Mode & Beauty alle pijlers

Wat is jouw favoriete nagellak kleur?

17-12-2019 20:48 256 berichten
Wat is jouw favoriete nagellak kleur? En wat is je favoriete lakje? De mijne is Glitzy glam van Funlaquer.

Ik vind het altijd leuk om nieuwe kleuren en merken te ontdekken. Ik heb al veel te veel maar ik vind het te leuk om te verzamelen. Toen ik gestopt ben met nagel bijten is de 'obsessie' begonnen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook even een foto plaatsen maar mag dat nog net niet... Heb nu Play Rosé van holo taco op. Jullie nagels zien er goed uit allemaal! :heart:

Ik heb zelf wel een gellamp en gel top- en basecoat. Gebruik het alleen eigenlijk niet omdat mijn gewone nagellak ook al makkelijk 2 weken zonder chippen blijft zitten, ook wel 3 weken trouwens. Langer vind ik niet mooi vanwege de uitgroei.
Blablabla97 schreef:
02-01-2020 15:08
Ik wilde ook even een foto plaatsen maar mag dat nog net niet... Heb nu Play Rosé van holo taco op. Jullie nagels zien er goed uit allemaal! :heart:

Ik heb zelf wel een gellamp en gel top- en basecoat. Gebruik het alleen eigenlijk niet omdat mijn gewone nagellak ook al makkelijk 2 weken zonder chippen blijft zitten, ook wel 3 weken trouwens. Langer vind ik niet mooi vanwege de uitgroei.
Whaaaaa ik ben zoooojaloerssss!!!!
Alle reacties Link kopieren
https://www.flickr.com/photos/186276384 ... res/vZ3yBB

Zo zou het moeten lukken, een foto met en een foto zonder flits. Ben echt verliefd op de kleur, kwaliteit van de nagellak is ook top. Ben wat bevooroordeeld met heel trots beide collectors boxen in de kast, maar kan hem echt aanraden. :rolling:
apppie schreef:
28-12-2019 22:14
Ik kan je de Extreme Long Lasting Topcoat van Hema aanbevelen, Hobbelster. Het is de enige topcoat waarmee ik een week zonder chips in mijn lak rondloop :)
Is dat die in het zwarte flesje, want die heb ik al van Hema.
Ik heb er nu 1 gekocht van Rimmel. Gel look topcoat
apppie schreef:
02-01-2020 13:23
Nieuw lakje. Leuke kleur, maar wat een drama met lakken. Vervelend kwastje, stroperig, ik kreeg het er gewoon niet normaal op :|
Een weekje uitzitten maar, echt geen zin om het overnieuw te doen... Maar dit flesje gaat de prullenbak in.

Afbeelding
Jammer, mooi kleurtje wel!
vitamined schreef:
02-01-2020 13:52
Naar mijn weten zijn die UV/LEDlampen alleen geschikt voor gellak. Zoals Sensationails, Alessandro of Pink Gellac.

Ik heb zelf Pink Gellac en vind het super fijn! En makkelijk!
Afgelopen week met de rosegold kit incl lamp in m’n handen gestaan bij Etos. Is dezelfde volgens mij als die Maleficent laatst gekocht had.
Ik heb m toch terug gezet, misschien volgende maand. Ik had nieuwe sportschoenen nodig en dat vond ik even belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die werken met gellac en zo'n lamp: gaat dit sneller dan gewone/sneldrogende nagellak? En doe je dit op je eigen nagels of niet?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
02-01-2020 22:01
Is dat die in het zwarte flesje, want die heb ik al van Hema.
Ik heb er nu 1 gekocht van Rimmel. Gel look topcoat


Ja, die is het :)
Ik doe de ridge filler basecoat, twee lagen kleur en die topcoat en dan zit ik heel lang goed. Moet wel zeggen dat ik bepaald geen werkhanden heb, want ik heb een kantoorbaan én een pesthekel aan koken (toen ik nog kookte, waste ik drie keer tussendoor mijn handen en dat doet je manicure geen goed volgens mij) :P
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
02-01-2020 22:47
Voor degenen die werken met gellac en zo'n lamp: gaat dit sneller dan gewone/sneldrogende nagellak? En doe je dit op je eigen nagels of niet?
Ik ben er altijd max een half uurtje mee bezig. En dan zit het echt goed. Sneldrogende nagellak gaat misschien wel sneller, maar ik wilde altijd té snel, waardoor het toch niet goed droogde. Ook bleef het niet zo lang zitten.
Gellak blijft bij mij zeker 1,5 - 2 weken zitten. Ik ben wel een peuteraar, dus als ik me verveel dan kan ik wel alles op alles zetten om het eraf te peuteren...:) maar vaak is dat dan ook wel prima, omdat ik dan toe ben aan een nieuw kleurtje.

Het heeft bij mij echt geholpen om mijn nagels te laten groeien. Ik ben een nagelbijten/velletjesbijter. Maar door de gellak bijna helemaal vanaf. Ik doe het op mijn eigen nagels.
apppie schreef:
24-12-2019 11:21
Kerstnagels :heart:

Afbeelding
Oh, wat ontzettend mooi :flirting:

@ top coat: ik zweer bij de ultra quick dry top coat van essence. Die vind ik erg fijn en droogt ook echt supersnel.
apppie schreef:
02-01-2020 23:14
Ja, die is het :)
Ik doe de ridge filler basecoat, twee lagen kleur en die topcoat en dan zit ik heel lang goed. Moet wel zeggen dat ik bepaald geen werkhanden heb, want ik heb een kantoorbaan én een pesthekel aan koken (toen ik nog kookte, waste ik drie keer tussendoor mijn handen en dat doet je manicure geen goed volgens mij) :P
Aha, een base coat dat doe ik dus niet. Zou dat het dan zijn?
Overigens was ik extreem vaak en goed mijn handen. Jong kind (vieze luiers) en sowieso altijd al een vaak-wasser geweest. En koken doe ik zeker 3x per week dus ja ondanks mijn kantoorbaan niet echt kantoorhandjes, overigens breken mijn nagels in de winter veel sneller af en ben er sinds kort achter dat dit komt doordat ik zo vaak mijn handen in en uit de zakken van mijn jas doe - en er zitten ritsen in die zakken.
Conclusie: ik ben best lomp wat nagels betreft.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
03-01-2020 22:20
Oh, wat ontzettend mooi :flirting:

@ top coat: ik zweer bij de ultra quick dry top coat van essence. Die vind ik erg fijn en droogt ook echt supersnel.
Thanks! :heart:

Door jullie heb ik vandaag een paar holo-lakjes besteld. Daar kan ik leuke accentjes mee maken, zin in!
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
02-01-2020 23:31
Ik ben er altijd max een half uurtje mee bezig. En dan zit het echt goed. Sneldrogende nagellak gaat misschien wel sneller, maar ik wilde altijd té snel, waardoor het toch niet goed droogde. Ook bleef het niet zo lang zitten.
Gellak blijft bij mij zeker 1,5 - 2 weken zitten. Ik ben wel een peuteraar, dus als ik me verveel dan kan ik wel alles op alles zetten om het eraf te peuteren...:) maar vaak is dat dan ook wel prima, omdat ik dan toe ben aan een nieuw kleurtje.

Het heeft bij mij echt geholpen om mijn nagels te laten groeien. Ik ben een nagelbijten/velletjesbijter. Maar door de gellak bijna helemaal vanaf. Ik doe het op mijn eigen nagels.
Ik sluit me hier bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn normale ritueel doe: nagels ontvetten (dat doe ik ook weleens met Cif vanwege ook de lichte peeling zeg maar), 2x dunne laag base coat ridge filler, 2x dunne laag lak, 1x gellook lak en dan ben ik al een halve dag verder en dan mag ik nog hopen dat ik de volgende ochtend niet van die honinggraatvormen erin heb geslapen omdat het toch nog net niet goed gedroogd was bij elkaar.

Nagelbijten heb ik tot ongeveer mijn 18e gedaan, niet tot bloedens toe ofzo maar wel bijten/afscheuren etc. en ineens klaar ermee. Sindsdien de boel laten groeien, bijhouden. Maar om gladde nagels te verkrijgen heb ik wel een ridgefiller nodig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
03-01-2020 22:42
Aha, een base coat dat doe ik dus niet. Zou dat het dan zijn?
Overigens was ik extreem vaak en goed mijn handen. Jong kind (vieze luiers) en sowieso altijd al een vaak-wasser geweest. En koken doe ik zeker 3x per week dus ja ondanks mijn kantoorbaan niet echt kantoorhandjes, overigens breken mijn nagels in de winter veel sneller af en ben er sinds kort achter dat dit komt doordat ik zo vaak mijn handen in en uit de zakken van mijn jas doe - en er zitten ritsen in die zakken.
Conclusie: ik ben best lomp wat nagels betreft.
Over die basecoat: ja, doen, het is het beschermlaagje tegen intrekken van de lak nl.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
03-01-2020 22:53
Als ik mijn normale ritueel doe: nagels ontvetten (dat doe ik ook weleens met Cif vanwege ook de lichte peeling zeg maar), 2x dunne laag base coat ridge filler, 2x dunne laag lak, 1x gellook lak en dan ben ik al een halve dag verder en dan mag ik nog hopen dat ik de volgende ochtend niet van die honinggraatvormen erin heb geslapen omdat het toch nog net niet goed gedroogd was bij elkaar.

Nagelbijten heb ik tot ongeveer mijn 18e gedaan, niet tot bloedens toe ofzo maar wel bijten/afscheuren etc. en ineens klaar ermee. Sindsdien de boel laten groeien, bijhouden. Maar om gladde nagels te verkrijgen heb ik wel een ridgefiller nodig.
Jaaaa, zo irritant.. Ik heb het idee dat als ik alles achter elkaar doe, het na 12 uur nog niet écht hard is. Ik doe mijn topcoat nu pas de volgende ochtend, dat scheelt me een hoop frustratie.
iceteapeach schreef:
03-01-2020 22:53
Als ik mijn normale ritueel doe: nagels ontvetten (dat doe ik ook weleens met Cif vanwege ook de lichte peeling zeg maar), 2x dunne laag base coat ridge filler, 2x dunne laag lak, 1x gellook lak en dan ben ik al een halve dag verder en dan mag ik nog hopen dat ik de volgende ochtend niet van die honinggraatvormen erin heb geslapen omdat het toch nog net niet goed gedroogd was bij elkaar.

Nagelbijten heb ik tot ongeveer mijn 18e gedaan, niet tot bloedens toe ofzo maar wel bijten/afscheuren etc. en ineens klaar ermee. Sindsdien de boel laten groeien, bijhouden. Maar om gladde nagels te verkrijgen heb ik wel een ridgefiller nodig.
De Speed setter topcoat van Essie is fijn. Mijn lak is droog met 5 minuten met die topcoat.

Maar... onvettwn met cif???? Ik vind dat nogal heftig tbh. Waarom nie gewoon aceton?
En nu draag ik Peach daquiri van Essie. Ik had wel zin in een gezellig fel kleurtje. En ik raad echt een snel drogende topcoat aan. Dat scheelt zo veel frustratie!
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje schreef:
03-01-2020 23:23
En nu draag ik Peach daquiri van Essie. Ik had wel zin in een gezellig fel kleurtje. En ik raad echt een snel drogende topcoat aan. Dat scheelt zo veel frustratie!
Staat op de lijst :D
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje schreef:
03-01-2020 23:21
De Speed setter topcoat van Essie is fijn. Mijn lak is droog met 5 minuten met die topcoat.

Maar... onvettwn met cif???? Ik vind dat nogal heftig tbh. Waarom nie gewoon aceton?

Waarom zie je het als heftig? Ik zie het niet anders dan een peeling voor je huid alleen minder vaak. Bij mij helpt het om mijn nagels wat gladder te krijgen. Of net als deuren lakken: 1x primer, lichtjes schuren, nog een x primer etc. Dan pakt de basecoat en daarna de lak nog beter. Soms is het ook wat dingen uitproberen. Aceton tussendoor doe ik uiteraard ook.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit nagellak op mijn vingers. Mogen tenen ook? Daar wel altijd een kleurtje op het hele jaar door.

Mijn favo is een limited edition van de hema (paar jaar terug). Een roestbruine met glitters.

Hoe doen jullie dat op jullie vingernagels? Worden jullie nagels niet extreem zacht en breekbaar door het vele lakken en gebruik van aceton enzo? Dat is de reden dat ik dat niet graag doe, omdat mijn eigen nagels keihard zijn en met nagellak / aceton etc juist wat brozer.

Ook heb ik niet zulke mooie smalle nagelbedden, dus ik laat ze altijd lang groeien, zodat het nog enigszins een beetje netjes is. Mijn nagelbed zelf komt niet boven mijn vingertoppen uit en zijn best klein. Stom :( !

Prachtige nagels zie ik hier voorbij komen!
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
04-01-2020 00:10
Ik heb nooit nagellak op mijn vingers. Mogen tenen ook? Daar wel altijd een kleurtje op het hele jaar door.

Mijn favo is een limited edition van de hema (paar jaar terug). Een roestbruine met glitters.

Hoe doen jullie dat op jullie vingernagels? Worden jullie nagels niet extreem zacht en breekbaar door het vele lakken en gebruik van aceton enzo? Dat is de reden dat ik dat niet graag doe, omdat mijn eigen nagels keihard zijn en met nagellak / aceton etc juist wat brozer.

Ook heb ik niet zulke mooie smalle nagelbedden, dus ik laat ze altijd lang groeien, zodat het nog enigszins een beetje netjes is. Mijn nagelbed zelf komt niet boven mijn vingertoppen uit en zijn best klein. Stom :( !

Prachtige nagels zie ik hier voorbij komen!

Bij mij eerder het tegenovergestelde. Zodra ik niks op mijn nagels heb, dus ook geen basecoat, en ik gebruik schoonmaakmiddelen etc. worden mijn nagels juist brozer doordat water (maar ook de chemicaliën) meer toegang hebben. Met een basecoat heb ik een afstotende laag daardoor, althans, bij mij in ieder geval. Zal per persoon verschillen. Zie het als wax op je auto, waterafstotend (grotendeels dan).
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
04-01-2020 00:07
Waarom zie je het als heftig? Ik zie het niet anders dan een peeling voor je huid alleen minder vaak. Bij mij helpt het om mijn nagels wat gladder te krijgen. Of net als deuren lakken: 1x primer, lichtjes schuren, nog een x primer etc. Dan pakt de basecoat en daarna de lak nog beter. Soms is het ook wat dingen uitproberen. Aceton tussendoor doe ik uiteraard ook.
Waarom cif en niet een scrub? Waarom wil je je nagels glad hebben? Ik zelf buf/scrub nooit mijn nagels omdat dat een laagje eraf scrubt. Maar goed mijn lak blijft dan ook 2 weken netjes zitten dus is het ook niet nodig in mijn geval. Iedereen zo zijn ding hoor, als het werkt voor jou helemaal prima toch? :)
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, mag ik ook gewoon een vraag stellen? Ik zie van de prachtige nagels voorbij komen in dit topic: hoe krijgen jullie ze zo mooi in vorm? Zijn dat "eigen" nagels en hoe doe je dat dan? Of zijn het plaknagels?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn het mijn eigen nagels. Ik knip nooit mijn nagels en bij ze alleen maar met een glazen vijl. Ik heb zelf ‘squoval’ nagels omdat ik dit zelf het mooiste vind staan bij mezelf. Sommige mensen houden als regel aan om hun nagels ongeveer in dezelfde vorm als hun nagelriemen te vijlen, dit oogt meestal erg netjes.

https://momcurls.com/best-nail-shapes/ Hier vind je een overzicht van mogelijkheden, maar je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven