Mode & Beauty alle pijlers

Verbieden/verbannen/verbranden

09-10-2018 19:40 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft wel een favoriet kledingstuk of voorkeur.

Daarnaast weet iedereen ook wel iets te bedenken waarvan je denkt: "wie koopt dit en wie draagt/gebruikt dit?"

Waar ik benieuwd naar ben;

Welk kledingstuk mag wat jou betreft vandaag nog een enkele reis brandstapel aangeboden krijgen en mag na vandaag een productieverbod krijgen?

Kortom wat is volgens jou het meest onmogelijke, onhebbelijke, onduidelijke en ongewenste kledingstuk ooit uitgevonden?

En ja, TO trapt af:

Met stip op 1 de tankini!

Want..... Wat is het eigenlijk? Wie is de doelgroep? En waarom zou je het wèl willen hebben?

A-seksueel, vormloos, oncomfortabel.

"Smaak" "stijl" en "esthetiek" hadden een dagke vrij toen dit 'dinges' werd uitgevonden?
jouw leven is een keuze
SweetFirefly schreef:
09-10-2018 21:54
T-shirts waar Ballr op staat en de Ivy Park kledinglijn van Beyonce.
O ja dat Balr. Vre se lijk.

Dat lege gelul ook op hun site waar ze zich presenteren als high end fashion merk met pret a porter design whatever the hell dat moge betekenen. En wat verkopen ze? Simpele zwarte meuk met een wit woord erop. Die gasten lachen zich de ballr uit hun broek dat mensen in die marketing shit trappen.
Leuk zo'n pet. Met een bomber jack, shirt en gebleekte gatenbroek tot op de knieën hangend. De hippe aapjesprint/calvin klein boxer is erboven te bewonderen.

Sorry verder reikt mijn fantasie niet. Ik ben niet goed in mannentrends onthouden.
kinderprints zoals dinosaurussen, kikkertjes, salamanders op een heren t-shirt.
Bobby-Pin schreef:
09-10-2018 22:06
kinderprints zoals dinosaurussen, kikkertjes, salamanders op een heren t-shirt.
Ja een hoog peppa pig gehalte heeft dat. DINOSAURUSSSS.... GRRRR!
Alle reacties Link kopieren
Soepjurken, van die vormloze modellen, brrr. Doet niets voor je figuur!
juliet64 schreef:
09-10-2018 21:30
Van die Cora Kemperman achtige gewaden, gedragen door 55+ vrouwen met een kort rood of grijs kapsel en een lekker gekke bril.
Oh ja, vreselijk inderdaad.
Van die rare flapschoenen met een maffe neus (beetje croc achtig) in leverkleur met een klein hakje en een brede band eroverheen. Vaak gedragen onder van die artyfarty linnen hobbezak outfits die je 60 jarige ma naar dr wekelijkse schildercursus aantrekt. Ril.
joysjuhhh schreef:
09-10-2018 21:52
- Statische jurken en rokken die aan je benen en panty's plakken, hoeveel vriezerbehandelingen, crème of haarlak je ook gebruikt (of andere middeltjes).
Dingen die statisch zijn vind ik sowieso misselijk, dat geknetter. Komt er bij mij niet in.
joysjuhhh schreef:
09-10-2018 21:52
- Shirts met teksten die leuk zijn als je op school zit maar die niet professioneel zijn in vele werksettings.
Die heb ik laatst 1 teruggevonden. Restant van toen ik veertien was. Heb hem toen met heel veel plezier gedragen, maar zou het nu inderdaad niet meer aantrekken.
T-shirts, truien, ... met "Barcelona" en elk ander toeristisch oord op.
Waarbij duidelijk te merken valt dat ze in een souvenirshop in dat toeristisch oord zijn gekocht.
Meestal dan nog in één of andere onzin-fluo-kleur.

Tenzij je jonger dan 4 bent draag je dat maar binnen bij je thuis op een vrije dag.
Ik hoef je laatste vakantie-bestemming niet te weten.

Net zoals dat voetbal-truitjes op een voetbalveld of eventueel in een stadion thuishoren.
Niet gewoon tijdens je werk / tijdens het shoppen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 09-10-2018 22:30
18.21% gewijzigd
Ballerina's vind ik ook echt niks.
Alle reacties Link kopieren
Harembroeken.
juliet64 schreef:
09-10-2018 21:30
Van die Cora Kemperman achtige gewaden, gedragen door 55+ vrouwen met een kort rood of grijs kapsel en een lekker gekke bril.
Hahaha! Wat een goede omschrijving. En helemaal mee eens.
Ook vreselijk: Marlies Dekkers en de goedkope rip-off Sapph.
Strings vind ik ook heel, heel erg lelijk. Zelfs om door de billen van Doutzen nog niet om aan te zien.

Lange vesten onder korte jassen. Gek genoeg vind ik een lange trui die onder een kortere jas uitkomt niet per se storend, maar een vest dat open hangt en onder een jas uitsteekt vind ik echt geen gezicht.

Racerbacktops, of bh's, (avond-)jurken, tops etc. waarbij de achterkant in het midden over de rug loopt. Tegenwoordig ook regelmatig met allerlei "juweelachtige versiersels"... Erg lelijk en ordinair.

De bikinimode van afgelopen zomer waarbij bikinitops tot aan de hals dicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Veel hangt af van wie het aan heeft en leef en laat leven. Maar als je vraagt wat ik nooit zal dragen vind ik volgende dingen over het algemeen vreselijk:

Harem broeken die eruit zien alsof je een luier aan hebt
Sokken in sandalen ( al dan niet met harem broek)
Alternatieve indische....kleding voor mensen die er te.oud voor zijn of die de wereld willen tonen hoe ontzettend e-co-logisch ze wel zijn
( ik droeg dat zelf in mijn tienerjaren..)
Kelder staat onder water broeken (net te kort dus zoals nu mode is)
Brede t shirts in de t vorm met ronde kraag zoals ze in waren eind 80 en 90 in een jeans gepropt
Bomber jassen en co tenzij met leuk motiefje ( tja ik vond dat in de 90 s al niet mooi vandaar toen zelf indische tie die, en nu nog steeds niet)
Jassen met kap met (nep) bontkraag
Salopette voor iedereen ouder dan 12

Eigenlijk vind ik de hele back to the 90 s mode niks. Ik word oud... :)

Parka s aangestropt in midden (oubollig)
Plisse rokken bij de meeste mensen mezelf incl.
Sneakers onder die plisse rok
...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Horror-Clown schreef:
09-10-2018 22:21
Van die rare flapschoenen met een maffe neus (beetje croc achtig) in leverkleur met een klein hakje en een brede band eroverheen. Vaak gedragen onder van die artyfarty linnen hobbezak outfits die je 60 jarige ma naar dr wekelijkse schildercursus aantrekt. Ril.
Ik zie het nog voor me ook! (en nee, mijn moeder draagt het niet :))
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
09-10-2018 22:20
Oh ja, vreselijk inderdaad.
O ja erg he..staat denk ik zgn zeer "artistiek "...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Slipjes van kant en gaas. Dat prikt enorm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
09-10-2018 21:25
Van die korte Uggs laarsjes, die hoge gaan nog wel.
Bomberjacks. Marlies Dekkers BH's die express zichtbaar worden gedragen. Vind ik zo wanhopig overkomen. Birckenstock sandalen, Dr. Martens schoenen.
Doet me denken aan dat ene BH merk wat een jaar of 8 geleden heel populair was. Dan liepen die bandjes van voren tussen de borsten door. Afschuwelijk. Welk merk was dat ook al weer?
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
09-10-2018 22:34

Lange vesten onder korte jassen. Gek genoeg vind ik een lange trui die onder een kortere jas uitkomt niet per se storend, maar een vest dat open hangt en onder een jas uitsteekt vind ik echt geen gezicht.
Hahaha ja, wat ziet dat er toch armoedig uit.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
09-10-2018 22:36
Ik zie het nog voor me ook! (en nee, mijn moeder draagt het niet :))
Kan me ze niet meteen ́voorstellen.... foto? :-D
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Van die schoenen met die flosjes, Docksides zijn dat toch?

Golf kleding voor mannen incl ruiten trui of roze polo, zeker als ze geen golf spelen

Lacoste polo s
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Open-schouder-shirts
Zak-af-over-je-schouder-shirts
Skinny jeans bij mannen
Alle Ibiza namaak hippie mode
minionette schreef:
09-10-2018 22:38
Kan me ze niet meteen ́voorstellen.... foto? :-D
Ik kan geen plaatjes plakken maar het zit in mijn hoofd... vooral met die akelige schoenen erbij ook, met dat kleine hakje en brede band over de wreef (heet dat zo?). Beetje het tuniekachtige gewaad-idee. Liefst ook nog met die punten aan de onderzijde aan weerskanten.

Ik heb overigens ook een gewaad bedenk ik me nu. Maar wel een echte. Een Arabische. Mijn huisjurk voor 's avonds op de bank in de winter :$ de deur ga ik er niet mee uit.
Alle reacties Link kopieren
jomata schreef:
09-10-2018 22:38
Doet me denken aan dat ene BH merk wat een jaar of 8 geleden heel populair was. Dan liepen die bandjes van voren tussen de borsten door. Afschuwelijk. Welk merk was dat ook al weer?
Ik denk marlies dekkers
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Shirts of truitjes met een gat bij de schouders. Net alsof iemand heeft geprobeerd om de mouwen eraf te rukken, maar dat het net niet is gelukt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven