Mode & Beauty alle pijlers

Van Paula's Choice overstappen naar The Ordinary?

30-10-2019 09:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 6 geleden heb ik een starterskit van Paula's Choice besteld (Resist normaal/droog) en ik ben daar erg tevreden over. Cleanser, AHA, dagcreme en nachtcreme. Maar dit pakketje was wel meer dan 100 Euro. Nu zie ik dat bijna alles op begint te raken en ondanks dat ik erg tevreden ben vind ik het best veel geld om elke 2 maanden voor 100 Euro aan producten te bestellen.

In het verleden heb ik ook Clinique gebruikt. Fijn spul, maar ook aan de prijs.

Ik gebruikte al een paar dingen van The Ordinary en vroeg mij af of ik daarmee alle PC producten kan vervangen. Ik heb vorige week de Squalane cleanser gekocht en dat is al een 'nee'. Ik vind de reiniger van PC veel fijner (maar kost ook 25 euro). Maar de rest dan? Er is een 5% AHA. Er is een dagcreme (zonder SPF, dus dat moet dan apart) welke je volgens mij ook als nachtcreme kunt gebruiken.

Ik twijfel want ik denk heel vaak 'goedkoop is duurkoop' maar wat als het wel goede vervangers zijn. Is er hier iemand die van PC overgestapt is naar iets goedkopers (zonder allerlei onnodige en irriterende ingredienten zoals parfum)?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-11-2019 08:02
Ja, ik gebruikte eerst niets en meteen naar 2x per dag - onder het mom van 'hoe sneller hoe beter', haha! Nou ja, het oude vel is wel weg nu ;)

Huid is nu wel weer okay. Ik heb bijna elke nacht de Overnight Mask opgehad (mintgoene tube). Heerlijk spul is het.

Ondertussen heb ik wat andere, goedkopere producten gebruikt maar het haalt het echt niet bij PC. Ook wel iets geprobeerd wat wél fijn was maar dan was dat net zo duur, of duurder.

Als ik niet als een malle door die exfolianten ga dan valt het allemaal nog wel mee.
Dat herken ik, Lady-Day. Ik heb nu veel goedkopere alternatieven, en die zijn ook goed, maar Paula's Choice is nét even wat geraffineerder qua substantie. Ik gebruik nu ook enkele producten van Timeless. Zit er qua prijs tussenin. De vitamine C serum is erg fijn. Die van the ordinary beviel me echt niet, en die van PC is erg duur. Deze is perfect, ongeveer €25,-.
Onlangs toen er wat dingen op waren ook een hyaluronzuur serum en een Q10 serum van gekocht. Bevallen allebei erg goed, maar de hyaluronzuur ga ik de volgende keer weer van the ordinary kopen. Toch goedkoper en nagenoeg hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-11-2019 21:49
De squalane van the ordinary is toch van planten? Er staat op 'plant-derived'

Ja wat ik zeg, de beide merken zijn niet vegan dus je moet per product kijken of alle ingrediënten plantaardig zijn. Er zullen vast wel vegan producten bijzitten. (Ik reageerde op iemand die er vanuit ging dat die beide merken compleet vegan zijn en dat is dus niet zo).
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke, die Vitamin C van Timeless is volgens mij zo'n echte klassieker. Zie em vaker voorbij komen. De hyaluron van TO vind ik prima. Ik dacht eerst dat het niets deed maar ik heb nu helemaal geen droge plekken meer.

Ik heb weer een cleanser van PC omdat de mijne op was en ik moest snel iets hebben maar ik denk echt dat ik daar een goedkoper alternatief voor kan vinden.

Dit weekend ga ik weer langzaam aan de exfolianten beginnen. Mijn huid ziet er momenteel weer rustig uit.
Ik ben gestopt met de exfoliant van paulas choice en weer overgestapt naar the ordinary. Mijn huid is nu veel rustiger. Dag en nachtcreme vind ik wel fijn van PC
Ik ben echt fan van de niacenemide van the ordinary. Mijn huid wordt daar echt stuk egaler door.
Alle reacties Link kopieren
Eviva, welke exfoliant gebruik je van TO?
Dank jullie wel voor het advies! 👍
Alle reacties Link kopieren
Gelly, als je aan de gang gaat met retinol en AHA en BHA wees dan niet zo'n ezel als ik... bouw het rustig op! Ik had op een gegeven moment zo'n beetje brandwonden op mijn konen. Er is zoiets als 'teveel van het goede' :)

1% retinol is volgens mij ook iets voor gevorderden.

Ik bouw nu langzaam weer op.
Oei 😳
Net van alles besteld van to. 😁
Bedankt voor de tip, zal voorzichtig doen.
Alle reacties Link kopieren
Gelly schreef:
22-11-2019 23:33
Oei 😳
Net van alles besteld van to. 😁
Bedankt voor de tip, zal voorzichtig doen.
Helemaal prima, maar lees je even in over het spul en begin langzaam. Dan is er niets aan de hand. Succes!
https://www.mupload.nl/img/fh4qavsvvfy0l.

Deze lady
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 11:09
4.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een foutmelding, Eviva.
Afbeelding

Zie je m nu lady?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Die heb ik ook! :)
Mijn huid reageert er totaal niet goed op. Maar dat zal voor iedereen anders zijn hoor.
Ik kreeg een uitbraak van puistjes, terwijl ik daar normaal geen last van heb.
Toch volgehouden omdat het toeval kan zijn, maar na 2 maanden was het nog steeds zo .
Nu ben ik paar weken gestopt en weer met niacenimide van the ordinary begonnen en mijn huid is weer mooi egaal...
Alle reacties Link kopieren
Eviva, ik gebruikte die eerst elke avond en elke ochtend de PC AHA en ik kreeg er rode, droge plekken van. Een soort lichte brandwonden. Ben er even mee gestopt en nu 1x per week de BHA en kijken hoe het gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-11-2019 20:02
Eviva, ik gebruikte die eerst elke avond en elke ochtend de PC AHA en ik kreeg er rode, droge plekken van. Een soort lichte brandwonden. Ben er even mee gestopt en nu 1x per week de BHA en kijken hoe het gaat :)
Eviva en Lady-Day, ik heb ook wel ooit last gehad van een huid die teveel geëxfolieerd was. Toen deed ik het elke dag. Mijn huid kon dat prima hebben, tot ik het masker van the ordinary toevoegde, de 30% aha en 2% bha peeling solution. Geweldig spul, en ik gebruikte het volgens de gebruiksaanwijzing, dus maximaal twee keer per week. Toch was dat alles bij elkaar te veel. Mijn huid vervelde, en werd heel droog.
Gelukkig had ik wel snel door dat het waarschijnlijk door teveel exfoliëren kwam, zodat het goed kwam door mijn huid meer rust te geven.
Nu ben ik alert, maar ik geef toe dat het dagelijks exfoliëren verleidelijk is omdat het zo goed werkt. Het masker is nu voor héél af en toe. Mijn gewone exfoliant gebruik ik nu toch nog wel een keer of vijf in de week, misschien nog vrij veel. Maar het gaat nu goed en ik hou het goed in de gaten.
As we speak heb ik een paar droge plekjes. Dus even een dag of twee drie overslaan. Al is mijn eerste gedachte eigenlijk om die droge plekjes weg te exfoliëren, maar zo werkt het niet.
Kortom, blijf goed op je huid letten.
Ik kreeg er niet zozeer droge huid van maar echt acne.
Die 30 procent peeling solution van the ordinary heb ik ook en daar kan ik weer wel heel goed tegen.
Alle reacties Link kopieren
Geen acne hier maar precies wat jij beschrijft, Jufjoke. Ik ben gewoon te hard van stapel gelopen en ja, na de eerste paar weken was het effect echt zichtbaar en toen ging het mis.

Ik heb jaren geleden Retin-A gebruikt (had acne) en daar deed het me enigszins aan denken. Dat trekkerige, branderige gevoel (maar bij Retin-A had ik echt de vellen erbij hangen).

Ik ga het nu gewoon langzaam opbouwen en kijken wat mijn huid doet.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
23-11-2019 11:12
Afbeelding

Zie je m nu lady?
Ik had deze ook. Gebruik nu de gel... die is zuiniger in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat jullie normale routine is aan producten?

Weet soms niet wat ik moet doen, lijkt soms zo’n overkill voor je huid. Heb zelf altijd de gedachte bv dat nachtcrème niet fijn is omdat je huid dan even een paar uur zonder troep kan herstellen.

Gebruikte altijd deze van PC: https://m.cosmania.nl/nl/823418/paulas- ... ha-118-ml/

Cleanser vond ik niet erg fijn, tonic en dagcreme uit dezelfde lijn wel!

Weet iemand een goede vervangen van TO van deze exfoliater?

Had weer een rustige huid en dagcreme van lush was voldoende maar sinds m’n zwangerschap een grote droogte en puisten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit de enige 2% BHA van TO:

https://theordinary.com/product/rdn-sal ... ml?redir=1

Ik gebruik em zelf niet. Ik heb de 2% BHA van PC. Die wissel ik af met PC AHA.

Huidige routine:

AM:
- PC Resist Cleanser (soms voor droge huid, soms voor vette huid)
- PC Resist Toner (voor vette huid, zit ook niacinamide in)
- PC AHA (5%) of BHA (2%) of PC Retinol (wissel af)
- PC Resist dagcreme

PM:
- Clinique Take the day off voor oogmakeup
- PC Resist Cleanser
- PC Resist Toner
- TO Buffet
- PC Resist nachtcreme of soms PC overnight mask
Alle reacties Link kopieren
Savonds:
Clear reiniger
Bha gel pc

Wisselend aan nacht verzorging. Soms niks,
soms rose hip oil, vit c poeder en retinol allemaal to

Smorgens
Glyconol van to
Resist dagcreme pc
Alle reacties Link kopieren
Respect Lady dat je er de tijd voor neemt in de ochtend en avond, neem me het altijd voor maar lukt zelden.

Dank! Zag dat ze TO nu ook via douglas verkopen, misschien dat ik daar even bestel.
Alle reacties Link kopieren
Whadie... het kost me nog geen 5 minuten per keer hoor. En ik ben ook zo vaak het bed ingesprongen met makeup op en ik leef nog steeds :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
04-12-2019 09:55
Whadie... het kost me nog geen 5 minuten per keer hoor. En ik ben ook zo vaak het bed ingesprongen met makeup op en ik leef nog steeds :)
Haha gelukkig maar ;) Nee dat is ook zo, stomme is dat ik me er pas toe kan zetten als mn huid slechter is, te laat natuurlijk dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven