Mode & Beauty alle pijlers

Wat is een echt warme pyjama?

08-12-2023 19:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Door een erg koude slaapkamer wil ik een zeer warme pyjama. Ik heb een velours gekocht, dit zou de warmste stof zijn. Hij viel erg tegen, ook de stof was dun, en echt warm was deze niet en ik werd koud wakker.

De ene zweert bij badstof, de ander bij flanel, een ander vind iets anders. Nu heb ik niet zin om iets te bestellen en terug te moeten sturen, dus kom maar op met jullie tips.

Welke houdt koukleumen warm? Ook merkentips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds kort deze:

https://www.zeeman.com/nl/heren-pyjama- ... fault_desc

Het is een herenpyjama, maar dat had ik eigenlijk niet door en zie je er in het model ook niet aan af. Heerlijk zacht, stretch, en lekker warm.

Niet heel modieus of bijzonder, maar ja, je kan niet alles hebben.
Flanel
Ik heb deze, van velours:

https://www.wehkamp.nl/c-a-velours-pyja ... 8243330

O, je had al velours, zie ik nu. Ik vind deze toch wel lekker warm eigenlijk. Ik doe hem over mijn nachthemd aan en de broek draag ik niet in bed.
anoniem_65e99d66f06df wijzigde dit bericht op 08-12-2023 21:45
0.14% gewijzigd
Of gewoon een merinowollen longsleeve en legging. Slaapt heerlijk.
Ik heb badstof. Flanel is met knoopjes en ik woel nogal, waardoor ik in mijn pyjama verstrikt raakt.
Ben je groot? Mijn kind draagt graag die 'velours' pyjama van de zeeman voor kinderen, hij houdt van echt super warm.

Ik heb zelf vorig jaar bij de uniqlo echt heerlijk warme zachte broeken gekocht, maar die kan ik nu niet vinden. Wel hebben ze nu een fleece joggingbroek en een fleece zachte trui apart zag ik.
Ik ben dus dol op fleece en het mag van mij wel wat synthetisch, maar dat is niet voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die veloursstof die ik had, ik kon er doorheen kijken als ik hem tegen het licht hield. Is die van jullie ook zo dun?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op echt koude nachten dragen mijn kinderen thermokleding onder hun pyjama. Ik heb het snel te warm maar zou dit anders proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij flanel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Sierlijk schreef:
08-12-2023 20:09
Die veloursstof die ik had, ik kon er doorheen kijken als ik hem tegen het licht hield. Is die van jullie ook zo dun?
Nee, ik kocht altijd kerstpyjama's van velours bij C&A, die waren dik zat. Ook fijn volgens mijn kind, maar wel heel zweterig zijn van die dikke fleece pyjama's. Kik verkoopt die.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meerdere dekens misschien een idee? Een hele dikke pyjama lijkt me ook niet echt comfortabel namelijk. Ik slaap zelf op een gegeven moment onder 3/4 dekens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf flanel het lekkerste
Je zou ook flanellen lakens/lakenzak kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
08-12-2023 19:55
Of gewoon een merinowollen longsleeve en legging. Slaapt heerlijk.

Gewoon helemaal dit. Wol reguleert de lichaamstemperatuur.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Honolulu schreef:
08-12-2023 20:30
Gewoon helemaal dit. Wol reguleert de lichaamstemperatuur.
Ik vind het echt heerlijk om in te slapen. Zelfs bij buiten slapen met temperaturen onder de 10°.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij mijn wollen longsleeve en legging van joha in combi met een wollendekbed en een katoenflanellen dekbedovertrek.
Ik zou vooral niet voor synthetische vezels gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
08-12-2023 20:32
Ik vind het echt heerlijk om in te slapen. Zelfs bij buiten slapen met temperaturen onder de 10°.

En terecht. Het is ook het enige dat echt echt warm houdt.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Sierlijk schreef:
08-12-2023 20:09
Die veloursstof die ik had, ik kon er doorheen kijken als ik hem tegen het licht hield. Is die van jullie ook zo dun?
Nee die niet. Je hebt echt dikke zware. Mijn ene kind zweert erbij. Ik heb er eentje van de h&m ooit gekocht op de damesafdeling voor hem, die was ook nog eens echt zwaar. Maar dat soort dingen hebben ze steeds eenmalig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een ontzettende fijne, warme en mooie pyjama van Supertrash maar die worden helaas niet meer gemaakt. Zonet nog voor je gekeken maar niets gevonden
:(
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wol is het warmst. Je zou ook een wollen deken kunnen aanschaffen. Dan heb je het echt niet meer koud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je dekbed ook lekker warm en dik? Een aantal jaren geleden had ik het ook steeds zo koud 's nachts tot ik er achter kwam dat ons dekbed echt wel dunner was geworden in al die jaren dat we hem hadden. Een nieuwe 4-seizoensdekbed zorgde ervoor dat het weer heerlijk warm werd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een elektrische deken is ook fijn om warm te worden/blijven.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
08-12-2023 20:37
Ik heb een ontzettende fijne, warme en mooie pyjama van Supertrash maar die worden helaas niet meer gemaakt. Zonet nog voor je gekeken maar niets gevonden
:(
Ik ook maar dat is eigenlijk een huispak. Van de kruidvat. Misschien heb jij die ook?

En ik heb twee dikke pyjama’s van de Lidl.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring is dat ik het warmst blijf als ik een goed dik wollen dekbed heb, en (bijna) naakt in bed stap. Mijn slaapkamer is nu echt koud, ik denk zo rond de 14 graden. Al eens geprobeerd?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven