Mode & Beauty alle pijlers

Tips eerste keer haar verven

18-01-2021 14:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de kapsalons dicht zijn, moet ik nu wel zelf mijn grijze haren uitgroei bij-verven. Dat wordt de eerste keer voor mij.

Hebben jullie handige tips waar ik op moet letten? Welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen zodat het geen knoeiboel wordt? Want ik ben helemaal niet handig.

Ik zou graag leren van de ervaringen van anderen zodat ik zelf die fouten niet maak. :-?
Alle reacties Link kopieren
Heb je iemand die je daarmee kan helpen? Zeker als je alleen je uitgroei wilt bijwerken is het handig dat er iemand bij is die wel boven en achterop je hoofd kan kijken ;)

Ik zou de kapper vragen om verf klaar te maken voor je enar dat ook je attributen te kopen. Steun je hun mee en jij hebt je eigen haarkleur gewoon.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
de meeste kappers zijn nu wel 'open' voor verfkits en tips etc, de mijne in ieder geval wel. Zij maken voor de verf die je nodig hebt . Ik zou eerst eens informeren bij je kapper of die deze mogelijkheid ook heeft.

Daarbij maakt het veel uit welke kleur je wil, kan je iets meer info geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de eerste lockdown overgestapt op Henna. Beter voor het milieu en makkelijk zelf te doen. Je kunt daarna alleen niet meer overstappen op een andere soort verf.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een stapel handdoeken voor rond je schouders en om de wastafel mee af te dekken
verder een kwastje om de uitgroei bij te werken, maar een tandenborstel voldoet ook

Ik koop altijd goedkope haarverf bij action om bij te werken ( heb er gelukkig nog 1 op voorraad) , en de keer daar op volgend mag de kapper het weer doen, zo doe ik het om en om
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn eigen haren verf doe ik dat met demi permanente verf en een developer van max. 10 vol. Daarmee blijft ik dicht bij mijn eigen haarkleur, maar het dekt ook de grijze haren die ik ertussen heb zitten.
Ik kleur mijn haar niet lichter, dus als jij dat wel doet dan heb je andere spullen nodig

Ik bestel mijn spullen online bij een webshop die professionele spullen verkoopt. Daar verkopen ze o.a. ook kwasten, verfmengbakjes en handschoenen wat mij helpt om er een minder grote zooi van te maken.

Als ik eenmaal aan het kleuren ga verdeel ik mijn haar in delen (middenscheiding en daarna van oor tot oor over het hoogste punt van mijn hoofd). De bovenste delen zet ik vast met klemmen zodat dit niet in de weg hangt als ik de achterkant doe. Van onderaf begin ik steeds een dunne laag te kleuren, eerst de aanzet.
Als de aanzetten aan achterkant zijn gedaan, dan haal ik 1 klem uit en begin vanuit het midden steeds weer met een dunne laag de aanzet te verven. Ik leg de pluk dan naar de andere helf van mijn hoofd en werk steeds verder richting mijn oor aan de kant die ik aan het kleuren ben. Vervolgens hezelfde aan de andere kant. En tot slot (eventueel) de lengte van mijn haar.

Als ik alles heb gehad gebruik ik klemmen om mijn haar vast te zetten en begin ik met het schoonmaken van de huid die ik met kleuren heb geraakt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heel erg meevallen. Gewoon proberen hoor
Of laat iemand je helpen, als je het eng vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer ook altijd een laagje Vaseline bij mijn haargrens en oren. Dit voorkomt ongewenste verkleuringen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik heb naar aanleiding van jullie reacties mijn kapper gebeld en ze hebben inderdaad haarverfkits. Gelukkig, want dat is al de helft van het probleem verholpen.

Ik heb niet iemand om mij bij het verven te helpen. Ik ga het daarom zelf proberen. Ik ben alleen bang dat ik er zo’n knoeiboel van maak dat het op mijn gezicht en overal terecht komt. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
18-01-2021 15:02
Bedankt voor de tips! Ik heb naar aanleiding van jullie reacties mijn kapper gebeld en ze hebben inderdaad haarverfkits. Gelukkig, want dat is al de helft van het probleem verholpen.

Ik heb niet iemand om mij bij het verven te helpen. Ik ga het daarom zelf proberen. Ik ben alleen bang dat ik er zo’n knoeiboel van maak dat het op mijn gezicht en overal terecht komt. Vandaar.
dat is me nog niet gebeurt, wel eens een drupje in de wasbak, maar dat haal je snel met een stukje toiletpapier
Ik dek altijd met een zeiltje de wasbak af. Ik knoei ook altijd en de vlekken zijn lastig te verwijderen. Ik verf ook altijd in een hemdje wat smerig mag worden.

En als je wat langer haar hebt, probeer wat vlakken te maken met elastiekjes of knipjes.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
18-01-2021 15:02
Bedankt voor de tips! Ik heb naar aanleiding van jullie reacties mijn kapper gebeld en ze hebben inderdaad haarverfkits. Gelukkig, want dat is al de helft van het probleem verholpen.

Ik heb niet iemand om mij bij het verven te helpen. Ik ga het daarom zelf proberen. Ik ben alleen bang dat ik er zo’n knoeiboel van maak dat het op mijn gezicht en overal terecht komt. Vandaar.
dat valt wel mee hoor, echt! Doe voor de zekerheid een oude handdoek om je schouders, doe een randje vette creme ( vaseline oid) langs de grens van je huid en haar (en op je oren!!) en haal evt vlekken op de wasbak meteen weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak er altijd een knoeiboel van. En daarna ruim ik het weer op. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik verf het al jaren zelf, gewoon rustig aan doen en niet te veel tegelijker tijd op je haar spuiten. Oud shirt aantrekken, hoofdhuid even met vaseline insmeren langs de haargrens. En als het moet intrekken doe ik altijd wat huishoudfolie rondom mn hoofd, zodat het goed blijft zitten en je geen druipers krijgt. Voor de achterkant gebruik ik een spiegel.
Ik verf al jaren zelf en heb een oude badjas voor dat doel. Dan zijn vlekken niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Paar tips:
-Bij uitgroei werk je scheiding voor scheiding. Je hebt dan ook een kam met punt nodig, zodat je strakke scheidingen kunt trekken.
-Zorg ervoor dat je een doek/handdoek/plastic zeiltje/tas om je schouders hebt.
-Verf op je gezicht geeft echt niet, zelf na een kwartier kun je dat er met een beetje zeep en warm water zo af wassen.
-Zorg voor handschoentjes. Wel zo fris en wel zo veilig.
-Ga op het laatst even met je vingers (met handschoenen nog aan) door je haren, maar alleen bij de haaraanzet. Masseer een beetje rond. Zo zorg je ervoor dat je de verf nog een beetje uitsmeert.
-Tijd om in te trekken begint te lopen nadat alle uitgroei is bijgewerkt.
-Zijn je punten ook een beetje flets geworden? Smeer 5 minuten voor het uitspoelen de restanten verf een beetje door je punten.
-Uitspoelen gaat het makkelijkst onder de kraan. Open je ogen echt pas na een paar minuten, zodat je geen verf in je ogen krijgt.
-Ik was daarna twee keer met shampoo en laat mijn haarmasker zeker 3-5 minuten intrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat veel goede tips. Bedankt allemaal!

Ik ben doordat ik gehandicapt ben afhankelijk van mijn WMO-hulp voor schoonmaken. Maar de wastafel schoonmaken kan ik natuurlijk wel zelf zittend.

Ik ga morgen de verf ophalen en het dan doen.

Hartelijk dank! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren geverfd en het is gelukt! Tenminste voor zover ik dat kan zien.

Ik heb alleen even snel de voorkant en de bovenkant gedaan waar ik zag dat het grijs was en niet echt scheidingen getrokken, want ik kan door mijn ziekte en handicap niet lang staan en niet lang zitten en ik dacht eraan dat ik al zou moeten zitten tijdens het inwerken en mijn haar wassen tijdens douchen (ik heb een douchekruk).

Bedankt allemaal. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Top! Fijn dat het gelukt is :thumbsup:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
21-01-2021 08:14
Ik heb gisteren geverfd en het is gelukt! Tenminste voor zover ik dat kan zien.

Ik heb alleen even snel de voorkant en de bovenkant gedaan waar ik zag dat het grijs was en niet echt scheidingen getrokken, want ik kan door mijn ziekte en handicap niet lang staan en niet lang zitten en ik dacht eraan dat ik al zou moeten zitten tijdens het inwerken en mijn haar wassen tijdens douchen (ik heb een douchekruk).

Bedankt allemaal. :thumbsup:
Ik trek ook nooit allerlei scheidingen hoor, bij mij is het om de uitgroei tussendoor even bij te werken, en de keer er op mag de kapper het weer doen

Top dat het gelukt is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven