Mode & Beauty alle pijlers

Vette roos op hoofdhuid; milde shampoo?

05-04-2021 21:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie van jullie heeft ook ervaring met vette roos op de hoofdhuid, en heeft daar een milde, maar goed werkende shampoo tegen gevonden?
Degene voor wie ik dit vraag waste jarenlang met head & shoulders, maar toen die onlangs op was is er gegrepen naar een fles andrelon voor normaal haar, inmiddels is de roos in volle glorie terug.
Head & shoulders is wat heftig en ook is de oorzaak van de roos uiteindelijk niet aangepakt.
Iemand tips of de holy grail?
Het gaat hier overigens om een man met korter haar, een volle bos, dus we hoeven geen rekening te houden met geverfd haar of styling / hitte producten etc. enige wat erin gaat behalve shampoo onder de douche, is goedkope gel vd supermarkt na het douchen.

De poll is met een knipoog, ik zoek wel serieus tips uiteraard :)

Welke anti roos producten gebruik jij?

Totaal aantal stemmen: 3

Gewone shampoo Geen stemmen
Groene zeep Geen stemmen
Head & Shoulders (67%)
Shampoo met klei erin (merk hieronder noemen) Geen stemmen
Ik gebruik helemaal geen shampoo Geen stemmen
Natuurazijn Geen stemmen
Anders, namelijk (licht hieronder toe) (33%)
Een combinatie van dingen, namelijk (licht toe) Geen stemmen
Celaena_Aelin schreef:
05-04-2021 22:13
Die shampoo met ketoconazol is (iig bij mijn apotheek) niet leverbaar.
Hier idem. Ik gebruik daarom al een tijd Denorex (ook allen op recept te krijgen) en dat werkt eigenlijk nog beter bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Thanx, met Urea dus.

@allen; bedankt voor de tips en reacties! Het is wat ik al vreesde geen optie om ermee naar de huisarts te gaan, maar met de Eucerin kunnen we weleens beginnen. Hopen dat het voldoende werkt.
Wat is dat toch voor iets raars dat mensen niet naar de huisarts willen? Niet eens voor zoiets, dat zoveel ongemak en zelfs extra wasprocedures bezorgd. Maar goed, het is wat het is.
Schilfers door irritatie/overgevoeligheid: milde shampoo kan helpen.

Schilfers door schimmel: milde shampoo is zinloos, je hebt een schimmeldodend middel nodig.

Dat is vrij simpele logica.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
05-04-2021 21:32
Is dat deze; Eucerin DermoCapillaire
?
Ja klopt! Wel de urea variant. “Kalmerend” staat erop geloof ik. Ze hebben verschillende soorten.
Ik heb trouwens ook de ketoconazol shampoo gebruikt van de huisarts en heb dit godzijdank af kunnen bouwen. Het hielp heel goed, alleen kreeg ik er een hele vette hoofdhuid door, dus weer extra vet haar (=weer extra wassen wat ook niet goed is).
Tuinbank schreef:
05-04-2021 21:17
Ik gebruik de shampoo van eucerin, de kalmerende urea variant. Werkt zo goed!
Ik heb zelf snel last van psoriasis achtige klachten op de hoofdhuid en hiermee hoef ik geen medicinale shampoos meer te gebruiken.

Head & Shoulders zou ik niet aan beginnen, heel agressief voor de hoofdhuid.
Wordt je haar daar niet snel vet van?
Alle reacties Link kopieren
Heb nu Resdan behandel shampoo extra forte gekocht, eucerin was nergens te krijgen in t dorp. Die ik nu heb bevat iig ook geen parfum etc dus minder irritatie lijkt me
Man is al begonnen met de behandeling, en als deze klaar is gaat hij wassen met neutral shampoo.
Dan kan de behandeling indien nodig af en toe herhaald worden.

Ben benieuwd of het afdoende werkt.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
06-04-2021 08:38
Wat is dat toch voor iets raars dat mensen niet naar de huisarts willen? Niet eens voor zoiets, dat zoveel ongemak en zelfs extra wasprocedures bezorgd. Maar goed, het is wat het is.
Het zal je verbazen met wat voor klachten mensen blijven lopen zonder ermee naar een arts te gaan, zelf herken ik dat ook totaal niet ik ren juist gelijk naar de dokter dat is misschien het andere uiterste.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
09-04-2021 08:53
Heb nu Resdan behandel shampoo extra forte gekocht, eucerin was nergens te krijgen in t dorp. Die ik nu heb bevat iig ook geen parfum etc dus minder irritatie lijkt me
Man is al begonnen met de behandeling, en als deze klaar is gaat hij wassen met neutral shampoo.
Dan kan de behandeling indien nodig af en toe herhaald worden.

Ben benieuwd of het afdoende werkt.
Je kunt eucerin ook online bestellen.
HobbeltVerder schreef:
09-04-2021 08:56
Het zal je verbazen met wat voor klachten mensen blijven lopen zonder ermee naar een arts te gaan, zelf herken ik dat ook totaal niet ik ren juist gelijk naar de dokter dat is misschien het andere uiterste.
Je hoort het vanzelf als het niets is, denk ik dan. Maar goed, dan gaat man maar lekker met z’n biotex in de weer.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
09-04-2021 00:05
Wordt je haar daar niet snel vet van?
Mijn haar wordt sowieso snel vet, maar ik zie bij deze shampoo daar geen versnelling van gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de shampoo altijd online. Ze hebben het bij onze apothekers ook wel, maar vele malen duurder. Moet wel elke keer ergens anders bestellen want de prijzen variëren nogal eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven