Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
Ik dacht dat ik altijd al redelijk wat make up gebruikte, maar van sommige dingen weet ik niet eens wat het is.
Wat is primer en highlighter en wat is de meerwaarde daarvan?

Ik heb altijd alleen lippenstift bij me om bij te werken. Heb ook echt altijd lippenstift op.
De rest van mijn make up heb ik thuis en doe ik alleen smorgens op en werk zelden bij.
Iedere dag hetzelfde:

Mascara van Maybelline
Eyeliner van Rimmel (boven en onder)
Bruin wenkbrauw potlood
BB cream van Garnier.
Lippenstift van verschillende merken
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
03-05-2019 20:36
Ik dacht dat ik altijd al redelijk wat make up gebruikte, maar van sommige dingen weet ik niet eens wat het is.
Wat is primer en highlighter en wat is de meerwaarde daarvan?

Ik heb altijd alleen lippenstift bij me om bij te werken. Heb ook echt altijd lippenstift op.
De rest van mijn make up heb ik thuis en doe ik alleen smorgens op en werk zelden bij.
Iedere dag hetzelfde:

Mascara van Maybelline
Eyeliner van Rimmel (boven en onder)
Bruin wenkbrauw potlood
BB cream van Garnier.
Lippenstift van verschillende merken
Primer is een crème of spray die je opbrengt voordat je je foundation/make-up opbrengt. Dan blijft het beter/mooier/langer zitten. Ik heb de primer spray van MAC, erg fijn.

Highlighter is een stick/crème/poeder om bepaalde delen van je gezicht te highlighten. Dus lichter te maken. Zodat je wat contrast verschil krijgt. Gewoon voor het effect dus.
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
03-05-2019 20:36
Ik dacht dat ik altijd al redelijk wat make up gebruikte, maar van sommige dingen weet ik niet eens wat het is.
Wat is primer en highlighter en wat is de meerwaarde ervan?
Ik ben een echte make up junkie en heb diverse primers geprobeerd. Ik ben daarmee gestopt met de conclusie : waarom heb ik deze extra stap eigenlijk nodig? Heb ik problemen met hoe lang mijn foundation blijft zitten? Nee, eigenlijk niet. Problemen met hoe goed en egaal hij opbrengt? Nee, ook niet. Wordt er iets van bovenstaande daadwerkelijk beter? Nee. Dus. De primers die ik heb geprobeerd deden eerder het tegenovergestelde van wat ze moeten doen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een oplossing zocht voor een niet-bestaand probleem en gebruik dus geen primer.
Highlighter wel, maar heel spaarzaam. Vreselijk, al die guru's op YouTube die er als gloeilampen uitzien.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG, hoe bevalt die Norvina? Daar heb ik ook mijn oog op laten vallen, maar ik twijfel nog. Wat vindt jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de highlighter als oogschaduw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
03-05-2019 22:44
Ik gebruik de highlighter als oogschaduw.
Ja waarom ook niet.. staat nergens dat het niet mag/kan
Jufjoke schreef:
03-05-2019 22:37
Ik ben een echte make up junkie en heb diverse primers geprobeerd. Ik ben daarmee gestopt met de conclusie : waarom heb ik deze extra stap eigenlijk nodig? Heb ik problemen met hoe lang mijn foundation blijft zitten? Nee, eigenlijk niet. Problemen met hoe goed en egaal hij opbrengt? Nee, ook niet. Wordt er iets van bovenstaande daadwerkelijk beter? Nee. Dus. De primers die ik heb geprobeerd deden eerder het tegenovergestelde van wat ze moeten doen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een oplossing zocht voor een niet-bestaand probleem en gebruik dus geen primer.
Highlighter wel, maar heel spaarzaam. Vreselijk, al die guru's op YouTube die er als gloeilampen uitzien.
Eens en eens.
Ik trap er weleens in omdat je producten hebt die je poriën zouden verkleinen, het helpt niet.
Oogschaduw primer heb ik nog niet gevonden maar ook daar eigenlijk geen probleem mee dat het raar zou zitten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik ben ook een mega make-up junkie. Binnenkort ga ik naar Londen en dan kom ik altijd met een boel nieuwe make-up thuis. Leuk om hier inspiratie te doen! Huda beauty staat in Londen sowieso hoog op mijn lijstje.

Foundation: doubleware Estee Lauder
Concealer: doubleware Estee Lauder of LA Girl Pro concealer (laatste is echt een budget tip! Dekt ontzettend goed)
Poeder: Banana poeder
Contourset: ik heb een poederset van Tarte
Blush: mijn favoriet is Orgasm van Nars
Highlighter: Anastasia Beverly Hills of een liquid highlighter van Urban Decay

Eyeliner: Tattooliner van Kat Von D
Mascara: Better than Sex van Too Faced
Primer: Urban Decay
Oogschaduw: mijn favoriete palletten zijn van Tarte. Ongelooflijk veel pigment in maar volgens mij niet te koop in Nederland.

Iemand nog tips waar ik naar moet kijken in Londen?!
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
03-05-2019 22:39
MonicaG, hoe bevalt die Norvina? Daar heb ik ook mijn oog op laten vallen, maar ik twijfel nog. Wat vindt jij ervan?

Ik vind haar geweldig :)
Ze geeft nogal wat kickback maar verder: erg goede pigmentatie, blijft 10 uur lang goed zitten, geen fall out, laat zich goed blenden.
Ben helemaal fan :)

Primer: de houdbaarheid van mijn oogschaduw verdubbelt ongeveer en ze creaset niet met primer. Zonder zit mijn oogschaduw al na een paar uur allemaal opgestapeld in mijn crease en is er van de rest niks meer te zien.
Ik koop die trouwens gewoon bij Kruidvat, Essence en Catrice hebben die standaard in hun assortiment.
Tattooaddict87 schreef:
03-05-2019 22:10
Primer is een crème of spray die je opbrengt voordat je je foundation/make-up opbrengt. Dan blijft het beter/mooier/langer zitten. Ik heb de primer spray van MAC, erg fijn.

Highlighter is een stick/crème/poeder om bepaalde delen van je gezicht te highlighten. Dus lichter te maken. Zodat je wat contrast verschil krijgt. Gewoon voor het effect dus.
Dankjewel voor de uitleg :-).
Werkt een primer ook echt? Verbloemd het ook oneffenheden?
En highlighter smeer je dat vooral op je jukbeenderen?
Ik merk dat ik wat meer nodig heb dan een BB cream, maar ben er niet in thuis want heb bijna altijd alleen BB cream op gehad.
Heb altijd een vrij gave huid gehad maar nu ik 36 ben krijg ik toch steeds meer rimpeltjes en oneffenheden.
Nu denk ik aan een foundation maar wil niet dicht geplamuurd effect hebben dus wel subtiel, iemand tips?
Jufjoke schreef:
03-05-2019 22:37
Ik ben een echte make up junkie en heb diverse primers geprobeerd. Ik ben daarmee gestopt met de conclusie : waarom heb ik deze extra stap eigenlijk nodig? Heb ik problemen met hoe lang mijn foundation blijft zitten? Nee, eigenlijk niet. Problemen met hoe goed en egaal hij opbrengt? Nee, ook niet. Wordt er iets van bovenstaande daadwerkelijk beter? Nee. Dus. De primers die ik heb geprobeerd deden eerder het tegenovergestelde van wat ze moeten doen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een oplossing zocht voor een niet-bestaand probleem en gebruik dus geen primer.
Highlighter wel, maar heel spaarzaam. Vreselijk, al die guru's op YouTube die er als gloeilampen uitzien.
Dankjewel voor je bericht.
Naar mijn weten waren er 15 jaar geleden ook geen primers?
Als het geen meerwaarde heeft is het ook niet nodig en lijkt me een goede foundation voldoende.
Welke foundation gebruik jij als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
04-05-2019 07:17
Leuk topic! Ik ben ook een mega make-up junkie. Binnenkort ga ik naar Londen en dan kom ik altijd met een boel nieuwe make-up thuis. Leuk om hier inspiratie te doen! Huda beauty staat in Londen sowieso hoog op mijn lijstje.

Foundation: doubleware Estee Lauder
Concealer: doubleware Estee Lauder of LA Girl Pro concealer (laatste is echt een budget tip! Dekt ontzettend goed)
Poeder: Banana poeder
Contourset: ik heb een poederset van Tarte
Blush: mijn favoriet is Orgasm van Nars
Highlighter: Anastasia Beverly Hills of een liquid highlighter van Urban Decay

Eyeliner: Tattooliner van Kat Von D
Mascara: Better than Sex van Too Faced
Primer: Urban Decay
Oogschaduw: mijn favoriete palletten zijn van Tarte. Ongelooflijk veel pigment in maar volgens mij niet te koop in Nederland.

Iemand nog tips waar ik naar moet kijken in Londen?!
Milk makeup. Space NK, Hourglass
Alle reacties Link kopieren
Primer onder foundation vind ik ook prettig als barrière met mijn huid.

Het idee dat foundation rechtstreeks op mijn huid ligt vind ik niet zo prettig, maar dat is natuurlijk maar een gevoel.

Verder verhoogt het ook weer de houdbaarheid.

Highlighter gebruik ik vooral op de buitenste helft van mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoeken.
Op jukbeen, cupidoboog en neusbrug vind ik het soms wel mooi bij anderen maar bij mezelf vind ik het er al snel uitzien alsof ik een vette huid heb.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
04-05-2019 06:55
Eens en eens.
Ik trap er weleens in omdat je producten hebt die je poriën zouden verkleinen, het helpt niet.
Oogschaduw primer heb ik nog niet gevonden maar ook daar eigenlijk geen probleem mee dat het raar zou zitten.
Tarte timeless smoothing primer veegt alle poriën tijdelijk van je gezicht af hoor. Kan echt niet zonder. Foundation blijft ook echt veel langer zitten en is ook veel langer mat. Top product :heart:
Sjulia schreef:
04-05-2019 08:35
Tarte timeless smoothing primer veegt alle poriën tijdelijk van je gezicht af hoor. Kan echt niet zonder. Foundation blijft ook echt veel langer zitten en is ook veel langer mat. Top product :heart:
Oh toch maar eens proberen. Ik had via via een keer Mac gebruikt naar Mac is gewoon mijn merk niet.
En die goedkopere van HEMA en Kruidvat etc doen eerder het tegenovergestelde.
Tot dusver ben ik heel tevreden met de dagcrème er gewoon onder maar wat jij beschrijft is wat ik zoek :-D
KimberleySTH schreef:
04-05-2019 07:17
Leuk topic! Ik ben ook een mega make-up junkie. Binnenkort ga ik naar Londen en dan kom ik altijd met een boel nieuwe make-up thuis. Leuk om hier inspiratie te doen! Huda beauty staat in Londen sowieso hoog op mijn lijstje.

Foundation: doubleware Estee Lauder
Concealer: doubleware Estee Lauder of LA Girl Pro concealer (laatste is echt een budget tip! Dekt ontzettend goed)
Poeder: Banana poeder
Contourset: ik heb een poederset van Tarte
Blush: mijn favoriet is Orgasm van Nars
Highlighter: Anastasia Beverly Hills of een liquid highlighter van Urban Decay

Eyeliner: Tattooliner van Kat Von D
Mascara: Better than Sex van Too Faced
Primer: Urban Decay
Oogschaduw: mijn favoriete palletten zijn van Tarte. Ongelooflijk veel pigment in maar volgens mij niet te koop in Nederland.

Iemand nog tips waar ik naar moet kijken in Londen?!
Fluistert: ik heb Huda bij AliExpress besteld. Ken het echte product niet maar ik vind wat ik heb ontvangen prachtig! Voor 22 euro 3 palletes.

De lipstick zou ik niet doen, maar ik ben sowieso slecht met matte lipstick. Die ik had van 'huda' blijft als een malle zitten en was ook wel mooi maar ik vond het zo oncomfortabel. Maar dat vind ik met alle matte lipsticks, Chanel bijvoorbeeld of Mac springt gewoon zo van mijn lippen af, wat voor primer etc ik ook gebruik.
Ik denk dat het officiële product lipstick beter is, want daar hoor ik altijd goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-05-2019 08:35
Tarte timeless smoothing primer veegt alle poriën tijdelijk van je gezicht af hoor. Kan echt niet zonder. Foundation blijft ook echt veel langer zitten en is ook veel langer mat. Top product :heart:
Die heb ik nooit geprobeerd. Maar ik wil alleen ongeparfumeerd op mijn gezicht. Weet jij zo of die geparfumeerd is? Anders ga ik even zoeken.

(Zie, ik heb wel principes, maar ben er ook met een natte vinger weer vanaf te brengen )
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 08:16
Dankjewel voor je bericht.
Naar mijn weten waren er 15 jaar geleden ook geen primers?
Als het geen meerwaarde heeft is het ook niet nodig en lijkt me een goede foundation voldoende.
Welke foundation gebruik jij als ik vragen mag?
Omdat ik alles graag ongeparfumeerd en zonder troep heb, ben ik daar nogal kritisch in. De perfecte heb ik nog niet gevonden, ik moet steeds mengen. Nu op dit moment meng ik Clinique even better refresh (de lichtste kleur, net een fractie te licht voor mij) met de medium cover van Deborah (ook hiervan de lichtste kleur, die is net een fractie te donker ). Dit samen werkt prima.
Wil ik wat minder dekking (eigenlijk zelden )dan gebruik ik die van Je tske Ultee. Die is tamelijk transparant. Een bevriende visagist vindt hem erg mooi bij mij, ik vind hem net een tikje te transparant. Dus wel een aanrader als je van heel natuurlijk houdt.
Jufjoke schreef:
04-05-2019 09:16
Omdat ik alles graag ongeparfumeerd en zonder troep heb, ben ik daar nogal kritisch in. De perfecte heb ik nog niet gevonden, ik moet steeds mengen. Nu op dit moment meng ik Clinique even better refresh (de lichtste kleur, net een fractie te licht voor mij) met de medium cover van Deborah (ook hiervan de lichtste kleur, die is net een fractie te donker ). Dit samen werkt prima.
Wil ik wat minder dekking (eigenlijk zelden )dan gebruik ik die van Je tske Ultee. Die is tamelijk transparant. Een bevriende visagist vindt hem erg mooi bij mij, ik vind hem net een tikje te transparant. Dus wel een aanrader als je van heel natuurlijk houdt.
Bedankt voor de tip, ik ga eens googlen . Merk je het aan je huid als het ongeparfurmeerd en zonder troep is?
Ik hou ook niet van een vol geplamuurde huid, zeker in de zomer niet.
Maar nu ik ook geen 25 meer ben merk ik wel dat ik iets meer dekking kan gebruiken.
Ik heb zojuist van max factor facefinity 3 in 1 foundation besteld en van Rimmel Stay matte poeder.

Ook een highlighter gekocht .
Bourjois Sculpt Light - Highlighter
Tip: bol.com heeft goede make up aanbiedingen momenteel
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 09:50
Bedankt voor de tip, ik ga eens googlen . Merk je het aan je huid als het ongeparfurmeerd en zonder troep is?
Ik hou ook niet van een vol geplamuurde huid, zeker in de zomer niet.
Maar nu ik ook geen 25 meer ben merk ik wel dat ik iets meer dekking kan gebruiken.
Ik ben niet allergisch voor parfum, dus in die zin merk ik dat niet. Maar ik ben altijd een make up - en skincare junkie geweest en vanaf pakweg eind twintig werd mijn huid slechter en slechter. Puistjes, vlekjes, van alles. Hoe meer ik erop smeerde, hoe erger het werd. Toen ben ik me pas echt in huidverzorging gaan verdiepen en besefte ik dat ik het zélf veroorzaakte, dat mijn huid constant geïrriteerd was door bepaalde ingrediënten. En/of een overdaad daaraan. Ik kon me uiteindelijk (het was een hele zoektocht ) vinden in de filosofie van Paula's Choice en Je tske Ultee. Mild zijn voor je huid, irriterende ingrediënten vermijden zoals parfum, harde alcohol, etherische olie, lavendel enzovoorts. Dit hanteer ik nu met religieuze precisie en mijn huid is nu alweer jaren prima in orde. Ik ben nu 42. Maar ik stap nooit meer van die principes af en ben dus qua ingrediënten nog steeds kritisch in wat ik op mijn gezicht smeer.
Dus ja, sinds ik lief ben voor mijn huid zie ik een enorm verschil.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-05-2019 08:35
Tarte timeless smoothing primer veegt alle poriën tijdelijk van je gezicht af hoor. Kan echt niet zonder. Foundation blijft ook echt veel langer zitten en is ook veel langer mat. Top product :heart:
https://www.beautypedia.com/products/cl ... ng-primer/

Ik vind Beautypedia altijd wel een fijn hulpmiddel om te checken of ik een product wil gaan gebruiken of niet. Deze wordt het dus voor mij helaas niet....
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
01-05-2019 14:48
En ik wil nog even reclame maken voor de blenders van de Action: ik vind ze echt heel fijn. Kosten geloof ik 0,80€ of zo, ik koop ze altijd per 10.
Ze zijn bouncy genoeg, vind vb. de blender van KV huismerk echt te hard blijven.
Deze heb ik juist gisteren weg gegooid, ik heb al heel veel merken geprobeerd maar "snap" die blenders volgens mij gewoon niet..

Hoe gebruik je dit? Ik heb de YouTube tutorials opgevolgd, maar mijn foundation wordt er echt super vlekkerig van :(
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
04-05-2019 11:19
Deze heb ik juist gisteren weg gegooid, ik heb al heel veel merken geprobeerd maar "snap" die blenders volgens mij gewoon niet..

Hoe gebruik je dit? Ik heb de YouTube tutorials opgevolgd, maar mijn foundation wordt er echt super vlekkerig van :(
Ik vind aanbrengen met mijn vingers nog altijd het fijnste. Ik heb een foundation kwast (ooit ergens bij gekregen ) maar dat vind ik wat onhygiënisch, dan moet je die weer vaak schoonmaken. Ook zo'n blender sponsje, soms gebruik ik hem wel, maar de voorkeur gaat hier nog steeds uit naar aanbrengen met schone vingers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven