Mode & Beauty alle pijlers

Wat is jouw max budget per kledingstuk

15-05-2018 20:07 68 berichten
Er zijn al topics over wat je in het geheel uitgeeft aan kleding (ik in ieder geval meer dan gemiddeld), maar wat geef je nu maximaal uit aan bijvoorbeeld een jurkje, broek of bloesje?

En wat was je duurste aankoop (en was het het waard)?

TO begint in de volgende post......
Alle reacties Link kopieren
Je ziet steeds meer (oplichter)sites met een aantrekkelijk artikel wat overal uitverkocht is voor heel weinig en dan staat de server in Japan en verder geen fysiek adres waar het bedrijf zou moeten staan. Het is echt een explosie van sites. Electronica, meubels, merkkleding etc. Opletten dus.
retrostar wijzigde dit bericht op 15-05-2018 21:51
1.91% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar ik ben dus een beetje teruggekomen op mijn eerdere mening dat goedkoop alleen maar meuk is.
Heb nu 4 jurken van H&M voor minder dan 50,- waar ik blij mee ben. Ik heb veel laten bezorgen en teruggestuurd, maar soms zit er opeens iets bij dat wel mooi is en mooi staat.

Ik was mijn kleding niet heel veel en altijd voorzichtig (jurken op fijn was) en heb veel kleding dus het slijt niet echt. Kwaliteit is dan relatief vind ik.

Ook net kunstlederen sandaaltjes voor 12,- gekocht. Zien er heel goed uit. Als ik daar een paar zomerdagen plezier mee heb, vind ik het best.
Vrij veel de prijzen die hier genoemd worden.

De jaarlijkse uitschieter: Net voor kerst (lees als de kerstbonus binnen is), een nieuw paar Louboutin's

Duurste aankoop na Louboutin's --> Handgemaakte bh + 2 stringetjes en 2 broekjes in een atelier in Italie met prachtig borduursel. Samen kosten dat 370 euro (maar ik voel me er zo vrouwelijk in, en met mijn cup 85F kom ik toch al in de duurdere modellen, dus ik heb het mezelf gegund).

voor de rest vaak
shirtje 10 - 20 euro
jurkjes (via ladyvlondon) max 50 euro per jurkje
broeken max 40 a 50 euro
jas max 100
gympen en allerlei ander schoeisel max 200 euro per jaar
truien max 50
Alle reacties Link kopieren
Als het even kan koop ik in de sale en alles in mijn kast heeft tussen de 10 en 300 euro gekost. Dat is ook echt mijn max hoor en dat geef ik ook alleen uit aan een mooie jas bijvoorbeeld.

Maar eerlijk is eerlijk; bepaalde merken passen me gewoon beter dan gemiddeld en dan geef ik ook wel wat meer uit dan gemiddeld.

Wat me wel opvalt; zowel het heel goedkope alsook het heel dure spul blijft na diverse keren wassen beter in model dan de ´tussenmerken´. Een t-shirt van de hema en een t-shirt van Ralph Lauren blijven lang mooi, het MissEtamspul is vaak na twee of drie keer wassen eigenlijk niet echt geweldig meer, terwijl het wel al snel tussen de 20 en 30 euro kost. Dan koop ik toch liever iets waar ik een paar jaar plezier van heb, maar de investering is soms wel even slikken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Verschillend. De laatste tijd koop ik een heel stuk minder en goedkoper dan pakweg 2 jaar geleden. Sommige kledingstukken zijn duur andere relatief goedkoop. Mijn streven is steeds minder te kopen. Dat gaat me tot nu toe goed af. Ik wil meer sparen, minder uren werken en gewoon niet teveel spullen hebben.
Pas geleden tweedehands fijne kleding gekocht van Amator van het vorige seizoen voor 1/4 v/d oorspronkelijk prijs. Ontzettend blij mee. De betreffende tweedehands winkel zit in een buurt met veel geld. Er hangt ook veel nieuwe ongebruikte kleding tussen dus ik ga daar vaker neuzen.

Aan mooie winterjassen geef ik het meeste uit, van 200-400 euro. In 2007 kocht ik m'n duurste kledingstuk, een leren jasje van 550 euro. Die heb ik heel veel gedragen en draag ik nog steeds. Verder zijn mijn jassen voornamelijk van Reiss en Boss die ik in de uitverkoop koop.
Schoenen/laarzen: 80-300 euro. Het duurst zijn dan meestal laarzen die in de opruiming net te betalen zijn.
Jeans: 30-120 euro. Gelukkig nu kwalitatief goede jeans van 80 euro gevonden en met sale nog eens 20% korting.
Nette broeken: 100-150 euro
Nette jasjes: 80-180 euro
Jurkjes: 25-120 euro. Voorheen kocht ik nog weleens jurkjes van 250 euro maar dat heb ik er nu niet meer voor over. Het exemplaar van 250 euro is al 10 jaar oud en krijgt nog steeds complimenten.
T-shirts: 13-29 euro.
Truitjes/blousjes: 10-90 euro.
BH's: 60 euro.
Voor basis witte en zwarte T-shirts en hemdjes geef ik ook niet meer dan zo'n 8,- euro per stuk uit. Dat is echt Hema/H&M werk.
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 22:01
Voor basis witte en zwarte T-shirts en hemdjes geef ik ook niet meer dan zo'n 8,- euro per stuk uit. Dat is echt Hema/H&M werk.
Zwarte hempjes (5 euro) haal ik standaard bij de H&M en die gaan lang mee. Ook basis
t-shirts en truitjes van H&M (Logg) van ongeveer 10 euro doe ik jaren mee dus dan voelt dat voor mij niet meer aan als 'wegwerp' kleding. Bij H&M is het even zoeken maar soms hebben ze net een kledingstuk van een mooie stof met goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 20:42
Geef je voor opvallende dingen juist meer of minder uit?

Ik wil sowieso graag opvallende dingen en het is nog best moeilijk om daar iets kwalitatiefs moois in te vinden. 100 afschuwelijke ordinaire printjes en maar 1 mooie. Of een knalkleur maar daardoor valt meer op dat de stof niet mooi is.
Dus ik geef meer uit aan een opvallend kledingstuk.

Maar denk dat veel mensen meer uitgeven aan een basis-stuk in zwart of blauw.
Minder. Tenzij het een accessoire is (sieraad, tas of een sjaal. Dan moet het wel een hele mooie speciale sjaal zijn :-D ). Zoals nu al twee zomers op rij die palmbladprint ‘in’ is, en die cactus/ananaszooi. Daar koop ik wel een shirt of een short van maar dat is echt goedkope zooi van Vero moda. Daar geef ik niet veel aan uit. Een zijden blouse in zwart of ivoor, daar trek ik wel de beurs voor. Maar dat koop je dan ook niet iedere maand.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 20:42
Geef je voor opvallende dingen juist meer of minder uit?

Ik wil sowieso graag opvallende dingen en het is nog best moeilijk om daar iets kwalitatiefs moois in te vinden. 100 afschuwelijke ordinaire printjes en maar 1 mooie. Of een knalkleur maar daardoor valt meer op dat de stof niet mooi is.
Dus ik geef meer uit aan een opvallend kledingstuk.

Maar denk dat veel mensen meer uitgeven aan een basis-stuk in zwart of blauw.
Wisselt, ik hou wel van opvallend en vaak zijn apartere kledingstukken ook ietsje duurder.
Ik koop alles in de sale of via marktplaats.
ik geef nooit meer dan 15 euro uit per blouse of shirt, vest of trui.
Broeken komen niet boven de 30 euro.
Jassen gaan tot maximaal 50 euro.
Ik volg de laatste mode niet, heb een eigen smaken, en ondanks dat ik relatief weinig geld uit geeft aan kleding ( ongeveer 50 euro per maand)en alles in de sale koop krijg ik heel vaak complimenten over mijn kledingstijl.
Alle reacties Link kopieren
ik ook weinig:
koop alles 2ehands , marktplaats en soms sale/buitenland of ik houd ruilfeestjes en krijgen dingen. Ik weet precies welke kleuren en silhouetten mij goed staan en daar koop ik op . En liever niet teveel.


onderkant: 15 euro gem
bovenkanten: wat meer moellijker voor mij . 25
schoenen: gem. 20
leren tassen: 40 eur0
jassen: 20 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed kleding in de sale kopen, vooral bij Zalando ;-)
Mijn duurste aankoop was een tas denk ik, van Michael Kors. Versleten tot de naad. Nu weer een nieuwe (ook in de sale!!) en die gebruik ik ook weer iedere dag.

Voor sneakers slaag ik regelmatig in de sale bij de kindercollectie (ook al heb ik maat 38). Scheelt ook weer geld. Ik denk dat ik daarvoor max €50 aan uitgeef. Misschien met leren laarsjes iets meer, maar ook daarbij kan ik de sale goed slagen.

Jurkjes wisselt: van €10-60. Ligt er een beetje aan. Ben wel fan van King Louie.
Als ik echt iets super gaaf vind wil ik nog wel eens meer uitgeven.
Jeans: in de sale bij H&M of Zalando €10-25
Schoenen: zie hierboven
Shirtjes: €10-40. Heb soms ook merk shirtjes maar probeer dan even te wachten tot de uitverkoop of ik google, soms heb je dan een betere prijs.
Ondergoed: meestal bij Livera, soms ook sale en dan merk. Met een wat grotere cup kan ik niet goed slagen bij de Hunkemoller.

Financieel moet ik ook een beetje opletten wat ik uitgeef. Ik heb vanaf 1 augustus een nieuwe baan en hoef ik niet zo 'streng' te zijn maar misschien doe ik dat dan ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat ik met veel minder kleding kan dan ik dacht. Een pak, enkele broeken/rokken, wat meer shirts/blouses, 2 colberts voor het werk, goed zittende BH's (3-4), overige ondergoed kom ik al een heel eind. De duurdere BH's blijven wel veel langer mooi en lekker zitten. Ik neem ook regelmatig kleding over van iemand anders (ouder, zus, ruilbeurs) en ik heb ook wat tweedehands (winterjas die al 4 winters mee gaat voor 25 en waarvan mensen vaak zeggen dat zo een mooie chique jas is).

Wanneer ik echt kleding nodig heb dan wil ik aan een mooi pak of een jurk wel iets meer uitgeven...max 100/120. Maar meestal lukt het voor minder ook (50-80).
Ik overweeg mbt BH's toch voor duurder te gaan wanneer ik weer moet vervangen omdat BH's van bijv. Freya echt eeuwig meegaan en dat is op de lange termijn goedkoper. Huismerk (Hunkemuller. Livera) wordt snel lelijk, bobbelige cups en zitten na verloop van tijd niet lekker.

Ook goede leren schoenen gaan langer mee en zijn beter voor de voet. Ik koop vaak Gabor (Ik weet het niet echt sexy, maar voor lange dagen en veel lopen/fietsen wel handig en toch netjes) in de uitverkoop ongeveer 2 paar per jaar voor 60-70 per paar. Ik heb ook een paar zomersandelen voor 25 die prima zitten.

Ik heb nooit zin om veel aan shirts uit te geven omdat deze meestal 1,2 jaar mee gaan. 20 is max tenzij een shirt mooi is en van goede kwaliteit dan 30-35. Ik draag ook regelmatig t-shirts van <10. IK merk wel sinds ik ouder wordt en ik heb een behoorlijk cup (wordt wat minder strak) dat ik moet oppassen met te goedkoop en dat je niet elk hobbeltje en bobbeltje in zo een shirt ziet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh oh haha.

Heb Chanel laarzen van €1100,-, dat is wel het duurste (en ze waren nog 2e hands ook lol).
Heel veel designer spullen maar ik betaal er nooit echt enorm veel voor vind ik zelf, maar anderen kunnen daar anders over denken. Ik heb vintage designer spullen uit de jaren 70/80 die er beter uit zien dan de HM shirtjes van een jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-05-2018 20:33
Ik heb helaas wel een dure smaak (maar winkel af en toe ook wel bij de H&M en koop ook wel aardig op MP/UW)

Jurken: 200 euro
Broeken: 200 euro
Tops: 100 euro
Jassen: 250 euro
Schoenen/laarzen: 250 euro
BH's: 30 euro
Slipjes: 10 euro

Het duurste wat ik ooit gekocht heb was een zomerjas van bijna 300 euro (ook nog in de uitverkoop). Die is heel mooi en tijdloos dus daar heb ik jaren plezier van. En een paar Fred de la Bretoniere laarzen van 280 euro die ik bijna nooit aangehad heb. Da's wel zonde.

Tassen boeien me niet zo. Ik heb 2 Bretoniere tassen die ik van mijn moeder heb gekregen. Ik heb ooit eens een Marc Jacobs Sofia tas gekocht. Loeizwaar ding, knetterduur en heel erg onhandig. Nooit weer!
Zoiets zijn ook mijn bedragen. Het lijkt veel, maar ik koop niet zoveel, ik kom zeker niet aan de 1000 euro per jaar aan kleding.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-05-2018 08:35
Zoiets zijn ook mijn bedragen. Het lijkt veel, maar ik koop niet zoveel, ik kom zeker niet aan de 1000 euro per jaar aan kleding.
Ik kan niet hetzelfde zeggen, heb heel veel gekocht het afgelopen jaar, maar de laatste paar maanden bijna niet. Ik heb eigenlijk alles al.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
15-05-2018 21:01
Voor mij ligt het helemaal aan wat ik koop en met welk doel. Aan dagelijkse bankhangkleding, spijkerbroeken, sokken, shirtjes en flodderjurkjes geef ik zo min mogelijk geld uit.

Functionele kleding mag wat meer kosten (wandelkleding, winterjas, BH’s), maar koop ik bij voorkeur in de sale. Gaat mijn winterjas echter stuk midden in het seizoen, dan haal ik gewoon een nieuwe, ongeacht de prijs.

En dan heb ik nog wat gelegenheidskleding (feestkleding, zakelijk netjes, enz) en dat is vaak wat duurdere en tijdloze kleding.

En tenslotte ga ik me af en toe te buiten aan belachelijk dure laarzen en schoenen, gewoon omdat ik er verliefd op word. Hier kijk ik wel alleen naar tijdens de megasale, maar mijn man wil ook nog wel eens iets voor de volle prijs kopen als cadeau voor mijn verjaardag oid.
helemaal dit.
Lady_Day schreef:
16-05-2018 08:45
Ik kan niet hetzelfde zeggen, heb heel veel gekocht het afgelopen jaar, maar de laatste paar maanden bijna niet. Ik heb eigenlijk alles al.

Ik vertrek morgen voor een 3 daags congres en daarna Citytrip. En ik kan nu eindelijk zo 5 geschikte jurken uit de kast pakken die ik vorig jaar niet al heb aangehad. En een nieuwe cocktail-jurk.
En bij alles passende schoenen.

Voor een strandvakantie afgelopen december gooide ik ook voor het eerst zonder problemen 5 geschikte zomerjurkjes in de koffer.

Maar ik vind dus eigenlijk dat ik best een uitgebreide garderobe (nodig) heb en daar moet ik best veel voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ik ook best een uitgebreide garderobe nodig heb hoor. Nette dingen voor het werk, dingen voor als ik niet werk, dingen voor als ik naar mijn moeder ga (die heeft een hond die enthousiast is en heel veel uithaart). Ik wil ook niet elke dag hetzelfde aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat zoveel mensen goede, goedkope bh's weten te vinden! Ik heb een redelijk doorsnee maat maar eindig toch altijd bij Marie Jo omwille van de pasvorm. En daar betaal je toch tussen de € 70 en € 100 voor.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
16-05-2018 12:10
Wat mij opvalt is dat zoveel mensen goede, goedkope bh's weten te vinden! Ik heb een redelijk doorsnee maat maar eindig toch altijd bij Marie Jo omwille van de pasvorm. En daar betaal je toch tussen de € 70 en € 100 voor.
Maar Marie Jo gaat altijd heel goed in de uitverkoop, zeker bij bijvoorbeeld de Bijenkorf stippenkorting. Ik hoef wat BH's betreft niet de laatste mode.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
16-05-2018 13:12
Maar Marie Jo gaat altijd heel goed in de uitverkoop, zeker bij bijvoorbeeld de Bijenkorf stippenkorting. Ik hoef wat BH's betreft niet de laatste mode.
Nooit bij nagedacht :$ Maar dat is omdat ik sowieso al een hekel aan winkelen heb en al helemaal in de uitverkoop-graaiperiode.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
16-05-2018 14:06
Nooit bij nagedacht :$ Maar dat is omdat ik sowieso al een hekel aan winkelen heb en al helemaal in de uitverkoop-graaiperiode.
Ja, ik woon dan op 2 minuten lopen van de Bijenkorf en ga er vaak op een rustig moment langs, dinsdagavond om 20u ofzo, maar alsnog bestel ik heel veel online. Daar hebben ze ook gewoon uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
16-05-2018 12:10
Wat mij opvalt is dat zoveel mensen goede, goedkope bh's weten te vinden! Ik heb een redelijk doorsnee maat maar eindig toch altijd bij Marie Jo omwille van de pasvorm. En daar betaal je toch tussen de € 70 en € 100 voor.
Ik heb een kleine B cup, ik kom weg met een bralette. Voor 30 euro heb je dan echt wel wat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-05-2018 14:21
Ik heb een kleine B cup, ik kom weg met een bralette. Voor 30 euro heb je dan echt wel wat hoor.
Ik ook een B'tje maar ook maar 60 omvang en dat hebben niet zo veel merken. Bralette: nooit geprobeerd, toch maar eens doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven