Mode & Beauty alle pijlers

Van Paula's Choice overstappen naar The Ordinary?

30-10-2019 09:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 6 geleden heb ik een starterskit van Paula's Choice besteld (Resist normaal/droog) en ik ben daar erg tevreden over. Cleanser, AHA, dagcreme en nachtcreme. Maar dit pakketje was wel meer dan 100 Euro. Nu zie ik dat bijna alles op begint te raken en ondanks dat ik erg tevreden ben vind ik het best veel geld om elke 2 maanden voor 100 Euro aan producten te bestellen.

In het verleden heb ik ook Clinique gebruikt. Fijn spul, maar ook aan de prijs.

Ik gebruikte al een paar dingen van The Ordinary en vroeg mij af of ik daarmee alle PC producten kan vervangen. Ik heb vorige week de Squalane cleanser gekocht en dat is al een 'nee'. Ik vind de reiniger van PC veel fijner (maar kost ook 25 euro). Maar de rest dan? Er is een 5% AHA. Er is een dagcreme (zonder SPF, dus dat moet dan apart) welke je volgens mij ook als nachtcreme kunt gebruiken.

Ik twijfel want ik denk heel vaak 'goedkoop is duurkoop' maar wat als het wel goede vervangers zijn. Is er hier iemand die van PC overgestapt is naar iets goedkopers (zonder allerlei onnodige en irriterende ingredienten zoals parfum)?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-10-2019 20:58
Ja, zo heb ik em gebruikt. Maar daarna moet ik naar mijn gevoel met nóg een cleanser in de weer om mijn gezicht echt schoon te krijgen. Althans, zo voelt het voor mij.

Het doet mij een beetje denken aan Clinique's Take the Day Off Balm. Ik ben groot fan van de TTDO met pompje om waterproof oogmake-up er af te halen maar met die balsem heb ik ook het idee dat er een laagje achter blijft.
Hmm snap ik wel, dan werkt het inderdaad gewoon niet voor je. Gelukkig was het dan maar een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
Plantenknuffelaar schreef:
31-10-2019 21:01
Hmm snap ik wel, dan werkt het inderdaad gewoon niet voor je. Gelukkig was het dan maar een paar euro.
Nou ja, 16,50 euro volgens mij. Had meteen zo'n grote gekocht. Het komt wel op. Als ik veel make up op heb dan doe ik sowieso een tweede ronde.

Maar ja, dit is o.a. ook de reden dat ik wat huiverig ben om producten die goed werken op te geven omdat ik ze relatief duur vind. Gisteren heb ik mijn PC Resist foaming cleanser binnen gekregen en een PC toner. Ik vind die toner ook duur maar ja, had er eentje van VitaminSea.Beauty gekocht (in een winkel) en had de ingredientenlijst bekeken maar toen ik het ging gebruiken vond ik het sterk ruiken. Blijkt er 'fragrance' in te zitten. Totaal overheen gelezen (zonder bril). Ik weet niet of mijn huid er geirriteerd van raakt maar ik wil dat gewoon niet op mijn gezicht. Waarom zit het er überhaupt in?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
01-11-2019 07:16
Nou ja, 16,50 euro volgens mij. Had meteen zo'n grote gekocht. Het komt wel op. Als ik veel make up op heb dan doe ik sowieso een tweede ronde.

Maar ja, dit is o.a. ook de reden dat ik wat huiverig ben om producten die goed werken op te geven omdat ik ze relatief duur vind. Gisteren heb ik mijn PC Resist foaming cleanser binnen gekregen en een PC toner. Ik vind die toner ook duur maar ja, had er eentje van VitaminSea.Beauty gekocht (in een winkel) en had de ingredientenlijst bekeken maar toen ik het ging gebruiken vond ik het sterk ruiken. Blijkt er 'fragrance' in te zitten. Totaal overheen gelezen (zonder bril). Ik weet niet of mijn huid er geirriteerd van raakt maar ik wil dat gewoon niet op mijn gezicht. Waarom zit het er überhaupt in?
Oh vervelend hè dat dat er in zit. Mijn huid reageert er 9 vd 10 x op. En ik ben migraine patiënt, en één van de dingen die een aanval bij kan triggeren is dit. Heel lastig met huid/haar producten....
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
31-10-2019 20:46
Heb je dat gemeld met een foto? Daar doen ze echt niet moeilijk over en krijg je een nieuwe opgestuurd.
Bedankt voor de tip! Gedaan en krijg inderdaad een nieuwe. Vond het zelf te lang geleden dat ik de tube besteld had (begin september) maar altijd erg zuinig mee om gegaan. Dus kon me voorstellen dat ze daar moeilijk over zouden doen.. De vrouw van de klantenservice gaf aan dat dat gewoon niet hoort. Prima klantenservice dus! :D
Pastelblauw schreef:
31-10-2019 08:46
Ik vind het alleen jammer dat de dagcrème wel behoorlijk glans achter laat. Ook was hier de tube binnen no time van gescheurd.
Ik gebruik ook de Clear-lijn, maar de dagcrème vind ik inderdaad niet prettig vanwege die glans. Probeer de skin balancing dagcrème eens, bij mij matteert die veel beter!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang last gehad van acne en toen ben ik de BHA lotion en een cleanser gaan gebruiken van PC en nou heb ik er veel minder last van! Maar vanwege de prijs dacht ik er ook aan om over te stappen naar The Ordinary. Alleen als ik het hier zo lees blijf ik toch maar bij PC. Het werkt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
01-11-2019 09:22
Bedankt voor de tip! Gedaan en krijg inderdaad een nieuwe. Vond het zelf te lang geleden dat ik de tube besteld had (begin september) maar altijd erg zuinig mee om gegaan. Dus kon me voorstellen dat ze daar moeilijk over zouden doen.. De vrouw van de klantenservice gaf aan dat dat gewoon niet hoort. Prima klantenservice dus! :D
:yes:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik gebruik niet sinds een maand een exfoliant en dagcreme van PC.
Ik dacht dat ik voor die prijs wel echt een stralende huid zou krijgen maar ik merk nou niet echt veel verschil eerlijk gezegd.
Ik ben nog sceptisch tot nu toe .
Alle reacties Link kopieren
Eviva, die spullen zijn geen wondermiddelen he? Ik merk zelf, na bijna 2 maand, wel een verschil. Mijn huid voelt zachter, en ik had altijd wat 'bobbeltjes' bij de slapen, die zijn weg... maar mijn rimpels zijn er nog wel. Misschien dat ik met een strak retinol regime de fijne lijntjes kan verminderen maar ik verwacht er geen wonderen van.

En een maand is nog niet zo lang he?

Tickel, ik heb me even ingelezen over AHA/BHA en ik ga het inderdaad andersom doen. Dagelijks BHA ipv AHA. Vraag me wel af of ik die AHA dan überhaupt nog wel nodig heb.

Ik was met de AHA begonnen want die zat in het starterspakket van de Resist lijn. Het miniflesje BHA kreeg ik er gratis bij omdat ik voor een vermogen besteld had.

Gisteravond heb ik The Ordinary Squalane Cleanser nogmaals gebruikt. Ik heb em heel lang ingemasseerd en daarna met een doekje mijn gezicht schoongemaakt. Dat voelde al beter dan met lauw water afspoelen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-11-2019 09:17
Eviva, die spullen zijn geen wondermiddelen he? Ik merk zelf, na bijna 2 maand, wel een verschil. Mijn huid voelt zachter, en ik had altijd wat 'bobbeltjes' bij de slapen, die zijn weg... maar mijn rimpels zijn er nog wel. Misschien dat ik met een strak retinol regime de fijne lijntjes kan verminderen maar ik verwacht er geen wonderen van.

En een maand is nog niet zo lang he?

Tickel, ik heb me even ingelezen over AHA/BHA en ik ga het inderdaad andersom doen. Dagelijks BHA ipv AHA. Vraag me wel af of ik die AHA dan überhaupt nog wel nodig heb.

Ik was met de AHA begonnen want die zat in het starterspakket van de Resist lijn. Het miniflesje BHA kreeg ik er gratis bij omdat ik voor een vermogen besteld had.

Gisteravond heb ik The Ordinary Squalane Cleanser nogmaals gebruikt. Ik heb em heel lang ingemasseerd en daarna met een doekje mijn gezicht schoongemaakt. Dat voelde al beter dan met lauw water afspoelen.
Ik gebruik het wel eens per week, de weekly variant. Want soms sla ik BHA over omdat ik al een booster gebruik. Ik wil geen 3 "dingen" smeren op mijn gezicht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nee hoor snap ik dat er geen wonderen worden verricht (al zou dat wel fijn zijn voor die prijs).
Maar heb nu dagelijks de grijze exfoliant gebruikt en de dagcreme en nachtcreme uit de blauwe lijn en zie helemaal geen verschil.
Nou heb ik ook niet echt een probleemhuid ofzo, maar ik had wel verwacht dat ik wat meer zou stralen ofzo.
Ook krijg ik nu voor mijn menstruatie meer last van acne dan hiervoor.
Ik geloof niet dat ik dit desbetreffende product nog een keer zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
02-11-2019 09:41
Ik gebruik het wel eens per week, de weekly variant. Want soms sla ik BHA over omdat ik al een booster gebruik. Ik wil geen 3 "dingen" smeren op mijn gezicht.
Oh okay, snap ik. Ik ga even wachten tot er weer een aanbieding is en dan de BHA bestellen. Ik gebruik verder geen boosters. Wellicht afwisselen met de 5% AHA die ik nu nog heb en als die op is zie ik wel verder. Ik vind dat ik nu al heel veel smeer. Take the Day Off voor oog makeup, dan cleanser, dan toner, dan AHA en soms de AH van TO, dan nachtcreme of overnight mask. Vooral als ik 's avonds moe ben heb ik daar niet altijd zin in.
Ik heb het idee dat producten van the ordinary misschien nog wel meer doen.
Ik vind de niacenemide fijn en de 10% peeling solution exfoliant fijn (voor af en toe gebruik), daar ging ik wel echt meer van stralen.
Alle reacties Link kopieren
Als je huid al okay is zul je denk ik sowieso minder effect zien. Maar wellicht lul ik ook maar wat hoor. Ja, het spul is prijzig en daarom heb ik er ook hoge verwachtingen bij. Ik snap het wel. Ik had een paar weken geleden 2 verschillende mensen die zeiden dat ik er zo moe uitzag. En dat terwijl ik net voor 130 euro aan PC besteld had :@@:

(Daarna heb ik ook nog voor een behoorlijk bedrag aan makeup gekocht.)

Als TO goed voor je werkt dan zou ik die zeker er in houden. Die 10% peeling klinkt best heftig, trouwens.
Ladyday: heb je helemaal gelijk in dat als je niet erg een probleemhuid hebt, dat dan het resultaat ook lastiger te zien is. :) .ben ook nog niet zo oud (bijna 37), maar ook geen 25 meer, dus ik dacht laat ik maar eens beginnen met een goede gezichtsverzorging.
Sowieso zullen de producten erg goed zijn hoor voor je huid, dat denk ik absoluut.
Misschien moet ik ook geen wonderen verwachten.

Die 10 % peeling solution is absoluut heftig spul, dus niet te vaak gebruiken, gebruik echt langzaam opbouwen en goede SPF.
Maar echt, de keren dat ik het heb gebruikt dacht ik echt de dag daarna een gezondere en stralendere huid te zien :) .
Maar ik denk misschien niet voor iedere huid geschikt hoor.

Bij niacenemide leken mijn poriën na één maand dagelijks gebruik echt kleiner te worden.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-11-2019 09:50
Oh okay, snap ik. Ik ga even wachten tot er weer een aanbieding is en dan de BHA bestellen. Ik gebruik verder geen boosters. Wellicht afwisselen met de 5% AHA die ik nu nog heb en als die op is zie ik wel verder. Ik vind dat ik nu al heel veel smeer. Take the Day Off voor oog makeup, dan cleanser, dan toner, dan AHA en soms de AH van TO, dan nachtcreme of overnight mask. Vooral als ik 's avonds moe ben heb ik daar niet altijd zin in.
Ik haal dan een gezichtsdoekje (88 cent) over mijn ogen vanwege de waterproof mascara en als ik nog zin heb gooi ik er een face wash van PC tegenaan.
Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik heel veel acne. Door pc is mijn huid dusdanig opgeknapt dat ik nu nog een aantal producten van pc gebruik en de andere producten van to.

de cleanser, gel bha en dagcreme heb ik van pc.

Van to heb in niacimide, peeling, vit c poeder, en nog een olie waar ik even de naam niet van weet.

Dese combi maakt mijn huid echt stralend.
Alle reacties Link kopieren
Even een weekje gestopt met de AHA/BHA... had echt rode schrale plekken onder mijn ogen. Het is nu weer rustig.

Ik heb nog wel Buffet besteld van The Ordinary maar na me veel ingelezen te hebben snap ik wel waarom PC duurder is dan TO. Ik ga nu langzaam weer de exfoliants herintroduceren en me niet meer 2x per dag rood smeren.

Ook had ik nog van die make up wipes gehaald. Dat is inderdaad wel heel makkelijk als je geen zin hebt maar ik heb het idee dat het niet zo goed is als een 'gewone' cleanser gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-11-2019 17:50
Even een weekje gestopt met de AHA/BHA... had echt rode schrale plekken onder mijn ogen. Het is nu weer rustig.

Ik heb nog wel Buffet besteld van The Ordinary maar na me veel ingelezen te hebben snap ik wel waarom PC duurder is dan TO. Ik ga nu langzaam weer de exfoliants herintroduceren en me niet meer 2x per dag rood smeren.

Ook had ik nog van die make up wipes gehaald. Dat is inderdaad wel heel makkelijk als je geen zin hebt maar ik heb het idee dat het niet zo goed is als een 'gewone' cleanser gebruiken.
2x per dag? O_O

Ik gebruik het maar 1x per dag, en nooit direct onder mijn ogen.
Nou ja, soms 2, maar dat is alleen als ik meer dan wipes gebruik.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik gebruikte eerst niets en meteen naar 2x per dag - onder het mom van 'hoe sneller hoe beter', haha! Nou ja, het oude vel is wel weg nu ;)

Huid is nu wel weer okay. Ik heb bijna elke nacht de Overnight Mask opgehad (mintgoene tube). Heerlijk spul is het.

Ondertussen heb ik wat andere, goedkopere producten gebruikt maar het haalt het echt niet bij PC. Ook wel iets geprobeerd wat wél fijn was maar dan was dat net zo duur, of duurder.

Als ik niet als een malle door die exfolianten ga dan valt het allemaal nog wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
30-10-2019 16:25
Squalane en hyaluronzuur gemaakt van dieren??? Heb proberen te googlen maar kan niks vinden daarover. Ik hoop het niet, heb zowel van PC als TO procucten en ging ervan uit dat alles vegan was.

Zowel Paula's Choice als The Ordinary zijn niet vegan. Als je vegan huidverzorging wil, zul je alle producten die je gebruikt individueel moeten checken.
Iemand een advies voor mij?
Zie door de bomen het bos niet meer.
Ik, 50+, rimpels (scheuren) in voorhoofd. 😜
Grove poriën op voorhoofd.
Bij m'n hals al verslapping. 😳
De rest valt wel mee. 😁
Alvast bedankt! 👍
Alle reacties Link kopieren
Gelly,

Begin met een pakket, bijv deze:

https://www.paulaschoice.nl/nl/resist-a ... e-products

of deze:

https://www.paulaschoice.nl/nl/resist-a ... e-products

Ik gebruik de onderste met als aanvulling de Resist Toner voor vette huid, BHA liquid en de overnight mask.
lady_day wijzigde dit bericht op 22-11-2019 17:06
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelly schreef:
21-11-2019 18:39
Iemand een advies voor mij?
Zie door de bomen het bos niet meer.
Ik, 50+, rimpels (scheuren) in voorhoofd. 😜
Grove poriën op voorhoofd.
Bij m'n hals al verslapping. 😳
De rest valt wel mee. 😁
Alvast bedankt! 👍
Retinol voor de scheuren (ik gebruik nu 1% retinol in squalane van the ordinary, maar de retinol booster van Paula's Choice is ook fijn)
Niacinamide voor de grove poriën (ik gebruik the ordinary)
Verslapping... moeilijk. Misschien wat peptiden er tegenaan gooien? Bijvoorbeeld Buffet van the ordinary, maar een wondermiddel is het niet.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-11-2019 01:00
Zowel Paula's Choice als The Ordinary zijn niet vegan. Als je vegan huidverzorging wil, zul je alle producten die je gebruikt individueel moeten checken.
De squalane van the ordinary is toch van planten? Er staat op 'plant-derived'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven