Mode & Beauty alle pijlers

Wat is jouw favoriete kledingwinkel?

27-10-2021 17:19 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de herst echt aan de gang is, is het weer tijd om mijn garderobe onder de loep te nemen. Inmiddels zijn er een paar vuilniszakken gevuld en de kast is steeds leger geworden. Tijd om te shoppen dus! Nu ben ik benieuwd: wat is jouw favoriete kledingzaak en waarom?

Mijn favoriete winkels zijn De Koopman en My Jewellery. De Koopman is ontzettend leuk geprijsd en heeft veel mooie jurkjes. Dat is ook de reden waarom My Jewellery een grote favoriet is.

Het lijkt mij leuk als we inspiratie bij elkaar kunnen opdoen!
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat de koopman geen webshop heeft? Zie wel dat het een formule is van the Sting. Wil ik wwl een keer heen nu! Ik shop graag bij The Stone en Shoeby vooral in de sale. Ook voor me dochter. Laatst bij de Sting een groene blazerdress gekocht. Via internet uitverkocht maar was er nog 1 in het filiaal.
Cotton club van de zomer een leuk broekje. My jewelry wel een paar keer geweest maar nog niks gekocht zelfde geld voor Loavies, Naked, Musthaves, Boohoo. Wel leuke items. Mu zusje koopt er veel van. Online winkels vind ik Warehouse leuke dingen hebben(hadden ze eerst bij V&D) mooie items gezien bij &other stories en de Ibiza store in DenBosch(leuke laarzen wel duur) Peek en Cloppenburg een groot assortiment hebben en in alle prijsklassen. Ik koop simpele dingen bij Primark en h&m of hema(basics) voorheen kocht ik jeans bij JeansCentre. Heb nu nog een paar liggen van Eden Swartz in een outlet gekocht. Online bestellen vind ik vaak een ramp omdat ik lang ben en lange armen heb. Kijk wel vaak op Asos. Ik ben wel van passen in de winkel. Costes loop ik graag binnen. Mijn laatste aankopen waren van studio anneloes bij Janssen en de Haas(Nijmegen) fijne winkel prima service. Diverse merken. En 2ehands maar gloednieuwe chunky loafers bij 2mas in Nijmegen een wat luxere 2hands zaak. Echt een leuke winkel. Ik kijk ook graag bij appel en ei en kringloop zaken al slaag ik er zelden. Door het forum kijk ik ook vaan op bon prix. Mijn dochter is een paar keer geslaagd bij New Yorker de laatste tijd. Ik koop eigenlijk weinig kleren. Dit jaar voor mezelf 4 duurdere items 2 basics bij Primark en 1 paar schoenen. Wil ook niet alleen oversized kleren hebben. Sommige kleren heb ik al jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken De Koopman niet en kan online niet echt iets ontdekken, behalve enthousiaste reviews... Binnenkort eens opzoeken maar :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, de Koopman is fantastisch! Het is inderdaad een outlet waar merken van The Sting, Costes, Na-ked etc. verkocht worden. Sommige kleding is nog niet heel goedkoop, maar in de koopjeskelder (Tilburg) of koopjeszolder (Breda) zijn de echt leuke prijzen aanwezig. Het grootste gedeelte kost daar minder dan 15 euro. Al heel wat jurkjes van 10 euro zijn met mij mee naar huis gegaan!
Alle reacties Link kopieren
De Koopman liep ik van de week binnen, viel me ontzettend tegen, dus ik heb weer rechtsomkeert gemaakt.

Fan ben ik vooral van de Scotch en Soda. Toch wel gemerkt dat ik liever meer uitgeef aan een kledingstuk, zodat het langer mee gaat. Ik heb zat blousjes, shirtjes en jasjes die ik na 5 jaar nog steeds draag. Wel zo duurzaam en naar mijn optiek ook goed voor de portemonnee.

Ik slaag vaak ook goed bij de Open32.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Sissy Boy erg leuk (maar ook duur; ik koop er vaak alleen in de sale).
Ik zie hier meer mensen die gek zijn op Scotch&Soda! We hebben twee van deze winkels in de stad, heerlijk om daar rond te neuzen. Originele, kleurrijke kleding van een uitstekende kwaliteit.
Het is wel prijzig, maar tijdens de sale en in de Outlet kun je je slag slaan voor zachte prijsjes. Ik verheug me altijd op de nieuwe items en dan kan ik me vaak niet bedwingen.

Over Rinsma in Gorredijk heb ik ook goede dingen gehoord van een collega, daar moet ik toch maar eens heen.
Alle reacties Link kopieren
Fysieke winkels:
Costes
Esprit
Only


Online winkels:
Heine (best prijzig, maar goede kwaliteit)
Bonprix
Alle reacties Link kopieren
verkeerde nick ;)
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de scotch ook een hele coole winkel, maar vind hun pasvorm vaak zo tegenvallen! En jammer dat hun kleding vaak wel heel hip is, maar weinig sexy.
Pinaco schreef:
28-10-2021 08:54
Ik vind de scotch ook een hele coole winkel, maar vind hun pasvorm vaak zo tegenvallen! En jammer dat hun kleding vaak wel heel hip is, maar weinig sexy.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt: De bovenkleding is vaak recht en wijd. Zelf koop ik die absoluut niet, ik ben 1.62 m en dan is het al gauw alsof ik een grote zak over mijn hoofd heb getrokken. De wijde kleding met ruches en friemels laat ik mooi links liggen. Maar de strakke tops vind ik weer geweldig en ook veel truien en vesten. De broeken hebben verschillende modellen, ik vind altijd wel een goede.
Alle reacties Link kopieren
Zalando, Perfectly Basics, Orange Bag, Agnes b, Arket, Cos. Alles online (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Koop eigenlijk ook vooral online: zalando, bijenkorf of via outlet shops als Otrium & BestSecret. Soms ook via de merken direct. Ben niet echt merkvast.
Mijn kleren komen hoofdzakelijk van Zara, Filippa K., Agnès B. en Zadig & Voltaire.

Broeken van Franse merken zitten bij mij altijd goed, en truien koop ik liever wat duurder omdat ze dan langer mooi blijven. Basics en dingen die ik weinig draag (feestjurken en heel opvallende kleren die ik niet dagelijks aantrek) koop ik bij de Zara. Winterjassen trouwens ook, want die vind ik oninteressant en dan vind ik het zonde om er veel geld aan uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
28-10-2021 08:28
Ik zie hier meer mensen die gek zijn op Scotch&Soda! We hebben twee van deze winkels in de stad, heerlijk om daar rond te neuzen. Originele, kleurrijke kleding van een uitstekende kwaliteit.
Het is wel prijzig, maar tijdens de sale en in de Outlet kun je je slag slaan voor zachte prijsjes. Ik verheug me altijd op de nieuwe items en dan kan ik me vaak niet bedwingen.

Over Rinsma in Gorredijk heb ik ook goede dingen gehoord van een collega, daar moet ik toch maar eens heen.
Rinsma echt de moeite waard!
Hoedan schreef:
28-10-2021 13:03
Rinsma echt de moeite waard!
:thumbsup:
Wie weet leuk voor dit weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven