Mode & Beauty alle pijlers

Truien en vesten die NIET pillen (。♡‿♡。)

18-10-2019 21:49 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,
Iedere herfst / winter erger me er heel erg aan dat mijn nieuw gekochte vest / trui zo erg gaat pillen na een paar keer wassen.
Ik wil zo graag iets kopen wat mooi blijft.
Nu heb ik me een beetje verdiept in welke eigenschappen stoffen hebben.
En ik heb dus begrepen dat vooral acril erg pilt.
Heel graag hoor ik van jullie welk merk jullie kopen en welke mooi blijven ?
Of weet iemand misschien welke samenstelling van stof in een trui of vest moet zitten zodat het mooi blijft ?
Bedankt alvast voor het lezen .
Lady_Day schreef:
19-10-2019 08:29
Wol gaat altijd pillen. Voorzichtig wassen helpt en compleet niet bewegen helpt nog meer.

Van welk materiaal is je wollen vest, Herfst? Ik draag zelf het liefst cashmere want dat is het allerzachtst. Wol kriebelt bij mij sowieso nooit. En ja, van een tasje kun je pillen krijgen. Ik houd daar ook altijd rekening mee maar soms kun je het niet voorkomen.

Wegwerpmesje?? Nee! Doet me denken aan een trui die ik jaren geleden had. Mijn lievelingstrui, cashmere. Vlak voordat ik naar mijn werk ging zag ik dat er wat pilletjes opzaten dus ik grijp nog even snel een scheermesje en ja hoor... groot gat erin. Sindsdien gebruik ik een kammetje. Ben ook bang om zo'n elektrisch ding te gebruiken.

Je moet zo'n mesje wel voorzichtig gebruiken natuurlijk ;) .
Ik weet niet welke wol, zal even kijken of het label er nog in zit. Kom ik op terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd een pluizentondeuze. Dat werkt fantastisch. Verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Acryl heeft die neiging wel; ziet er mooi uit in het begin, is lekker goedkoop maar door wrijving gaat het pillen. Ook katoen die niet goed is getwijnd of goedkopere soorten met korte vezels waarvan de uiteindjes zich loswerken uit de draad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de duurdere merken grotere kans geven op kwalitatief betere stof maar het is geen wet van Meden en Perzen. Ook duurdere merken willen zoveel mogelijk winst en zullen zo voordelig mogelijk willen inkopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig wordt er ook al rekening mee gehouden dat de consument een kledingstuk maar enkele malen draagt..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wol pilt ook, maar acryl maakt veel grotere pluizen, wol van die kleine bolletjes die je er met een tondeuse goed af krijgt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
@LadyDay: ik heb gekeken. Het is een deel mohair, een deel scheerwol en nog wat acryl en polyamide.
retrostar schreef:
19-10-2019 10:29
Tegenwoordig wordt er ook al rekening mee gehouden dat de consument een kledingstuk maar enkele malen draagt..
Vind ik heel erg.Voor mij geldt dat ook niet. Ik zou het liefst kwalitatief goede, tijdloze spullen kopen en daar heel lang mee doen.
Helaas is duur tegenwoordig helemaal geen garantie meer voor goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
De enige truien die ik heb die niet pillen zijn van polyester. Het enige nadeel is dat die zo statisch zijn als de pest, maar ze blijven wel mooi in de was. Ik zag ze vandaag o.a. bij de Primark en de Zara. Misschien een keertje proberen?
Alle reacties Link kopieren
Herfst, mohair is juist heel zacht.... misschien dat de 'scheerwol' afkomstig is van shetlanders? (dat is een wat dikkere vezel). Maar goed, daar heb je niets aan. En wassen in Eucalan helpt ook niet? Anders zit er niets op dan toch maar iets zachts eronder dragen.
Lady_Day schreef:
19-10-2019 19:15
Herfst, mohair is juist heel zacht.... misschien dat de 'scheerwol' afkomstig is van shetlanders? (dat is een wat dikkere vezel). Maar goed, daar heb je niets aan. En wassen in Eucalan helpt ook niet? Anders zit er niets op dan toch maar iets zachts eronder dragen.

Eucalan heb ik nog niet geprobeerd.. Ja ik heb het tot nu toe opgelost met een longsleeve, anders hou ik het echt niet op blote armen met een korte mouwen-t-shirt.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-10-2019 08:07
Is dat zo'n elektrisch apparaatje? Ik pak nog wel eens een wegwerpscheermesje.
Yep, met zo'n hele grote kop. Zijn maar 11 euro ofzo en werkt bij mij fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Een schoon vaatdoekje en een bus haarlak spuit op afstand flink wat haarlak op een vaatdoekje en wrijf daarna over de trui en de pluisjes zijn weg.
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 19-10-2019 22:54
3.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik eens proberen puur katoenen vesten te kopen.
Ik lees op internet dat die minder kans hebben op pillen.😄 Bedankt voor de wastips .Ik ga het zeker proberen.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
19-10-2019 22:35
Een schoon vaatdoekje en een bus haarlak spuit op afstand flink wat haarlak op een vaatdoekje en wrijf daarna over de gillende trui en d3 pluisjes zijn weg.
:O
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
zazu_ schreef:
19-10-2019 20:16
Yep, met zo'n hele grote kop. Zijn maar 11 euro ofzo en werkt bij mij fantastisch.

@Zazu: ik heb gisteren zo'n pluizentondeuse gekocht. Was maar een tientje (van Philips). Ik heb het net geprobeerd op een vest en het werkt als een trein. Dus nog heel erg bedankt voor de tip!
zazu_ schreef:
19-10-2019 20:16
Yep, met zo'n hele grote kop. Zijn maar 11 euro ofzo en werkt bij mij fantastisch.

@Zazu: ik heb gisteren zo'n pluizentondeuse gekocht. Was maar een tientje (van Philips). Ik heb het net geprobeerd op een vest en het werkt als een trein. Dus nog heel erg bedankt voor de tip!
nicole123 schreef:
18-10-2019 22:25
Ik lees mee, ik zoek al jaren naar een fijn warm vest dat niet pilt!

Ik probeer acryl zoveel mogelijk te vermijden, want dat pilt in mijn ervaring het meeste. Helaas zijn bijna alle (warme) vesten die ik tegenkom (deels) van acryl. Katoen pilt (meestal) veel minder, maar het lukt mij al 5 jaar niet om een lekker dik/warm vest van katoen te vinden (dat ook nog eens een beetje getailleerd valt en niet als een oversized hobbezak, want dat staat me niet). Ik vind wel vesten van katoen, maar dat zijn altijd van die dunne zomervestjes. Ik heb één fijn wat dikker vest van katoen, maar die heb ik al een jaar of 8 en begint nu echt te verslijten bij de ellebogen, dus ik ben naarstig op zoek naar een vervanger en weet dat het in principe dus wel mogelijk is.

Speciale wassen draaien voor een paar kledingstukken gaat bij mij niet werken. Ik weet dat als ik zo'n kledingstuk heb het dan eeuwig in de wasmand blijft liggen. Met 5 personen draait de wasmachine al meer dan genoeg en alles wat ik aanschaf moet daarom goed tegen een normale was op 30 graden kunnen. Ook de tip om zo min mogelijk te wassen werkt bij mij niet erg goed. Ik was niet als de kleding niet vies is, maar met kleine kinderen is er altijd wel iemand die tegen mijn schouder uit komt huilen en mijn vest onder snottert. Dus als ik 3 dagen ermee doe ben ik al heel blij.

Ik hoop hier dus op de gouden tip!

Zilch verkoopt hele zware, warme katoenen vesten. Ik vind ze heel mooi vallen. Deze bedoel ik: https://www.miinto.nl/p-23389382-cardig ... 9027cd2ae1.

Ze zijn er in veel kleuren.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-11-2019 14:32
Zilch verkoopt hele zware, warme katoenen vesten. Ik vind ze heel mooi vallen. Deze bedoel ik: https://www.miinto.nl/p-23389382-cardig ... 9027cd2ae1.

Ze zijn er in veel kleuren.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Annet1 schreef:
19-10-2019 22:35
Ik ga denk ik eens proberen puur katoenen vesten te kopen.
Ik lees op internet dat die minder kans hebben op pillen.😄 Bedankt voor de wastips .Ik ga het zeker proberen.
Klopt, katoen vind ik persoon dan weer niet prettig dragen, het valt vaak zwaar en meestal niet warm genoeg voor de echte koude dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget?

Ik ben dol op de truien van No Mansland deze pillen niet! De mohair truien zijn heerlijk warm en zacht en licht (ik houd niet van zware kleding ;-) ) wel duur maar ik doe jaren met de truien, ieder jaar mag ik er één kopen van mezelf. Dit doe ik dan al vroeg in het seizoen want mijn maat is snel uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren
Op een fijnwasprogramma wassen met een klein beetje babyshampoo. Kort centrifiguren op een laag toerental.
Vesten of truien waar je een tshirtje of bloes onder draagt hoef je minder vaak te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Die vesten van Zilch zijn niet van katoen, maar van bamboe met spandex (staat erbij).
Bamboe draagt trouwens heerlijk en pilt niet.
Alle reacties Link kopieren
tvp
De vesten van Sibin Linnebjerg pillen absoluut niet. Zowel de wollen als de katoenen varianten blijven jaren goed, ik heb er meerdere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven