Mode & Beauty alle pijlers

vrolijke kleurige blazers/jasjes, waar? mt. 44

20-02-2021 23:45 32 berichten
Zoals de titel zegt, wil ik heel graag de keuze hebben uit leuke vrolijke jasjes/blazers in damesmaat 44 (borstomvang 109 cm). En ik heb de hele avond al gezocht bij mijn favoriete winkels, maar ik zoek eigenlijk 1 plek waar meerdere van mijn favoriete en vergelijkbare merken samenkomen, waar ik goed op maat kan selecteren en die ook jasjes hebben.
Wie heeft er leuke webadresjes? Want mijn favoriete merken hebben doorgaans weinig met blazers. Dan hebben ze er 1.
Denk aan 4funkyflavours, zilch, king louie, tante betsy, bakery ladies, mooi vrolijk etc.
Ik ben nu eenmaal gezegend met een flinke boezem en kom bij een merk als funkyflavours of zilch niet snel aan de goede maat. Tante betsy of mooi vrolijk heeft mijn maat wel, maar dan is het al snel een bomberjack achtig iets. En doorsnee winkels hebben bijna nooit iets met een mooie print. Het hoeft niet hysterisch, als het maar niet saai is. Een mooi en grafisch retro patroontje is ook leuk. Hoeft echt geen uit elkaar geknalde vaas met bloemen te zijn. Als het maar afstapt vd het saaie eentonige grijs, zwart, bruin en een enkele keer rood of met de eeuwige tijgerprint. Die heb ik nu ook wel gezien. Tenzij op een hele blitse knalkleur manier. En om het dan nóg wat lastiger te maken, ik hou van getailleerd. Niet het jaren 80 boyfriend brede model wat bij mij als een vormeloze zak om me heen zit.

nog steeds wel veilig, maar het begint al wat te durven
Afbeelding
beetje retro Afbeelding

Deze gaat lekker
Afbeelding

Ik hoor graag jullie geheime adresjes voor de wat vollere vrouw (maat xl of 44).
Het lukt me vaak wel hoor om mooie getailleerde blazers te vinden die getailleerd zijn. Volgens mij klopt het idee van cup B niet als standaard maat. Want dames met maat 44/46 of hoger, hebben zelden een B cup. Eerder een D of E. Dus hoe breder, hoe meer ruimte om de buste. Is ook wel logisch.

Klopt, ik hou niet van boyfriend blazers. Dat is nu wel een beetje in de mode, lange vierkante vormeloze zakken met brede schouders(vulling). Erg lelijk de mode van dit moment. Ontzettend onvrouwelijk, vormeloos en kleurloos.
Alle reacties Link kopieren
Wattenbolleke schreef:
21-02-2021 11:06
Staan de revers dan niet open/te ver naar buiten?
M'n eigen blazers geen last van. Enkele keer dat het voorkomt, maar die koop ik dan niet. In ieder geval veel betere kans op een passend model dan met knopen die hoog uit komen.
Ik draag juist altijd getailleerde blazers, maar weer heel klassiek in zwart, navy, ruitje etc. Daar heeft to dus helaas niets aan. Die oversized modellen vind ik echt helemaal niks, alle vorm weg.

Voorbeeldje van wat ik bedoel (2 korte getailleerde modellen):
Knoop zit hier nog op de (onderkant van) de borst https://www.debijenkorf.nl/benetton-bla ... 8813000000

Knoop zit bij deze een stuk eronder https://www.debijenkorf.nl/taifun-blaze ... 1055800000

Daar let ik dus altijd op om weinig last te hebben van trekken bij m'n voorgevel. Maargoed, nu nog in kleur voor to 😉
tinytiny wijzigde dit bericht op 21-02-2021 22:54
51.62% gewijzigd
Ik ben gek op oversized boyfriend blazers, maar ik snap inderdaad heel goed dat niet iedereen dat mooi vindt, het is nogal specifiek.

Vreemd altijd dat andere dingen dan bijna niet meer verkrijgbaar zijn, want ik ben er van overtuigd dat veel vrouwen nog steeds wel van getailleerd houden.
Tonytiny, ik heb ook de klassieke jasjes. Die draag ik ook met plezier. Ik hoop nu wat uit te breiden met kleur. Misschien heb ik een zonnesteek haha. Maar zo in het mooie zon seizoen mag het van mij ook weer wat feestelijker. Ik draag idd de jasjes net als jij. Met de knoop lager. Bijna nooit een probleem.

Helaas vanavond geen tijd gehad. Maar er komt deze week een jasje. Dat is zeker. Ik laat wel weten welke het geworden is.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je wat leuks gaat vinden! Zag toevallig ook een erg leuk rood jasje voorbij komen toen ik de voorbeelden aan het zoeken was. Tis geen printje, maar vind het wel een lekkere knalkleur en leuke aanbieding https://www.debijenkorf.nl/expresso-ken ... 1440900000
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
21-02-2021 23:34
Hoop dat je wat leuks gaat vinden! Zag toevallig ook een erg leuk rood jasje voorbij komen toen ik de voorbeelden aan het zoeken was. Tis geen printje, maar vind het wel een lekkere knalkleur en leuke aanbieding https://www.debijenkorf.nl/expresso-ken ... 1440900000
Vind dit meer een kleur voor de winter. Niet echt lekker zomers.

TO, en een effen blazer in een knalkleur met een shirt met print eronder?
Alle reacties Link kopieren
Juffrouw Jansen heeft soms leuke printjes (naast wat bravere jasjes). Mooie pasvorm, dat dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven