Mode & Beauty alle pijlers

Wat is jouw favoriete nagellak kleur?

17-12-2019 20:48 256 berichten
Wat is jouw favoriete nagellak kleur? En wat is je favoriete lakje? De mijne is Glitzy glam van Funlaquer.

Ik vind het altijd leuk om nieuwe kleuren en merken te ontdekken. Ik heb al veel te veel maar ik vind het te leuk om te verzamelen. Toen ik gestopt ben met nagel bijten is de 'obsessie' begonnen. :facepalm:
Ik hou van opi! Heb genoeg kleuren om het hele jaar geen 2x dezelfde te hoeven dragen. Maar mijn favorieten zijn "kiss me of elf" en "an affaire on red square" (all time favorite)
Emceetje schreef:
17-12-2019 22:25
Ik hou van opi! Heb genoeg kleuren om het hele jaar geen 2x dezelfde te hoeven dragen. Maar mijn favorieten zijn "kiss me of elf" en "an affaire on red square" (all time favorite)
Nou hier dan :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een nagellak fanaat! Favoriete lakje is Luna van Starrily, vind hem nog altijd betoverend. Verder een grote voorkeur voor alles met een ‘speciale’ afwerking zoals multichrome of holografisch, maakt niet uit welk kleurtje. :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik draag meestal zwart of nude, soms rood. En altijd met mijn ringvinger in een andere kleur, of met glitters.
Alle reacties Link kopieren
Nude staat me niet. Knalkleuren wel. En donkere tinten.
Wat ik veel draag: rood, paars, lila, knalblauw, bordeaurood, grijs, babyblauw, zilver, donkerblauw, zwart. De miskopen (meestal lichte kleuren) gaan door naar dochter. Die heeft dezelfde hobby maar zij heeft een veel lichtere huidskleur en die lichte tinten staan haar wel.

Favoriete merken zijn Opi en l'oreal.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
17-12-2019 22:22
Topcoat is gewoon doorzichtige nagellak?

Ik dacht: hier zitten de experts, ik vraag het even ;-D Wel bedankt voor de tips al, hier kan ik wel wat mee.
Nee, topcoat is topcoat. Het is doorzichtig maar het zit in een speciaal flesje en heeft een andere functie dan gewone nagellak zoals snel drogend of gel look of matte finish bijvoorbeeld. mijn favoriet is bijvoorbeeld Sally Hansen Insta Dri, die droogt super snel en geeft een mooie glossy finish.
Alle reacties Link kopieren
Qua merken kan het verschillen, ligt eraan of ze mijn ‘vaste kleur’ hebben. Ik draag alleen maar oranje-rood. Staat mij het beste en vind ik zelf ook het mooist.

En ik gebruik een basecoat en topcoat.
Voor iedereen een groene tuin
Ik doe ook de hele mikmak, basecoat, 2 lagen kleur en dan de topcoat.
Deze:

Afbeelding

En deze (Ballet slippers van Essie):

Afbeelding

Maar ik ben dol op nagellak, ik heb het ook (bijna) altijd op. Meestal 'Ballet slippers' van Essie, maar ik heb wel zo'n 30 verschillende kleuren nagellak, het meeste van Essie.
Die van Chanel (Rouge Noir) gebruik ik vooral voor feestjes en nu de feestdagen.
Nitflex schreef:
18-12-2019 00:55
Ik doe ook de hele mikmak, basecoat, 2 lagen kleur en dan de topcoat.

Ik ook. Al doe ik vaak 3 lagen kleur. Blijft zo toch een week zitten bij mij.
_Doortje_ schreef:
17-12-2019 22:03
Hoe lak je je nagels zo mooi? Ik lak per ongeluk altijd m’n nagelriemen mee :$

Veel oefenen. Ik lak elke zaterdag mijn nagels en dat blijft dan 1 week mooi zitten.
Ik gebruik een basecoat en dan 3 dunne laagjes kleur, niet te kort bij mijn nagelriemen, en daarna een topcoat.
Als ik knoei gebruik ik een wattenstaafje gedrenkt in nagellakremover om het weg te vegen.
Maar vooral veel oefenen en je tijd nemen. Het is elke zaterdag een beetje 'me-time' voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Pink!
Elfje* schreef:
17-12-2019 22:27
Nou hier dan :bigkiss:
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl, dat zijn mijn 2 'basics', Rouge Noir en Ballet Slippers!

Onlangs heb ik wat van die kleine flesjes Orly gekocht bij Douglas en ik ben er wel tevreden over. Ik heb nu een soort legergroen op en ik heb ook een grijze die ik mooi vind. Kwaliteit is beter dan die van Chanel (okay, de lat ligt laag).
Afbeelding

http://2.bp.blogspot.com/-EyS8YObcE-o/U ... 81.jpg.jpg

Verder ben ik lui en daarom vind ik lichte/ transparante lak heel handig, en ik hou ook van holografisch/iriscerend dus dat is dan ook vaak, maar dan 'glad' want ik hou niet van glitters

Afbeelding
Blablabla97 schreef:
17-12-2019 23:12
Hier ook een nagellak fanaat! Favoriete lakje is Luna van Starrily, vind hem nog altijd betoverend. Verder een grote voorkeur voor alles met een ‘speciale’ afwerking zoals multichrome of holografisch, maakt niet uit welk kleurtje. :love:
Ik ook, fantastisch!
Dit s zomers, ik hou van oranje, koraal...

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lady Vegas van Kiki London (gel nagellak).
Blablabla97 schreef:
17-12-2019 23:12
Hier ook een nagellak fanaat! Favoriete lakje is Luna van Starrily, vind hem nog altijd betoverend. Verder een grote voorkeur voor alles met een ‘speciale’ afwerking zoals multichrome of holografisch, maakt niet uit welk kleurtje. :love:
Aaah jij hebt ook Indie brand lakken. Ik ben helemaal verliefd geworden op Indie brands. Starrily is zo'n tof merk. Prachtige kleuren ook. Pahlish is ook geweldig.
Lady_Day schreef:
18-12-2019 09:04
LAgirl, dat zijn mijn 2 'basics', Rouge Noir en Ballet Slippers!

Mijne dus ook.
En tussendoor dus nog meer dan genoeg andere kleuren.
Ik heb nu Ballet slippers op, maar morgen komt de Rouge Noir voor kerst en de kerstfeestjes die we dit weekend hebben.
Alle reacties Link kopieren
Rouge noir of plum zijn hier de favoriet voor de winter!
Rouge noir is populair merk ik :proud:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-12-2019 10:00
Dit s zomers, ik hou van oranje, koraal...

Afbeelding
:high5: ik ook! :applause:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er meer mensen zijn die de indie brands hebben ontdekt! Palish ken ik nog niet dus die ga ik zeker even opzoeken, ik voel een kerst cadeautje voor mezelf aankomen. :biggrin:
Kijken jullie weleens naar je collectie en dat het je dan ineens aanvliegt hoeveel geld daar zo bij elkaar staat? Ik keek er laatst eens naar en moest tot de conclusie komen dat je er rustig een tweedehands auto van zou kunnen kopen... Gelukkig heb ik geen rijbewijs. ;-)
Blablabla97 schreef:
20-12-2019 09:41
Leuk dat er meer mensen zijn die de indie brands hebben ontdekt! Palish ken ik nog niet dus die ga ik zeker even opzoeken, ik voel een kerst cadeautje voor mezelf aankomen. :biggrin:
Kijken jullie weleens naar je collectie en dat het je dan ineens aanvliegt hoeveel geld daar zo bij elkaar staat? Ik keek er laatst eens naar en moest tot de conclusie komen dat je er rustig een tweedehands auto van zou kunnen kopen... Gelukkig heb ik geen rijbewijs. ;-)
Hahahaha, ik herken het. Ik heb 330 euro aan Essies in een lade. Ik heb vandaag mijn bestelling van Pahlish binnen en oh my god. Ze zijn echt prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven