me ook niet nog meer aan te smeren.
Ik heb wel wat nieuwe dingen; ik heb een facewash van garnier gekocht, met citroengras. Ruikt lekker en is, volgens internet, exfoliërend.
Net ben ik naar de drogist geweest voor een dagcreme met spf en een serum en ik heb wat proefmonstertjes mee gekregen. Van Louis Widmer een anti-aging face cream en ik ben nu al verkocht. Voelt heerlijk aan.
En van Sans soucis een 2 fasen moisture concentrate (ampul) en een anti age+glow concentrate.
Ga vanavond eentje uitproberen (na mijn peeling van obey your body :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-03-2020 13:26
(Nivea) spf 30 zonnebrandcreme wordt wereldwijd door dermatologen geadviseerd, want het is meest de UVstraling die debet is aan rimpelvorming en een uitdrogende huid. Voor het laatste slik ik 200 ie. Vitamine E en dat werkt als een tierelier.
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat hier staat (ben geïnteresseerd, heb last van uitdrogende huid)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-03-2020 14:20
Hier helemaal mee eens. Zelf gebruik ik naast de AHA ook BHA (beiden van Paula's Choice)

Vitamine C van Timeless.

Verder elke dag een SPF (ik gebruik Paula's Choice dagcremes van de Resist-lijn).

En inderdaad, geen spul met parfum, ook geen 'natuurlijke' en alles uit een flesje, tube of pomp en nooit uit een potje waar je met je vingers in gaat.
Vraagje, ik heb best een gevoelige huid. Kun je dit (met beleid) dan ook gebruiken (voorzover je dat natuurlijk kunt zeggen)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bestelling bij Paula’s Choice gisteren aangekregen.

Skin Perfecting 8% AHA Gel Exfoliant en Resist Anti - Aging Barrier Repair Nachtcrème - Mini.

Nu ik in het echt zie hoe klein deze flesjes zijn besef ik pas hoe duur deze producten zijn o_o

Als ze over 72 uur virus - vrij zijn :proud: ga ik ze gebruiken, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
28-03-2020 20:38
Vraagje, ik heb best een gevoelige huid. Kun je dit (met beleid) dan ook gebruiken (voorzover je dat natuurlijk kunt zeggen)?
Mijn advies is langzaam opbouwen. De BHA/AHA was prima voor mij maar de 1% retinol heeft wel wat voor problemen gezorgd zeg maar. Ik begon meteen met dagelijks gebruik. Veel te heftig. Ik gebruik het nu 1x per week. Dat de vellen er niet bij hangen wil niet zeggen dat het niet werkt, namelijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Lady Day: Als je net gaat beginnen welke product is dan het beste om mee te starten? Ik kan nl jullie gesprek (die verschillende termen duizelen mij) niet helemaal volgen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met AHA en BHA. Als ik moest kiezen zou ik voor BHA gaan. Eerst paar keer per week. Ging goed. Toen elke dag en ging nog steeds goed. Na een maand of 2 begon ik resultaat te zien. En met resultaat bedoel ik heel subtiel een positieve verandering als in minder onzuiverheden.

En dit uiteraard met goede reiniging en moisturizers.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
26-03-2020 08:19
Bedankt voor ieders reacties, want ik ben een rondje gaan Googlen voor nieuwe producten.

Nu rest mij nog een andere vraag, want als ik allemaal mooie fijne producten op m’n huid ga smeren, moet ik dan m’n flut BB Cream en poeder niet ook inruilen voor iets beters?

Ik zie bij ICI Paris wel wat opties voor een minerale compact poeder, maar wat smeer ik eronder?
Ik gebruik al jaren foundation van Clinique. Er zijn diverse structuren al naar gelang het vochtgehalte van je huid.
Voor mijn normale iets droge huid heb ik de super balanced.
Het fijne van Clinique vind ik de ruime keuze in tinten.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
29-03-2020 10:20
Ik gebruik al jaren foundation van Clinique. Er zijn diverse structuren al naar gelang het vochtgehalte van je huid.
Voor mijn normale iets droge huid heb ik de super balanced.
Het fijne van Clinique vind ik de ruime keuze in tinten.
Oh ja, eens. Ik heb hem nu niet in mijn veel te ruime assortiment van foundation, maar ik vind de Even better refresh erg fijn. Is wel redelijk dekkend, maar desondanks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn fysieke winkels om foundation uit te proberen dicht, dus dat moet ik uitstellen.

Ik heb gisteravond op de site van Jetske Ultee een vragenlijst ingevuld voor m’n huidtype, en dat verraste me. Geen gecombineerde huid, maar een droog tot zeer droge huid (met ws als gevolg daarvan onzuiverheden/acne). Kan ik weer opnieuw beginnen met m’n winkelmandje. ;-D

Hebben jullie alles van dat soort merken, van cleanser tot toner tot crèmes etc?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
29-03-2020 10:58
Volgens mij zijn fysieke winkels om foundation uit te proberen dicht, dus dat moet ik uitstellen.

Ik heb gisteravond op de site van Jetske Ultee een vragenlijst ingevuld voor m’n huidtype, en dat verraste me. Geen gecombineerde huid, maar een droog tot zeer droge huid (met ws als gevolg daarvan onzuiverheden/acne). Kan ik weer opnieuw beginnen met m’n winkelmandje. ;-D

Hebben jullie alles van dat soort merken, van cleanser tot toner tot crèmes etc?
Ik ben trouw aan mijn eigen visie op huidverzorging. Elk merk of individueel product dat daaraan voldoet, is voor mij een potentiële koop. Het hoeft wat mij betreft dus niet een hele serie van één lijn of merk te zijn. Maar ja, elk product dat ik gebruik, voldoet aan:

- geen parfum
- geen gedenatureerde alcohol
- geen vermomde parfum stoffen (linoleen en aanverwante)
- geen etherische oliën
- geen anderszins irriterende ingrediënten zoals rozemarijn, lavendel, citrus, menthol enz.

Dat lijstje geldt voor verzorging én make up.
Alle reacties Link kopieren
Dat vereist nog een paar weken studie voor ik iets kan kopen. :O

Ik was laatst begonnen met amandelolie om m’n huid mee te reinigen. En ook als nachtcrème. Maar ja, nou ga ik weer twijfelen. En dat winkelmandje bevat al spullen voor een dikke 200 euro.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
29-03-2020 11:10
Dat vereist nog een paar weken studie voor ik iets kan kopen. :O

Ik was laatst begonnen met amandelolie om m’n huid mee te reinigen. En ook als nachtcrème. Maar ja, nou ga ik weer twijfelen. En dat winkelmandje bevat al spullen voor een dikke 200 euro.
Je hoeft hier natuurlijk niet zo rigide mee om te gaan als ik. En als je dat wel wil: ja, het is een hele studie. Ik ben 43 en durf best van mezelf te zeggen dat ik een mooie huid heb. Maar dat is niet altijd zo geweest. Ik geloof dat ik ongeveer eind twintig was toen ik mijn onrustige en reactieve huid helemaal beu was. Toen was mijn huid niet mooi. Vaal, dof, onrustig, vaak grote onderhuidse ontstekingen, puistjes.
Toen ben ik me echt gaan verdiepen in huidverzorging, en wat nou echt goed is. Je schrikt je rot van de hoeveelheid onzin die ons ongelimiteerd voorgeschoteld wordt. Maar ik leerde steeds meer, en ging dat steeds consequenter toepassen. En het duurde best lang, en het was een hele puzzel, maar nu is mijn huid wél mooi. Al jaren.
En dat kost tijd en geld. Maar het scheelt dat ik al jaren niet meer val voor de marketing rondom huidverzorging. Ik kan zélf beoordelen of een product zijn geld waard is. Ik kan zélf beoordelen of mijn huid beter wordt van een product of niet. Ik kan heel gericht kopen en weet inmiddels dat duurder niet beter hoeft te zijn.
Ja, het was een hele studie. Maar ik vond (en vind) het interessant, en de resultaten zeer de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
28-03-2020 08:23
Zijn dit allemaal echte no go’s?

Mijn huidige moisturiser bevat wel (wat) parfum en Cetearyl Alcohol.

Ik heb een overvol winkelmandje klaar staan op Paula’s Choice, maar waar ik een beetje kan besparen zou ook nog wel fijn zijn.
Late reactie, maar ik heb deze post over het hoofd gezien. Om het allemaal nog extra moeilijk te maken, zijn er goede en slechte soorten alcohol. De eerste zijn de zogenaamde vette alcoholen. Zoals cetearyl alcohol. Die zijn prima en hoeft je niet te mijden.
Slechte soorten zijn gedenatureerde alcohol oftewel alcohol denat., of ethanol. Dat is allemaal hetzelfde, maar kan onder verschillende benamingen voorkomen op een ingrediënten lijst.
De vette soorten zijn goed. De uitdrogende soort niet. Ik vermijd de slechte soorten het liefst helemaal, maar soms staat het bijna helemaal onderaan de lijst (kleinste hoeveelheid) en bevat een product tegelijk ook voldoende vettende stoffen. Dan maak ik wel eens een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
29-03-2020 11:10
Dat vereist nog een paar weken studie voor ik iets kan kopen. :O

Ik was laatst begonnen met amandelolie om m’n huid mee te reinigen. En ook als nachtcrème. Maar ja, nou ga ik weer twijfelen. En dat winkelmandje bevat al spullen voor een dikke 200 euro.
Duur is geen garantie voor kwaliteit.
Simpel is soms het beste.
En laat je niet verleiden door kreten als "100 % natuurlijk". Dat zegt niets!

Amandelolie is prima. En niet duur.
Je zou het kunnen afwisselen met rozenwater. Kost een schijntje.
Alle reacties Link kopieren
Dankje JufJoke, heel leerzaam! Ik ga eens verder zoeken en lezen. En misschien hoeft ook niet alles in één keer, dan blijf ik even doorgaan met m’n huidige reiniging en dagcreme. Volgens mij past dat best in een goede verzorging.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
29-03-2020 12:11
Duur is geen garantie voor kwaliteit.
Simpel is soms het beste.
En laat je niet verleiden door kreten als "100 % natuurlijk". Dat zegt niets!
Eens!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
29-03-2020 12:11
Duur is geen garantie voor kwaliteit.
Simpel is soms het beste.
En laat je niet verleiden door kreten als "100 % natuurlijk". Dat zegt niets!

Amandelolie is prima. En niet duur.
Je zou het kunnen afwisselen met rozenwater. Kost een schijntje.
Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt er iemand dagcrème van Paula’s Choice met SPF 50? En hoe bevalt die?

Ik heb er nu 1 van Clinique met SPF 30 maar dat lijkt gewoon zonnemelk en smeert echt te dik met een witte waas. Omdat ik last heb van pigmentvlekken wil ik graag een hoge SPF.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
30-03-2020 18:02
Gebruikt er iemand dagcrème van Paula’s Choice met SPF 50? En hoe bevalt die?

Ik heb er nu 1 van Clinique met SPF 30 maar dat lijkt gewoon zonnemelk en smeert echt te dik met een witte waas. Omdat ik last heb van pigmentvlekken wil ik graag een hoge SPF.
Ja, ik. Donkerblauwe tube, factor 50 van de resist lijn. Heerlijk! Ik wissel hem soms af met die van la Roche Posay Anthélios ultra spf 50, eigenlijk vooral omdat die veel goedkoper is, maar die van Paula's Choice is favoriet. Daar kom ik altijd weer bij terug.

Geen witte waas, smeert goed uit, is ook echt top als moisturizer, werkt goed onder make up. Trekt goed in. Ik kan er niets negatiefs over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een kleine 20 jaren altijd een spf in of over mijn dagcreme. Weinig rimpels nu als 50 plusser.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-03-2020 18:27
Ja, ik. Donkerblauwe tube, factor 50 van de resist lijn. Heerlijk! Ik wissel hem soms af met die van la Roche Posay Anthélios ultra spf 50, eigenlijk vooral omdat die veel goedkoper is, maar die van Paula's Choice is favoriet. Daar kom ik altijd weer bij terug.

Geen witte waas, smeert goed uit, is ook echt top als moisturizer, werkt goed onder make up. Trekt goed in. Ik kan er niets negatiefs over zeggen.
Die gebruik ik ook, die donkerblauwe. Heerlijk spul en inderdaad geen witte waas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven