Mode & Beauty alle pijlers

Van Paula's Choice overstappen naar The Ordinary?

30-10-2019 09:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 6 geleden heb ik een starterskit van Paula's Choice besteld (Resist normaal/droog) en ik ben daar erg tevreden over. Cleanser, AHA, dagcreme en nachtcreme. Maar dit pakketje was wel meer dan 100 Euro. Nu zie ik dat bijna alles op begint te raken en ondanks dat ik erg tevreden ben vind ik het best veel geld om elke 2 maanden voor 100 Euro aan producten te bestellen.

In het verleden heb ik ook Clinique gebruikt. Fijn spul, maar ook aan de prijs.

Ik gebruikte al een paar dingen van The Ordinary en vroeg mij af of ik daarmee alle PC producten kan vervangen. Ik heb vorige week de Squalane cleanser gekocht en dat is al een 'nee'. Ik vind de reiniger van PC veel fijner (maar kost ook 25 euro). Maar de rest dan? Er is een 5% AHA. Er is een dagcreme (zonder SPF, dus dat moet dan apart) welke je volgens mij ook als nachtcreme kunt gebruiken.

Ik twijfel want ik denk heel vaak 'goedkoop is duurkoop' maar wat als het wel goede vervangers zijn. Is er hier iemand die van PC overgestapt is naar iets goedkopers (zonder allerlei onnodige en irriterende ingredienten zoals parfum)?
Alle reacties Link kopieren
De meeste huiden kunnen wel wat hebben hoor. Ik heb van die tijden dat ik mijn huid goed verzorg (zoals de laatste tijd) maar ook tijden dat ik er weinig aan doe. Maar ja, ik ben eind 40 en eigenlijk is dat natuurlijk al 20 jaar te laat om er écht van te profiteren maar ik denk maar 'beter laat dan nooit'.

Het voelt ook wel heel lekker om met een schoon en gehydrateerde kop het bed in te stappen. Ik gebruik fijne producten en dat scheelt denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad, en voel me stuk fitter wakker worden als ik wel even de avond ervoor de tijd heb genomen om mn huid te verzorgen.

Denk dat ik toch maar voor PC ga ipv klooien met nieuwe producten. Gevoelige huid, kan ineens twee weken na gebruik van een nieuw product vol zitten met droge exceem achtige plekken.
Alle reacties Link kopieren
Het idiote is dat ik op zoek ging naar goedkopere producten die net zo goed zouden moeten zijn. Het resultaat is nu dat ik een cleanser en 2 toners heb staan van andere merken die ik eigenlijk helemaal niet fijn vind. Dat is nou zonde van het geld.

Ik houd het bij PC en eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel nodig. Met die cleansers bijvoorbeeld... deed ik eerst 5 of 6 pompjes per keer. Onzin, met 1 a 2 pompjes werkt het net zo goed.

Toner en BHA doe ik niet meer op een watje want dat neemt veel van het spul op.

Het enige lastige vind ik dat ze zoveel verschillende soorten in dezelfde categorie heeft. Ik pluis dan eerst de ingredientenlijst na en kijk wat ik denk dat ik nodig heb. Ik heb geen vette huid maar ik vind de toner van de Resist lijn voor vette huid fijn want daar zit niacinamide in. Scheelt weer een apart flesje van TO.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels de collectie aangevuld en ik zie nu na een aantal maanden echt wel een verbetering in mijn huid. Mijn gezicht voelt zacht en mijn huid ziet er niet meer grauw uit. Het kost wat maar dan heb je ook echt wel wat :)

Momenteel gebruik ik:

- cleanser: beide cleansers uit de Resist lijn ('s ochtends donkere, 's avonds lichte)
- toner: lichtblauwe Resist
- 5% AHA (is bijna op, ga ik niet weer bestellen)
- 2% BHA (dit spul is super)
- 1% retinol (net mee begonnen)
- UnScrub (niet echt een scrub want de bolletjes smelten heel snel. Verder wel lekker spul)
- dagcreme: donkerblauwe Resist, als deze op is ga ik over op de lichtblauwe Resist
- nachtcreme: donkerblauwe Resist en Omega+ (die laatste kreeg ik gratis bij een bestelling en heb ik nog niet uitgebreid getest)
- masker: hydrating overnight mask en hydrating moisture mask
- bodylotion met 10% AHA

Van The Ordinary heb ik nog wel buffet en de rosehip oil in de circulatie en van Timeless de HA maar ik heb geen zin meer in al die losse flesjes.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
30-12-2019 13:34
Inmiddels de collectie aangevuld en ik zie nu na een aantal maanden echt wel een verbetering in mijn huid. Mijn gezicht voelt zacht en mijn huid ziet er niet meer grauw uit. Het kost wat maar dan heb je ook echt wel wat :)

Momenteel gebruik ik:

- cleanser: beide cleansers uit de Resist lijn ('s ochtends donkere, 's avonds lichte)
- toner: lichtblauwe Resist
- 5% AHA (is bijna op, ga ik niet weer bestellen)
- 2% BHA (dit spul is super)
- 1% retinol (net mee begonnen)
- UnScrub (niet echt een scrub want de bolletjes smelten heel snel. Verder wel lekker spul)
- dagcreme: donkerblauwe Resist, als deze op is ga ik over op de lichtblauwe Resist
- nachtcreme: donkerblauwe Resist en Omega+ (die laatste kreeg ik gratis bij een bestelling en heb ik nog niet uitgebreid getest)
- masker: hydrating overnight mask en hydrating moisture mask
- bodylotion met 10% AHA

Van The Ordinary heb ik nog wel buffet en de rosehip oil in de circulatie en van Timeless de HA maar ik heb geen zin meer in al die losse flesjes.
Ik heb vandaag toch weer een bestelling geplaatst bij Paula's Choice. Was een leuke aanbieding voor abonnees van de nieuwsbrief. Eerlijk is eerlijk, het blijft toch mijn favoriete merk. Sommige producten zijn redelijk te vervangen door bijvoorbeeld the ordinary, maar Paula's Choice blijft toch mijn voorkeur hebben.
Ik heb een toner, bha exfoliant en een serum besteld. Allemaal van de resist lijn. Ik kreeg, naast 20% korting, een fullsize nachtcrème, mini retinol 1%, mini primer en een clutch.

De nachtcrème is de omega complex, die ken ik nog niet. Retinol 1% treatment is super, heb ik al vaker gekocht. Je doet nog tamelijk lang met zo'n mini. Ik gebruik verder wel eerst mijn andere retinol producten op, waaronder één van the ordinary. Van de primer heb ik al ooit eerder een mini ontvangen, was ik niet vreselijk van onder de indruk, maar dat ben ik van primers eigenlijk nooit.
Dus ja, een berg geld uitgegeven, maar ook veel korting/gratis. Dat verzacht een beetje.

Wat ik in ieder geval niet meer van Paula's Choice koop: (maar zeg nooit nooit). Vitamine C serum. Mijn Timeless variant bevalt me gewoon heel goed en is niet spotgoedkoop, maar wel aanzienlijk goedkoper. Cleanser. Mijn cleanser van Ceravé bevalt goed, die vind ik wel goedkoop.
En mijn geliefde dagcrème met spf 50 heeft een geduchte concurrent gekregen: la Roche Posay Anthélios ultra bevalt me ook erg goed. Ook ongeparfumeerd en dergelijke, ook factor 50, ook 50 ml, maar kost afhankelijk van waar je hem koopt zo'n €17,-. Dat scheelt toch erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
04-12-2019 10:23
Klopt inderdaad, en voel me stuk fitter wakker worden als ik wel even de avond ervoor de tijd heb genomen om mn huid te verzorgen.
Ik heb dat ook. Het voelt gewoon goed om op die manier aandacht aan mijn huid te besteden. Het is eigenlijk een beetje een hobby.
Als ik, bijvoorbeeld op vakantie, dit niet doe of in ieder geval minder, vind ik dat mijn huid er ook daadwerkelijk minder mooi uitziet. Als ik mijn routine dan weer oppak, knapt mijn huid ook weer op. Ik zie dus in die zin wel resultaten. Al blijft dat lastig te beoordelen omdat ik natuurlijk niet weet hoe mijn huid eruit zou hebben gezien als ik geen skincare fanaat was.

Het is nu zo'n 15 jaar geleden dat ik veel last van acné en een reactieve huid had. Of althans, zo'n 15 jaar geleden was ik dat spuugzat en ben ik me echt gaan verdiepen in mogelijke oplossingen. Toen is langzamerhand mijn huid echt gaan verbeteren. Maar nu is het al jaren rustig en zie ik weinig veranderen. Maar dat op zich lijkt me een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke, die Omega kreeg ik gratis bij mijn bestelling, net als de clutch en 2 mini's. En ook nog 20% korting op de producten. Mooie aanbieding was dat he? Beter wordt het volgens mij niet.

Ik ben heel benieuwd wat de 1% retinol gaat doen. Ik ben nog maar net begonnen en wil het langzaam opbouwen. Ik gebruik al wel een tijdje de Resist nachtcreme (donkerblauwe) en daar zit ook retinol in (klein beetje). Ik heb het idee dat het wel werkt. Maar ja, ook lastig te zeggen omdat ik ook AHA/BHA gebruik.

Een jaar of 20 geleden kreeg ik opeens ontzettend last van acne op mijn rug. Van de huisarts kreeg ik toen een mega hoeveelheid Retin-A. Toen de acne letterlijk van mijn rug gebrand was (en dat ging heel snel) heb ik het op mijn gezicht gebruikt. Veel te sterk natuurlijk. De vellen hingen er letterlijk bij. Dat ga ik deze keer dus anders doen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat was een goede aanbieding. Ik wilde het eerst niet doen, maar vandaag kreeg ik een mail dat het de laatste dag was van deze actie, en toen ben ik toch overstag gegaan. Ben benieuwd naar die nachtcrème, ben jij er al aan begonnen?
Ik vind de retinol geweldig, maar voorzichtig beginnen is verstandig (bijvoorbeeld eerst twee keer per week of zo). Van deze specifieke heb ik trouwens nooit last gehad in de zin van eraan wennen of rustig opbouwen, maar beter het zekere voor het onzekere.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog niet aan de Omega nachtcreme begonnen. Ik denk de hele tijd dat mijn Resist zo'n beetje op is maar elke avond komt er toch weer voldoende uit.

Mijn huid is inmiddels wel het een en ander gewend (elke dag beetje retinol, elke dag AHA en/of BHA) maar ik begin met 2x per week 1% retinol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven