Mode & Beauty alle pijlers

Wat dragen jullie van make-up naar kantoor?

02-10-2024 09:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben benieuwd: wat dragen jullie als vrouw van make-up als je op een kantoor werkt. De stijl is wel vrij casual op kantoor, maar ze dragen (bijna) allemaal make-up (foundation) of hebben van hunzelf een hele egale huid.
Ik heb helaas niet zo'n egale huid en draag tot nu toe geen foundation.

Ik draag momenteel: blush en mascara. Indien nodig concealer om oneffenheden weg te werken.

Ik ben aan het twijfelen om nu toch ook foundation te gaan dragen. In mijn tienerjaren heb ik dit jarenlang gedragen, maar ben heel snel overgeschakeld naar een poeder omdat ik met de foundation het gevoel had dat mijn huid zo plakte/onnatuurlijk was. Maar uiteindelijk mee gestopt.
Ik kom ook best vaak (onbewust) aan mijn gezicht tijdens het werken.

Ik overweeg ook een BB/CC cream, omdat deze toch iets minder heftig is dan foundation.

Wat voor make-up dragen jullie naar kantoor?
Zouden jullie foundation/BB cream aanraden of gewoon zonder iets (enkel mascara en blush dan)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is een andere werkplek waar je een beetje leuk voor de dag moet komen ook goed?
Ik gebruik les beiges fond de teint van Chanel voor de ergste vlekjes en daaroverheen een minerale gele poeder zodat ik minder rood lijk.
Ik gebruik mascara en oogpotlood en iets voor mijn wenkbrauwen. Lippenbalsem ook als ik het niet vergeet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons dragen de meesten ook foundation, maar zelf ben ik daar niet zo'n fan van. Draag zelf altijd eyeliner en mascara. Denk niet dat iemand ooit heeft gedacht dat ik er niet representatief uitzie omdat ik geen foundation draag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen foundation en ook nooit gedragen, ik had extreme acne en ga echt mijn huid niet verstoppen met make-up.

Ik draag oogpotlood, mascara, wenkbrauwpotlood en lippenstift naar mijn werk.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren ook op kantoor gewerkt. Bij ons was er niet een bepaalde stijl, de een droeg wel make-up en de ander (bijna) niet. Zelf draag ik een lichte foundation, blush, lipgloss, eyeliner, getinte wenkbrauwgel en mascara. Wel allemaal heel natuurlijk.

Op het vorige kantoor waar ik jaren werkte was een jonge moeder die niets droeg. Ik vond dat altijd wel leuk. Zelf zou ik het niet durven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons heel wisselend, de een heeft nooit make-up, de ander een beetje, de volgende maakt er meer werk van.

Zelf heb ik altijd beetje foundation, poeder, highlighter, oogschaduw en mascara. En soms heb ik er geen zin in en dan alleen mascara. Ik hecht zelf meer waarde aan kleding waarin ik me goed voel.

Volgens mij is het vooral belangrijk dat je doet wat bij je past en waar je je prettig bij voelt. Het gaat uiteindelijk om je werk, niet om je make-up.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn met 2 vrouwen, eens in de week 3.
De derde is makeuploos. Mijn collega draagt nude lippenstift, mascara, oogpotlood en blush.
Ik gebruik meestal foundation, mascara, zet mijn wenkbrauwen aan, oogpotlood met een kleurtje, blush en rode lippenstift.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt eraan hoeveel zin en tijd ik heb. Meestal doe ik geen volledige foundation, maar ik cover wel meestal een pigmentvlekje en evt roodheid bij neus, bij pukkeltje of onder mijn ogen met een foundation of concealer een kwastje. Verder vaak wat blush (gebruik vaak lippenstift hiervoor trouwens), een lippenstift in vrij natuurlijke kleur. Vaak vul ik wenkbrauwen even iets in en gebruik wat brow gel om ze niet te warrig te laten worden. En mascara.

Soms heb ik er lol in en doe ik oogschaduw, eyeliner en wat uitgebreider foundation/blush/bronzer/highlight op. Maar dat is zeker niet dagelijks. Soms heb ik geen tijd of zin of voel ik me al mooi genoeg en ga ik zonder make up. Voel ik me ook prima bij.

Persoonlijk vind ik het prettigste als ik een goed gehydrateerde huid heb, zonder plekjes die rood of droog zijn, en lippen die wat glanzen. De rest is echt niet nodig, maar ermee spelen kan leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen make-up, dus naar kantoor ook niet. Mij valt het vooral op als mensen een helemaal dichtgepleisterd gezicht hebben (ik heb het niet over lichte make up, dat valt me ook nooit zo op). Maar ik vind dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt (ook als dat dichtgepleisterd is)
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk heb ik nooit een cc of bb cream gevonden die ik prettig vond dragen en er op mijn huid natuurlijk uitziet. Dan doe ik veel liever "spotcover" van plekjes die ik niet mooi vind en goed blenden met mijn eigen huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net hoe mijn pet staat. Soms ga ik all out, andere dagen lekker in mijn blootje. Ik heb wel een gave huid, maar ik heb wel een beetje donkere kringen onder mijn ogen. Dus daarvoor draag ik liefst wel concealer. Maar soms heb ik geen zin in gedoe.

Op mijn kantoor loopt van alles rond, afhankelijk van iemand persoonlijke stijl, maar het is een vrij formele setting en de velen dragen wel iets van foundation.

Ik ga overigens weinig meer naar kantoor.

Met uitgaan draag ik wel echt altijd volledige make-up.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik eigenlijk alleen make up als ik iets van een feestje heb. Verder niet.
Maar ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen make-up meer, simpelweg omdat ik lui ben. Heb een egale huid van mijzelf en ik laat mijn wenkbrauwen en wimpers altijd verven, dus ik heb wel een 'wakkere look' zeg maar. Wij zitten met vier vrouwen in één kamer. Als ik een afspraak heb met externe, doe ik soms nog wel een likje mascara op, maar meer eigenlijk ook niet. Volgens mij zie ik er ook prima representatief uit zonder make-up. Mijn directe collega's dragen wel wat meer make-up (foundation, oogpotlood, mascara, wenkbrauwpotlood). Op andere afdelingen ook vrouwen die weinig tot geen make-up dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan je deze van harte aanbevelen: https://www.paulaschoice.nl/nl/defense- ... 13EALw_wcB

Een dagcreme met SPF en een klein kleurtje erin om je huid enigszins te egaliseren (maar is niet dekkend).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gelukkig met mijn huid denk ik...eyeliner en mascara. Ik vind dat ik dan mooi ben. Ik heb ook nog nooit foundation gebruikt.

Misschien klopt mijn eigen beeld niet met de werkelijkheid. Inmiddels 50, maar ben bijvoorbeeld nog nooit een gangkast ingetrokken door een leuke collega, dus wellicht ben ik toch niet zo mooi als ik dacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf gebruik ik een klein pompje foundation dat ik met een kwast aanbreng, ik gebruik cream bronzer en blusher, en daarna ga ik er voor het ‘natuurlijke effect’ nog overheen met een beauty blender. Meestal gebruik ik foundations van Chanel (les beiges) of Charlotte Tilbury (Beautiful skin). De rest van mijn make-up houd ik op kantoor naturel en bescheiden. Collega’s doen min of meer hetzelfde, op een enkele uitzondering na. Te veel zichtbare make-up vind ik niet professioneel (leidt af), helemaal geen make-up kan wel maar hangt af van de egaliteit van je huid. Een beetje foundation kan net het verschil maken tussen een vlekkerige huid en een rustige en smetteloze huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik wenkbrauwpotlood, mascara, 4 kleuren oogschaduw (wel helemaal geblend) beetje blush en lipstift.
Nooit foundation, ik heb een hele gave huid van mezelf. Enkel in de winter, als ik wat bleek ben, een bb cream.
Zowel op kantoordagen als thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbcream, neutrale lipstick, mascara en afhankelijk van mijn bui een kleurtje boven mijn ogen.

De verscheidenheid tussen de collega's is groot van helemaal niks tot perfect uitgewerkte make-up.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind gewoon dat iedereen lekker moet doen wat ‘ie zelf wil, wat voor huid je ook hebt. Bij een slechte huid zonder foundation denk ik echt niet: zou je niet eens wat dragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
02-10-2024 10:29
Ik vind gewoon dat iedereen lekker moet doen wat ‘ie zelf wil, wat voor huid je ook hebt. Bij een slechte huid zonder foundation denk ik echt niet: zou je niet eens wat dragen?
Vind ik ook.

Bij ons is het erg divers, zeker als iedereen thuiswerkt dragen de meesten nauwelijks make up.
Ik ben niet zo dol op foundation maar heb wel iets van concealer onder mijn ogen. Dat en iets voor mijn wenkbrauwen (Catrice) doe ik sowieso altijd op.

Naar kantoor nog wat meer maar alles met lichte hand. Een skintint of een gekleurde highlighter op mijn wangen, blush (Hoola) die ik als ik haast heb ook op mijn ogen doe of eyetint M22 van Armani. Soms de poeders van Hourglass. Beetje bruine mascara en wat lippenbalsem.
celine wijzigde dit bericht op 02-10-2024 15:17
23.79% gewijzigd
The point of modern propoganda isn’t only to misform or push an agenda. It is to exhaust your critical thinking, to annihilate truth.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik zelf een serum foundation, dan heb je niet dat zware en plakkerige gevoel op je huid. Vind het echt een uitkomst!

Zelf graag ik dus serum foundation, poedertje, en blush. Zet m’n werkbrauwen wat aan en doe een lijntje en mascara. Maar dat draag ik gewoon elke dag, niet specifiek voor kantoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in het onderwijs, op kantoor, en echt niemand die zich hier druk maakt om hoe je eruit ziet wat make-up betreft (qua kleding op zich ook niet, bijna alles kan, met enkele uitzonderingen). Gelukkig maar, ik heb er niks mee en gebruik enkel mascara en zelfs dat niet eens altijd. Kan het gerust vergeten.
Heb een collega die vaak erg zichtbare lippenstift draagt, echt van die glinsterende plaklippen. Ik vind dat dat erg afleidt als je met haar praat.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 02-10-2024 10:49
43.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen BB-creme van de Hema en mascara.

Vroeger altijd foundation, poeder en blush maar daar heb ik geen zin meer in.

Lekker doen wat je zelf wil en waar jij je prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Callmecrazy schreef:
02-10-2024 10:03
Ik heb de afgelopen jaren ook op kantoor gewerkt. Bij ons was er niet een bepaalde stijl, de een droeg wel make-up en de ander (bijna) niet. Zelf draag ik een lichte foundation, blush, lipgloss, eyeliner, getinte wenkbrauwgel en mascara. Wel allemaal heel natuurlijk.

Op het vorige kantoor waar ik jaren werkte was een jonge moeder die niets droeg. Ik vond dat altijd wel leuk. Zelf zou ik het niet durven.
Ik kan me er juist helemaal niks bij voorstellen dat je dat niet durft. Is zo'n vaak een ding: 'oeh zonder make-up de deur uit'. Ik doe niet anders, hooguit soms wat mascara, en vind eerlijk gezegd niet dat ik er dan zo super raar/lelijk/bloot uit zie eigenlijk. Gewoon normaal. Heb nooit iets met make-up gehad.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 02-10-2024 13:39
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mascara en concealer (prive hetzelfde).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven