Mode & Beauty alle pijlers

Waar bewaar jij je zomerkleding in de winter?

10-10-2018 08:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik heb op zich een grote kledingkast (nog groter gaat niet passen vrees ik) maar niet groot genoeg om daar zomer- én wintekleding in te bewaren..
Waar en hoe bewaren jullie je zomerkleding in de herfst/winter en in je winterkleding in het voorjaar/zomer?
lilalinda schreef:
10-10-2018 08:44
voor mij is kleding ook 'hobby', ben mijn eigen aankleedpop ;)
Leuk, hier net zo!
pipootje schreef:
10-10-2018 12:26
Ik snap nooit zo goed dat onderscheid, ik heb vesten ook in de zomer aan, en T-shirts ook in de winter. Alleen de jas is niet hetzelfde.

Alles past prima in een kleine kast, paar plankjes.
Misschien heb je dan teveel kleding?
Weet je hoe leuk het is om als de eerste zonnestralen komen je zomerspullen weer uit te pakken! Ik ben zo gehecht aan sommige kledingstukken en vooral sandaaltjes en slippers....
Zo fijn om die weer uit te pakken.
En wat dan helemaal leuk is, is dan sorteren en dan te bedenken dat je bepaalde dingen MOET hebben ter aanvulling.
En dan weer zaken weg te doen (ben nu met de winterspullen bezig, stuk minder leuk. Truien en sjaals doen het toch niet voor me en dan denk ik altijd heel chaggerijnig: nou, alles kan nog wel een jaartje mee).
Let eens op de indeling van je kast.

Hangbakjes onder je planken voor sokken, ondergoed, sjaals etc.
Blouses, colbertjes, jasjes, broeken hangen. De rest opgevouwen opstapelen.

Voorin stapels huidige seizoen, achterin stapels andere seizoen.

Winterjassen/ zomerjassen in een doorzichtige plastic grote opberg op zodat je ziet wat er in zit. Stapelbaar. Dus meer boxen op elkaar in een hoek.
Schoenen in garage in stapelbaar. Er bestaan ook hangsystemen voor schoenen. Etiketje op dozen welke schoenen er in zitten.
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
Maar bepaalde kleding kun je toch alleen maar in een bepaald seizoen aan? Dikke wollen truien en jassen bijvoorbeeld. Die hoeven dan niet in de zomer in de kast te liggen van mij. Ook draag ik in de zomer toch wel andere kleuren dan in de winter.
Het-groepje schreef:
10-10-2018 12:48
Weet je hoe leuk het is om als de eerste zonnestralen komen je zomerspullen weer uit te pakken! Ik ben zo gehecht aan sommige kledingstukken en vooral sandaaltjes en slippers....
Zo fijn om die weer uit te pakken.
En wat dan helemaal leuk is, is dan sorteren en dan te bedenken dat je bepaalde dingen MOET hebben ter aanvulling.
En dan weer zaken weg te doen (ben nu met de winterspullen bezig, stuk minder leuk. Truien en sjaals doen het toch niet voor me en dan denk ik altijd heel chaggerijnig: nou, alles kan nog wel een jaartje mee).
Haha, herkenbaar! Een fijn weerzien altijd met de zomerkleding die ik soms helemaal vergeten was! Ben nu ook net bezig om alles weer om te wisselen en de kasten schoon te maken. Leuk karweitje vind ik altijd. En dan lekker nieuwe combinaties maken met kleding die er nieuw bijgekomen is, waar ik dan een foto van maak zodat ik ze onthoud. Kan ik zo een dag zoet mee zijn. En inderdaad; lijstjes maken van wat nog ontbreekt en dan lekker shoppen!
Ik heb alles in een kast, een grote kast. Op mijn werk is het in de zomer en de winter altijd warm. Ik draag jurkjes met korte mouw met vestjes/jasjes of een t-shirt met een vestje.
Thuis draag ik in de zomer 's avonds laat ook een dikke hoodie of een warm vest. Ik wil graag alles binnen handbereik hebben.

De jassen hangen gewoon het hele jaar aan de kapstok. Zo kun je op een koude herfstdag half september je winterjas aantrekken, om op een dag als vandaag je zomerjas weer aan te trekken.

Ik heb wel een bak met mutsen, handschoenen en sjaals. Die zet ik nu een plank lager, zodat we er beter/makkelijker bij kunnen.
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
10-10-2018 14:20
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.

Ik heb de hele zomer in Flared tricot broeken gelopen die doe ik in het najaar echt niet aan, ook niet de zwarte . Echt een zomer stofje .

Net als jurkjes met spaghetti bandjes
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-10-2018 12:48
Weet je hoe leuk het is om als de eerste zonnestralen komen je zomerspullen weer uit te pakken! Ik ben zo gehecht aan sommige kledingstukken en vooral sandaaltjes en slippers....
Zo fijn om die weer uit te pakken.
En wat dan helemaal leuk is, is dan sorteren en dan te bedenken dat je bepaalde dingen MOET hebben ter aanvulling.
En dan weer zaken weg te doen (ben nu met de winterspullen bezig, stuk minder leuk. Truien en sjaals doen het toch niet voor me en dan denk ik altijd heel chaggerijnig: nou, alles kan nog wel een jaartje mee).
doe ik ook
verwelkomde laatst mijn vesten als oude vrienden :)
Ttroeteltje schreef:
10-10-2018 14:20
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.
Ik heb geen jurken :)
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
10-10-2018 14:20
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.
In de zomer heb ik altijd lange broeken aan (travelstof) en in de winter bijna alleen maar jurken met panty. Ik draag in de zomer geen jurken en in de winter maar een paar broeken (jeans of een wat nettere van iets dikkere stof).
Hier ligt alles in één kast. Dus zomer- en winterkleding door elkaar, want er is geen ruimte voor een tweede kast.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
10-10-2018 16:44
Hier ligt alles in één kast. Dus zomer- en winterkleding door elkaar, want er is geen ruimte voor een tweede kast.
Toen man en ik nog in klein appartement woonden moesten we een kast delen en deden we de kleding van andere seizoen in plastic rol boxen op de vliering /berging zetten .
Heb graag overzicht in mijn kast.
I
sandy1974 schreef:
10-10-2018 16:51
Toen man en ik nog in klein appartement woonden moesten we een kast delen en deden we de kleding van andere seizoen in plastic rol boxen op de vliering /berging zetten .
Heb graag overzicht in mijn kast.
I

Ik heb ook graag overzicht, maar het is voorlopig niet anders. We wonen heel klein (studio, dus slechts twee ruimtes; badkamer en slaap-/woonkamer). Er is geen plek voor een tweede kast en ook geen vliering of berging.
Ttroeteltje schreef:
10-10-2018 14:20
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.
Ik denk dat ik 2-3 echte winterjurken en 2-3 echte zomerjurken heb. De rest draag ik dus het hele jaar door. In de winter met een vestje of jasje, ind e zomer zonder :)
Zomerspullen gaan bij mij in een ladenkast van Ikea en de winterspullen haal ik daaruit tevoorschijn en die gaan in mijn kast op de slaapkamer ( stapels longsleeves, winterjurkjes/rokken, vesten, truien etc.
Hier: Alles door elkaar en geen verschil tussen winter en zomer.

Het jurkje dat ik in de zomer met een t-shirtje draag, draag ik in de winter met een longsleeve onder.
Diezelfde longsleeve draag ik ook in de zomer bij wat minder weer met bijvoorbeeld een open vestje over.

Het t-shirt dat ik in de zomer onder het jurkje draag of los draag, kan in de winter dienen onder een trui.

Broeken draag ik al helemaal het hele jaar door tot ze uit elkaar vallen van de slijtage.

Ik heb ook geen bergen kleding. Dat helpt.
Ttroeteltje schreef:
10-10-2018 14:20
Zomerjurken en winterjurken...dat zijn toch totaal andere stoffen.....in de zomer draag je geen winterjurk en andersom??

Ik zou me heel gek voelen dan....en volledig miskleed.
Een jurk is hier toch echt gewoon een jurk.
Dat ding spreekt niet, dus zegt mij niet wanneer het zogezegd gedragen zou moeten worden.

Hoogstens pas ik dus aan wat ik erbij / eronder draag.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Belg007 post_id=29113220 time=1539189254 user_id=376630]
Een jurk is hier toch echt gewoon een jurk.

Zie ook vaak kindjes in de winter met zomerjurk je met dikke maillot en vestje erbij vind ik zo
Armoedig uitzien
Wat is er dan zomers aan?

Ik heb 1 jurkje met lange mouw in een gebreide stof. Dat is een winterjurk. Verder zijn alle tricotjurkjes met geen uitgesproken winters/zomers tafereel erop gewoon een elke-dag-van-het-jaarjurk.
Ik wissel dingen om naar een wat moeilijker te bereiken kast. Ja, ik heb heel veel, en nee, ik doe niets weg. Ik vind het juist zo leuk om te winkelen in mijn eigen garderobe en soms weer dingen van jaren terug tevoorschijn te halen.

En ja, sommige dingen zijn voor beide seizoenen, maar gebreide wollen jurken niet, en linnen broeken en mouwloze blouses ook niet. In de zomer draag ik ook minder bordeauxrood en bruin en mijn leren broeken ken dan ook minder aan bod.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 19:40
33.62% gewijzigd
stippensokken schreef:
10-10-2018 08:14
Als het niet in je grote kast past, heb je waarschijnlijk teveel kleding...

Maar dat is geen antwoord op je vraag denk ik.
Mijn kleding past gewoon in een Ikea Pax kast van 1 meter breed.
Oh jee, ik heb 3 meter Pax en dan nog ladekasten en rolbakken voor ondergoed, t-shirts en schoenen...
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-10-2018 19:36
Oh jee, ik heb 3 meter Pax en dan nog ladekasten en rolbakken voor ondergoed, t-shirts en schoenen...
Had ik ook. Heb al iets van 75% van mijn kleding weggedaan. Alles wat nu op mijn 1 meter lange kledingrek hangt vind ik fantastisch. En waar ik eerder 4 paar schoenen van 100 euro kocht terwijl ik dat ene paar van 400 euro te duur vond, koop ik nu dat ene paar van 400 euro en draag ze bijna elke dag met heel veel plezier. Ik koop nog maar heel weinig maar wel alleen wat ik echt heel mooi vind. Ik heb maar iets van 30 dingen aan mijn rek hangen en toch heb ik altijd iets leuks om aan te trekken. Er hangt niet heel veel, maar wat er hangt is topkwaliteit en past perfect.

Zie jij door de bomen het bos nog dan?
Pavlovski schreef:
10-10-2018 19:33
Wat is er dan zomers aan?

Ik heb 1 jurkje met lange mouw in een gebreide stof. Dat is een winterjurk. Verder zijn alle tricotjurkjes met geen uitgesproken winters/zomers tafereel erop gewoon een elke-dag-van-het-jaarjurk.
Een katoenen jurkje met korte of geen mouwen in een lichte kleur en stof (katoen/linnen), voor kinderen bijvoorbeeld met ijsjes/palmbomen/zonnetjesmotief. Dat draag ik niet in de winter, en mijn dochters ook niet. Ik vind zoiets er niet uitzien als je het combineert met een panty/maillot en een dik vest. En ik draag eigenlijk vanaf eind oktober ongeveer ook geen korte mouwen meer. Veel te koud.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag veel van mijn kleding het hele jaar door, alles wat echt alleen voor 1 seizoen is leg ik in de berging (als mijn kast propvol zit, want dat doe ik lang niet altijd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven