Mode & Beauty alle pijlers

Wat is bij jullie de dresscode op het werk?

15-04-2018 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier vaak mensen stellig beweren dat sneakers echt niet op kantoor kunnen. Net ook weer in een topic. En nu ben ik nieuwsgierig naar de dresscode bij jullie op het werk.

TO trapt af:
Ik werk in de creatieve zakelijke dienstverlening. Groot kantoor met meer dan 300 man. Dresscode is casual, ook de directie loopt bij ons in jeans met een hoodie en sneakers als ze geen klantafspraken hebben. Iedereen loopt er casual bij en beetje afhankelijk van de klant waarmee je een afspraak hebt blijft dat casual of gaat er een pak aan.

Te korte rokken, hemdjes en slippers zijn niet helemaal done op kantoor bij ons maar er zijn er wel die dat in de zomer aan doen.
Moiren’ schreef:
15-04-2018 20:50
Kunnen jullie ook op slippers werken?
Ja, zeker! Ik werk zelfs het vaakst op blote voeten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:40
Wat is de gedachte achter casual friday en dan mag alles?
Omdat er weinig mensen werken op de vrijdag in overheidsland. De meesten die 40u maken zijn de jongeren. Geen afspraken en 10 20-ers op de afdeling maakt de sfeer een stuk losser. Zelf doe ik alleen soms een spijkerbroek aan op de vrijdag, sneakers doe ik niet.
Kantoor met werktuig.

Ik heb twee regels standaard naast de veiligheidsnormen: geen zichtbare oksels en wel dichte schoenen met harde zool en veters. Ook op kantoor. Oksels vind ik vies. Verder draagt iedereen een leren short. Staat leuk :)

Voor beurzen hebben we naampolo’s, Levi’s en gympen.
Babette2017 schreef:
15-04-2018 21:45
Omdat er weinig mensen werken op de vrijdag in overheidsland. De meesten die 40u maken zijn de jongeren. Geen afspraken en 10 20-ers op de afdeling maakt de sfeer een stuk losser. Zelf doe ik alleen soms een spijkerbroek aan op de vrijdag, sneakers doe ik niet.
Het eerste stuk begrijp ik. Maar dat het dan ineens losser is niet. Dezelfde mensen in het pak en in de spijkerbroek lijkt me.
BahcoBarbie schreef:
15-04-2018 21:45
Kantoor met werktuig.

Ik heb twee regels standaard naast de veiligheidsnormen: geen zichtbare oksels en wel dichte schoenen met harde zool en veters. Ook op kantoor. Oksels vind ik vies. Verder draagt iedereen een leren short. Staat leuk :)

Voor beurzen hebben we naampolo’s, Levi’s en gympen.


Een leren short? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Of is de C per ongeluk weggevallen, bedoel je een schort?
Marana-- schreef:
15-04-2018 21:49
Een leren short? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Of is de C per ongeluk weggevallen, bedoel je een schort?
YMCA denk ik :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bij ons heerst volgens mij de stilzwijgende dresscode dat je voor 10 uur geen fitte indruk wekt.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kantoor aan huis, daar zit ik regelmatig in pyjama en sloffen. Als ik naar opdrachtgevers ga (heel diverse organisaties, van verenigingen tot beursgenoteerde bedrijven), draag ik altijd hetzelfde. Een neutrale zwarte broek, onopvallende zwarte laarsjes eronder, een soepelvallend longshirt (ik heb die in zwart, blauw en bordeauxrood) met een bijkleurend sjaaltje. Daar voel ik me goed in, al zou ik dat sjaaltje liever achterwege laten, maar juist daardoor ziet het geheel er uitgekiend en representatief uit. Haar in een staart of knotje. Op die manier kan ik me overal vertonen en is het altijd goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kantoor, maar zonder dresscode. Volgens mij wordt alles wel getolereerd: sneakers, slippers, te korte jurkjes/rokjes, te bloot decolleté, zichtbare oksels, tatoeages, bh bandjes, bh randjes. Noem maar op, ik zie het allemaal voorbij komen.
Marana-- schreef:
15-04-2018 21:49
Een leren short? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Of is de C per ongeluk weggevallen, bedoel je een schort?


:lol: Haha ik ga het morgen voorstellen.

Maar het is een schort :biggrin:
Wit pakje.
Bovenkleding van het werk, broek mag spijkerbroek zijn maar moet donkerblauw of zwart zijn. Korte broek mag niet. Qua schoenen, gewoon netjes. Mogen ook sneakers zijn. Slippers mogen niet.
Alle reacties Link kopieren
LaChatteBlanche schreef:
15-04-2018 21:50
Bij ons heerst volgens mij de stilzwijgende dresscode dat je voor 10 uur geen fitte indruk wekt.
Hahahahha ja die hebben wij ook. En op maandagochtend moet je veel zuchten en steunen en vooral niet te enthousiast doen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedrijfskleding, schoenen vallen daar niet onder, directeur let wel op scheren (afhankelijk van zijn bui)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mega-bedrijf, landelijk actief. Ik werk op een kantoor, maar er zijn ook mensen met buitendienst. Zij hebben echt een uniform/veiligheidskleding. Op kantoor wisselt het, en de functie/rol speelt ook mee. Al zie ik de ceo zelden met stropdas.

Ik kan gewoon in sneakers, spijkerbroek en shirt lopen. Zelf wil ik niet in een spaghetti-topje of zo'n hotpants lopen op m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
LaChatteBlanche schreef:
15-04-2018 21:50
Bij ons heerst volgens mij de stilzwijgende dresscode dat je voor 10 uur geen fitte indruk wekt.
Hier hoort bij de dresscode dat je je überhaupt niet laat zien voor 9 uur.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:10
Bij praktijk mogen alleen dichte schoenen bij ons.
Bij ons ook, ook voor de leerlingen trouwens. Vandaar ook mijn voorraad sneakers, ook handig als leerlingen het even vergeten zijn. Op keukendagen ook lange broek trouwens, ook bij 30 graden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk mag je dragen wat je wil, zolang het maar niet aanstootgevend is. Dus geen te korte rokjes of een te diep decolleté. Slippers, hemdjes met spaghettibandjes en korte broeken zijn geen probleem. Eventuele tattoeages hoef je niet te bedekken. Ik werk in de gehandicaptenzorg.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik werk in een winkel met bedrijfskleding, blouse en broek. Daarnaast hebben de meesten sneakers aan aangezien je de hele dag aan het lopen bent. Ik verslijt meestal 3 paar per jaar dus koop telkens wat lekker zit, in de aanbieding is en niet vloekt met mijn kleding. Dichte schoenen verplicht ivm veiligheid. Als iemand alleen kassadienst heeft in de zomer mag dat op slippers, al raad ik het af omdat het niet bepaald goed is om daar 5 uur op te staan
Alle reacties Link kopieren
Detachering. Dus geen korte broeken, slippers e.d. aangezien je bij de klant zit en uiteindelijk het bedrijf vertegenwoordigd. Meeste collega's die ik tegen kom dragen dus een nette spijkerbroek, schoenen en een overhemd (medior/senior functies). Voor vrouwen staat trouwens niks vermeld geloof ik, maar ik zal dus geen rokjes/jurkjes zonder panty's dragen, topjes met spaghetti-bandjes of schoenen met open tenen.
Verder is het wel de bedoeling dat je jezelf weer een beetje aanpast aan de klant(omgeving). Bij de klant waar ik nu zit draag ik bijv. geen hoge hakken of open schoenen, gek genoeg krijg ik dan meer gedaan. Bij andere klanten maakt het niet uit.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 16-04-2018 06:49
38.77% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Hier geen broeken met gaten, buiktruitjes en slippers, maar voor de rest zijn wij vrij om te dragen wat we willen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op onze afdeling “smart casual” maar dat wordt nogal ruim genomen - zie vaak genoeg gympen en hemdjes. In de zomer mogen we een maand op slippers mits geen externe afspraken.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-04-2018 21:14
Voortgezet speciaal onderwijs
Ik dacht voor schoolse opvang
Alle reacties Link kopieren
Pandala schreef:
15-04-2018 21:39
Ik mag gelukkig zelf weten wat ik aantrek. Vollega van me liep vorige zomer zelfs in een hotpants en een ehm, lapje stof? (Shirtje). Dat vond ik wel apart, maar naar mijn weten heeft ze daar niets over gehoord.

Ik werk overigens op een kantoor en kom ook in contact met de klant.
Hm. Hier zou voor mij wel een grens liggen hoor. Op de meeste middelbare scholen wordt zelfs pubers verzocht om ietsje meer aan te hebben dan dat.

Je hebt het ook niet warmer als je tien cm meer stof draagt en van slippers kun je nog behoorlijke zweetvoeten krijgen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet zo zeer een dresscode wegens fatsoen, maar wel voor hygiene/veiligheid.
Dus haar op staart, geen sieraden, wel blote armen en dichte schoenen. Doktersjas gaat over je outfit dus de bovenkant zie je sowieso niet.
Tattoos etc geen probleem. We lopen juist allemaal op sneakers want staan heel de dag, niet best voor je rug. Ik zou ook best shorts aanmogen, maar vind dat geen gezicht zo met n jas, dan lijk ik net zon potloodventer.
Werk als DA.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven