Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
01-04-2019 17:27
Je moet minimaal 200 posts hebben. Nog even te gaan dus ;-D
Oh hahahaha thnx! Dan klep in nog even door.. zit nu op 110... dus bij 200 zal ik ook een foto plaatsen van mijn verzameling 😜
Even kijken, heb mijn make-up tas erbij gepakt:

Essence Matt Ivory Soft Touch Mousse foundation
Essence Black Kajal Pencil
Hema oogschaduwpotlood zilvergrijs
Essence Get Big! Lashes Volume Curl Black Mascara

Verder een nude lipgloss (Essence) en een nude lippenstift (Catrice), en een doosje met dubbele puntenslijper (voor oogpotlood en oogschaduwpotlood) en pincet voor gezicht epileren. Verder zit er nog een mini-verpakking handcrème in (de Asian Cherry Blossom of zoiets van de Lidl). En een mini-verstuiver om parfum onderweg eventueel te kunnen bij sprayen. Plus nog wat andere kleuren oogschaduwpotlood.

Verder heb ik thuis een mandje staan met een voorraad make-up, daar bewaar ik ook mijn verschillende kleuren nagellak.

Oh en waarom ik enthousiast ben over de producten die ik gebruik: ik had altijd de dream matte mousse foundation van Maybelline, ik vind die van Essence net zo fijn en die is ook nog eens tien euro goedkoper.

Oogschaduwpotloden vind ik handig, geen geklungel meer met palet en penseeltje. Zwart oogpotlood kan ik gewoon niet zonder.

De mascara die ik van Essence gebruik is de eerste mascara waar ik überhaupt enthousiast over ben, en heb er veel geprobeerd, tot Chanel aan toe. Maar met deze zijn mijn wimpers gewoon echt zichtbaar!!
Ik heb een la, een plankje in de badkamer en een leuk mandje op mijn vensterbank van de inloopkast met pronkstukken/nieuwe aanwinsten.

Als ik werk gebruik ik:

Dagcrème Vichy
Lipprimer Kiko
Concealer pen L'Oréal
The ordinary serum foundation
Mua highlighter
Mascara L'Oréal manga Punky
L'Oréal masterpiece eyeliner

Op dit moment ben ik lichtelijk geobsedeerd door deze oogschaduwpaletten en lipsticks, die staan dus te pronken in een speciaal daarvoor aangeschaft mandje:

Afbeelding

En deze met 24 fijne kleurtjes :heart:
https://nl.pinterest.com/pin/9056464249 ... 7507845257

En ik heb een aantal van deze staan en dit is nu mijn favoriet

Afbeelding

Maar die.paletten neem ikndis echt niet mee in een tas, veels te bang dat ze stukgaan.
Alle reacties Link kopieren
Een tasje heb ik niet, ik heb zo'n doorzichtige plastic make-up organizer met allemaal vakjes en laatjes (zijn er genoeg op Bol.com te vinden). Ik gebruik zo'n 1 tot 3 keer per week make-up, en gewoonlijk gebruik ik dan:

- Primer: Primark (Anti blemish oil balancing)
- Foundation: Bourjois Healthy mix (echt de beste die ik tot nu toe heb gehad)
- Concealer: Collection Lasting Perfection (is al jaren m'n favoriet)
- Poeder: Rimmel Stay Matte (gebruik ik al jaaaaaren, overgenomen van moeder, die gebruikt deze ook al zo'n 15 jaar)
- Bronzer: Primark palletje
- Highlighter: Revolution Vivid Baked
- Mascara: Essence Lash Princess (die zwart/groene, is de best verkochte mascara van Kruidvat)
- Setting spray: Revolution Pro Fix

En wat ik ook heb maar zelden ernaast gebruik:
- Oogschaduw: Revolution Soph X pallette (echt megagoed prijs/kwaliteit pallette, zowel nude kleuren als meer kleurtjes)
- Lippenstift: MAC Velvet Teddy of Diva
- Eyeliner: L.A Girl
Mijn zoon is MUA en zijn kamer is beter gesorteerd dan de gemiddelde ICI Paris dus daar duik ik nog al eens in.
Veel Mac , Jeffree Star, sugarpill, Anastasia Beverly Hills en Charlotte tilbury.
Maar ook onbekendere merken .
Mijn favorieten lipsticks van Mac velvet teddy, dandy Apple en whirl.
Mascara van clinique .
Chameleon oogpotlood van Charlotte Tilbury
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten op dit moment;
Primer; Maybelline babyskin instant pore
Foundation; The Body shop fresh nude of bourjois healthy mix bb cream
Concealer; catrice liqued camouflage
Poeder; essence all about matt of rimmel stay matte in peach glow
Bronzer; Benefit hoola light
Blush; Milani berry amoure of TheBalm Hot Mama
Highlighter; Mac lightscapade of TheBalm Mary Luminiser
Mascara; l'oreal vermillion lashes fatale
Oogschaduw; Anastasia Sultry, Urban Decay Naked
Lipstick; L'Oreal beige a nude, MAC fanfare
Fixing spray; Urban Decay Allnighter


Maar in mijn handtas zwerft alleen een handcreme en lippenbalsem van The Body Shop.
Alle reacties Link kopieren
4 verschillende mascara''s van Essence
eyeliner ook van essence
7 verschillende lipgloss en 3 lipsticks van kiko, sephora ,rimmel, essence wet'n wild :$
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een makeupkast, met daarin heel veel makeup van Mac, Bobbi Brown, Laura Mercier, ellis Faas, maar sinds ik Trinny London heb ontdekt gebruik ik alleen dit. Mijn makeup bestaat nu uit een 7 tal doosjes die je op elkaar kunt klikken en past in een klein pennenetui.
Waaro ik er zo blij mee ben:
Alles is onderling te combineren, blijft supergoed zitten en omdat het cremeproducten zijn zie je er niet poederachtig uit.
Yildizlar schreef:
01-04-2019 20:19
Mijn zoon is MUA en zijn kamer is beter gesorteerd dan de gemiddelde ICI Paris dus daar duik ik nog al eens in.
Veel Mac , Jeffree Star, sugarpill, Anastasia Beverly Hills en Charlotte tilbury.
Maar ook onbekendere merken .
Mijn favorieten lipsticks van Mac velvet teddy, dandy Apple en whirl.
Mascara van clinique .
Chameleon oogpotlood van Charlotte Tilbury
Zo leuk, je zoon die dit doet!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom, maar ik word zo blij van dit topic :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig wel een toilettasje die mooi open kan blijven staan. Ooit eens gekocht bij de Etos geloof ik.

Heel veel spullen gebruik ik niet (meer).
Nivea micellair water
Nivea soft hydraterende creme (maar te dik v gezicht, smeert niet fijn uit)

Sinds vorige week dus :
HEMA B.A.E master prime oil (heerlijk geurende primer/olie in een flesje met druppelaarding, smeert fantastisch, ideaal voor de vettige huid staat erop (?) ik voel een pukkeltje aankomen bij m'n neus, waar t altijd droog is, maar ok.
HEMA B.A.E glowball, soepele glimmende poederachtig iets
HEMA B.A.E contour palette

en verder

Maybelline fit me! mat + poreless foundation
Maybelline concealer stick creamy

Lóreal mascara 24h volume
Altijd oogpotloodjes groen/blauw of paarsig

Max Factor creme puff pressed powder ..heerlijke poeder als finishing touch
Kwasten van Etos

Baby balm & blush lipgloss

S.oliver parfum

Haarlak

Dit is wat ik wel gebruik, geen zin meer om de rest op te zoeken :zzz:
Ik gebruik nooit oogschaduw, vind ik me niet staan :-[ en een vleugel met een zwarte liner vind ik heel mooi, maar lukt me nooit.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
01-04-2019 21:33
Ik weet niet waarom, maar ik word zo blij van dit topic :hyper:
Waarschijnlijk omdat je dan net als ik (en de rest denk ik ook) een make-up junkie bent... :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
01-04-2019 20:19
Mijn zoon is MUA en zijn kamer is beter gesorteerd dan de gemiddelde ICI Paris dus daar duik ik nog al eens in.
Veel Mac , Jeffree Star, sugarpill, Anastasia Beverly Hills en Charlotte tilbury.
Maar ook onbekendere merken .
Mijn favorieten lipsticks van Mac velvet teddy, dandy Apple en whirl.
Mascara van clinique .
Chameleon oogpotlood van Charlotte Tilbury
Bofkont!

Op een werkdag:
- laagje basiscrème (grote tube Biafine)
- spf van paula’s Choice (age defense mineral spf 30)
- BB van L’oreal, de nude glam (sinds mijn favoriete CC Cream een ‘receptwijziging’ heeft ondergaan)
- mascara: Chanel Le volume waterproof
- rouge: Orgasm van NARS of Chanel joues contraste in Malice
- lippenstift (optioneel): Yves saint Laurent Tatouage couture matte stain lipstick in Rouge Tatouage

Bij zeer zware nacht:
- Clarins beauty balm om de boel de illusie te geven van een goede nachtrust, het voelt dan in ieder geval fris
- Yves saint Laurent Touche Eclat High cover stylo concealer (geen idee welke kleur)

Voor feestjes wil ik nog wel eens een lipliner proberen (MAC), oogschaduw (Chanel les 4 ombres in Vendôme of Bobbi Brown Longwear Cream shadow stick in Bronze), eyeliner (Chanel), foundation (Chanel, matte velvet fluide), poeder (Chanel, poudre universelle libre). Bij te enthousiast gepluk soms wenkbrauwpotlood (Chanel crayon sourcils).

Het lijkt veel maar het is een klein tasje. Heel veel zooi vroeger gekocht maar ik kan er niets mee. Ondanks tutorials. En die beautyblenders en gekke penselen heb ik de deur uitgedaan. Nu alleen nog een oogschaduwkwastje, kabuki en blusherkwast (fan kwast).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook even mee, niet dat ik veel bij heb maar toch. Gekocht op schiphol, gewoon omdat ze daar een MAC winkeltje hebben.

Oogpotlood va L'Oreal.

2 lipstick allebei roze van MAC
Lip prep en prime van MAC

Ben zeer tevreden trouwens over die MAC, de enige lipstick tot op heden die bij mij goed blijft zitten.

Over 10 dagen weer vliegen van Singapore, daar ook maar weer even wat aanschaffen van MAC.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb teveel make-up spullen.
Heb echt tassen en dozen vol. :$
Ik test heel veel beautyproducten en geef ook veel weg wat niet goed bij mij werkt.
Agh, ik zie het als een hobby.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Echt leuk topic om te lezen, maar ik heb letterlijk teveel om op te noemen. Wel ben ik voor de lippen nu fan van de crushed liquid lip colour van Bobbi Brown die voelt als een vloeibare lippenbalsem dus niet zoals een matte liquid lip, plakt niet en is verkrijgbaar in mooie, zeer draagbare kleuren. Verder draag ik foundation van MAC of bb cream van Maybelline en de rest is altijd verschillend.
.
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
01-04-2019 21:18
Ik heb ook een makeupkast, met daarin heel veel makeup van Mac, Bobbi Brown, Laura Mercier, ellis Faas, maar sinds ik Trinny London heb ontdekt gebruik ik alleen dit. Mijn makeup bestaat nu uit een 7 tal doosjes die je op elkaar kunt klikken en past in een klein pennenetui.
Waaro ik er zo blij mee ben:
Alles is onderling te combineren, blijft supergoed zitten en omdat het cremeproducten zijn zie je er niet poederachtig uit.
Dit wekte wel mijn nieuwsgierigheid, want het is een merk dat ik nog niet kende, dus ik keek zojuist even op Instagram van @trinnylondon. 't Ziet er wel leuk uit, maar waar koop je dat?
.
Het-groepje schreef:
01-04-2019 21:30
Zo leuk, je zoon die dit doet!
Ja zeker !
zeefietser1 schreef:
02-04-2019 02:22
Doe ik ook even mee, niet dat ik veel bij heb maar toch. Gekocht op schiphol, gewoon omdat ze daar een MAC winkeltje hebben.

Oogpotlood va L'Oreal.

2 lipstick allebei roze van MAC
Lip prep en prime van MAC

Ben zeer tevreden trouwens over die MAC, de enige lipstick tot op heden die bij mij goed blijft zitten.

Over 10 dagen weer vliegen van Singapore, daar ook maar weer even wat aanschaffen van MAC.
Jij bent een man toch ? Leuk dat jij hier vaak zo open schrijft :heart:
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
02-04-2019 15:05
Jij bent een man toch ? Leuk dat jij hier vaak zo open schrijft :heart:
Ja klopt, is gewoon leuk om zo met jullie mee te kunnen praten.

Moest trouwens wel even googelen wat MUA, maar duidelijk. Dan kun je daar zeker wel even in snoepen ja :-)
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
02-04-2019 15:15
Ja klopt, is gewoon leuk om zo met jullie mee te kunnen praten.

Moest trouwens wel even googelen wat MUA, maar duidelijk. Dan kun je daar zeker wel even in snoepen ja :-)
Hij is drag ;) dus gaat zelf wel eens flink over de top . Super trots op hem dat hij dat allemaal doet en zich niet druk maakt om wat een ander denkt .
Fijn dat jij ook gewoon jezelf kunt zijn !
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de 3e keer deze primer gekocht. Hij is echt indrukwekkend goed. Mocht iemand op zoek zijn naar een goede pore/linefiller. Afbeeldingreview foto van het internet; Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
02-04-2019 15:36
Hij is drag ;) dus gaat zelf wel eens flink over de top . Super trots op hem dat hij dat allemaal doet en zich niet druk maakt om wat een ander denkt .
Fijn dat jij ook gewoon jezelf kunt zijn !
Cool, ik ben maar een simpele crossdresser dus nooit zo ver over de top. Misschien kom ik hem dan wel eens tegen bij een show.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
02-04-2019 11:47
Dit wekte wel mijn nieuwsgierigheid, want het is een merk dat ik nog niet kende, dus ik keek zojuist even op Instagram van @trinnylondon. 't Ziet er wel leuk uit, maar waar koop je dat?
Bij Trinnylondon, op de website
Alle reacties Link kopieren
Primer: Bobbi Brown
BB crème: Bobbi Brown
Oogpotlood: MAC of Urban Decay
Eyeliner: Urban Decay
Mascara: L’oreal Miss Manga (volgens mij gaat deze uit het assortiment want bij mij in de buurt niet meer verkrijgbaar, alleen nog online. Iemand tips voor een andere mascara lijkend op de Miss Manga?)
Wenkbrauw potlood: Essence
Lippenstift: Verschillende merken
Make up setting spray: Urban Decay

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven