Mode & Beauty alle pijlers

Waar bewaar jij je zomerkleding in de winter?

10-10-2018 08:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik heb op zich een grote kledingkast (nog groter gaat niet passen vrees ik) maar niet groot genoeg om daar zomer- én wintekleding in te bewaren..
Waar en hoe bewaren jullie je zomerkleding in de herfst/winter en in je winterkleding in het voorjaar/zomer?
Alle reacties Link kopieren
In principe kan ik alles doordragen maar 's winters kies ik wat rustiger tinten en geen vrolijk geel en roze dus de winterse stapels zet ik dan vooraan en de zomerstapels achteraan. Maar ik kan er ook wel overheen kijken. De jassen gaan de kledingkast in en de winterjassen komen in de garderobe te hangen. Evenals winterschoenen.

Maar pas eind oktober.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een stoffen doos/kist van Ikea en daar doe ik de echte zomer/winterkledingstukken (de echt warme jurkjes, wollen jasjes, wollen vesten, strandjurkjes, zomershirts etc). Zo’n doos kan eventueel onder je bed of op de kast, maar ik heb er een plank in mijn kast voor vrijgemaakt.

Ik heb wel echt best wat kleding die ik alleen draag in zomer of winter. Zo draag ik in de winter echt vrijwel nooit shirts of jurkjes met korte mouwen, dus die berg ik grotendeels op zo tegen eind oktober. En ik heb veel kleding, vind ik leuk en daarnaast heb ik een werkgarderobe en kleding die ik thuis draag.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
10-10-2018 08:46
Wat ik me dan afvraag; wat doe je voor werk en hoe lang doe je met kleding? Ik bedoel, wij hebben op het werk geen airco, grote ramen, een plat dak. Laat ik het zo zeggen; afgelopen zomer haalden we de krant als zijnde ´warmste bebouwde deel van heel Nederland. De kleren die ik in de zomer aan heb, nou, die kunnen ´s avonds echt wel de was in. Als ik vervolgens vier of vijf dagen achter elkaar moet werken heb ik aan die ene meter van jou dus al niet genoeg.

En in de winter staat de verwarming aan of uit. Het gebouw is oud en we hebben er niet echt invloed op. Dus in de winter heb ik jouw meter elke dag dat ik werk al nodig, want ik trek dan een broek aan, een hemdje, blouse, colbertjasje en sjaaltje. Staat de verwarming aan of heb ik met klanten in de etalage gezeten, dan kunnen blouse en colbertjasje ook wel weer de was in. De dag daarna heb ik dan een frisse set nodig.

En in deze tijd van het jaar vind ik het helemaal lastig. In de ochtend heb je drie lagen nodig, in de middag kun je zo ongeveer in je bikini in de tuin liggen, zodra de zon weg is heb je weer meer nodig.

Dikke wintertruien heb ik dan weer niet. Juist omdat je dan niet makkelijk iets uit kunt trekken. Ze zien me op het werk al aankomen ;-D
Aan 1 meter kledingrek kunnen wel 30 a 35 dingen hangen hoor. Ik draag ook elke dag een schone top (broeken meestal 2 dagen). Ik werk op een kantoor en zie er altijd wel redelijk netjes uit. Dezelfde kleding heb ik in het weekend aan. Ik doe 1, soms 2x, in de week mijn was.
lilalinda schreef:
10-10-2018 08:44
voor mij is kleding ook 'hobby', ben mijn eigen aankleedpop ;)
Hier hetzelfde. Ik hou ook erg van afwisseling. En van jurkjes.
Lady_Day schreef:
10-10-2018 08:50
Aan 1 meter kledingrek kunnen wel 30 a 35 dingen hangen hoor. Ik draag ook elke dag een schone top (broeken meestal 2 dagen). Ik werk op een kantoor en zie er altijd wel redelijk netjes uit. Dezelfde kleding heb ik in het weekend aan. Ik doe 1, soms 2x, in de week mijn was.
Ja ik heb twee kleine kinderen, dus mijn kleding kan eigenlijk elke avond wel de was in. Zit altijd wel ergens een veeg pindakaas, rozijnenplaksel of snot.
En werk in een behoorlijk koude ruimte. En in de winter lijkt het nog kouder.
Ik draag nu naar mijn werk een onderhemd, dan een thermoshirt van wol en dan een trui met lange mouwen.
Nu ben ik wel een koukleum. Van mij mocht het continu 30+ graden zijn
Alle reacties Link kopieren
hihi sansa, je avatar is wel geinig in dit topic... stel me daar nu een korte broek bij voor :hihi:


ik doe ook dingen vacuum verpakken of gewoon plat in plastic onder het bed schuiven
Lorem Ipsum
Wij hebben een kamer over waar ik een grote kledingkast heb staan en sinds mijn man overleden is heb ik ook zijn gedeelte van de grote kledingkast op de slaapkamer. Op zolder heb ik nog een kast met carnavalskleding .
Alle reacties Link kopieren
Wij delen een kledingkast, dus beide ongeveer een meter breed om te vullen pp.
Alles ligt hier door elkaar, maar het is niet zo veel dat scheelt.
Korte broeken of rokjes verplaats ik naar de achterste stapel in het leg-gedeelte, Alles wat ik vaak draag leg ik vooraan in de kast. T-shirts draag ik ook in de winter met een vest erover.
Dingen zoals feestjurken, pakken, jassen etc hangen op zolder op een kledingrek.

Eigenlijk heb ik te weinig kleding, vaak zit alles tegelijk in de was ook. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2018 08:36
Vacuum verpakt en dan de zolder op
Dit vind ik nog wel een hele zinnige oplossing. Met name winterjassen nemen hier zoveel ruimte in en eigenlijk dragen we ze bijna nooit. Ik heb ze zelf in zo'n ikea opbergding zitten. Die past precies op de bovenste plank van de Pax-kast. Maar vacuüm zouden ze nog minder ruimte innemen.

To, heb je al eens naar de indeling van je kast gekeken of deze wel handig is. De vorige bewoners van mijn huis hadden een inloopkast gemaakt, want zij hingen alles op. Dat nam super veel ruimte in, dus wij hebben de hangstangen vervangen door legplanken. Vervolgens bleek de kast veel te groot. :facepalm:

Sowieso kan het geen kwaad om kritisch door je kast te gaan. De laatste keer kwam ik kleding tegen die al meer dan 10 jaar oud was en al lang en breed niet meer paste of modern waren. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
10-10-2018 08:54
En werk in een behoorlijk koude ruimte. En in de winter lijkt het nog kouder.
Ik draag nu naar mijn werk een onderhemd, dan een thermoshirt van wol en dan een trui met lange mouwen.
Nu ben ik wel een koukleum. Van mij mocht het continu 30+ graden zijn
De hele week zal het 20-25 graden zijn! Kom je dan niet om van de hitte op weg naar je werK? :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar mijn seizoenskleding in een water dichte berging.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 van deze staan (1 voor mij, 1 voor zoon) en wissel de kleding tussen dit en de kleerkast:

https://www.ikea.com/be/nl/producten/ba ... -59252637/

Ik kan blijkbaar geen plaatjes plakken.

En euh, natuurlijk is er een verschil tussen zomer - en winterkleding. Daarenboven heb ik ook nog tussenseizoenspullen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
retrostar schreef:
10-10-2018 09:09
De hele week zal het 20-25 graden zijn! Kom je dan niet om van de hitte op weg naar je werK? :)
Als ik ‘s ochtends de deur uitga is het amper 10 graden.
retrostar schreef:
10-10-2018 09:09
De hele week zal het 20-25 graden zijn! Kom je dan niet om van de hitte op weg naar je werK? :)
Ik vertrek om 7 uur in de ochtend naar mijn werk. Dan heb ik over die lagen nog een winterjas aan en handschoenen. En dan heb ik het de eerste 5 minuten echt niet warm.
Als ik terugfiets is het rond half zeven in de avond en dan heb ik mijn jas open of uit. Dat gaat dan prima
Alle reacties Link kopieren
Bij mij past alles in mijn kast. Het gros van wat ik in de zomer draag, draag ik ook in de winter. Die paar echt seizoensspecifieke kledingstukken nemen niet zoveel ruimte in (jurkjes, shorts).

Kijk eerst eens wat je nog wil bewaren, wat je vaak hebt gedragen, en wat voor volgend jaar nog goed is. Bewaar die spullen dan in een vacuümzak.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleding gaat in een grote koffer in de berging, afhankelijk van het seizoen want ik woon erg klein. Standaard 2 kleine ikea kledingkasten (van die kinderkamerdingen lol)

Soms verkopen we kleding weer door. Een deel verkocht op een vlooienmarkt vorige week a 63 euro voor ca 15 kledingstukken (ook ander spul hoor, totaal 340 ofzo)

Sommige kleding is wel al 8 jaar oud ofzo. Je gaat toch weer terug naar je lievelingsitems en dan blijven sommige kledingstukken hangen en langer goed. Maar omdat iets oud is doe ik het niet automatisch weg als het er nog mooi uit ziet en tijdloos is. En ach als je lang genoeg wacht met bepaalde dingen komen ze weer terug
Alle reacties Link kopieren
In van die doorzichtige Ikea bakken op zolder.
Voor de jassen en schoenen heb ik een kast op zolder. De kleding stop ik in mijn koffers en zet ik ook op zolder. Heb wel nagedacht over vacuüm verpakken maar ik red het zo allemaal nog net. Als dochter straks meerdere jaren met haar kleding doet ga ik denk ik wel over op vacuüm verpakken.

Ik heb op zich niet ontzettend veel kleding, maar ik hou er niet van als al mijn kleding op grote stappels ligt. Dan raak ik het overzicht een beetje kwijt dus liever een wat legere kast en het spul wat ik toch niet ga dragen uit het zicht.
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet echt een kast , ik slaap op zolder alles schuin.. dus ik heb een soort rekje.. Ik doe mijn zomerkleding in een koffer en zet deze achter het schot.
Ik heb een hoge kast, ben klein, en ik doe de kleding van het andere seizoen in grote bakken en die zet ik bovenin.
Winterjassen in een bak op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
ik eigenlijk ook niet maar echte zomerjurkjes gaan na het seizoen in mijn extra kast en daar haal ik dan de dikke wolle vesten etc weer uit en die gaan in mijn normale kast.

Het gros van mijn kleding is echter 4 seizoenen. Zelfde met mijn schoenen, de open sandaaltjes uit mijn schoenen kast maken plaats voor de laarsjes etc
Ik snap nooit zo goed dat onderscheid, ik heb vesten ook in de zomer aan, en T-shirts ook in de winter. Alleen de jas is niet hetzelfde.

Alles past prima in een kleine kast, paar plankjes.
Misschien heb je dan teveel kleding?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pax van 4 mtr voor mij alleen zomer spul ligt nu helemaal bovenin , en de kinderen hebben van die plastic rol boxen op zolder , die wissel ik 2x per jaar met zomer/winter kleding
pipootje schreef:
10-10-2018 12:26
Ik snap nooit zo goed dat onderscheid, ik heb vesten ook in de zomer aan, en T-shirts ook in de winter. Alleen de jas is niet hetzelfde.

Alles past prima in een kleine kast, paar plankjes.
Misschien heb je dan teveel kleding?
Ik snap niet dat jij niet snapt dat verschillende mensen zich verschillend kleden. Ik draag geen t-shirts in de winter, ik draag dan alleen longsleeves, blouses en jurken met lange mouwen. Verder heb ik in de winter dikke wollen vesten (en op werk:wollen jasjes) aan. In de zomer draag ik dat allemaal weer niet. En ja, ik heb ook wat ‘tussen’kleding die ik het hele jaar door draag. Die kleding hangt gewoon altijd in mijn kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven