Mode & Beauty alle pijlers

Ver-sneaker-ing uitgaanspubliek, ergens ook jammer

13-06-2022 00:02 434 berichten
Valt mij op dat als ik uit ga (theater, dansavond, concert, restaurant etc.) zowel de heren als de dames uitsluitend nog sportschoenen dragen. Soms vind ik dat nog wel jammer. De dames lijken allemaal veel kleiner en bij de heren zijn die sneakers vaak schreeuwerige groteske gevallen. Met name in mijn leeftijdsklasse is de mom-jeans, T-shirtje en witte sneaker echt een soort uniform geworden, onafhankelijk van de gelegenheid. Ik snap het ook wel dat je geen zere voeten (meer) wil en Ik draag zelf ook wel eens sneakers maar als ik dan een vrouw zie met pumps vind ik er dat toch wel erg veel mooier uitzien. Maar helaas voorbij die tijd lijkt wel. Zouden 'gewone' schoenen nog ooit een come back maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja tuurlijk maken die een comeback. Ik ben zeer regelmatig in Italië, koop daar ook veel kleding, ze lopen daar ook een beetje voor met kleding en schoenen en zie daar niet zoveel sneakers als hier in Nederland.

Nu draag ik ze zelf ook, maar ik vind ze wel steeds minder leuk. Sneakers onder een rok of broek vind ik meestal ook heel lomp, af en toe, vind ik het wel hip, afhankelijk van het type vrouw die ze draagt en de jurk die ze draagt. Maar bijv. een King Louie jurk met sneakers vind ik zoooo lelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind sneakers toch echt 'gewonere' schoenen dan pumps.
Here am I in my little bubble
Mijn dochter draagt ook vaak mooie lange jurken maar dan van die enorme sneakers eronder @(
Ik zeg er uiteraard niks van want ze is veel te gevoelig voor opmerkingen over haar uiterlijk. Maar het is eigenlijk geen gezicht..
Gisselle schreef:
13-06-2022 00:09
Ja tuurlijk maken die een comeback. Ik ben zeer regelmatig in Italië, koop daar ook veel kleding, ze lopen daar ook een beetje voor met kleding en schoenen en zie daar niet zoveel sneakers als hier in Nederland.

Nu draag ik ze zelf ook, maar ik vind ze wel steeds minder leuk. Sneakers onder een rok of broek vind ik meestal ook heel lomp, af en toe, vind ik het wel hip, afhankelijk van het type vrouw die ze draagt en de jurk die ze draagt. Maar bijv. een King Louie jurk met sneakers vind ik zoooo lelijk.

Ja een beetje lomp en lelijk bij zowel mannen als vrouwen. Maar op de universiteit hier zie ik bijna alle (internationale) studenten ook op sportschoenen lopen.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 13-06-2022 00:25
1.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Antoon69 schreef:
13-06-2022 00:18
Maar het is eigenlijk geen gezicht..

Dat vind jij. Smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk als jij met zere voeten wil lopen. Ik doe er niet aan mee.

Misschien tijd om wat meer naar jezelf te kijken ipv naar wat anderen aantrekken.

Er zijn zo veel mode trends waarvan ik denk: bleh. Nou. Dan doe ik er niet aan mee en gaat t vanzelf weer over. Aanrader.
Tja, de dames lopen niet rond op de wereld voor jou en je uitzicht. Wat een naar seksistisch topic eigenlijk.
Ik vind hakken ook super sexy, maar t verpest heel mijn avond als ik er heel de dag op moet lopen. T went op een gegeven moment wel maar vind t niet echt waard persoonlijk.
Maar met jurken, rokken en jumpsuits vind ik de hakken wel de outfit afmaken.
Idd_ schreef:
13-06-2022 00:24
Dat vind jij. Smaken verschillen.
Ja dat blijkt wel weer. Ik vind het trouwens bij mannen vaak ronduit lelijk. Zeker boven een lange broek. Dat zijn ook altijd de NLers op vakantie: lange kale mannen met Bermuda's en teva of badslippers
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je zelf wel eens geprobeerd om op pumps te lopen?

Dat gezegd hebbende vind ik ook dat er meer soorten schoenen zijn dan alleen sneakers. Onder een rok staat een leuk sandaaltje bv. vaak stukken beter.
óu sont les neiges d'antan

Een vriend van me liep een keer met pantoffels omdat zn voeten erg zeer deden. Ja t ziet er niet uit; maar ik hecht er niet al te veel waarde aan. Er goed uitzien hoeft niet perse gepaard te gaan met ongemak. Dat t voorschut is voor anderen kan best, maar fuck the opinion van anderen. Sommige hebben t ervoor over en dat vind ik knap maar anderen lelijk benoemen om hen kledingstijl vind ik best wel akelig. Trek jij volle zalen dan met je kleding? Misschien sla jij de plank wel iedere keer mis door overal overdressed aan te komen? Vaak is less more en oogt simpele gemakkelijke kleding keuzes veel aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds wanneer zijn pumps of hoge hakken "gewone" schoenen?

Neem gerust mijn rugpijn en pijn aan mijn voeten over én de kans dat ik in no time mijn voet omsla en tegen de grond smak als je persé wil dat ik op die martel-tuigen loop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
:whut:
Wissewis schreef:
13-06-2022 00:51
Sinds wanneer zijn pumps of hoge hakken "gewone" schoenen?

Neem gerust mijn rugpijn en pijn aan mijn voeten over én de kans dat ik in no time mijn voet omsla en tegen de grond smak als je persé wil dat ik op die martel-tuigen loop.

Nee tuurlijk zou ik dat niet willen. Maar een wat meer elegante scnoen zoals Merano noemt hoeft toch geen martelwerktuig te zijn? Stijlvolle mannenschoen is dat zeker niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn sneakers (heel veel verschillende) zijn mijn nette schoenen. Het alternatief zijn Birkenstocks :-)

Er ‘leuk/gestyled uit zien’: ik heb die leeftijd bereikt waarop je liever geen aandacht trekt van mannen in de eigen leeftijdsgroep 8-). En al helemaal niet van die meneren met een ‘kek’ van Bommeltje of semi-bordeelsluipers van van Lier.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach dat gaat op en af, over 5 jaar is er weer een totaal ander beeld. Hoort erbij vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn leeftijdsklasse (51) zijn de mannen allemaal kaal tegenwoordig. Vind ik ook zo jammer. Vroeger zag je nog weleens een stijlvolle hoed. Of een toupet. :there:
Alle reacties Link kopieren Quote
Cowboy-laarzen onder een jurk :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet alleen schoenen, maar je gaat toch niet in een vale spijker in het theater zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Idd_ schreef:
13-06-2022 00:24
Dat vind jij. Smaken verschillen.
Precies. Ik draag al dertig jaar sneakers onder een rok/jurk. Persoonlijk alleen bepaalde modellen van bepaalde merken. Ik voel me zelf niet prettig met een Gabor sneaker, merkloos model of een Adidas Stan Smith maar ook dat moeten anderen zelf weten.

Ik vind dat zelf leuk en zal dat leuk blijven vinden, af en aan krijg ik er commentaar of juist complimenten op, naar gelang de mode.
Sneakers zitten nu eenmaal lekker en pumps of normale schoenen gewoon wat minder. Daarnaast gaan normale schoenen sneller stuk in mijn ervaring. Zool los, hak wiebelig, gespje eraf, etc.
Ik heb laatst een keer gehad dat ik schoenen van een goed merk droeg, waren nog duur ook, en viel er ineens een heel stuk van de zool er zo af.
Hoe oud sneakers ook zijn, dat soort onzin heb je gewoon niet met sneakers. Ik heb air Jordans 13 jaar gehad en dat slijt dan, zool glad enzo, maar nooit dat soort idioterie.
Air max en bepaalde Adidas precies hetzelfde. Kun je jaren op lopen zonder dat ze onder je voeten vandaan brokkelen of scheuren en doe je weg omdat ze te versleten zijn of op bepaalde plekken een beetje zijn ingescheurd, maar erop lopen kan nog prima.
Normale schoenen heb ik altijd wat mee, al is het maar zo'n hinderlijk naadje ergens waardoor het bloed langs je voet stroomt of een knellend iets wat altijd pas naar voren komt als je de schoen al een tijdje draagt, nooit bij het passen.
Of het ene jaar zit het fantastisch, paar maanden niet gedragen, ineens drama.
Ik heb reserveschoenen (Vans) op mijn werk en die moet ik ALTIJD aan als ik eens normale schoenen draag.
En dan niet voor een beetje ongemak, nee hele sneeën, bloed, wonden etc.
Of de schoen is niet meer loopbaar want kapot.
Dan pak ik toch het makkelijkst mijn oude vertrouwde sneaker, minder kans op letsel of uitval 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
13-06-2022 02:16
Mijn sneakers (heel veel verschillende) zijn mijn nette schoenen. Het alternatief zijn Birkenstocks :-)

Er ‘leuk/gestyled uit zien’: ik heb die leeftijd bereikt waarop je liever geen aandacht trekt van mannen in de eigen leeftijdsgroep 8-). En al helemaal niet van die meneren met een ‘kek’ van Bommeltje of semi-bordeelsluipers van van Lier.
Ik was laatst met mijn zus op een singles avond met leeftijdsgenoten en pfoe dat was inderdaad even slikken.
En leuk sjansen is er ook niet meer bij, blijkbaar is 'versieren' voor mijn leeftijdsgroep 'ruzie achtig een gesprek beginnen over ieder denkbaar onderwerp'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja leuk ...hakken... Frappant dat mannen dat mooi vinden maar er zelf niet op lopen.

Die dingen zijn slecht voor je voeten. Je rug. Je enkels. You name it.

Ik zweer bij sneakers of doctor Martens en heb van dr Martens een model wat iets minder lomp is voor de nettere gelegenheden (de Emmeline in Bordeaux rood) en verder lekker boeiend wat een ander aan heeft en of dat zo heurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Antoon69 schreef:
13-06-2022 00:36
Dat zijn ook altijd de NLers op vakantie: lange kale mannen met Bermuda's en teva of badslippers
En jij bent een? Knappe mediterrane Italiaan? Of exotische Latino?
Una noche loca

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven