Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor online schoenen kopen

06-03-2021 23:43 46 berichten
:hello:
Ik weet niet waar ik moet beginnen..... Ik heb zin om geld uit geven en had bedacht aan kleding, waaronder schoenen. Ik wil een paar lage witte All stars. Tenzij iemand een tip heeft voor een andere merk gympen. Ik heb hier een goedkoop paar liggen om te kijken of ik blij werd van wit (jawel dus :) ) maar die zitten niet lekker. Strak en neus trekt krom. Met mijn zwarte lage All stars heb ik niet.

En verder wil ik sneakers :D Heb een paar dingen die ik zou willen, zoals leuke, lage witte met misschien een paar kleuraccenten. Of een paar van New Balance. Ik zou ook graag Nike air willen, maar weet nog niet welke.

Los ervan dat ik nog niet weet welke sneaker(s) :hihi: ik exact wil en nog wil rond kijken, vind ik het aanbod aan online winkels overweldigend. Moet ik nu op een algemene site kijken wat ik en dan die schoen invoeren in Google om de beste prijs te vinden? Vermoeiend is het wel. Soms verlang ik naar de good ol times dat je de stad in ging en ofwel net zo lang ging zoeken tot je vond wat je wilde of een winkel binnen loopt en wat leuks ziet.

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen :)
Ik koop gewoon wat ik leuk vind, net zoals ik dat vroeger in de winkel deed. Ik doe nooit onderzoek naar prijsverschillen. Deed ik vroeger ook niet. Maar goed, ik shop al jaren online, dus ik ken veel sites wel.

Maar anders Googlen op de schoen die je wil en dan op de shopping tab van Google klikken. Alle prijzen bij elkaar.

Ik herinner me juist vooral dat je net niet vond wat je leuk vond in je winkelstraat en mis dat totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat novaviva al schrijft. Ik shop ook al lang online dus ken inmiddels ook wel de webshops die langs de ene weg 5,- minder vragen voor hetzelfde product maar dan wel hoge verzendkosten rekenen waardoor ze per saldo duurder zijn dan een Omoda bijvoorbeeld.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Kijk op nike.com
Altijd leuke exemplaren te vinden daar.
Bestel maatje groter want Nike valt klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over het aanbod en de service van Zalando. Filteren op de merken waar je in geïnteresseerd bent en een max. Bedrag. Wat betreft de all stars ben ik blij met de All Star '70! Zitten net iets zachter dan de gewone en hebben een old Skool uiterlijk!
Bedankt voor de tips Brocbloem :)

@Nova en Lemoos
Op welke sites kijken jullie voor sneakers?

En waar vooral niet kijken :)
Sneakers toch vooral Zalando en Nike.com, puma.com en ASICS. Maar ook Bijenkorf.

Maar alle winkels waar je vroeger in de winkelstraat kocht hebben een site, Footlocker, JD Sports, Perry Sport, Sneaker District, of gewoon van het merk zelf. Ik koop ook via buitenlandse sites. Volgens mij denk je er te ingewikkeld over.

Geen negative ervaringen te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij NB 574: pantoffels!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
En nu wil ik witte :-$
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig Nikes gekocht bij Nelson.

Verder loop ik graag op Adidas. Ik kijk vaak eerst bij de desbetreffende merken zelf. En anders bij Zalando en de schoenwinkels waar ik normaal ook wel eens binnenstap.

Prijsvergelijken doe ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sneakerjager een handige site.
Je voert het merk (en evt type) in en krijgt meteen het aanbod van webshops incl verschillende prijzen.
Prijsvergelijken doe ik wel. Gisteren nog een paar van Saucony gescoord voor €50 in een kleur die op andere webshops alleen nog voor €20 of €30 meer wordt aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Alternatief voor witte allstars: Superga 2750

Afbeelding

Verder kan ik me niet herinneren de laatste keer dat ik schoenen in een winkel heb gekocht dus ik koop al jaren alles online. Zalando, Bijenkorf, Fashionette, Sarenza, Boozt en voor sneakers kan ik nog wel eens goed slagen bij Sneakersnstuff: https://www.sneakersnstuff.com/en

Voor Nike neem ik altijd een halve maat groter.
Lady_Day schreef:
07-03-2021 07:56
Alternatief voor witte allstars: Superga 2750

Afbeelding

Verder kan ik me niet herinneren de laatste keer dat ik schoenen in een winkel heb gekocht dus ik koop al jaren alles online. Zalando, Bijenkorf, Fashionette, Sarenza, Boozt en voor sneakers kan ik nog wel eens goed slagen bij Sneakersnstuff: https://www.sneakersnstuff.com/en

Voor Nike neem ik altijd een halve maat groter.

Oef, deze vind ik heeeeel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Sacha of Zalando zijn de websites waar ik dan kijk. Ik probeer me te beperken omdat ik anders dagen websites kan afstruinen naar leuke schoenen/kleren.
Lovestar schreef:
06-03-2021 23:43
Moet ik nu op een algemene site kijken wat ik en dan die schoen invoeren in Google om de beste prijs te vinden? Vermoeiend is het wel. Soms verlang ik naar de good ol times dat je de stad in ging en ofwel net zo lang ging zoeken tot je vond wat je wilde of een winkel binnen loopt en wat leuks ziet.


Nu je online koopt wil je perse de laagste prijs vinden, maar je verlangt naar de tijd dat je de stad in liep en gewoon wat leuks zag. In de stad ging je dus ook niet prijzen vergelijken om de laagste prijs voor een bepaald model te bepalen, waarom zou je daar online wel heel veel tijd aan besteden?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
07-03-2021 08:33
Oef, deze vind ik heeeeel leuk.
Zitten heerlijk en staan ook nog redelijk elegant (voor gympies). Ik heb vorige week net 2 paar nieuwe besteld, witte en donkerblauwe. Mijn andere 2 paar heb ik al bijna 10 jaar - tijd voor iets fris ;)
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
07-03-2021 00:04
Sneakers toch vooral Zalando en Nike.com, puma.com en ASICS. Maar ook Bijenkorf.

Maar alle winkels waar je vroeger in de winkelstraat kocht hebben een site, Footlocker, JD Sports, Perry Sport, Sneaker District, of gewoon van het merk zelf. Ik koop ook via buitenlandse sites. Volgens mij denk je er te ingewikkeld over.

Geen negative ervaringen te melden.
JD Sports heeft ontzettend veel slechte ervaringen. Was laatst nog op BOOS geweest.
Salopette schreef:
07-03-2021 09:32
JD Sports heeft ontzettend veel slechte ervaringen. Was laatst nog op BOOS geweest.
!!! Niet hier kopen. Kans is groot dat je je bestelling nooit ontvangt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-03-2021 07:56
Alternatief voor witte allstars: Superga 2750

Ik vind superga's zo leuk! Maar de maten kloppen bij mij niet. Ik zit tussen twee maten in :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
BroccoliBloemkool123 schreef:
07-03-2021 09:40
Grootste nemen en zooltje er in. Ik draag al mijn gympies met zooltjes.
Alle reacties Link kopieren
BroccoliBloemkool123 schreef:
07-03-2021 09:40
Hier ook, ik vind ze onwijs leuk, maar ze zitten me echt niet fijn :cry: Ik koop tegenwoordig ieder jaar een nieuw paar witte Tommy Hilfiger-gympen, zoiets als deze:

https://www.thelittlegreenbag.nl/schoe ... bUQAvD_BwE

Ik heb een vrij smalle voet en zweer daarbij.

Overigens koop ik al m’n sneakers via Zalando, Omoda (ook een heel fijne site, groot aanbod en fijne klantenservice!) of dus rechtstreeks via tommyhilfiger.
Salopette schreef:
07-03-2021 09:32
JD Sports heeft ontzettend veel slechte ervaringen. Was laatst nog op BOOS geweest.
Oh, ik koop er zelf niet. Maar bedoelde aan te geven dat vrijwel alle winkels waar je in de winkelstraat koopt ook een webshop hebben.

Overigens hebben alle grotere webshops dit soort verontwaardigde consumenten. Hoe groter, des te groter de kans dat er ook iets faliekant mis gaat.

Ik koop ook wel sneakers bij kleinere webshops die niet puur op sneakers gericht zijn, zoals Orangebag ofzo.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 12:31
30.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor sneakers kijk ik eerst op Stylefile. Hier heb je witte lage All Stars voor €45.

https://www.stylefile.nl/converse-all-s ... od&start=1

Afbeelding
Lady_Day schreef:
07-03-2021 09:18
Zitten heerlijk en staan ook nog redelijk elegant (voor gympies). Ik heb vorige week net 2 paar nieuwe besteld, witte en donkerblauwe. Mijn andere 2 paar heb ik al bijna 10 jaar - tijd voor iets fris ;)
Op welke site bestel je ze?
Alle reacties Link kopieren
Miyaaz schreef:
07-03-2021 18:36
Op welke site bestel je ze?
In het verleden via Sarenza en de Superga site (geloof ik). Maar vorige week in de sale bij Cowa. Website ziet er niet uit maar ik had de schoenen binnen 2 dagen in huis.

29 euro + verzendkosten ;)

https://www.cowasport.nl/Superga-2750-c ... S000010901

Ze verkopen ook via Bol. Dan zijn ze een tientje duurder maar verzendkosten zitten er bij in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven