Mode & Beauty alle pijlers

Vroeg grijs worden

28-05-2016 20:58 78 berichten
Ik ben 27 en word helaas al best grijs. Het begon vorig jaar denk ik met hier en daar een witte haar, maar het zijn er inmiddels eigenlijk al teveel om ze te blijven uittrekken.



Zijn er hier meer mensen die zo vroeg grijs worden? Want eigenlijk hoor ik er nooit iemand over, en zie ik het ook niet (maar waarschijnlijk verft iedereen het).



Wat verven betreft, zelf wil ik dat eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, want het moeten bijhouden lijkt me echt vervelend. Iemand nog tips? Voor goede maar betaalbare verf, en wat makkelijk is? Is zelf verven te doen, of kan ik het beter door iemand anders laten doen (ben niet heel handig, maar heb niet heel veel of dik haar, misschien scheelt dat nog....). En hoe vaak moet je zoiets bijwerken?
quote:Monatala schreef op 28 mei 2016 @ 21:22:

En dan begin je met verven, maar ooit stop je en komt De Uitgroei. Dat lijkt me ook geen pretje, waardoor ik er ook serieus over nadenk om gewoon niet te verven.

tja circle of life he, haartjes op mijn benen, er tussen en onder oksel komen ook altijd terug, maar ik blijf scheren.



Die plaatjes van 'mooi' grijs haar (ik vind het nooit mooi overigens) zijn nou niet bepaald mijn grijze haren, stug, donker grijs en gewoon niet mooi. Ik blijf wel verven.
Ik was 16. Eerst kleurspoelingen nu al jaren verven. Het is niet anders.
iemand dit al geprobeerd? http://www.laurent.nl/color-wow-nieuw-bij-laurent/



Dat ga ik toch eens bestellen, om het verven wat uit te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een roodharige die al op haar 30ste begon met grijs worden



Wat Nummerzoveel zegt: highlights en lowlights. 1x in de 3 of 3 en halve maand. Werkt veel beter dan volledig verven leerde de ervaring mij.
Alle reacties Link kopieren
Haarkleur SOS : voor al je vragen over haarkleuring



Er zijn veel merken; ook de kapper kan je adviseren over een merk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:strikjemetstippels schreef op 28 mei 2016 @ 21:22:

Ja, ik ook, was toen ik 27 was al aardig grijs, nu 7 jaar later echt al drie kwart of zo. Heel deprimerend om altijd te moeten verven, nu heb ik ook zwart haar (of ik had dat), en heb ik al meerdere bleeksessies achter de rug om het wat lichter te maken, zo dat het grijze niet zo op valt.



Ik krijg ook minder haar...dat vind ik nog erger. Sowieso vrij vroeg oud :(

Vervelend hè... ik heb wat dat betreft echt de genen van mijn moeders kant, krijg ook vroeg rimpels vermoed ik.



Gelukkig word ik voor de rest wel jonger geschat, en moet ik me soms nog legitimeren als ik alcohol koop.



Ik ga me maar eens langzaam orienteren op haar verven. Begin wel met de makkelijkste optie, zo'n shampoo, en dan kan ik altijd nog naar de meer permanente middelen grijpen als dat niet voldoende blijkt te zijn.
quote:strikjemetstippels schreef op 28 mei 2016 @ 21:27:

iemand dit al geprobeerd? http://www.laurent.nl/color-wow-nieuw-bij-laurent/



Dat ga ik toch eens bestellen, om het verven wat uit te stellen.Zou mooi zijn, nooit van gehoord. Ik geloof nooit zo in dit soort produkten, Maar als het wel werk zou het mooi zijn.
Ik ben totaal geen persoon die veel aandacht aan haar haar besteed. Kapper eens in de zoveel maanden, en dan is het bijknippen en voor de rest zo min mogelijk fratsen. Gebruik ook geen producten anders dan shampoo, dus dit wordt voor mij wel even wennen.
Alle reacties Link kopieren
Colorance, dat is demi-permanent (kappersmerk):





De ontwikkelaar moet je er los bijkopen. Alleen de tube gaat niet werken; de verf moet geactiveerd worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met achttien was ik al flink grijs. Ben regelmatig gefotografeerd op straat. Ook weleens twee schoonmakers in zo'n karretje die me achterna kwamen. Hadden een weddenschap over of het echt was of niet inmiddels veertig en wit. Maar ik verf het al twintig jaar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor mijn 18e al grijs.

Eerst zelf met verf lopen klooien, gewoon zo'n pakje uit de drogisterij.

Toen toch maar eens naar de kapper gegaan (met regelmaat van 2 maanden, anders werd het me te duur) maar was ook geen gezicht aangezien ik met een week of 5 toch al behoorlijke uitgroei had.

Toen een tijdje zelf aan de slag gegaan met professionele verf uit de kapperswinkel. Op zich werkt dit prima en is veel goedkoper dan naar de kapper gaan. Maar als je het zelf verft (zonder hulp van iemand) kan je eigenlijk maar 1 kleur verven. Gekleurde plukjes etc lukt dan niet echt. Aangezien ik 1 kleurtje toch een beetje saai vind bij me zelf, nu toch maar weer bij de kapper beland.

Ik ga elke 5 a 6 weken, de ene keer wordt alles geverfd. De andere keer wordt alleen de uitgroei bijgewerkt en de rest van mijn haar met een kleurspoeling gedaan. En vaak beetje bijknippen. Ben meestal tussen de 50 en 60 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29 en de eerste grijze haren zijn er al. Vooral als ik in het zonlicht sta, zie je het schitteren als een soort zilverdraad (ik ben donkerblond). Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ga verven of dat ik het zo laat. Nu vind ik het nog best charmant, maar misschien dat ik er anders over denk als ik voor 1 of 2 derde grijs ben.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Had op mijn 21e al wat witte haren. Gelukkig valt het tot nog toe niet zo op.
Hier begon het ook toen ik 27 was, ineens zaten er witte haren tussen. Ik durf nu niet te verven omdat ik haaruitval heb, en vind het niet zo erg. Mijn oma had spierwit haar, mijn moeder heeft spierwit haar, ik vind het stiekem wel cool dat ik nu aan de beurt ben.
Ik kreeg ook rond mijn 30e de eerste grijze haren. Volgens mij is dat heel normaal, maar dat beseffen we niet meer omdat de meesten hun haar verven. Inmiddels ben ik 43 en minder grijs dan gebruikelijk voor iemand van mijn leeftijd (ca 10% schat ik). Omdat ik niet verf, lijkt het of ik juist grijzer ben dan de rest
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en verf mijn haar al jaren vanwege de grijze haren. Mijn vriend zegt nu ook gewoon: IBI je hebt uitgroei en volgens mij is het nog grijzer dan eerst.

De eerste tijd vond ik het nog wel vervelend maar ik verwissel gewoon regelmatig van kleur. Ook als ik permanente verf gebruik is het na een paar weken uit mijn haar dus knal ik er dan weer eens wat anders in.

Soms zwart, soms rood, soms donkerbruin. Ik wissel maar af en volgens mij denken de meeste mensen gewoon dat ik haren kleuren leuk vind en niet zozeer dat ik grijs haar probeer te verbergen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Kunai schreef op 28 mei 2016 @ 21:57:

Hier begon het ook toen ik 27 was, ineens zaten er witte haren tussen. Ik durf nu niet te verven omdat ik haaruitval heb, en vind het niet zo erg. Mijn oma had spierwit haar, mijn moeder heeft spierwit haar, ik vind het stiekem wel cool dat ik nu aan de beurt ben. Groot gelijk om trots naturel te blijven, maar verf beinvloedt de haargroei niet. Haar wat losraakt tijdens het verven zat al los. Wel kan het daardoor zwakker worden, immers, de schubben gaan wat uitstaan om de verf toe te laten. Naturel haar heeft de schubben heel strak en glad aangetrokken en daarom glanst het ook zo. Eén verfbeurt wordt door het meeste haar goed verdragen; fijn haar is het snelste te beschadigen, hoe dikker de haren, hoe meer ze kunnen hebben over het algemeen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 28 mei 2016 @ 22:09:

[...]



Groot gelijk om trots naturel te blijven, maar verf beinvloedt de haargroei niet. Haar wat losraakt tijdens het verven zat al los. Wel kan het daardoor zwakker worden, immers, de schubben gaan wat uitstaan om de verf toe te laten. Naturel haar heeft de schubben heel strak en glad aangetrokken en daarom glanst het ook zo. Eén verfbeurt wordt door het meeste haar goed verdragen; fijn haar is het snelste te beschadigen, hoe dikker de haren, hoe meer ze kunnen hebben over het algemeen.Ik zeg ook niet dat verf invloed heeft, alleen dat ik zelf niet durf te verven. Is meer gestoeld op angst dan op wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 28 mei 2016 @ 21:11:

Ik ken een jonge vrouw met een hele grote grijze lok in haar donkere haar. En werkelijk, ik vind het prachtig. Het maakt haar uniek op een hele mooie manier.



Maar als je dat niet wil, dan zou ik niet je hele haar verven, maar kiezen voor een goede kapper die het verft in meerdere tinten. Door verschillende tinten te gebruiken, waaronder grijzige tinten, valt het namelijk veel minder op en hoef je minder vaak naar de kapper. Ik bedoel zoiets: http://www.hairandbodycar ... ads/high-en-lowlights.jpg

En dat kan ook met een donkerdere haarkleur:

http://www.firanet.nl/kap ... e/highlights-zelf-zetten/



Ik doe het zelf, ga 3x per jaar, en niemand zit dat het grijs is.



Grappig, zoals jouw eerste plaatje is het bij mij van nature, nu er grijs doorheen komt. Ik kom er helaas niet al te lang meer mee weg vrees ik, het grijs komt nu snel op.

Nou ja, zilver is het, dat glinstert lekker, dus dat valt ook best op
Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 28 mei 2016 @ 23:04:

Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?



Mijn moeder had ze toen ook nog niet. Mijn opa had ze 80+ nog nauwelijks.

Helaas heb ik de haargenen van mijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Het begon op mijn 25e, het waren er 2. Nu ben ik bijna 31 en heb er een stuk of 10.

Mijn moeder (niet mijn bio-moeder) is 63 en het grootste deel bij haar is nog bruin. Ik vrees dat ik dat niet ga halen.
quote:Moemoe64 schreef op 28 mei 2016 @ 23:04:

Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?Ik ben net iets jonger maar heb een sporadische grijze haar en donker haar.
Ik was geloof ik 19 toen ik zo af en toe een grijze haar zag maar sinds mijn 20/21ste werden het er wel erg veel dat ik eerst ben gaan kleuren met een spoeling maar niet veel later ben overgestapt op verf. Ik probeer het verven zo lang mogelijk uit te stellen maar dat lukt niet altijd want ik merk dat sinds ongeveer een jaar de verf steeds minder goed pakt op grijs haar. Heb het vorige week nog laten verven bij de kapper en als ik nu heel goed kijk zie ik alweer grijze/witte stukjes bij de wortel. En ik heb mijn haar net 3x gewassen.



Heb me er maar bij neergelegd dat mijn haar er niet altijd even verzorgd uitziet want ik weiger ze echt om de 4 weken te verven... wil er toch minimaal 8 weken tussen laten want ik merk ook dat mij hoofdhuid het niet zo geweldig vind steeds. Heb natuurlijke verf geprobeerd maar dat was geen succes met grijs haar.
Eind 30 en nog geen grijze haar. Sorry, maar door dit topic ben ik ineens heel blij met m'n haar. Lijkt me zo'n gedoe dat verven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven