Mode & Beauty alle pijlers

Waar bewaar jij je zomerkleding in de winter?

10-10-2018 08:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik heb op zich een grote kledingkast (nog groter gaat niet passen vrees ik) maar niet groot genoeg om daar zomer- én wintekleding in te bewaren..
Waar en hoe bewaren jullie je zomerkleding in de herfst/winter en in je winterkleding in het voorjaar/zomer?
Alle reacties Link kopieren
In van die vacuümzakken in een rolbak onder mijn bed. Klein huis :-D
Lady_Day schreef:
10-10-2018 19:51
Had ik ook. Heb al iets van 75% van mijn kleding weggedaan. Alles wat nu op mijn 1 meter lange kledingrek hangt vind ik fantastisch. En waar ik eerder 4 paar schoenen van 100 euro kocht terwijl ik dat ene paar van 400 euro te duur vond, koop ik nu dat ene paar van 400 euro en draag ze bijna elke dag met heel veel plezier. Ik koop nog maar heel weinig maar wel alleen wat ik echt heel mooi vind. Ik heb maar iets van 30 dingen aan mijn rek hangen en toch heb ik altijd iets leuks om aan te trekken. Er hangt niet heel veel, maar wat er hangt is topkwaliteit en past perfect.

Zie jij door de bomen het bos nog dan?
Oeps, niet om blasé te doen, maar ik geef sowieso al makkelijk 400-500 uit aan schoenen of jassen enzo [insert blushing smiley]. Uitschieter van 750 hebben we het niet meer over, dat was echt te gek en dat wil ik echt niet meer. Het is echt niet dat mijn kast vol goedkope dingen hangt. Maar daarom gaat het ook jaren mee en ik gooi niet zo een paar laarzen van 500 bij de Zak van Max. Maar ook al gaat het jaren mee, ik heb toch geen zin om elke week hetzelfde aan te hebben. Ik draag bijna nooit twee dagen dezelfde schoenen. Misschien heb ik een probleem! Overigens doe ik ook wel regelmatig dingen weg hoor. Maar ik koop ook bij...

Ja, ik weet heel goed wat ik heb, maar soms moet ik inderdaad even ploegen om het te vinden. Ben vaak heel specifiek op zoek naar dat ene truitje of die ene rok.
SallySpectra* schreef:
10-10-2018 20:03
Een katoenen jurkje met korte of geen mouwen in een lichte kleur en stof (katoen/linnen), voor kinderen bijvoorbeeld met ijsjes/palmbomen/zonnetjesmotief. Dat draag ik niet in de winter, en mijn dochters ook niet. Ik vind zoiets er niet uitzien als je het combineert met een panty/maillot en een dik vest. En ik draag eigenlijk vanaf eind oktober ongeveer ook geen korte mouwen meer. Veel te koud.
De tijd van katoenen jurkjes ligt voor mijn dochter ook al even achter haar, maar je hebt gelijk: dat soort jurkjes/kleding moet je niet het hele jaar door willen dragen. Mijn dochter heeft wel een meer uitgesproken winter/zomergarderobe.

Op mijn werk is het het hele jaar door zo'n 22-25gr. Ik loop daar dus altijd met korte mouw. Ik heb 2 of 3 jurkjes met lange mouw, maar die draag ik amper. Ik heb wel veel vestjes en jasjes, die bij mijn jurkjes passen, zodat ik ze in het weekend ook bij feestjes kan dragen.
De korte broeken en echt zomerdingen gaan in een tas op zolder. Daar haal ik wintertruien en lange laarsjes weer vandaan. Ik bewaar alles en kan moeilijk weggooien. Laatst was ik erg blij met een kleinere maat spijkerbroek die nu weer past. De broeken die nu iets te wijd zitten gaan op zolder voor het geval mijn gewicht de andere kant op schommelt. Ik vind het zonde om daarvoor steeds nieuwe broeken aan te schaffen. Ik hou van combineren en soms ontdek ik dat iets ouds heel leuk staat met iets nieuws.
Klaasjebezigbaasje schreef:
12-10-2018 09:27
Ik hou van combineren en soms ontdek ik dat iets ouds heel leuk staat met iets nieuws.
Niks leuker dan shopping your stash!
Nu ik erover nadenk, hing bij ons vroeger ook alles gewoon in dezelfde kast. Zomer- en winterkleding bij elkaar.

Als ik nu de ruimte zou hebben, zou ik het ook niet gaan scheiden denk ik. Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat ik dat zou kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slaapkamer ingericht als kledingkamer met 4 tweedeurskasten. Dus alles blijft in dezelfde kast.
Dekasten zijn niet propvol want ik wil geen stapel van 10 shirts op elkaar. Gewoon alles ruimtelijk ingedeeld
Alle reacties Link kopieren
Ik los dit op om door als het echt koud wordt mijn zomerkleding door te spitten. Alles wat ik niet draag gaat in de vuilniszak, alles wat ik nog wel draag gaat naar zolder. Zo ook met mijn winterkleding.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de ruimte had zou ik alles gewoon in de kast hangen maar helaas. Ik ben van plan komende week alles uit te gaan zoeken. Dat helpt dan wel weer mee om niet te veel onnodige dingen in huis te hebben die je toch niet draagt
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
ja natuurlijk wel. Je draagt toch geen spaghettijurk met slippers in de winter? Of een dikke wollen coltrui in de zomer?

Ik wil die 2 graag gescheiden houden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-10-2018 12:48
Weet je hoe leuk het is om als de eerste zonnestralen komen je zomerspullen weer uit te pakken! Ik ben zo gehecht aan sommige kledingstukken en vooral sandaaltjes en slippers....
Zo fijn om die weer uit te pakken.
En wat dan helemaal leuk is, is dan sorteren en dan te bedenken dat je bepaalde dingen MOET hebben ter aanvulling.
En dan weer zaken weg te doen (ben nu met de winterspullen bezig, stuk minder leuk. Truien en sjaals doen het toch niet voor me en dan denk ik altijd heel chaggerijnig: nou, alles kan nog wel een jaartje mee).
jaaa!
Maar truien en sjaals word ik ook wel blij van.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat de echte zomerkleding in een bak naar zolder.
Een deel draag ik alle seizoenen en dat blijft.
Ik denk dat ik eigenlijk veel meer kleding heb dan absoluut nodig. Ben er nog niet uit.voor mezelf waarom ik zo'n kleding tic heb bij perioden. Deel is emo gerelateerd....
Als ik een deel niet opruim dan heb ik geen overzicht meer en dan word ik zenuwachtig. Ik wil in de winter geen zomer kleding zien liggen en omgekeerd.
Ik heb de helft van een pax van 4.meter met aan de ene kant planken en draadmand en andere kant kleding stang waaronder pyamas ed liggen.
Kast zit vrij vol..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Weggooien of weggeven doe ik ook weinig. De keren dat ik het deed kreeg ik later spijt omdat dat ene stuk nou net heel leuk had gepast bij iets dat ik nieuw aanschafte. Dus nu bewaar ik alles. Alleen als het versleten is of ik het echt lelijk vind gaat het weg. Ik heb nogal veel kleding, zowel zomer als winter, en ook veel schoenen en tassen, lingerie en badkleding. Ik moet wat te kiezen hebben en kan er echt van genieten om een middagje nieuwe combinaties te maken. Echte zomerkleding draag ik niet in de winter, dat voelt inderdaad "miskleed". Die stoffen zijn ook veel te koud. Korte mouwen met een vest voldoet voor mij echt niet in de winter, dan heb ik lange mouwen nodig en liefst iets met veel wol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven