Mode & Beauty alle pijlers

Tips (crème) voor huidverzorging

22-08-2024 23:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels alweer 36 hier en gezegend met een best goede huid. Naast het reinigen doe ik er vrij weinig aan.

Ik zou graag een simpele regime willen hebben om mijn huis blijvend mooi te houden.

Kan er iemand een suggestie doen voor een fijne dag en nachtcrème en eventueel nog wat crèmes voor erbij (niet teveel!) belangrijk is ook dat het niet teveel kost maar toch wat doet (bestaat dit?) aan een dagelijkse crème wil ik max 20 euro besteden. Met een crème erbij doel ik op bv een oogcreme ofzo. Zoiets gebruik je denk ik niet dagelijks?
Alle reacties Link kopieren Quote
mode-beauty/huidverzorging-deel-3/list_messages/489769

Ik zou hier je vraag stellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben erg tevreden over cerave moisturizing cream. Ik gebruik het zowel op mijn lichaam en als nachtcreme nu. Overdag heb ik liever een dagcreme met SPF. Kan zijn dat de cream te rijk is voor je, er is ook een lotion variant.
Als dagcreme gebruik ik nu de sensitive dagcreme gewoon van Kruidvat. Ook een prima basis creme. Ik koop nooit een aparte nachtcrème omdat dat vooral een marketing ding is naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de laatste tijd Bee Honest en ben er bijzonder tevreden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/p/biodermal-pure ... androidapp

Ik gebruik dit. Ook de nachtcrème etc. En de blauwe serum van Biodermal. De micellair water gebruik ik van Garnier ( die met gentle peeling)
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt niet zozeer "een goede dag en nachtcreme en misschien een oogcreme" nodig. Er zijn 3 ingrediënten die je wil gebruiken vanaf je 30e. Dus als je iets aanschaft (of dat nou dag- of nachtcreme, een masker of een serum is), zorg dan dat je uiteindelijk alle drie de ingredienten gebruikt:

- Retinol
- Hyaluronzuur
- Vitamine C

En als je goed voor je huid wil zorgen, op alle leeftijden, begin dan met 's ochtends SPF smeren. Dat kan los of met een dagcreme waar SPF in zit.

Ik ben erg tevreden over de producten van Paula's Choice. Duurder dan 20,-, maar ook niet vergelijkbaar met de producten die je bij de drogist koopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
De etos huismerkproducten zijn super fijn, zeer betaalbaar en bevatten vrijwel alle ingrediënten die je zou willen (ik combineer dus serums met cremes) met 1 uitzondering namelijk retinol. Ik gebruik naast mijn etos spullen, de retinol van geek and gorgeous.
Alle reacties Link kopieren Quote
De een vindt een hele vette en dikke creme lekker, en de ander juist iets lichters. Het is maar net wat je fijn vindt he?

Ik heb gewoon Olay, maar er zullen genoeg zeggen dat daar allemaal schadelijke shit in zit.
Deze vind ik fijn onder make-up: https://olay.nl/huidverzorgingsproducte ... eme-spf-15
En deze in de winter (ondanks spf30): https://olay.nl/huidverzorgingsproducte ... ing-spf-30

Oogcreme doe ik niet aan, ik smeer gewoon de normale creme onder mijn ogen. Heb nog nergens gelezen dat een aparte creme een beter effect heeft dan gewone creme. Lijkt me gewoon marketing.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
22-08-2024 23:50
mode-beauty/huidverzorging-deel-3/list_messages/489769

Ik zou hier je vraag stellen.
Ik zie dit topic letterlijk net. 🫣
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
23-08-2024 08:12
Je hebt niet zozeer "een goede dag en nachtcreme en misschien een oogcreme" nodig. Er zijn 3 ingrediënten die je wil gebruiken vanaf je 30e. Dus als je iets aanschaft (of dat nou dag- of nachtcreme, een masker of een serum is), zorg dan dat je uiteindelijk alle drie de ingredienten gebruikt:

- Retinol
- Hyaluronzuur
- Vitamine C

En als je goed voor je huid wil zorgen, op alle leeftijden, begin dan met 's ochtends SPF smeren. Dat kan los of met een dagcreme waar SPF in zit.

Ik ben erg tevreden over de producten van Paula's Choice. Duurder dan 20,-, maar ook niet vergelijkbaar met de producten die je bij de drogist koopt.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ben ik helemaal weg van deze creme van Yves Rocher: www.yves-rocher.nl
Ik gebruik hem al jaren, hij ruikt heerlijk (naar mijn mening) en deze creme is ideaal als je een wat gevoeligere huid hebt. Hij komt tegenwoordig wel in een tube maar die is dan wel weer makelijker mee te nemen dan een glazen potje.
Alle reacties Link kopieren Quote
lindad schreef:
03-09-2024 14:55
Zelf ben ik helemaal weg van deze creme van Yves Rocher: www.yves-rocher.nl
Ik gebruik hem al jaren, hij ruikt heerlijk (naar mijn mening) en deze creme is ideaal als je een wat gevoeligere huid hebt. Hij komt tegenwoordig wel in een tube maar die is dan wel weer makelijker mee te nemen dan een glazen potje.
Ik krijg de homepage van Yves Rocher 😃
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
De 3 genoemde ingrediënten zijn inderdaad belangrijk én een SPF. Ik gebruik de producten van The Ordinary en ben er zeer tevreden over. Ik heb een serum voor overdag met Hyaluron en daar gaat een goedkope SPF 30 van het Kruidvat over. Voor de nacht gebruik ik afwisselend een serum met Niacinamide/zink en Retinol. Nadat deze goed zijn ingetrokken gaat er een natuurlijke olie over. Ik wissel amandelolie af met avocadoolie. Af en toe castor-olie maar die is erg dik.
The Ordinary is goed geprijsd. Voor 30 euro heb ik 2 flesjes van 50 ml en daar doe ik 3 maanden mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven