Mode & Beauty alle pijlers

Wat doe ik met mijn lelijke tatoeage?

23-09-2023 06:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal,

Aangezien het nu toch al dagen over tatoeages gaat kan deze er ook nog wel even bij. Ik ben door die topics extra gaan nadenken over mijn tatoeage en besef me dat ik er toch wat mee wil.

Ik heb dus een tatoeage waar ik niet blij mee ben ( wel meerdere helaas maar deze is het me een doorn in het oog), op een zichtbare plek, mijn linker onderarm. Een stukje tekst van zo'n 12 cm aan de binnenkant van mijn arm. En hij is dus helaas lelijk gezet, grof en ik erger me al jaren vreselijk aan. :'(
Ik vind hem echt niet mooi. Ik ben een paar jaar geleden bij een goede artiest in Amsterdam geweest omdat ik hem graag wilde laten bedekken maar die zei dat het niet mogelijk was en dat je hem er altijd door heen zou blijven zien, tenzij je hem super donker maakte.
Er om heen iets maken en hem verfraaien kan wel maar ik zie niet echt in hoe het dan niet een halve sleeve gaat worden, daar heb ik dus niet echt behoefte aan.

Ik heb dus een paar opties in mijn ogen:
-weg laten laseren, wat duur is, pijnlijk en heel lang duurt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, ken je een goed adres rondom Amsterdam waar ze dat doen? Hoeveel pijn doet het?
-toch een andere artiest zoeken om te kijken of bedekken alsnog mogelijk is. Maar zo ja, wat moet er dan over heen? Ik zou graag iets van een olifant laten zetten omdat mijn overleden oma daar erg van hield maar grijs pakt dus niet goed op zwarte letters. Anders wellicht een leeuwin of iets in die richting maar dan ga je meteen weer zo groot en breed en dieren kunnen heel lastig zijn om mooi te zetten. Ik ben bovendien bang dat als er wel iets meer op komt of overheen gaat dan ik dan ook niet blij ben met het resultaat en dat hij weer niet goed gezet wordt. Iets sierlijker zou ik ook wel leuk vinden, maar een roos is weer zo afgezaagd.
-laatste optie is hem toch laten "verbeteren" of er wat bij zetten. Maar wederom, geen idee wat ik dan wil. Ik kan hem dagelijks gaan bedekken met make-up in de zomer maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Ik neig zelf het meest naar weg laten halen, maar vraag me af of het echt blijvend weg blijft, je leest ook verhalen dat je het alsnog licht kan zien of dat het littekens geeft.
Heeft iemand er ervaring mee? Tips?

Het is denk ik wel een mooie waarschuwing hopelijk voor mensen om extra goed na te denken over hun tatoeage en wat ze echt willen. En zoek echt een goede artiest, dan maar wat duurder, ik heb die les wel geleerd nu. :bonk:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Laseren en over het restje dat je blijft zien iets nieuws laten zetten?
Laseren. Een vriendin van mij heeft dat gedaan en haar tatoeage is vrijwel onzichtbaar. Het was wel duur, maar de pijn viel haar mee.

Edit: waarom vond mijn autocorrect dat dat tatouage moest zijn?!
wandelaar wijzigde dit bericht op 23-09-2023 07:32
20.48% gewijzigd
Vandaag ben ik gaan lopen, omdat dat is wat ik wou.
Hmm, dat is geen gek idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik weet niet of er altijd een litteken achter blijft met laseren, weet iemand dat? En of ze echt helemaal verdwijnen of niet? Als hij wel niet meer zichtbaar is hoeft er van mij niets overheen namelijk. Maar mijn internet research is er niet echt eenduidig over, hoe effectief het is.
Ik vind het zo balen, al die laser behandelingen kosten tien keer meer dan de tattoo gekost heeft. Ik heb een minimum inkomen dus ik vind het echt balen.
Ik zou die op mijn schouder ook wel weg willen hebben.
Ik heb er vijf en met twee ben ik blij. Ik had echt een betere artiest moeten zoeken.

Voor de mensen die het hebben weg laten laseren, hoeveel zeer doet het? Ik heb een hele lage pijngrens namelijk.
Wandelaar schreef:
23-09-2023 06:47
Laseren. Een vriendin van mij heeft dat gedaan en haar tatouage is vrijwel onzichtbaar. Het was wel duur, maar de pijn viel haar mee.
Goed om te horen. Hoeveel behandelingen was ze er aan kwijt? Fijn ook dat de pijn meeviel en dat hij niet meer zichtbaar is.
Wandelaar schreef:
23-09-2023 06:47
Laseren. Een vriendin van mij heeft dat gedaan en haar tatouage is vrijwel onzichtbaar. Het was wel duur, maar de pijn viel haar mee.
Ik ken ook verschillende mensen die het goed weg hebben kunnen krijgen. Weet niet waar. En pijnlijk, het is op je onderarm. En je bent een vrouw. Dus ik denk dat dat wel mee gaat vallen, helemaal als je je focust op het doel.
Ja, dat is zo. Ik heb er ook een op mijn ribben, die deed echt enorm veel zeer om te zetten. Nooit meer, haha.
Ik lees dat zo'n PicoWay laser goed werkt en lees goede dingen over de Undo kliniek in Amsterdam. Het zou me dan 120 euro per sessie kosten maar met die laser schijn je minder sessies nodig te hebben. Het is duur maar het is me het geld wel waard. Ik wil er echt vanaf.
Hij is 12 cm lang en 1 cm breed. Niet mega dus.

En ik kan de pijn echt wel uitzetten als ik resultaat ga zien. Ben ook wel wat gewend, na heel veel afspraken bij de mondhygienist, dat was echt een martelgang.
Miss_Edwards schreef:
23-09-2023 06:49
Goed om te horen. Hoeveel behandelingen was ze er aan kwijt? Fijn ook dat de pijn meeviel en dat hij niet meer zichtbaar is.
Het kostte wel veel behandelingen, tien of twaalf geloof ik? Het is even geleden, dus dat weet ik niet zeker. En hij dat op haar onderarm, aan de binnenkant.
Vandaag ben ik gaan lopen, omdat dat is wat ik wou.
De aantrekkelijkheid van een tatoeage schijnt dus juist het permanente karakter ervan te zijn. Je kiest eenmalig, sluit het resultaat in je hart en daarna ga je in goede tijden en slechte tijden ermee verder. Schoonheid zit eigenlijk in je hoofd. Dus een mogelijke oplossing is toch om hem te accepteren en dat te menen. Zodra je pogingen gaat doen om de tatoeage te verdoezelen worden anderen attent gemaakt op je bedoeling en krijgen een mening. Die er in veel mindere mate was geweest als je hem had geaccepteerd. Ik weet dat het moeilijk is.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik kan je een kliniek tippen. Ga er zelf heen voor ander type laserbehandeling. Ze gebruiken para-medisch apparatuur en zijn echt heel professioneel. Weet alleen niet of ik het hier zo mag noemen.
Cheshire-cat, je mag me ook een PB sturen. Ik hoor het graag in elk geval.

TV-Icoon, ik snap wel wat je bedoelt maar ik ben het er niet mee eens. Waarom zou je blijven lopen met iets waar je niet blij van wordt en waar je enorm van baalt als het niet hoeft? Ik begrijp je punt wel maar accepteren is voor mij geen optie meer.
Hij is wel speciaal voor me omdat het de laatste is die ik met mijn oma heb laten zetten ( ik heb al mijn tattoos met haar laten doen ) en omdat de tekst zo'n beetje een motto is voor mij en voor haar maar hij is gewoon vreselijk gezet. Als hij sierlijker was geweest qua lettertype, mooi fine line, dan was het wat anders.
Nu verpest hij mijn arm. Hij staat nog scheef ook en de lijndikte is onregelmatig.
En ja, het is mijn eigen schuld want ik ging akkoord met het design. Op dat moment vond ik het mooi, waarom weet ik niet.
Pb gestuurd :proud:
Dank je! PB terug gestuurd.
Surebaby schreef:
23-09-2023 07:29
Ik ken ook verschillende mensen die het goed weg hebben kunnen krijgen. Weet niet waar. En pijnlijk, het is op je onderarm. En je bent een vrouw. Dus ik denk dat dat wel mee gaat vallen, helemaal als je je focust op het doel.

Het is de binnenkant van de onderarm, dat is best wel een gevoelige plek. Het schijnt te voelen alsof er een elastiekje tegen je arm wordt geschoten.

Vraag of je er EMLA crème oid op mag smeren, dat werkt verdovend en wordt bijvoorbeeld ook gebruikt bij het aanleggen van een infuus bij kinderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou hem weg laten halen als ik jou was. Ik ken verschillende mensen die goede ervaringen hebben met Undo in Amsterdam.
Am Yisrael Chai!
Weglaseren natuurlijk.
AWWKW schreef:
23-09-2023 06:31
Laseren en over het restje dat je blijft zien iets nieuws laten zetten?
Dit wilde ik ook opperen.

En laseren is volgens mij afschuwelijk pijnlijk. Maar wel heel snel/kort.
Het is misschien wel de moeite om een tiktok account aan te maken en daar eens te zoeken naar resultaten. Veel dingen die ik vroeger via reviews in blogs, YouTube of op Instagram wel kon vinden zijn daarheen verhuist heb ik gemerkt.
Weglaseren
Veel mensen beseffen niet dat je veel gemakkelijker van je vrouw af kunt dan van een tatoeage.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
23-09-2023 11:10
Veel mensen beseffen niet dat je veel gemakkelijker van je vrouw af kunt dan van een tatoeage.
;-)

Ik zou hem ook weg laten laseren als dat kan. Je blijft je anders ergeren.
This isn't me. This is me reacting to your perception of me.

Miss_Edwards schreef:
23-09-2023 06:48

Ik weet niet of er altijd een litteken achter blijft met laseren, weet iemand dat? En of ze echt helemaal verdwijnen of niet? Als hij wel niet meer zichtbaar is hoeft er van mij niets overheen namelijk. Maar mijn internet research is er niet echt eenduidig over, hoe effectief het is.
Dat hangt ook af van hoe diep hij is gezet en met welke inkt
Ik heb 2 tatoeages laten weghalen. Ze zijn ook echt weg maar heeft wel een poos geduurd. Ik heb de behandeling 20 jaar geleden laten doen en toen vond ik het behoorlijk pijnlijk. Schijnt nu wel minder pijnlijk te zijn omdat de lasers tegenwoordig anders zijn.
Na elke behandeling had ik enorme blaren en dat moest goed wegtrekken voordat de volgende behandeling kon plaatsvinden. De behandeling voelde alsof er constant een brandende sigaret tegen mijn huid werd aangehouden. Ook al mijn pigment was weg dus ik had witte vlekken. Na heel veel jaar is dat weer goedgekomen.
Bedankt voor alle reacties. Ik neig momenteel het meest naar weg laten laseren.
Ga op zoek naar een kliniek, denk dat het die van Cheshire-Cat wordt of Undo. Staan beide goed aangeschreven. Ik vind het wel spannend en baal vooral van de kosten maar ja ik ga me hier niet nog mijn hele leven aan ergeren. Ik wil er echt vanaf.
Het voelt wel fijn om de knoop door te hakken.

Ik vond het zetten van deze tatoeage trouwens niet echt pijnlijk, ondanks dat het een gevoelige plek is. Viel me mee. Alleen de ribben waren ondraaglijk eigenlijk. De rest viel me niet tegen.
Miss_Edwards schreef:
23-09-2023 06:48
Voor de mensen die het hebben weg laten laseren, hoeveel zeer doet het? Ik heb een hele lage pijngrens namelijk.
Geheel off topic, maar wat verfrissend! Je hoort alleen maar van mensen die van zichzelf zeggen dat ze ‘geen pieperds’ zijn en toch/daarom vreselijk zeuren. Als je het zetten van die tattoos goed hebt doorstaan zou ik overigens denken dat er met je pijngrens weinig mis is. Zou het laseren gewoon doen, als het echt vreselijk is kun je nog proberen met EMLA of paracetamol.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven