Mode & Beauty alle pijlers

Tegen de 50 jaar en ouder wordende huid

09-03-2020 13:12 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai. Ik hoop dat ik op de juiste pijler zit.

Ik ben een vrouw die langzamerhand tegen de 50 aan loopt. Ik heb er altijd jonger uit gezien dan dat ik ben maar merk nu echt dat mijn huis droger is, er doffer uitziet en, rimpeltjes daardoor meer naar voren komen. En af en toe ook wat irritante pukkeltjes op mijn huid krijg. Dat laatste door schommelende hormonen waardoor mijn humeur ook niet altijd even best is maar dat terzijde.

Ik heb bijna nooit dure cremes gebruikt. Maar wat werkt nu echt om mijn huid een boost te geven? Ik wil best wat meer uitgeven maar dan moet ik zeker weten dat het goed spul is. Rimpeltjes horen erbij op deze leeftijd maar zou leuk zijn als ze wat minder lijken.

Overigens drink ik veel water, probeer ik veel groentes en fruit te eten. Maar door hormonen is het soms lastig om niet aam grote snaaibuien toe te geven.

Tips gevraagd dus. 😊
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
28-03-2020 20:37
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat hier staat (ben geïnteresseerd, heb last van uitdrogende huid)
Je ziet dat iedereen nogal focust op cremes en producten die van buitenaf erop gesmeerd worden, met allerlei vochtinbrengende enz ingredienten of juist het vermijden van parfums en schadelijke stoffen in een creme.

Ik denk zelf dat nogal eens vergeten wordt dat heel veel juist van binnenuit goed kan doen (dus wat je wel of niet gezond eet, drinkt, aan vitamines en mineralen binnenkrijgt, nuttigt aan schadelijke rook, alcohol enzo).
Het is bekend van vitamine E dat dat eigenschappen heeft die invloed hebben op je huid, vandaar dat er "slikken" staat.
Zit bijv ook in avocado.
Andersom is bijv van koffie en alcohol bekend dat het slecht is voor de huid (onttrekt vocht aan je cellen).

Ik heb zelf altijd al een droge huid gehad, nu ook 55+ en ik denk dat een vochtarme huid van binnenuit meer geholpen wordt door veel water te drinken en meer vit C en E in te nemen (en bijv anti-oxidanten te slikken) dan dmv vochtinbrengende cremes bepaalde stoffen proberen door de huid heen te laten dringen.

ALs gezichts- en zonnebrandcreme koop ik produkten uit de webshop van Jetske Ultee, die is zelf dermatoloog en die verzorgingslijn is naar mijn idee goed doordacht, ook het soort onschadelijke filters in de zonnebrand, bewezen werkzame stoffen, parfumvrij enzo.
Ik heb net een liter zonnebrandcreme besteld met pompje (als zonnebrand/bodylotion voor hele zomerseizoen) en een gezichtscreme factor 30, voor over je gewone dagcreme (of moisturizer die je ook bij haar kunt bestellen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat, volgens mij..

Ik gebruik als dagcreme in de wintermaanden niet erg dure producten, soms gewoon nivea blauwe tube, of eoa merkloos, of Oil of Olaz (anti-rimpel met factor) oid, of een wat vettere merkloze simpele creme zonder parfums en zonder allerlei toevoegingen. Soms een serum hylarionzuur oid eronder.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-03-2020 18:27
Ja, ik. Donkerblauwe tube, factor 50 van de resist lijn. Heerlijk! Ik wissel hem soms af met die van la Roche Posay Anthélios ultra spf 50, eigenlijk vooral omdat die veel goedkoper is, maar die van Paula's Choice is favoriet. Daar kom ik altijd weer bij terug.

Geen witte waas, smeert goed uit, is ook echt top als moisturizer, werkt goed onder make up. Trekt goed in. Ik kan er niets negatiefs over zeggen.

Super! Ik weet weer wat kopen :)
Alle reacties Link kopieren
@ Suzy56

Daar ben ik het grotendeels wel mee eens maar de buitenkant een handje helpen doet toch ook wel wat. Ik eet een leef heel gezond en zie bij enkele vriendinnen (begin 40) die roken en veel alcohol drinken toch echt wel een verschil met mezelf.
Maar dat perzikzacht huidje is toch wel na het exfoliëren en een goede crème. En mijn gevoeligheid aan pigmentvlekken los ik helaas niet op met een bord groentes.
Een combinatie van de twee, gezond leven en smeren lijkt me toch het meest ideale.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet al best wel gezond, veel groentes met name, vul ook aan met vitamines, drink veel (kruiden) thee, heb eigenlijk altijd de zon geweerd. Wel gerookt helaas maar gelukkig eindelijk nu al een tijd gestopt. Rimpels is bij mij (nog) niet echt een probleem, ik merk wel dat mijn huid slapper wordt (halverwege de 40) en dat vind ik wel echt vervelend. Ik heb ook een erg gevoelige huid die soms erg heftig kan reageren stoffen. Ik gebruik nu clarins, duur maar erg prettig voor mijn huid, vitamine E olie van de bodyshop en ik smeer mijn gezicht na het douchen in met kokosolie (anders krijg ik dus een heftige reactie op het water). Best een lastige huid. eigenlijk zoek ik iets tegen het slapper worden van mijn huid (voorzover natuurlijk mogelijk is)
Over de lidl crème een leuke anekdote:
Er was een tijdje geleden een soort crèmeserie te koop die nogal wat reuring veroorzaakte.
Ik had zin in een oogcrème en pakte in eerste instantie van die lijn een crème. Maar ik zag dat een ander potje bij de kassa afgeprijsd was dus ruilde hem nog snel om
Caissière (oververmoeid uiterlijk, zeer grauw, geen flatteus licht etc) snauwde me toe: je moet die andere nemen! Die was bij kassa op tv! Kijk ik gebruik hem ook, die hele serie doet wonderen voor mijn huid!
Dus we mompelen allemaal beleefd wat aardige geluiden, man achter me te enthousiast: JA DIE CRÈME RUIKT HEEL LEKKER! 🤣🤣🤣
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
31-03-2020 06:15
@ Suzy56

Daar ben ik het grotendeels wel mee eens maar de buitenkant een handje helpen doet toch ook wel wat. Ik eet een leef heel gezond en zie bij enkele vriendinnen (begin 40) die roken en veel alcohol drinken toch echt wel een verschil met mezelf.
Maar dat perzikzacht huidje is toch wel na het exfoliëren en een goede crème. En mijn gevoeligheid aan pigmentvlekken los ik helaas niet op met een bord groentes.
Een combinatie van de twee, gezond leven en smeren lijkt me toch het meest ideale.
Groente is prima, maar eet ook wat vet! De goede vetten!
Veel vrouwen vermijden alle vetten en daar wordt je huid niet mooier van.
Eet vis, volle yoghurt, noten en avocado.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
31-03-2020 09:37
Groente is prima, maar eet ook wat vet! De goede vetten!
Veel vrouwen vermijden alle vetten en daar wordt je huid niet mooier van.
Eet vis, volle yoghurt, noten en avocado.

Dat is mijn menu ja. Zonder vetten zou ik wegwaaien ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben langzaam m’n routine aan het veranderen. Misschien een hele stomme vraag, maar hoe weet je nou of je producten bij je passen?

Ik had een kortgeleden ineens een gloeiende trekkerige huid, ik dacht doordat ik ongemerkt best lang in de zon was geweest.
Maar nu ben ik niet in de zon geweest, reinig m’n huid in tegenstelling tot eerder netjes 2x per dag met amandelolie, en doet m’n huid weer zo’n zeer.

Ik weet niet zo goed wat er nou verkeerd gaat.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
02-04-2020 11:50
Ik ben langzaam m’n routine aan het veranderen. Misschien een hele stomme vraag, maar hoe weet je nou of je producten bij je passen?

Ik had een kortgeleden ineens een gloeiende trekkerige huid, ik dacht doordat ik ongemerkt best lang in de zon was geweest.
Maar nu ben ik niet in de zon geweest, reinig m’n huid in tegenstelling tot eerder netjes 2x per dag met amandelolie, en doet m’n huid weer zo’n zeer.

Ik weet niet zo goed wat er nou verkeerd gaat.

Ben zeker geen expert maar bij rood en trekkerig denk ik aan een droge huid?
Of je reageert allergisch op het product. Parfum in een product geeft bij mij bijvoorbeeld dezelfde klacht.
Alle reacties Link kopieren
Parfum. Hmmmm ja dat zou misschien kunnen. Ik ga die eens weglaten.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
09-03-2020 13:47
Heb je ook tips qua merken?
ik gebruik rustig een potje hoor.
Elke keer een schoon wattenstaafje pakken en daarmee de creme uit het potje en op mijn huid doen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
02-04-2020 13:02
Parfum. Hmmmm ja dat zou misschien kunnen. Ik ga die eens weglaten.
Parfum laat ik al jaren weg en heeft bij mij destijds echt verbetering gegeven. Maar er zijn meer ingrediënten waar de huid gevoelig op kan reageren. Dat kan in theorie natuurlijk op alles, maar sommige ingrediënten scoren hoog op de lijst. Ik vermijd dus best veel. O.a:

- parfum
- etherische oliën
- citrus extracten
- bepaalde kruidenextracten zoals salie, eucalyptus, mint, menthol, rozemarijn en tijm
- lavendel
- alcohol (alle soorten 'harde' alcohol, dus de vette soorten alcohol kunnen wel)

Misschien vergeet ik er nog wel wat, maar dit alles weglaten heeft mijn huid echt goed gedaan. (Ik bedenk me nu dat ik zo'n lijstje al eerder gepost heb, weet even niet of dat in dit topic was. In dat geval dubbel)
Alle reacties Link kopieren
Ja Dankje voor dat lijstje! Ik probeer dat in de gaten te houden inderdaad, maar was vergeten dat m’n dagcreme toch wat parfum bevat.

En aan de andere kant dacht ik: misschien is het onderdeel van een goede ontwikkeling ofzo, die klachten.
Maar waarschijnlijk kan je gewoon aanhouden dat alles moet leiden tot een fijn voelende huid?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
02-04-2020 15:40
Ja Dankje voor dat lijstje! Ik probeer dat in de gaten te houden inderdaad, maar was vergeten dat m’n dagcreme toch wat parfum bevat.

En aan de andere kant dacht ik: misschien is het onderdeel van een goede ontwikkeling ofzo, die klachten.
Maar waarschijnlijk kan je gewoon aanhouden dat alles moet leiden tot een fijn voelende huid?
Tintelingen, roodheid, jeuk, irritatie is nooit een teken van goede ontwikkeling. Soms moet je bepaalde producten opbouwen qua gebruik, zoals retinol of exfoliant. Daar moet je huid als het ware aan wennen. Maar dan nog zijn bovengenoemde verschijnselen iets wat voorkomen dient te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond op punt om een dagcrème van PC te kopen met SPF 50 maar wegens veel tijd door de coronacrisis ben ik uiteindelijk de website van Jetske Ultee beland.
Wat ik daar dan lees over ‘te vermijden’ SPF ingrediënten kom ik tot de vaststelling dat die allemaal in de dagcrèmes van PC zitten.
En dat wil ik dus niet op mijn gezicht hebben... daar schrok ik dus wel van dat PC dat wél gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je toch veel tijd hebt, FarAway, verdiep je dan ook eens in de Koreaanse SPFs. Ik heb er al een aantal geprobeerd, en ik wil echt nooit meer anders! Enige nadeel is dat het een paar weken kan duren voor het aankomt.
Voorbeeld van merken: Purito, dear Klairs (mijn favoriet), COSRX en kijk ook eens naar de YouTube video's van Hyram.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
02-04-2020 11:50
Ik ben langzaam m’n routine aan het veranderen. Misschien een hele stomme vraag, maar hoe weet je nou of je producten bij je passen?

Ik had een kortgeleden ineens een gloeiende trekkerige huid, ik dacht doordat ik ongemerkt best lang in de zon was geweest.
Maar nu ben ik niet in de zon geweest, reinig m’n huid in tegenstelling tot eerder netjes 2x per dag met amandelolie, en doet m’n huid weer zo’n zeer.

Ik weet niet zo goed wat er nou verkeerd gaat.
Probeer eens een dag of 2 alleen afspoelen met water en niets te smeren. Ook geen makeup.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
03-04-2020 10:58
Nou als je toch veel tijd hebt, FarAway, verdiep je dan ook eens in de Koreaanse SPFs. Ik heb er al een aantal geprobeerd, en ik wil echt nooit meer anders! Enige nadeel is dat het een paar weken kan duren voor het aankomt.
Voorbeeld van merken: Purito, dear Klairs (mijn favoriet), COSRX en kijk ook eens naar de YouTube video's van Hyram.

Mijn zonnemelk van Uncover komt vandaag aan :$

Maar ik ga zeker eens kijken naar die merken.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar heb ik ook goede verhalen over gehoord. En ik bedenk me net, Altruist is ook een goed merk. (Ok, ik hou op :-D )
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
03-04-2020 13:36
Oh daar heb ik ook goede verhalen over gehoord. En ik bedenk me net, Altruist is ook een goed merk. (Ok, ik hou op :-D )

Ja best, anders wordt het nog duurder voor me :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vooruitgang!
Nog een vraag: als jullie je nachtcrème hebben opgedaan, voelt je huid daarna vettig/met een laagje? De mijne niet, met de nachtcrème van PC. Moet ik dan een rijkere/vettere?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
05-04-2020 20:57
Ik maak vooruitgang!
Nog een vraag: als jullie je nachtcrème hebben opgedaan, voelt je huid daarna vettig/met een laagje? De mijne niet, met de nachtcrème van PC. Moet ik dan een rijkere/vettere?
Nee, de mijne ook niet. Ik vind dat ook niet fijn, zo'n duidelijk voelbare vettige laag. Mijn nachtcrème trekt gewoon lekker in zodat mijn huid niet meer droog en trekkerig voelt, maar zacht en soepel. Maar niet vettig. Wil ik soms toch iets meer, dan doe ik over mijn nachtcrème nog een dun laagje squalane olie van the ordinary. Die is verrassend licht voor een olie. Wil ik echt nóg meer, maar dat heb ik zelden nodig, dan doe ik over mijn nachtcrème marula olie, ook van the ordinary. Die is wél echt vettig. Kan soms net even een goede boost geven, maar voor dagelijks is dat voor mijn huid veel te veel. Die olie werkt heel goed, maar vind ik dus niet fijn voelen, vanwege dat vettige.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid voelt dus nog niet zo soepel, anders zou ik die behoefte ook niet zo hebben denk ik. Ik had nooit bedacht dat je ná je nachtcrème nog iets op kan smeren. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
05-04-2020 21:32
Mijn huid voelt dus nog niet zo soepel, anders zou ik die behoefte ook niet zo hebben denk ik. Ik had nooit bedacht dat je ná je nachtcrème nog iets op kan smeren. Thanks!
Ja, echt handig vind ik dat. Ik doe het niet met grote regelmaat, maar het is prettig om je nachtcrème op die manier te kunnen customizen als je eens wat meer nodig hebt. Die flesjes olie kosten trouwens nog geen tientje per stuk, en ik doe er eeuwen mee omdat ik het niet dagelijks gebruik. Misschien eens per week of zo.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_330723 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 22:06
Reden: Verkeerd topic
99.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven