Mode & Beauty alle pijlers

Wat is een goede lange regenjas ?

02-08-2021 10:02 31 berichten
Hallo dames ,

Om straks in de regen lang te kunnen wandelen met de hond ben ik op naar een goede lange regenjas.

Wie heeft er goede ervaring met één die lang waterdicht blijft ?

Liefst niet getailleerd.

Bedankt alvast !
Hoe lang is lang?

Ik vind de jassen van Ilse Jacobsen top.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van Maium die ik heel fijn vind. Zitten ritsen aan de zijkant dus je kunt er ook nog prima mee op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-08-2021 10:16
Ik heb er eentje van Maium die ik heel fijn vind. Zitten ritsen aan de zijkant dus je kunt er ook nog prima mee op de fiets.
Helemaal eens, maar de waterdichtheid is na ‘n jaar of twee wel klaar, weet ik uit bittere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
02-08-2021 10:29
Helemaal eens, maar de waterdichtheid is na ‘n jaar of twee wel klaar, weet ik uit bittere ervaring.
Kun je de jas niet opnieuw behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Zo’n waterdichtmaakspray? Dat moet ik maar eens gaan proberen, inderdaad, want ik vind de jas nog steeds fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
02-08-2021 10:38
Zo’n waterdichtmaakspray? Dat moet ik maar eens gaan proberen, inderdaad, want ik vind de jas nog steeds fantastisch.
Ja, dat spul bedoel ik. Ik heb er zelf geen ervaring mee op jassen maar ik gebruik dergelijke sprays wel eens op schoenen en laarzen (ander materiaal natuurlijk) en het werkt goed.
Ik ben tevreden over de jassen van America Today. Met die regenjassen maak ik ook heerlijk lange wandelingen met mijn hond.
https://www.america-today.com/nl-nl/reg ... ocQAvD_BwE

Deze heb ik, zijn er in verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-08-2021 10:41
Ja, dat spul bedoel ik. Ik heb er zelf geen ervaring mee op jassen maar ik gebruik dergelijke sprays wel eens op schoenen en laarzen (ander materiaal natuurlijk) en het werkt goed.
Er bestaat een prima wasmiddel waar je je jas mee kan wassen die hem weer goed waterdicht kan maken. Kan even niet op de naam komen, maar te koop bij de meeste outdoorwinkels. Vaak handiger dan een spray, omdat je dan zeker weet dat het op ieder plekjes van je jas goed komt door de was.
Alle reacties Link kopieren
Een jas van Rains?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
02-08-2021 10:51
https://www.america-today.com/nl-nl/reg ... ocQAvD_BwE

Deze heb ik, zijn er in verschillende kleuren.
Bij mij was deze heel snel "lek" op de naden bij de schouders 😕
Chachachaa schreef:
02-08-2021 11:13
Bij mij was deze heel snel "lek" op de naden bij de schouders 😕
Ai wat zonde! Ik heb hem nu 2 jaar, niet bijster lang maar ik gebruik hem ook heel vaak omdat ik ook een hond heb. Bij mij is die nog helemaal waterdicht..
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
02-08-2021 11:14
Ai wat zonde! Ik heb hem nu 2 jaar, niet bijster lang maar ik gebruik hem ook heel vaak omdat ik ook een hond heb. Bij mij is die nog helemaal waterdicht..
Ja echt zonde inderdaad want ik vind ze super leuk. Hier ook een hond, dus ook vaak een regenjas nodig. 😊
Bedankt voor de reacties alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er voor de zomer eentje van Rains en voor de winter eentje van America Today. Die van Rains is wel getailleerd, maar ik weet nog dat er verschillende modellen waren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Had er eerst eentje van the Northface maar dat vond ik echt een zweetding. Nu eentje van Schmuddelwedda en die vind ik fantastisch. Vooral die grote capuchon (als brildrager heel fijn).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
02-08-2021 10:51
Er bestaat een prima wasmiddel waar je je jas mee kan wassen die hem weer goed waterdicht kan maken. Kan even niet op de naam komen, maar te koop bij de meeste outdoorwinkels. Vaak handiger dan een spray, omdat je dan zeker weet dat het op ieder plekjes van je jas goed komt door de was.
Oeh, goede tip. Dan ga ik deze zoeken.

Ik denk dat het Granger is, ik ga ‘m halen! Nu hopen dat het snel weer regent :cheer: (Nee echt niet, grapje. Ik Wil Zomer.)
pixymama wijzigde dit bericht op 02-08-2021 11:49
Reden: Naam gevonden
13.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n knalgele van bij msmode, had je in meerdere kleuren met en zonder teddy voering, draag hem nu 2 jaar en komt geen druppel of wind doorheen. Komt tot halverwege bovenbeen en zit een grote capuchon op, wat zoals hierboven al staat ideaal is als je een bril draagt. Nog geen 70 euro. Wil hem voor in de winter met teddy voering gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar de juiste regenjas, en ben er nog niet uit, maar wilde ook de Stutterheim jassen tippen! Versie Mosebacke vind ik wel wat hebben, komt tot de knie dus met een paar laarzen erbij ben je dan helemaal waterdicht :p.

Die van Ilse Jacobsen lijken me trouwens ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een hele dure (tien jaar geleden 140 euro) van happy rainy days. Echt mooi en ook superfijn, heel waterdicht én ademend. Tot 'ie na een paar jaar gewassen moest worden, ik keurig het dure wasmiddel van happy rainy days besteld en alle aanwijzingen opgevolgd, en vervolgens was de jas helemaal niet meer waterdicht. (zeg maar net zo waterdicht als welke willekeurige onbehandelde katoenen jas) Klacht ingediend bij happy rainy days want voor zo'n bedrag (en wasmiddel van 25 euro) verwacht je toch wat anders. Maar de klantenservice was niet al te meedenkend, ik heb uiteindelijk na heel veel gezeur het wasmiddel vergoed gekregen maar de jas was verpest. Boden ook geen korting op een nieuw exemplaar oid, niks, echt heel vervelend.
Dus niet echt een tip, anders dan koop géén happy rainy days. Tenzij jij 150 euro (of wat die jassen inmiddels ook kosten) voor 2 jaar een fijne regenjas een topprijs vindt (2 jaar zonder wassen moet vast kunnen), dan moet je het zeker doen want het was dus wel een fijne jas..
Van Ilse Jacobsen heb ik de softshelljas, fantastisch ding maar niet waterdicht.
Geen idee hoe de echte regenjassen daarvan zijn maar ik denk er sterk over er deze zomer één te kopen (ik kom langs haar ‘thuisstad’)

Ik heb er ook eentje van Danefae, die is superwater dicht maar voor mij zijn de mouwen eigenlijk net iets te kort; bij het lopen geen last van maar wel op de fiets.
Ik ben wel lang én heb echt lange armen dus ik vermoed dat ze voor veel anderen heel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 'echte' regenjas van Ilse Jacobsen. Is prima ding. Op Zalando kun je nog wel eens eentje met fikse korting scoren. Voor mijn moeder heb ik er een paar maanden geleden eentje gekocht met 70% korting. Jas bevalt haar goed. Waterdicht.
Wat veel merken zie ik !

Nu weet ik het helemaal niet meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
02-08-2021 21:46
Wat veel merken zie ik !

Nu weet ik het helemaal niet meer :-)
Gooi al die merken gewoon in een zoekfilter van Zalando of de Bij. Kun je zien wat een beetje jouw smaak is.

De schmuddelwedda is niets bijzonders maar ik wilde vooral iets met voldoende zakken. Vanwege de trainingskoekjes, huissleutel, telefoon, poepzakjes, speeltje en de 101 andere zaken die ik meezeul op het hondenrondje.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven