Mode & Beauty alle pijlers

Wat is bij jullie de dresscode op het werk?

15-04-2018 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier vaak mensen stellig beweren dat sneakers echt niet op kantoor kunnen. Net ook weer in een topic. En nu ben ik nieuwsgierig naar de dresscode bij jullie op het werk.

TO trapt af:
Ik werk in de creatieve zakelijke dienstverlening. Groot kantoor met meer dan 300 man. Dresscode is casual, ook de directie loopt bij ons in jeans met een hoodie en sneakers als ze geen klantafspraken hebben. Iedereen loopt er casual bij en beetje afhankelijk van de klant waarmee je een afspraak hebt blijft dat casual of gaat er een pak aan.

Te korte rokken, hemdjes en slippers zijn niet helemaal done op kantoor bij ons maar er zijn er wel die dat in de zomer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-04-2018 20:45
Geen
VSO
Wat is VSO?
dannas schreef:
15-04-2018 21:13
Wat is VSO?
Voortgezet speciaal onderwijs
Thuiszorg
We hebben een werkhesje wat je aan moet voor de herkenbaarheid enzo. Daarnaast goede schoenen met antislip. Of slippers mogen weet ik niet maar die heb ik tot nu toe nog nooit aan gedaan naar het werk. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je kleding draagt waar mensen aanstoot aan kunnen geven zoals te blood gekleed gaan of broek vol gaten. Trek zelf altijd niet mijn beste/mooiste kleding aan maar kleding waarvan ik het niet zo erg vind als het vies wordt. M'n werkhesje heeft dus al wat vlekken die er niet meer uit gaan helaas.

Alleen doet niet iedere collega dat: hoorde eens van een client dat er een collega in een super kort rokje, topje met diep decolleté en hoge hakken kwam werken. O_O :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik werk voor een overheidsorganisatie. Nette spijkerbroek en sneakers kunnen wel, maar dan wel gecombineerd met een net shirt. Meest voorkomend is pantalon/shirt of jurkje.
Wasserij.

Dichte schoenen vanwege dat het zo zeer doet als iemand een container over je blote tenen rijdt. Geen decolleté of al te korte broeken vanwege de LVB luitjes van het activiteiten/beschermd werken centrum met wie wij de ruimte en de machines delen. Haar kort of opgestoken want het is echt heel vervelend om gescalpeerd te worden door de mangel.
Als het maar heel, schoon, niet te gescheurd en niet te opvallend is.

Slippers en spaghetti-bandjes ... geen probleem in juli bij 30 graden.
Wel een probleem in januari bij -10.

Geen grote zichtbare tattoo's, geen 5 zichtbare piercings, geen uitgerekte oorlellen, geen extreme haarkleuren, geen shorts die de naam "short" niet waard zijn omdat ze te weinig stof hebben.

Baas loopt zelf in fleece, jeans, t-shirt en op sneakers rond.
Alle reacties Link kopieren
Kantoor. Directie loopt standaard in pak, meeste projectmanagers ook. Rest gewoon casual maar wel netjes (geen kapotte kleding) en schoon.
Sneakers en jeans geen probleem.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Tornacense schreef:
15-04-2018 21:23
Als het maar heel, schoon, niet te gescheurd en niet te opvallend is.

Slippers en spaghetti-bandjes ... geen probleem in juli bij 30 graden.
Wel een probleem in januari bij -10.

Geen grote zichtbare tattoo's, geen 5 zichtbare piercings, geen uitgerekte oorlellen, geen extreme haarkleuren, geen shorts die de naam "short" niet waard zijn omdat ze te weinig stof hebben.

Baas loopt zelf in fleece, jeans, t-shirt en op sneakers rond.
Waarom is dat bij -10 wel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het basisonderwijs. Hier mag ook een heleboel. Zelf vind ik heel korte rokjes en flinke decolleté niet kunnen, maar sommige collgega’s vinden dat geen probleem.
Find people who will make you better (M. Obama)
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:24
Waarom is dat bij -10 wel een probleem?
Omdat het dan dus wel te opvallend en aanstootgevend kan zijn voor klanten.
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:24
Waarom is dat bij -10 wel een probleem?
Misschien is de verwarming op Torna's werk al drie jaar kapot. Dat kan toch.
Tornacense schreef:
15-04-2018 21:26
Omdat het dan dus wel te opvallend en aanstootgevend kan zijn voor klanten.
Huh. In de zomer zijn mijn blote voeten onopvallend en geaccepteerd, maar in de winter zijn ze ineens opvallend en aanstootgevend.

Bijzonder weer.
Lady*Voldemort schreef:
15-04-2018 21:27
Misschien is de verwarming op Torna's werk al drie jaar kapot. Dat kan toch.
Heerlijk juist! Helemaal op blote voetjes.
Alle reacties Link kopieren
Witte broek en lange witte jas, inclusief klompen eronder. Onderweg naar werk trek ik dus lekker aan wat ik wil, inclusief slippers, korte broeken en zomerjurkjes. Best fijn!
Alle reacties Link kopieren
Thuiszorg, dus shirt en jas van de firma aan en daaronder een spijkerbroek of verpleegstersbroek, dat is de enige keus die je moet maken op werkdagen. Verder moet je sneakers met goede profielzool aan om te voorkomen dat je op je neus gaat bij het helpen douchen of bij het dweilen,Hakken zijn not done.
Geen. Gezond verstand doet een hoop.
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:27
Huh. In de zomer zijn mijn blote voeten onopvallend en geaccepteerd, maar in de winter zijn ze ineens opvallend en aanstootgevend.

Bijzonder weer.
We leven voor een stuk op subsidies.

Baas heeft geen zin om in de winter opmerkingen te slikken als "dat hij blijkbaar de verwarming veel te hoog zet aangezien het personeel blijkbaar geen kou heeft op hun slippers" en "dat we blijkbaar geld teveel hebben".

Bij 30 graden loopt half Nederland en België op sandalen of slippers en ligt niemand er wakker van.
Tornacense schreef:
15-04-2018 21:33
We leven voor een stuk op subsidies.

Baas heeft geen zin om in de winter opmerkingen te slikken als "dat hij blijkbaar de verwarming veel te hoog zet aangezien het personeel blijkbaar geen kou heeft op hun slippers" en "dat we blijkbaar geld teveel hebben".

Bij 30 graden loopt half Nederland en België op sandalen of slippers en ligt niemand er wakker van.
Raar volk zijn jullie toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag gelukkig zelf weten wat ik aantrek. Vollega van me liep vorige zomer zelfs in een hotpants en een ehm, lapje stof? (Shirtje). Dat vond ik wel apart, maar naar mijn weten heeft ze daar niets over gehoord.

Ik werk overigens op een kantoor en kom ook in contact met de klant.
Alle reacties Link kopieren
Rijksoverheid. Kledingdracht is formeel (alle mannen in pak en das, vrouwen in jurken of kokerrok/blouse combi). Op vrijdag is het casual friday en dan mag alles.
Commerciele baan met klantcontact. Netjes maar niet strak in pak, dat past niet bij de klantengroep. Bij een mannelijke (inmiddels ex-) collega met gekleurde chinos en net iets te afgetrapte schoenen gingen de wenkbrauwen van management wel omhoog.

Ik zit vaak in rok en nette top of vestje tegenover klant in spijkerbroek of met sokken in sandalen. Gelukkig hoef ik ook geen hakken aan, dat zou ik slecht trekken met de afstanden die ik loop.
Universiteit in Zweden (onderwijs en onserzoek). Hier is er totaal geen dresscode.

Er is wel de ongeschreven regel dat je niet met je winterschoenen vol sneeuw mag rondlopen, dus veel collega’s dragen “binnenschoenen” (lelijke sandalen / slippers, liefst van die ergonomische birkenstocks of teva’a met sokken er in... ik heb zelf een paar zwarte sneakers op mijn kantoor staan).

Ik draag meestal jurkjes of rokjes. In de zomer blote benen en sandalen of flipflops. In de winter met laarzen of binnenschoenen en dan een panty of (bij erg koud weer) een thermo-legging eronder.

In het algemeen is iedereen erg casual gekleed. We hebben 1 collega die altijd in mini-rok en décolleté komt werken, die valt nogal op. Maar dat wordt niet aanzien als ongepast. Mannen dragen in de zomer trouwens ook shorts, veel mensen hebben (zichtbare) tattoos, no big deal.
anoniem_207266 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 21:41
0.40% gewijzigd
Babette2017 schreef:
15-04-2018 21:39
Rijksoverheid. Kledingdracht is formeel (alle mannen in pak en das, vrouwen in jurken of kokerrok/blouse combi). Op vrijdag is het casual friday en dan mag alles.
Wat is de gedachte achter casual friday en dan mag alles?
Als het maar vies mag worden.
Máár:
Geen joggingsbroek. Geen broeken met (modieuze) gaten erin.
Geen laag gesneden truitjes of erg korte rokjes/broekjes.

Hiervoor ook altijd ongeveer zoiets, mag zo casual of netjes als we zelf wilden. Sommigen stemden meer af op de afspraken op de dag dan dan anderen. Zo zijn er best collega's die een rok/jurk aantrokken als ze naar gelovige cliënten gingen. Zelf ging ik niet zo ver, maar als ik op huisbezoek ging of op kantoor was ging ik meer casual gekleed dan wanneer ik een overleg of bezoek had bij een instantie. Maar ik heb collega's die alleen op gympen en in spijkerbroeken en vesten werken tot collega's die elke dag nette jurken en hakken aan hebben.
Ik loop soms ook op Crocs of pantoffels van de Primark omdat er clienten zijn die wensen dat ik m'n schoenen uittrek. Eentje wegens de lichte vloerbedekking en de andere wegens cultuur. Volgens mij vind mijn Turkse client het eigenlijk niet zo geslaagd dat ik op m'n Crocs loop maar die heeft een gladde vloer en trappen dus ze kon kiezen: Schoenen of Crocs (die ik alleen binnen gebruik). De eerste keer dat ik er kwam, en dus niet voorbereid was, ben ik al een keer bijna uitgegleden op de trap. Mijn veiligheid gaat toch echt voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven