Mode & Beauty alle pijlers

Verbieden/verbannen/verbranden

09-10-2018 19:40 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft wel een favoriet kledingstuk of voorkeur.

Daarnaast weet iedereen ook wel iets te bedenken waarvan je denkt: "wie koopt dit en wie draagt/gebruikt dit?"

Waar ik benieuwd naar ben;

Welk kledingstuk mag wat jou betreft vandaag nog een enkele reis brandstapel aangeboden krijgen en mag na vandaag een productieverbod krijgen?

Kortom wat is volgens jou het meest onmogelijke, onhebbelijke, onduidelijke en ongewenste kledingstuk ooit uitgevonden?

En ja, TO trapt af:

Met stip op 1 de tankini!

Want..... Wat is het eigenlijk? Wie is de doelgroep? En waarom zou je het wèl willen hebben?

A-seksueel, vormloos, oncomfortabel.

"Smaak" "stijl" en "esthetiek" hadden een dagke vrij toen dit 'dinges' werd uitgevonden?
jouw leven is een keuze
Ik ken King Louie niet :$

Maar sneakers vind ik geweldig, vooral Puma. Het aller, allerliefste naaldhakken maar ik ben niet handig en sleehakken hebben me door een val al botbreuken opgeleverd dus tegenwoordig kies ik Optie Veilig, hoe saai ook.
Alle reacties Link kopieren
Oei een uniform?
Hier in België niet hoor denk ik :-D

Ik heb overigens ook heel veel andere merken zoals sugarhill, wow to go (niet de drukke prints) traffic people... .en King louie heeft ook andere dingen dan bloemetjes jurken.
Ik hou gewoon niet zo van vormloze kleding en dat zie je nu veel.
Ik ben klein normaal gebouwd en heb eerder een zandloper figuur en dat staat me niet. Omdat ik klein ben ook zelden.platte schoenen en dus ook geen sneakers. Echt géén gezicht bij mij.
Sneakers onder een .net jurkje blijft wennen en echt mooi vind ik dat niet.
Skinny draag ik maar voor mijn leeftijd vind ik dat alleen mooi met laarsjes of pumps.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Monchu69 schreef:
12-10-2018 21:43
King Louie is inderdaad een ‘uniform’. Erg populair bij moeders uit een Vinex-wijk. Meestal vrouwen met rondingen, maar die de rondingen toch iets willen verbergen. Vaak hebben deze moeders een bakfiets.
Bakfietsen zie ik hier in de stad ook eigenlijk nooit. Meeste kinderen in wandelwagen, voor of achterop de fiets of achterop de scooter. Wat ik ook vaak zie is dat de kinderen met de ouder samen op de scootmobiel naar de supermarkt gaan. Maar bakfietsen echt heel sporadisch. Echt bijna nooit.
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 17:49
Nouja, voor jou geneuzel, maar vooreen ander een mening die belangrijk is, zo kun je het ook bekijken.
Waarom zou je dat willen? Als je zo'n mening echt belangrijk vind heb je ze niet op een rijtje hoor. :idee:



En King Louie is echt lelijk. Maar ik hoef het niet te dragen. Prima toch? :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik las in het begin van het topic ergens, vrouwen met truien met een beertje er op.
Minstens even erg, mannen met voetbalshirts met naam van een of andere voetballer. Kinderen onder de 15 oke, maar volwassen mannen, Ik vind het geen zicht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Monchu69 schreef:
12-10-2018 21:43
King Louie is inderdaad een ‘uniform’. Erg populair bij moeders uit een Vinex-wijk. Meestal vrouwen met rondingen, maar die de rondingen toch iets willen verbergen. Vaak hebben deze moeders een bakfiets.
Dit vind ik dan weer een vreemde generalisatie.
Ik denk dat jij 't jurk-laars gebeuren bedoelt, toch? King Louie heeft veel veel meer dan alleen die jurkjes.

Wat van mij hoeft niets per se weg noch verbrandt of verbannen. Ik vind van alles niet mooi, maar zo lang ik t zelf niet aan hoef: prima.
Piratesse schreef:
13-10-2018 19:55
Dit vind ik dan weer een vreemde generalisatie.
Ik denk dat jij 't jurk-laars gebeuren bedoelt, toch? King Louie heeft veel veel meer dan alleen die jurkjes.

Wat van mij hoeft niets per se weg noch verbrandt of verbannen. Ik vind van alles niet mooi, maar zo lang ik t zelf niet aan hoef: prima.
Nee hoor, dat is niet vreemd. Het is een algemeen feit :)
Ik heb het voornamelijk over die overslagjurken met bloemen. En dan Shabbies of andere degelijke laarzen eronder. En dan geen mooie panty, maar een blikdichte legging. En de knielange rokken waar vestjes op worden gedragen. Leuke kleding van dit merk ken ik niet, maar zal vast bestaan. Maar dan herken ik het misschien niet.
Het is niet armoedig of goedkoop, maar ik vind het een ‘moeder-outfit’.
Monchu69 schreef:
13-10-2018 20:06
Nee hoor, dat is niet vreemd. Het is een algemeen feit :)
Ik heb het voornamelijk over die overslagjurken met bloemen. En dan Shabbies of andere degelijke laarzen eronder. En dan geen mooie panty, maar een blikdichte legging. En de knielange rokken waar vestjes op worden gedragen. Leuke kleding van dit merk ken ik niet, maar zal vast bestaan. Maar dan herken ik het misschien niet.
Het is niet armoedig of goedkoop, maar ik vind het een ‘moeder-outfit’.
Ik weet heel goed welke jurken je bedoelt en ook de laarzen en t plaatje.
Maar, KL heeft dus ook heel andere kleren, die lang niet zo stereotype zijn. Vind t jammer voor t merk dat t zo gekaapt lijkt te zijn door n bepaald type, omdat t zo veel meer heeft te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Ieder zijn smaak!
Maar dit truitje valt bij mij toch niet onder "uniform " hoor ;-)

https://www.asadventure.com/nl/p/king-l ... lsrc=aw.ds
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen van boven de 50 met zon klein rugzakje

Gadverdamme
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
13-10-2018 19:03
Ik las in het begin van het topic ergens, vrouwen met truien met een beertje er op.
Minstens even erg, mannen met voetbalshirts met naam van een of andere voetballer. Kinderen onder de 15 oke, maar volwassen mannen, Ik vind het geen zicht
O ja vreselijk!!
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Wel grappig, dat als je verteld dat als je een bepaald kledingstuk niet mooi vindt er mensen zijn die zich aangesproken voelen en gaan 'bewijzen' dat het wél mooi is. Ieder zijn smaak toch? Als je het zelf maar mooi vindt, wat je draagt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het is gewoon enorm subjectief. En dan nog, jurken die je taille benadrukken en hakken flatteren mij het meeste. Staat een stuk beter dan een jeans met wandelschoenen en een windjack. Maar dat laatste draag ik waarschijnlijk vaker omdat ik nou eenmaal drie uur per dag buiten wandel.
En wanneer ik er spontaan snachts uitgeroepen wordt gaat het ook echt om comfort en snelheid boven wat flatteus is.

Maar het is nu eenmaal wel zo dat je eerste indruk op uiterlijk gebaseerd is dus kleding daar een belangrijk deel van uit maakt.
Vooroordelen? Vast wel. We zijn nu eenmaal toch kuddedieren en soort zoekt soort.

Ik geloof dat bijna mijn hele garderobe hier al afgekeurd is :proud:
Piratesse schreef:
13-10-2018 20:16
Ik weet heel goed welke jurken je bedoelt en ook de laarzen en t plaatje.
Maar, KL heeft dus ook heel andere kleren, die lang niet zo stereotype zijn. Vind t jammer voor t merk dat t zo gekaapt lijkt te zijn door n bepaald type, omdat t zo veel meer heeft te bieden.
Dit. Ik heb een king louie (had er heel veel maar was ze zat) die perfect zit en een heel andere print heeft dan hun gebruikelijke prints. Blijft een hit.
Alle reacties Link kopieren
Leve de verschillende meningen. wat zou je anders moeten doen op een terras, als iedereen gekleed was naar jouw smaak, vreselijk saai wordt het mensenkijken dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik draag graag King Louie, heb geen kinderen, geen bakfiets en woon niet in een Vinex-wijk. Zo blij dat ik sommige stereotypen even kan ontkrachten.
nlies schreef:
13-10-2018 19:03
Ik las in het begin van het topic ergens, vrouwen met truien met een beertje er op.
Minstens even erg, mannen met voetbalshirts met naam van een of andere voetballer. Kinderen onder de 15 oke, maar volwassen mannen, Ik vind het geen zicht
Mijn moeder had in de vroege jaren '90 spijkerjasjes met beertjes erop. Maar zij is altijd met haar tijd en de bijbehorende mode meegegaan. Doet ze nu ook nog, mijn moeder is leuk, hip en vlot :) Dat de jaren '80 en begin/midden jaren '90 nogal mode-missers waren over het algemeen daar kon zij ook niets aan doen. Maar ze is qua mode en muziek altijd de tijd gevolgd. Deed en doet ze beter dan ik trouwens ;-D In 2000 zat ik het zoveelste obscure black-metal cd'tje te draaien en ging zij uit haar dak op Cygnus X met het nummer Superstring :D :D
Ik vond het ontzettend stoer van haar en was verder ook allang blij dat It's My Life van Snap uit de aerobics-lessen uit de vroege jaren '90 wat toen 'in' was uit het repertoire was verdwenen

En ik was erg gehecht aan mijn blauw-witte Batistuta voetbalshirtje. Maar onder de vijftien dus dat kon toen nog zoals ik het hier lees ;-D
Alle reacties Link kopieren
Van die vreselijke ‘chunky sneakers’ of hoe die lompe dingen ook mogen heten. Van die witte Fila gympen met zo’n enorm lompe zool. Geen gezicht!
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
Kersje33 schreef:
14-10-2018 09:21
Van die vreselijke ‘chunky sneakers’ of hoe die lompe dingen ook mogen heten. Van die witte Fila gympen met zo’n enorm lompe zool. Geen gezicht!
Met een naveltruitje erboven!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
14-10-2018 09:23
Met een naveltruitje erboven!
En een spijkerrokje

*kots*
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
In de zomer
Een mooie zomer jurk verpesten met
Birkenstock
Teenslippers ( die zijn voor op het strand)
Flatjes (geen schoen en geen slipper )
Draag gewoon mooie sandaaltjes !
In de winter
Die lange donsjassen of korte met nep bontkraag
Alle reacties Link kopieren
De offf white industrial belt, gebruik m gewoon waar hij voor bedoelt is en verpest er a.u.b. geen fraai jurkje mee.
lilalinda schreef:
09-10-2018 20:26
De jumpsuit, die staat echt niemand! (Nee, jou ook niet!)
Kijkt er dan niemand even om in de spiegel? Ja, het lijkt op een luier ja
Ik krijg altijd complimenten in mijn jumpsuit. Gekocht voor de camping maar kreeg daar zoveel complimenten dat ik hem naar familiebijeenkomst aan deed, weer zoveel complimenten dat ik hem op casual friday aandurfde. Weer veel complimenten. Zit heerlijk tot je moet plassen.

Ik vind dt bont verboden moet worden.

Verder vind ik blote knieën spijkerbroeken raar, tighty whiteys en witte mannenhemden onsexy, en meiden met een kop vol make up maar daaronder een hoody en joggingbroek snap ik ook niet.
guppekop schreef:
10-10-2018 15:00
bandshirts mogen wat mij betreft wle maar dan wel als je de band ook daadwerkelijk kent/leuk vind.

Zag laatst een puber met een shirt aan met de afbeelding van Robert Smith, ik zeg: goh gaaf The Cure. Kreeg een huh met hele vragende ogen. Beetje jammer.
Hier is een term voor: gatekeeping. Je mag pas x als je y, of je bent pas x als je y.
Ik erger me rot aan moeders die hun dochter van 3/4/5/6 uitdossen als Peggy Bundy met alle panterprintjes en korte (nep)leren rokjes orover. Blegh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven